Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Sci-Fi

Recenze (381)

plakát

Austrálie (2008) 

Film Austrálie se opájí vlastním rasovým liberalismem, ale v důsledku je jeho optika striktně bílá a velkoryse koloniální. S ohledem na tvorbu režiséra Baze Luhrmanna jde ale o nepodstatné tvrzení. Jeho filmy nesou výrazné znaky postmodernity. Uvedená výtka by tedy neměla směřovat k Luhrmannovi, ale ke zdrojům, z nichž čerpá – velkým melodramatům klasického Hollywoodu. více zde...http://blacklsays.blogspot.cz/2012/11/minirecenze-na-dvd-novinky-pro-a2.html

plakát

Planina v ohni (2008) 

Americké drama Planina v ohni je debutovým, autorským počinem mexického dramatika a scénáristy Guilerma Ariagga, jenž se proslavil spoluprací na dramatických freskách A. G. Iňarita ( Amoress Peros – Láska je kurva, 2000, 21 gramů, 2003, Babel, 2006). Ačkoliv se snímek zprvu jeví jako pozvolné, čistší a složitějších narativních zákrut prosté drama, ve výsledku jednoznačně zapadá do kontextu předchozí tvorby. Arriagova práce se - s odstupem i s ohledem na jeho debutový projekt - jeví stejnou měrou zajímavá jako potenciálně zavrhnutelná. více zde...http://blacklsays.blogspot.cz/2012/11/minirecenze-na-dvd-novinky-pro-a2.html

plakát

Seance (2009) (studentský film) 

školní cvičení...v dílčích momentech hezké, ale jako celek totálně rozbité...nebýt kameramana a Pavla Nového ( kterého si díky jeho výkonu začínám zpětně opravdu vážit ), tak by se to úplně rozpadlo...vyprávění postrádá základní vypravěčskou koherenci...napětí a atmosféra jsou hrozně chtěné...celé to působí skečovitě a vykonstruovaně...snaha o horor je mi v kontextu tuzemských počínů velmi sympatická...ale tohle mě fakt neuspokuje...a předběžně jsem velice skeptický vůči plánované kingovské adaptaci...

plakát

Ruleta (1995) (TV film) 

velmi velmi doporučuju...režijně to má své mouchy...některé střihy jsou toporné a nesmyslné...Polesný místy kombinuje nevhodná záběrová pole...křiví prostor...jak po horizontální ( přepínání do nevhodných úhlů - byť nejde vyloženě o skoky přes osu), tak po vertikální stránce ( nevhodná aplikace podhledů, které samy o sobě nesou význam, ale nehodí se do nastavené střihové skladby - viz scéna, kdy postava Lenky Vlasákové sedí na posteli a roztahuje nohy neb jest prostitutkou)...občas nevhodně kombinuje záběry statické se záběry mírně rozpohybovanými ( které jsou samy o sobě funkční a pěkné)...místy je ale režie velmi funkční z hlediska zvolených velikostí záběrů...například vhodné zapojování detailů ( přátelské rozloučení hlavní postavy s jejím ruským sokem, finální znejistění atp.)...ale gro inscenace tkví hlavně v herectví...a především textu...Pavel Kohout podal coby autor opravdu mimořádný výkon...z příběhu cáká duševní porucha na všechny strany....osobně z toho cítím výrazný otisk začínající schizofrenie.. základem je uchopení lidského chování jako souboje, kdy postavy neustále klamou tělem, vzájemně se sledují...neustále převlékají masky...záměrně se stylizují, aby oklamaly nepřítele...a veškeré chování je podřízeno střetu a snaze o získání převahy nad soupeřem...jestli jsem z toho filmu něco cítil, tak rozpad ega...což bylo velmi katarzní a velmi nepříjemné...nic podobného jsem ještě neviděl...a myslím to zcela vážně......a jestli jsem bral smrt Vladimíra Dlouhého jako odchod herce o němž se v jistých kruzích říká, že byl talentovaný, tak po shlédnutí Rulety je mi upřímně líto, že ten člověk zemřel...protože to byl opravdu skvělý herec, na kterého byla radost se dívat......bohužel/ bohudík nejen radost......velmi nezaslouženě zapadlá ultimátní pecka

plakát

Lady Blue Shanghai (2010) 

...sevřený, temně melodramatický sen o nenaplněné lásce...tísnivé a ponuře krásné...líbí se mi, jak Lynch parceluje prostor, jak ho deformuje ( prostřih na vrátného, který pozoruje vestibul) a mění/ zcizuje diváckou perspektivu ( náhlé zapojení subjekťáku ve scéně rozhovoru se dvěma zaměstnanci hotelu)...líbí se mi, jak skokově a zdánlivě nesmyslně stříhá, takže člověku zůstanou v hlavě otištěné specifické obrazy ( záběr zezadu na nohy v lodičkách )...baví mě narativně vyprázdněný momenty ( dlouhé prohlížení pokoje)...fetišizace předmětů (kabelka, růže), barev (modrá) a vytrženého, existenciálně působícího osobního příběhu (dívka ztracená v cizím městě, jakoby uzamčená v nekonečnosti prostoru a okamžiku i v cyklické zápletce - kontrapunkt sevřené mizanscény a rozlehlého prostoru snu)...do tradičního lynchovského kontextu pak vhodně promlouvá digitální kamera, která snovým obrazům dodává opunc špinavě realistické důvěryhodnosti...mimo jiné díky ní Lynch dokázal posunout své tradiční obsahové atributy novým estetickým směrem...do toho našel novou múzu...Marion Cottilardová působí dojmem křehce přitažlivé hvězdy klasického Hollywoodu...čistá práce...

plakát

Policie Modrava - Za lepších okolností (2011) (epizoda) 

Hlavním problémem posledního filmu režiséra a scénáristy Jaroslava Soukupa ( krom chybného dojmu, že jde o samostatně stojící dílo) je fakt, že čítá dvě kvalitativně dost odlišné poloviny. Přičemž právě ta první – a z hlediska prvního dojmu nejdůležitější - je divácky dost obtížně vstřebatelná. Sálá z ní totiž typická tuzemská televizní ( pilot vznikal v produkci televize Nova ) sterilita. ...více zde...http://blacklsays.blogspot.cz/2012/09/policie-modrava-r-jaroslav-soukup-cr.html

plakát

Blade (1998) 

První díl série „Blade“ bývá většinou respektován s ohledem na fakt, že jde o „překvapivě slušné béčko“ nebo lehce opomíjen jako „nepříliš zajímavý předchůdce akčnější a zábavnější dvojky“ ( a pak jsou tu extrémy: Marigold alias Vít Schmarz - jeden z mých oblíbených uživatelů na csfd - je tentokrát ve svém komentáři poněkud mimo). Řeknu to asi takhle: Na snímek s omezenějším rozpočtem je výsledek nejen „slušný“, ale řekl bych až překvapivě dobrý. A s ohledem na následující vývoj série je jednička velmi uměřeným, vypravěčsky koherentním kusem filmařiny ( s výrazným subverzivním potenciálem). Navíc překvapivě slušně zahraným - byť některá Snipesova gesta působí legračně a herecky jednoznačně dominuje Stehen Dorff alias záporák Deacon Frost.Vychvalovaná Del Torova dvojka je naproti tomu pitomě nesourodou nudou nacpanou jalově natočenými, z hlediska rytmiky i vykreslení prostorových vztahů nezvládnutými akčními scénami. O tom, že je Del Toro velmi rozporuplný filmový vypravěč, snad někdy příště… http://blacklsays.blogspot.cz/2012/09/blade-r-stephen-norrington-usa-1998_17.html

plakát

Underworld: Probuzení (2012) 

Jednoznačně nejlepší díl celé série ! Dvojici původem švédských režisérů Mans Marlind - Bjorn Stein se povedlo natočit hutné, dynamické a přitom temné, syrové ( nejtvrdší a nejfyzičtější ze všech dílů) béčko, které ani na chvilku nenudí, na ploše 75 minut toho stihne docela dost a z hlediska příběhu a motiviky pěkně zhodnocuje předchozí díly a potenciálně znovuotevírá ságu do budoucna ( hlubší zapojení lidské rasy, rodinné motivy atd.). Hlavní deviza filmu spočívá v tom, že si uvědomuje své potenciální nedostatky (brakovost, polovičatost z hlediska existence mimo rámec série - a to bez ohledu na chápání/ nechápání celkového příběhového rámce) a snaží se těžit maximum ze svých omezených možností....více zde...http://blacklsays.blogspot.cz/2012/09/underworld-4-probuzeni-underworld-4.html

plakát

Spawn (1997) 

Svého času byl "Spawn" skloňován jako jeden z titulů, které pomohly vnést do sféry komiksových filmů dospělejší poetiku a témata (spolu s Proyasovou "Vránou" a Noringtonovým "Bladem"). Řekněme, že báze pro takový akt je tu přítomna. Postava a její mytologické zázemí vyloženě volají po syrovějším, ironičtějším a temnějším uchopení. O to víc překvapí, jak je výsledek dětinsky natočený. http://blacklsays.blogspot.cz/2012/09/spawn-r-mark-az-dippe-1997.html

plakát

Spojenec (2006) 

Výborný krimi-thriller, který dobře zasouvá témata zúčtování se současnou i minulou podobou americké společnosti do žánrového rámce. Činí tak o dost lépe, uceleněji a hladšeji než přechválený sedmdesátkový kus "Maratónec" s Dustinem Hoffmanem v hlavní roli. Celé by se to dalo označit za populární formou provedené kino morálního neklidu. Vyprávění ani na chvíli neztrácí tempo. Film vtahuje svojí chytře vystavěnou zápletkou, dynamickou situačností, zajímavými postavami a výborně napsanými dialogy. V podstatě divácky procházíte různými situacemi a prostředími, neustále vás zajímá, co bude dál a jen tak mimochodem jste v průběhu překvapováni informacemi, které mají charakter zkratkovitých sociálních glos ( přítomnost xenofobie v souvislosti s různými národnostními etniky atd. )...více zde... http://blacklsays.blogspot.cz/2012/08/spojenec-inside-man-r-spike-lee-usa-2006.html