Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Krimi
  • Akční

Recenze (413)

plakát

Absolvent (1967) 

Dustin Hoffman v mých očích opět stoupl. Je nádhera pozorovat, jak se čerstvý absolvent "střední" pomalu zbavuje snobského pozlátka, které mu přišili rodiče od útlého dětství. Ztráta panictví s rozmrzelou paničkou nastartuje gradaci výborných scén, které bohužel vrcholí na moje gusto až příliš "filmově" - nebýt toho dám pět. Každopádně se mi dostalo výborného zážitku - zejména díky výtečným dialogům, které se svým napůl čerstvě absolventským a napůl rádoby chlapským projevem Hoffman chrlí.

plakát

Accattone (1961) 

Perfektně zachycená atmosféra, která zároveň lemuje Accattoneho zbídačený charakter. Pseudo-pompéznost podtrhují nádherné úryvky Johanna Sebastiana Bacha a odrbané chatrče mezi panelovými domy nabourávají tehdejší politickou korektnost. Samotná smyčka závěru nakonec poukazuje, že ani samotné hladovění nedokáže přetavit chuligánský charakter na civilizovaný způsob života.

plakát

Adaptace (2002) 

Nejpřekombinovanější scénář, a jedna z nejoriginálnějších adaptací knihy vůbec. V tomto směru před Charlie Kaufmanem hluboce smekám, neboť se mu vydařilo něco (scénáristicky) neskutečného. Mám však i určité výhrady ohledně celkového tempa filmu, zejména na začátku a i více méně jako celek to celé jede na strašně pomalém a fádním tempu. Na jednu stranu je to celkem logické, divák musí mít neustále na paměti, že sleduje adaptaci knihy ze zoufale nudným tématem. Je dobře, že do toho vsadil Charlie sám sebe a své trápení, celkově děj (v rámci možností) oživil. Nebýt toho, bylo by pozorování Adaptace něco jako sebemrskačství.

plakát

Agenti dementi (2003) odpad!

Při spatření snímku Agenti dementi musím smeknout před parodiemi Leslieho Nielsena. Formát humoru Agentů je hodně velký trapas s otřepaným scénářem a nulovou režií. Suma sumárum, hodně smutná záležitost, ale jestli se Vám líbí třeba Klub sráčů, tak prosím nechť je libo...

plakát

Aienji (2003) 

Něco na způsob holčičího filmu. Mladá dívka potkávající milého a zábavného mladíka (chvílemi trochu trdlo neboť to mají mladé holky rády) k tomu úspěšnou matku, která i na svůj věk vypadá velmi dobře a je dostatečně emancipovaná, milá a milující natolik, že své nemocné dceři nakonec dovolí, aby jí oslovovala křestním jménem. Vzplanuti náhlé lásky, roztomilé želvičky, deštník s motivem plujících mraků. Při velké dějové předvídatelnosti mě ani závěrečný "twistík" nepřesvědčil. Průměrný kousek, který sice na emocionální strunu zdánlivě tolik netlačí, ale jeho celková rozbředlost mu vytrčení z průměru rozhodně nezaručí.

plakát

A.I. Umělá inteligence (2001) 

V prvé řadě se hluboce skláním před herectvím Haley Joel Osmenta. Chlapec se z rolí vypořádal bravurně, je neustále v záběru a to co předvádí mu může závidět leckterý herecký veterán. Jak by to natočil Kubrick, zůstane navždy dohadem, ale důležité je, že Spielberg to nepokazil.

plakát

Akce Bororo (1972) 

Není to úplně bídné, ale spousta věcí tomu chybí. Hlavně vymakanější zápletka, protože Otakar Fuka co by režisér nevydává nejhorší tempo. Za pochvalu stojí Hapkova hudební kompozice a Božidara Turzonovová, která je v roli marťanky pro mně docela zajímavá.

plakát

Akta X (1993) (seriál) 

Jeden z těch lepších seriálů posledních let a nejen pro sci-fi fanoušky.

plakát

Alexandr Něvský (1938) 

Díky svému historickému a kulturnímu významu i umělecké hodnotě působí Alexandr Něvský dodnes jako průkopnické dílo sovětské kinematografie. Bohužel zevrubnější pohled odhaluje skrytou ideologii sovětského režimu, kdy se hrdinská postava zasazuje o práva a svobodu ruského lidu a křižáky představuje jako nelítostné útočníky, kteří usilují o dobytí a nadvládu velkého Ruska. Ejzenštejn měl nezpochybnitelný filmařský talent, ale výsledný produkt je nakonec pouhým odrazem tehdejšího vykreslení zastánců dělnické třídy. Což znamená zůstat navždy neporazitelným ochráncem před cizí agresí.