Djkoma

Djkoma

Filip Kovárník

okres Pardubice
never ending smile:)

homepage
ICQ: napiště vzkaz a uvidíme!:)

1454 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 33 65 96 128
    • 14.2.2017  20:27
    Knick: Doktoři bez hranic (TV seriál) (2014)
    *****

    Velkolepé. Pokud by Steven Soderbergh chtěl někam poslat peníze, aby mohl v téhle naturalistické výpravě do světa doktorů, mohl pokračovat, poslal bych mu slušnou částku. Velice silné režijní vedení, kvalitní herci, obrovský důraz na autentičnost a využívání všech prvků doby, v které se příběh odehrává. Knick svým rozsahem a důrazem na detail strká do kapes prakticky všechny konkurenční seriály. Vévodí mu samozřejmě Clive Owen jako Thackery a další přehlídka kvalitních herců. Ti mají velice kvalitně napsané postavy a příběhové linie, které na sebe navazují stejně dobře jako jednotlivé záběry a hudba. Za zmínku rozhodně stojí pohled na svět a postavy, které nejsou nejen primitivní hračky pro tvůrce, ale také překvapí svým ne černobílým vyzněním. V tomhle seriálu má svou temnou stránku i ta paní, která se omylem prošla na pozadí úvodního záběru v pilotním díle... S1: Přímočaré, chirurgicky přesné a ve finále pohlcující. Syrovostí seriál spíše pro fajnšmekry než pro davy. S2: Další příběhové linie, větší důraz na společnost (její rozdělení, eugenika, síla aristokracie), prohloubení doktorů a další důkaz, že když se přidává všeho s citem, vzejde z toho jen kvalitnější seriál. O tom by závěrečná operační scéna mohla vyprávět své.

    • 14.2.2017  20:09

    Výjimečný film. Chlapec střídá domovy až se dostane k staršímu páru v horách, po večerech utíká svých 200 metrů, aby se zase vrátil. Společný útěk před světem se starým a nepříjemným Samem Neillem je však neopakovatelnou procházkou "zapomenutým" světem, kterého v dnešním mediálně/sociálním/online světě máme pramálo. Do děje navíc kromě skvělých herců (hlavně Julian Dennison je ve své roli opravdu skvělý) dostává i Waititiho absurdní humor a obrovská technická zručnost. Například montáž dlouhých záběrů s kamerou do 360 stupňů je promyšlená do detailu. Záběry berou dech (a někdy záměrně narážejí na "toho, co nese prsten"), Waititi se nebojí proplést příběh generačním srovnáním v podobě popkulturních odkazů (jen těch opravdu "nadčasových") a vše vrcholí v touze mladého tlouštíka být nejvíc cool zloduch (a zemřít v boji, jako nejlepší z hiphoperů nebo Klingonů;-)). Hon na pačlověka je tak ve výsledku perfektní podívaná, která funguje na jedinečné vlně nadsázky.

    • 20.1.2017  23:59
    Rozpolcený (2016)
    ****

    Muž unese před obchodním domem auto s třemi dívkami. Postupně poznáváme jeho alternativní osobnosti, které se proplétají a snaží se mezi sebou fungovat, dívky se bojí a nevědí, co přijde, divák je v očekávání a dobrá psycholožka (ne)rozpozná problém. V první polovině filmu nejde o horor, jako spíše o dobře vystavěné drama s problematičtějšími místy (chvíle pro smích diváka filmu dvakrát nepomáhají). Druhá polovina je však výrazne lepší a jde k výbornému konci, který se mi osobně velice líbí a film v mnohém zachraňuje. MNS zanechal svojí snahu vše v závěru otočit a tentokrát film spěje ke konci smysluplnému, který je divákovi většinu filmu příjemně odkrýván. Hlavně se mi líbí závěrečná pointa a (spoiler) trochu scifi koncept evoluce skrze (z našeho pohledu) psychický problém. Pomrkávání v bistru v závěru beru jen jako snahu připomenout, že ambice tvůrce jsou možná větší, než by se slušelo a vytváření Nightuniversa je vysoce neaktuální. Přesto film, který stojí za to vidět. PS: jako netradiční společenská kritika a oslava utrpení (které posiluje?) dobrý, ne? Viz příběh dívky, postoj vůči nemoci, atd.:)

    • 16.1.2017  21:24

    V zámoří velice populární kniha v podání Akiva Goldsmana o tom, že pro všechny je tu smysl života a zázraky existují. Akivu považuji za nepříliš kvalitního scénáristu, ale musím říct, že jeho první film má rozhodně své kvality. Vizuální strának je i přes určitou umělost velice zajímavá až pohádková, což doufám byl záměr. Příběh je doslova vánočně pohádkový, i když v něm vystupují andělé, démoni i sám Lucifer. Obsazení je papírově dokonalé, ale ve výsledku možná spíše škodí. I přes svou zdlouhavost filmu a nelehkou úlohu přetvoření knihy ve film (zde je ten proces opravdu bolestivý), nejde o špatný film, jen ten důraz na city až do konce filmu mi přišel přehnaný. PS: v podstatě všem postavám je i přes zimní období docela teplo, takový Colin Farrell musí být otužilec!

    • 1.1.2017  18:08
    Neon Demon (2016)
    ***

    Přestože Nicolas Winding Refn okatě plýtvá svým talentem a ani si neuvědomuje, že svou vyšperkovanou a stylizaci extémní satyrou krásyy/modelingu trochu podkopává svoje vlastní nohy (vždyť on svým stylem v podstatě je "modelka" mezi režiséry). Jeho trojúhelníky, důraz na zrcadla, odrazy, barvy, světla, ... je to velice krásné, hudebně skvěle doplněné a Nicolas ví, co chce ukázat (modelky a maskérka). Každý už doufám ví, že krása a nevinnost jsou dvě naprosto rozdílné věci a touha udržet se na vrcholu (nebo se ho dotknout) může být velkou zhoubou pro každého. Stejně v celém tohle průmyslu, ať módním nebo filmovém, je to jen o tom čerstvém mase.

    • 1.1.2017  18:04
    La La Land (2016)
    *****

    Něžné, citlivé, většinu času optimistické a vlastně celé nadčasové. Emma Stone a Ryan Gosling k sobě na plátně prostě patří, velice jim to sluší a to, že zaostávají za muzikálovou elitou 50. let je vlastně jedno. Damien Chazelle dokáže pomocí pár světel, barev a za zvuků hudby od Hustina Hurwitze vykouzlit podmanivý zasněný svět. Je to jako se dívat skrz čas 60 let dozadu, do dob, kdy Los Angeles byl místem splněných snů a tancovat v záři reflektorů (nebo pouliční lampy) dávalo člověku pocit věčnosti. La La Land je kouzelně něžný snímek, který místo barev mění odstíny, místo deště používá sníh a místo dokonalého tance sází na sympatie. Možná je škoda, že film nedokáže strhnout jako Moulin Rouge, agresivně vtáhnout, nepustit, donutit diváka prožívat "tím bolestivým způsobem". Tohle pohladí, jako políbek Emmy Stone na tvář, ucítítě tu její krásnou vůni a ona odejde a vy si budete chtít tu chvíli zopakovat (soundtrack k tomu velice pomáhá). Byl jsem nadmíru potěšen a přestože jde spíše o lepší 4*, tu pátou tam dávám za to pohlcení, hlavně v epilogu, kdy jsem se zahlédl nejvíc... Nejlepší muzikál od Moulin Rouge.

    • 15.12.2016  01:01

    Star Wars, ať ty číslované nebo s přídavkem "story", to nemají a nebudou mít lehké. Maximální očekávání je těžké naplnit, přijít s odlišným přístupem se ne vždy vyplatí. Rogue One rozhodně není špatný film, naopak je velice zábavný, má vynikající tempo a nabízí ucelený příběh, který hlavní dějovou linii doplňuje. Díky špinavému vzhledu a snaze autorů nás vtáhnout mezi (ne)obyčejné vojáky Aliance, máme konečně šanci si uvědomit, že v téhle válce nebojují jen rytíři Jedi. A za to tleskám. Bohužel divák si nestihne postavy oblíbit, vážit si jich a neuroní při jejich ztrátě slzu (až na robota K-2SO, který si pro sebe ukradne hodně prostoru). První půlka navíc obsahuje dost děje na různých planetách a (až moc náhodné) seznámení s postavami, takže divák se může chvíli ztrácet. Film v závěru naopak výborně graduce a je napěchovaný akcí. Gareth Edward v ní exceluje, stejně jako v atmosféře a SW mají jako vždy fantastické lokace, které berou dech. Bohužel film ztrácí ve vazbě na postavy, určité základní logice (tak stanice o průměru 120 km těžko postavíte, aniž by si toho někdo všiml nebo to někdo prokecl) a hlavně pro mě, i přes svojí zábavnost, nevyvolává pocit nutnosti dalšího zhlédnutí. Jsem rád, že jsem mohl nahlédnout mezi vojáky, kteří mohou zemřít, mají problémy, mají svoje pozadí (i temnou stranu Aliance) a uctívají Sílu na úrovni náboženství, ne vlastní síly. Navíc Rogue one podporuje důraz na důležitost rodinné vazby a smysl obětování. Chvílemi bych až řekl, že ty nové filmy by se měli od ostatních naprosto odprostit a už vynechat i ty narážky, kdy letmo zahlédnete R2D2 a C3PO v hangáru. Svět SW má na víc, než si neustále připomínat, že co bylo, bylo krásné. Osobně doufám, že hlavní dějová linie číselných epizod bude pokračovat svým až "uctívačským" stylem a ostatní, "story", budou velice časově nebo místně vzdálenné, od těchto příběhu a nebudou dotvářet malé vsuvky. Snad na tohle budou mít u Disneyho odvahu. PS: zámek Dartha Vadera pochází z návrhů vytvořených před více jak 30 lety, více zde, je vidět, že kvalitní concept arty budou ještě dlouhé roky zdrojem pro SW universum a Disney z nich čerpá opravdu výrazně PPS: velice mě zajímá, co se stříhlo a proč, doufám, že k tomu někdy bude vyjádření a popis scén (nejlépe původní scénář), taková Jyn versus T-fighter, útěk s plány metrem/po pláží? Stroomtropeři po kolena ve vodě... kde to je?!? Přetáčky na pár místech jsou cítit, nutně chci vidět původní sestřih, těch změn.... Díky tomu pro mě Rogue One redefinoval pocit "ten trailer byl jako na jiný film" :)

    • 12.12.2016  20:57

    Underworld jako filmová série pro měla byla zajímavá upíří alternativa. Len Wiseman se kdysi nebál spojit matrixovskou stylizaci s upíry a natáčet po Evropě v historických budovách a kanalizaci, to vše doplněné o Kate Beckinsale (svou budoucí manželku, kdo by jí v té kůži odolal...). Ta u série zůstala, podobně jako Mila Jovovich u Resident Evila. Bohužel Underworld příběhově velice uvadá a vše graduje v Krvavé válce, která nemá divákovi, co říct. Příběh okolo Selene se totiž nemá kam vyvíjet a zápletka se vůči minulým dílým z velké části opakuje. Obrovský problém má film s dramaturgií, s gradací scén, kdy se stane něco zásadního. Příkladem budiž vysvětlení "původu" Thomase. Nejen, že je to hrozně lacině sestříhané až by se člověk smál (jsi syn urozené - není možné - je - tak jo), ale navíc ani divák nevezme tento zvrat nijak důležité. To samé platí na mytologii, která se dostává do popředí v druhé půlce filmu, ale představuje jen úryvek z celku, který si nechávají tvůrci do (zase?) dalšího dílu. Toho se možná v kině nedočkáme a nebude to škoda, Underworld totiž už delší minimálně dva díly nepřináší nic nového a tvůrci ho udržují při životě s nutnou dávkou sebeobětování (věřím, že musejí obden rituálně darovat krev...). PS: z pohledu "čecháčství" je to trochu dražší reklama na krásy Česka, trochu krvavá, ale proč ne

    • 27.11.2016  22:47
    Mr. Robot (TV seriál) (2015)
    ****

    První sezona byla pro mě jak zjevení ve filmovém světě, který IT využívá jen jako nástroj a pro své vizuální a těžce zjedondušené postupy. Mr. Robot jde proti tomuto proudu a snaží se vnímat celé odvětví i lidi v něm jako dobře promazaný stroj plný géniů a šílenců. S tím nemám problém, dvojnásob pokud Rami Malek odvádí tak skvělý výkon a scénáristé tlačí na pilu. Bohužel v druhé sérii došlo k očekávanému a zatím pro mě nenaplňuje posun na pět hvězd.

    • 27.11.2016  22:45

    Noční zvířata klamou tělem v každé sekunde a to nejen v traileru. Tohle je jeden z filmů, který dokáže až fyzicky bolet (především v knize). Z Toma Forda se postupně stává vynikající režisér a já doufám, že přesedlá úplně (i když mu děkuji za záchranu YSL). Jeho cit pro módu je patrný ve vizuálním a designovém pojetí celého filmu. Snaží se příběh a charaktery doprovázet i utvářet pomocí jejich oblečení. Dráždí tak diváka a nutí ho přemýšlet nad vším, co je tak až snobsky dokonalé. Tento kontrast je však naprosot záměrný a nejvíc je to cítít proti příběhu z knihy. Jsem také rád, že Ford základní příběh knihy mírně upravil a došel jednodušší cestou k závěru, který někoho naštve, ale ostatní zapadne do celého konceptu. Chladné, odtažité, současně v několika chvílích bolestivé. Vždyť každý chceme mít sílu bojovat a nikdy neubližovat, protože pomsta může opravdu bolet. Stejně jako život bez boje. PS: ta dekadence a nechuť úvodních titulek je díky dalšímu sledování hlavní postavy tak trefná...

    • 27.11.2016  22:37

    Pro milovníky světa Bradavic bezpodmínečné, pro ostatní jen při chuti na pohádky... Oproti Harrymu spoléhají Fantastická zvířata na mnohem okázalejší akci, efekty i vtip. V podstatě je to taková americká verze kouzelnického příběhu. Máme tu jinou postavu, Scamandera, který si přivěze svůj kufr se zvířaty do New Yorku. Pár mu jich uteče, on je loví (a většinou vtipně, ale teprve až jde do tuhého, kouzlí). Zvířata jsou krásná, vtipná a originalní. Atomsféra je podobně pohádková, jako HP, ale nese se více v duchu (amerického) průmyslu až chvílemi do steampunku. Díky mnohem častějšímu kouzlení se dostává do popředí i praktická stránka kouzlení, kterou v Bradavicích studenti příliš nevyužívali a to třeba vaření nebo žehlení (popravdě vždy jsem se divil, že tyto scény nejsou častější, vždyť buďme upřímní, na co jiného by jsme to kouzlení potřebovali, že ;-)). Výborně tu funguje humor, nejen se zvířaty, ale také s Kowalskim. Ten většinu scén krade nepříliš výraznému, ale trefnému Eddiemu Redmaynovi. Závěr filmu je další protiklad proti méně okázalým konců HP, protože se tady rozjede poměrně slušná destrukce a film spěje až k "to si toho nikdo nevšiml?" konci. Rozhodně nejde o špatný film, je velice zábavný, vtipný, okázalý, jen mu chybí větší hloubka a uvidíme, zda další díly udlají ze série fantastických zvířat něco víc, než jen výhodný přírustek do světa HP.

    • 13.11.2016  20:49
    Příchozí (2016)
    *****

    Citlivý a přesto velice působivý hard sci-fi snímek. Nečekejte žádnou akci, ale civilnější pohled na příchod "těch tam venku" očima lingvistky, pro kterou je její profese vším. Konstrukce snímku, pointa, styl vyprávění, využití fantastické skladby Maxe Richtera (jen na dvou místech!) a zbytek dotvářen více zvuky, než hudbou, Jóhanna Jóhannssonna. Od první minuty je to pro mě působivá cesta do hlubin mimozemské mysli a pointa je přímo vynikající. Jsem zvědav, zda na druhé/třetí shlédnutí bude film nabízet takovou emocionální destrukci, jako jsem prožil poprvé. Villeneuve se tak ještě před novým Blade Runnerem stává mým novým favoritem. Za zmínku stojí i vynikající kamera - Bradford Young, jeho styl pro symetrii kompozice a klidnou kameru (ta je dneska málo k vidění) film skvěle rámuje.

    • 1.11.2016  21:36
    Westworld (TV seriál) (2016)
    ****

    Jestli to Nolanovi aspol. vyjde a vypointují první sezonu do něčeho většího, než překombinovaného/žádného finále, tak tu 5* určitě dám. Zatím je to vizuálně velice uhlazené a tváří se to hrozně hluboce... právem?

    • 1.11.2016  21:33

    Doctor Strange mi po delší době vrátil chuť do komiksových filmů. Magie zabalená pro diváka i milovníka komiksů s neurochirurgem, který tak trochu povahově připomíná nejmenovaného detektiva. Scott Derrickson konečně prodal své schopnosti a zabalil Strange do balení, které zvládne kdejaký divák a současně nabízí poutavý a hravý vizuál (inception neřešme, tady se jde trochu jinudy). Měl k ruce také fantastický casting, kterému (ne)překvapivě dominuje Benedict Cumberbatch a jsem zvědav, zda tenhle chlapík dá někdy naprosto odlišnou roli, než sype ze svých rukávů. Za mě je i velice vítán Mads Mikkelsen (btw jeho "motivy" ve filmu jsou příliš zjednodušené, doporučuji komiks) a Chiwetel Ejiofor (navíc potitulková a jeho důležitost do budoucna). Asi jediný problém v celém filmu sledovaném v Imaxu v 3D - ano, má to smysl, a ano, dvakrát se člověk cítí, jako by letěl - mám už klasicky s humorem. U marveláckých filmů mi přijde, že často humor krátkodobým vtipem zruší atmosféru a vážnost děje a postav. Občas je to fajn, ale tady humor občas výrazně skřípe (Eminem?) a někdy ani není vypointovaný správný způsobem (Wong - Beyonce). Ovšem proti gustu... jen by té tématice i samotnému doktorovi seděl trochu jiný humor, méně "dnešní", více odpovídající komiksu. Za mě film jednoznačně krok správným směrem.

    • 7.10.2016  21:11
    The Expanse (TV seriál) (2015)
    *****

    První sezona ukázala, že Expanse je ze současných scifi seriálů černým koněm. Špinavý a nemilostný svět budoucnosti, který kombinuje několik příběhů (vysoká politika a intriky s noir detektivkou a klasickou spaceoperou). Tady lidi umírají poměrně ve velkém, vesmírné lodě jsou ničeny a tajné technologie zneužívány pro sledování dlouhodobých cílů. Seriál se tak přibližuje civilnosti BSG, bere si trochu z retra Blade runneru a nebojí se občas vytáhnout prázdný vesmír jak z Firefly. Až na tu nepřítomnost naivity a zatím i romance. Na tohle jsme zvědav v další sezoně, zda načatý konspirační příběh bude pokračovat a nabalovat na sebe nejen kvalitní postavy, ale i smysluplné zápletky. Za mě očekávání překonána a i přes méně "epický" závěr sezony, 5* (aby si toho všimlo víc lidí:-)).

    • 2.10.2016  14:21
    Stranger Things (TV seriál) (2016)
    ****

    Dneska je kolem každého druhého lepšího seriálu takový hype... a Stranger Things není výjimkou. Ano, je to nostalgicky boží, hudba je jak z návštěv starých dobrých videoheren s pinbally a Pacmanem a postavy odpovídají své době svou naivitou a přístupem (děti ovládnout svět!). Cítím tam tolik filmů a seriálů, od Super 8, přes Akta X až po pohádkovost podsvěta ala Labyrint, až bych si někdy zahrál kvíz, co tam z důležitého období nebylo zmíněné. Ani ST se nevyhne slabším momentům a otázkám, třeba jak/proč Bill přežil v podsvětě nebo proč jsou vojáci v tajné základně tak nemožní. Tajemnost okolo mnoha otázek se mi ale líbí, stejně jako telepatický výzkum a jeho dějová linie. Osobně si 5* nechávám pro potvrzení v 2. sezoně, která začíná "blobovským" pomrkáváním a jen doufám, že se zatlačí na tempo. Prostor tam je.

    • 2.10.2016  14:19
    Městečko Pines (TV seriál) (2015)
    ****

    Pro mě je největším překvapením Wayward Pines brutální tempo, kterým tvůrci odhalují svůj příběh a jeho tajemno. Z první sezony je jasně cítit, že scénáristé cítili potenciál a pokusili se ho využít bez ohledu na případnou další sezonu (viz závěr a celkové množství odhalení). Něco podobného se na půdě rozvléklých rádobytajemných seriálů posledních let (ehm, Ztracených...) nevidí často. Bohužel na druhou stranu se musím ptát, zda tu je potenciál na kvalitní druhou sezonu. Ta už jde výrazně odlišným směrem a vychází z první, odhazuje tajemno a nabízí "pokračování" bez mnoha původních postav. I tak považuji Wayward Pines za velice odvážné a povedené dílo, které kromě scénáře a atmosféry sází na výborné herce (Dillon, Gugino, Toby Jones, Terrence Howard). První sezona za to rozhodně stojí.

    • 26.9.2016  20:29
    Švýcarák (2016)
    *****

    Takový film člověk nevidí moc často. Jedinečné, originální, bizarní, sprosté a upřímné. Podle trailerů jsem čekal největší úlet roku a to se v podstatě potvrdilo po pár minutách, ale ten obsah v pozadí, ten příběh, který jinak banální pohádku o "trosečníkovi a jeho kamarádovi, který mu pomůže přežít" posouvá do jiných sfér. Navíc ten svět, většinu času neobsahuje moderní 24/7 styl života, massmedia (i ten instagram tam je chvíli), je to nabourání našeho stereotypního života s upřímným důrazem na jeho kritiku (o čem jiném kromě přátelství ever after by to mělo být?). Paul Dano je fantastický a Radcliffovo "nepopsané naivní dítě" se krásně během filmu změní a (spoiler) v závěru se na ten svět, který objevil, krásně vys... (konec spoileru). Málokdy jsem viděl film, po kterém bych byl tak namotivovaný něco v životě změnit, ať je to i to banální oslovení neznámé v autobuse, hlavně, aby to nebylo dlouhé umírání někde o samotě na ostrově 10x10 metrů (ach ty metafory)... Okamžiky, kdy se Hank snaží probudit v Mannym vzpomínky jako je autobus, berou dech.

    • 25.9.2016  20:22
    Domek z karet (TV seriál) (2013)
    ****

    Je to hype, viď Franku? První sezona se rozjíždí celkem rychle, Franka poznáme a sledujeme v jeho cestě ke slávě a moci, kterou si (minimálně podle sebe a své manželky) zcela zaslouží. Je to žralok v politických vodách, který se nebojí využít všechno a všechny, aby dosáhl svého cíle. Už zde jsem si říkal, že na to, kolika lidem "nevrací" jejich náklonost, jeho vliv až překvapivě roste. Cesta síly a strachu je nebezpečná. Druhá sezona je pro mě osobně zatím nejlepší. Od začátku do konce přímočará a s přehledem rozjíždí konspirace a intriky k jedinému, velkolepému cíly. Třetí sezona zatím nejslabší. Linie i postavy neměly takový náboj, jako by se musely změnit, aby vše fungovalo. Čtvrtá sezona mě naštvala. Z mé velice oblíbené Clair se během jedné sezony stala mrcha, jen proto, aby se opět vrátila na své místo jen s nepatrně lepším místem (ukázala rohy a dostala svoje). Konec sezony však ukázal, že seriál netrácí dech a naopak přidá na intenzitě a vrátí hlavní duo v nejlepší formě. Nic menšího nebude akceptovatelné. Dlouhodobě jsem zvědav, zda seriál unese více jak 5 sezon, protože témata se vyčerpávají, Frank nemá kam jít, dochází i postavy, kterých se zbavuje s rychlostí kulometu... Politika je špína, kde máte jeden den nepřítele, druhý den je z něj spojenec. Může to fungovat ještě dlouho? PS: Nejemotivnější okamžik seriálu zatím "atentát".

    • 25.9.2016  20:09

    Pro někoho to může být hra na jistotu (je tu oscarový oblíbenec Clint Eastwood, oblíbenec americké vlády Tom Hanks, příběh podle skutečnosti) a nemýlí se. Přesto film zbytečně netlačí na emoce, patos tu není tak silný, jak by mohl, a hlavně způsob natočení perfektně rozvíjí hlavní motiv přistání a vnitřního boje kapitána letadla se svým svědomím. Tom Hanks tu zase po delší době podává výkon, který vtáhne civilním pojetím a současně je uvěřitelný (žádné jeho velké úsměvy a dětinský kukuč). V závěru filmu možná chybí vyvrcholení, ale divák si při závěrečných titulcích rychle uvědomí, že vyvrcholením byl samotný čin kapitána a záchranných jednotek. PS: velké plus za věrhodnost a důraz na detaily

    • 25.9.2016  20:04

    Jednoduché, vtipné a s mnoha pomrkáváními v pozadí (pro hráče i pro milovníky filmů, těch narážek na další filmy je tu slušná spousta). Co víc chtít od "adaptace" mobilní hry? Vložená kolonizační/invazní tématika doprovázená pár vtipy pro dospělé z toho dělá zábavu spíše pro dospívající, což mi stačilo. Mezi animáky z dlouhodobého pohledu nic výjimečného, ale v současné době více vtipné, než ostatní (o to méně filozofické:)).

    • 30.8.2016  21:00

    Občas: trapné a přehnané. Většinu času: sprosté, přímočaré, sprosté, vtipné, sprosté a originální. Neustále: sprosté. Ve výsledku opravdu ujetě vtipné a zvrácené. Líbí se mi, jak na první pohled povrchní komedie s až pubertálním humorem dokáže mít rozměr, ať rasově politický nebo náboženský. PS: film, co vám změní pohled na nakupování v supermarketu a vaše rozmluvy s potravinami budou pro ostatní nakupující velice bizarní (prokázáno i bez perníku)

    • 19.8.2016  23:06

    Tohle je dobrý směr, který více ctí seriály (důraz na kapitána, funkční postavy a jejich vzájemná interkace, dialogy, ...) a méně se snaží hrát na současné Hvězdné války. Nový Star trek nabízí především dostatek humoru, který se propojuje s ne ideálně odvyprávěným příběhem, ale Justin Lin Vás nenechá si to v kině uvědomit. To až cestou domů, když Vám opět zapínají mozkové závity, začnete vidět nedostatky v příběhu, jeho odvyprávění a chování některých postav. Přesto je tahle výprava velice zábavná. Kulisy občas (úmyslně) připomínají seriál a to především původní sérii. Postavy mají prostor a především Simon Pegg vypiloval několik vtipů do správné úrovně (radioaktivní náhrdelník, transportér, rýma). Kirk je díky dalšímu rozměru zajímavější a zbytek castingu nezaostává, i když pro mě stále vládne Karl Urban. Trochu líto mi přišlo (spoiler), že příběh i pointa jsou někdy až moc podobné předchozímu dílu (vždyť na kolik je Khan a Krull odlišný?). Mnozí také mohou v roji vidět prvek z Enderovy hry, která mi filmem trochu prostupuje... (konec spoileru) Přesto je to kvalitní pokračování, které je v mých očích méně vynucené jako Do temnoty a nabízí ten správný pocit z cest do nejvzdálenějších koutů vesmíru. PS: na Sofii Boutellu se budu i dál těšit! PPS: o kdy jsou facehugeři spíše headhugeři?:)

    • 9.8.2016  22:16

    Týmová jednorázovka s vystříleným náboji z trailerů. (nepsal jsem to tu už někdy?) První půlka filmu funguje jako sestřih nejdůležitějších momentů poslední seriálové sezony, vše co potřebujete vidět za pár minut a efektně. Postavy rozhodně mají charizma, ale vládnou rozhodně Will Smith a neskutečně sexy Margot Robbie. Bohužel Joker nefunguje, jak bych si přál a zajímal by mě přesně záměr Leta i Ayera. Druhá půlka už vychází ze základního příběhu "cesty z A do B a vyřešit problémy". Základní zápletka je opravdu tak jednoduchá, že to divák vlastně ani neřeší (proč taky, přišel se podívat na tu bandu špatných, kteří vlastně nejsou tak špatní....). Osobně jsem z filmu necítil nějaké větší ambice, než představit pár postav a pak zase utéct. Hezké na první podívání, bojím se, že zbytečné na druhé. Za hudbu velké plus, dlouho jsem se takhle nesmál už jen kvůli její kombinaci s obrazem.

    • 18.7.2016  23:21
    Daredevil (TV seriál) (2015)
    ****

    Dnes vzniká tolik televizních seriálů a z toho stále slušná část na motivy komiksu. Daredevil už ve svém starém filmovém podání ukázal, že není zrovna jednoduchá látka na zpracování pro film/televizi. Netflixu se však povedlo využít temnotu látky, Daredevilův charakter i semknutost postav v Hell's Kitchen. Díky tomu se Daredevil stal překvapením sezony. V první sezoně se postavy teprve ukazují, Daredevil se hledá, obléká a poznává své nepřátele včetně toho největšího. Chvílemi je Daredevil až podivně nesmrtelný, protože dostává opravdu velkou nakládačku (ale zranění jsou na něm současně vidět). V druhé sezoně jsou postavy skvěle využity a rozšířeny o fantastickou dvojici Elektra-Punisher. Tihle dva prohloubí nejen hlavní postavu, ale také svět, v kterém se tu pohybujeme. Tohle není přebarevněný a vtipný a univerzální svět Marveláckých Avengerů. Tohle je Hell's Kitchen. Temný, nebezpečný a obávaný svět pouličních bitek a špinavosti. Když pominu krásu a nebezpečnost Elektry a její příběh, je zásadním kamenem druhé sezony Punisher, který je perfektní. Od jeho psychického stavu až po jeho brutalitu ve věznici. Působivé. Co mě občas mrzí je, že některé scénáristické kličky jsou vyřešeny "najednou se objeví jedna postava, co tam pět dílů nebyla a všechno zachrání". Někdy to bohužel nefunguje ideálně (Stick hadr). Přesto, tenhle směr je správný, velice silný a Daredevil kvete do krásy. Jsem zvědav na třetí sezonu.

    • 18.7.2016  23:06
    Penny Dreadful (TV seriál) (2014)
    ****

    Penny Dreadful stojí za vidění. To je v podstatě to hlavní, co by Vás mělo zajímat. Předkládá totiž vizuálně silnou a podmanivou návštěvu viktoriánského Londýna, po jehož ulicích někde běhá Jack Rozparovač a právě on není tím největším zlem, které můžete potkat. Postavy zde nejsou černobílé, každá má svůj vlastní příběh odhalovaný během celkových (a zakončených) 3 sezon seriálu. Je nutné také říct, že seriál skončil ve "správnou" chvíli a postavy ani příběh nepůsobí vyčpěle. Atmosféra je, i díky vizuální stránce a kvalitnímu obsazení (Eva Green, Timothy Dalton, josh Hartnett), opravdu perfektní a divák postupně odhaluje různé postavy z viktoriánské doby (především literární hrdiny z knih tohoto období). Penny totiž spojuje lacinost hororových příběhů (podle kterých má název) s elegancí, brutalitou a poezií. Minimálně to byl záměr. Nevyšlo to vždy na 100%, ale pod projektem držel ochranou ruku Sam Mendes a to mluví za vše. Pro milovníky hororu a viktoriánského období rozhodně jasná volba.

    • 9.7.2016  14:46

    Díky. Tohle muselo vzniknout, aby bylo vidět, kam first person filmy/hry směřují a jestli je pro diváka v kině únosné 90 minut sledovat svět i ve zjednodušené (prostřihy, není to 24, takže čas není úplně "správný"). Díky slabšímu scénáři, až nesmyslně mystickému padouchovi a celkově příběhu, který slouží jen "aby byl", je však z formy pohledu z první osoby vytaženo prakticky maximum. Navíc Hardcore Henry obsahuje obrovskou hromadu nadsázky, až autoři viditelně věděli, že se nesmí brát moc vážně. V tom exceluje Sharlto Copley a jeho desítka postav. Za mě škoda toho buranství (někdo by řekl chlapství), kde se strká sex a urážky a laciné narážky na místa, kde by mohl dialog dávat smysl, ale to se překousne. PS: menší zadostiučinění pro Bartkowiaka, který v Doomu svou FPS vizi využil opravdu dobře a kombinací s normálním stylem kamery působil v tomhle ohledu film přístupně (že vynechali to pravé Doom peklo je věc jiná).

    • 9.7.2016  14:17

    Příběhem velice pěkné, animací také, jen jsem měl subjektivně problém s délkou, která se mi ke konci zdála příliš dlouhá. Závěrečné vyústění příběhové linie je totiž celkem prodlužované a až zbytečně okázale se v něm opakuje motiv knihy Bílá velryba, kterou hlavní postava v průběhu děje čte. Je to dobrý nápad, ale zbytečně se s ním snižuje působivosti konce. Přesto na jedno podívání rozhodně víc než dobré, podruhé bych na to asi neměl důvod koukat. Narozdíl od jiných "poučných, ale ne tolik se myšlenkově opakujících" anime snímků.

    • 9.7.2016  14:05

    Stravování, jako jeden ze základních problémů současné civilizace, je bohužel ve filmech a dokumentech velice problematicky uchopitelný koncept. Občas sklouzává do prázdných oslav vegetariánství/vegantsví/paleo a jindy na nekomplexní kritiku fastfoodu (jako by to všichni dávno nevěděli a stejně tam jedí). Forsk over knives se mi líbí hlavně v tom, že k tématice vlivu jídla na zdraví přistupuje vědecky přes průzkumy a do jisté míry se snaží problematiku kvantifikovat. Studie, ať je jejich tvorba a financování diskutabilní jakkoliv, tak představují jeden z důležitých podložených zdrojů a ty se právě v tomto dokumentu ukazuje. Nejde o to, zda je špatné veganství a vegetariánství je ještě ok nebo zda je základní západní strava špatná, ale o vliv potravin rostliného a živočišného původu na organismus. Je pak už na každém, jestli omezí/přidá nějakou surovinu nebo naprosto překope svůj jídelníček. Navíc, tady nikdo nehraje jen na etickou/citovou stránku např. mléka nebo masa. Dobrý vstup do tématiky.

    • 22.6.2016  22:24

    Nostalgie vrací úder! Vše, co jste na starém Dnu nezávislosti měli rádi, tady je a navíc je tu dost pomrkávání k některým scénám z původního filmu. Někdy je to až moc, ale všechno tlačí mimozemská invaze dopředu, přímo k jádru všeho. Emmerich hraje na notu nostalgie natolik, že si člověk ani neuvědomí, že film ani nenabízí moc navíc oproti trailerům (osobně mi nepřijde ani tolik akční, jak se tu mluví, možná i ta samotná destrukce je už skoro nezábavná...). Film navíc pracuje nejen s hlavní dějovou linií, ale opět s několika dalšími, které směřují k jednomu bodu a jsou chvílemi spíše vata se starými herci, než smysluplný obsah (např. Julius Levinson, děti v autě, všichni znaj všechny, ...). I přes hromadu náhod, kterou provází film, přes všechny ty taktické nesmysly, které film z pohledu boje přináší, obsahuje hromadu skvělých scén a nápadů, jako je třeba africká část příběhu (až gerilová válka s mimozemšťany) nebo rozebírání zbytků lodí v dálce. Nečekal jsem však, že zrovna z příběhu Dnu nezávislosti budou tvůrci chtít budovat další filmový vesmír, tenhle rozmach je podle mě až přehnaný z toho "nic", co filmy obsahují. Jsem zvědav, zda se tu za (dřív jak) 20 let opět sejdeme, aby jsme si užili další obranu amerických principů:)). Za mě dobrý vzpomínka na filmy, na které už dnes není místo. PS: kdo viděl Oblivion, se musel několikrát potutelně smát nad designem "další rasy":)

<< předchozí 1 2 3 4 33 65 96 128
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace