Recenze (1 525)
Gentlemani (2024) (seriál)
Přišlo mi to hrozně nevyvážené, co se týká kvality jednotlivých dilů. Jeden byl v pohodě a v dalším se to zase vezlo. Možná to bylo více režiséry, vážně nevím, ale nesedl mi i třeba hlavní hrdina a jeho filmový bratr, ten jakby smet. Co mě naopak potěšilo byla místy celkem vtipná atmosféra, starý lišák Vinie Jones a pak hlavně gang z Liverpoolu. Ten jejich šéf neměl totiž absolutně žádnou chybu a nevim, jestli náhodou neuhranul fotbalisty Sparty. Já bych se totiž po jejich výkonu během prvních patnácti minut tomu ale vůbec nedivil! Čtyři mínus za seriál a jasná pětka za Priskeho výběr.
Duna: Část druhá (2024)
Jestli byla jednička tak trošku lahodným předkrmem, pak je dvojka dokonalé filmové jídlo z té nejlepší, michelinské restaurace. Naprosto podmanivé, s výtečným soundtrackem a epickými bitvami, které jsou k vidění jen párkrát za život. Herci, ti už jen umocňují dojem z téhle spektakulární podívané, ze které mám ještě teď husí kůži. Takže pro mě není v tuhle chvíli absolutně důležité, jestli snad někdy do budoucna, bude další díl. Sto ze sta, pět hvězd z pěti, co v noci svítí nad všemi písečnými dunami.....
Temný případ - Noční krajina (2024) (série)
Potenciál to mělo jako hrom, ale bohužel zůstalo (opět) jen u polovičatého pokusu, za což může hlavně poslední díl, který a to řeknu velmi diplomaticky se hrubě nepovedl. Takové rozuzlení si mohli tvůrci odpustit a kdyby to zůstalo jen v módu mystery, v pohodě bych to zkousl, takhle jsem jen nechápavě kroutil hlavou, co to vlastně je?! Škoda, škoda, škoda, hlavní dvojka v pohodě, první čtyři díly taky a pak přijde konec a já vlastně lituju, že jsem tomu věnoval tolik času. Víš, ty co, starý kozle? Dobře ti tak!
Wonka (2023)
Timothée opravdu válí. Na co sáhne, to promění ve filmové zlato. Nečekal jsem skoro nic, ale dostal jsem toho až nad hlavu. Včetně opravdu kouzelného příběhu a božského Hugha Grantha, kterému tyhle role dokonale sednou. Zatím film roku, ale kdo ví, za rohem je Duna 2 a zase Chalamet. Pokud podá stejný výkon, jako tady, vypadá to asi na hereckou topku.
DogMan (2023)
Jsem moc rád, že to Bessonovi ve finále tak nějak vyšlo a zastavil strmý propad kvality svých filmů z posledních let. Magická hlubina ani Leon se sice nekoná, ale Dogman je vpravdě solidní, hořko-sladký příběh, který rekapituluje, miluje, střílí a na konci už jen dává průchod emocím. Caleb a Jojo super volba, což mě nutí si co nejdřív opatřit Fresh a doufat, že mě nakopne minimálně stejně, jak tenhle extravagantní milovník psů.
To Catch a Killer (2023)
Ani jednou jsem nebyl na WC, nepřetáčel jsem a sledoval pěkně od začátku, až do konce a přesto to tam není. Jako ten pocit, že to bylo něco top, co mě opravdu rozebralo a dalo víc, než jen lehce nadprůměrnou story o chytání vraha. Možná tak první polovina, ale ta druhá se změní jak už to tak někdy bývá na spoustu klišé a konec, ten už to jen celé završil. Lehce nelogický s malou upírskou vložkou, kterou si dle mého názoru mohli tvůrci jednoznačně odpustit. Tři a něco.
Reacher - Season 2 (2023) (série)
Hezky se na to kouká, ale nesmí se u toho moc přemýšlet, což platí hlavně pro poslední dva díly. Při tom závěrečném jsem si při scéně s helikoptérou se slzou v oku vzpomněl na Simira a Kobru 11, jen tady to Reacher "dovedl" k větší dokonalosti. Prostě klasické béčko, které odsýpá, ale díru do mozkových závitů rozhodně nevypálí. Na rozdíl od (nejen) Jackových pistolí.
Láska a anarchie (2020) (seriál)
Neskutečně netradiční, místy lehce zmatené, ale hlavně velice vtipné! Dost často se mi stává, že to v průběhu prvního dílu zabalím a jdu jinam, ale tady jsem tušil, že mě to nemůže zklamat. Perfektní, hlavní dvojka, kde tu chemii jednoduše vidíte a hltáte s nimi a pak hlavně osazenstvo knižního vydavatelství, kde ani nevím, koho vychválit dřív. Ve finále to sice není na pětku, přesto tenhle typicky "severský" seriál rozhodně stojí za to vidět.
Temný případ - Série 3 (2019) (série)
Jsem moc rád, jak to celé nakonec skončilo. Ať už se to týká (ne)vyšetření případu, tak hlavně samotného, hlavního hrdiny detektiva Hayse. Ta skládačka, která se plnila tolik dlouhých let nakonec do sebe zapadla a že některé dílky a to hlavně na konci trošku skřípaly, to zase není pro mě až tak podstatné. Jako celek je to skoro bezchybné, herecky a výpravou také a jen fakt, že mi předchozí série líbily o něco míň mi brání v tom, abych zase po čase změnil svou seriálovou topku.
Brassic - Season 2 (2020) (série)
Naprostá paráda! Pokaždé, když se v seriálu objevila postava Jíma v podání božského Stevea Evetse, musel jsem se píchat špendlíkem, jestli jsem už někdy takový úžasný, vidlácký humor někde viděl. Asi ne, což nic nemění na faktu, že je to bombice jako hrom!