Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Horor

Oblíbené filmy (10)

Stalker

Stalker (1979)

Neuvěřitelně komplexní, filosoficko-psychologické veledílo světového filmu, ze kterého nelze spustit oči. A pokaždé Stalker funguje jinak, protože je tím, čím jsme my sami, jak ostatně říká ve filmu jedna z postav o Zóně. Nelze tedy říct, že není o ničem. Je to film o lidech, o víře a přáních, ale může být čímkoliv chcete, aby byl a lze si ho pustit několikrát, aniž by se okoukal. Tarkovskému není co vytknout, film je po technické stránce dokonalý, doplňuje jej fantastická hudba a geniální kamera. Pro mě je Stalker nejlepším filmem, jaký jsem kdy viděl a považuji jej za jedno z mála nesmrtelných děl světové kinematografie. Vlastně, jak už jsem řekl, je to umělecké dílo. A komu se Stalker nebude líbit, nemůže řict, že ho nepochopil, ale musí si uvědomit, že je prázdný.

Brazil

Brazil (1985)

Propracovaná a neuvěřitelně fantaskní vize surreálného antiutopického světa ovládaného byrokracií. Geniální kulisy, na nichž se Gilliam vážně vyřádil, připomínají Metropolis Fritze Langa, deprese je všudypřítomná, zároveň je film prošpikován absurdním humorem. Gilliam odkazuje na německý expresionismus, nacismus, Ejzenštejna a vytváří tak dosud nepřekonanou černohumornou antiutopii. K tomu netradiční výkon De Nira a skvělý Pryce. Brazil není film, je to zážitek, který se prostě musí vidět, nejenom jednou!

Mechanický pomeranč

Mechanický pomeranč (1971)

Brutální a groteskní sonda do světa násilí jako zábavy, do hudby Ludwiga Van, do systému převýchovy, do čehokoliv vás napadne. Poprvé jsem viděl ve dvanácti, což mě zničilo. Od té doby pouštím pravidelně a pokaždé nenacházím slov... Několik z nej filmových momentů vůbec pochází z tohohle filmu.

Requiem za sen

Requiem za sen (2000)

Psycho. Sny, ideály, láska, sex, drogy, beznaděj, samota, bolest, ponížení, šílenství. Dokonalý střih, kamera, detailní záběry, hudba, herci i režie. Syrové, mrazivé, depresivní. Aronofsky je šílenec, geniální šílenec. Na tohle nikdy nezapomenu.

Osvícení

Osvícení (1980)

Kingovi se sice Kubrickovo zpracování jeho románu nelíbilo, ale jako film je geniální. Kubrickovi se podařilo natočit nejlepší horor vůbec, to, jak pracuje s napětím je dokonalé. Strach, nejistota a tajemno jsou cítit na každém kroku a to je klidně všude rozsvíceno. Nicholson podává jeden ze svých nejlepších výkonů a slovo "šílenství" dostává úplně nový rozměr. Klobouk dolů, Kubrick prostě umí natočit jakýkoliv žánr a vždy to bude revoluční dílo.

Sedm

Sedm (1995)

Veletemná deprese bezejmenného amerického města, kde řádí šíleně geniální vrah. Pitt, Freeman, Spacey a Fincher v nejlepším hollywoodském filmu posledních dvaceti let.

Synecdoche, New York

Synecdoche, New York (2008)

Kaufmanova možná trochu hyperbolovaná autobiografie, v níž si předpovídá i budoucnost. Se všemi neurózami, hypochondrií, psychózami, uměleckým selháním, osobním selháním, až k obávané, neodkladné a zároveň očekávané smrti. Scénář je nedostatečným zrcadlem Kaufmanovy hlavy, režie se pak snaží zachycený obraz předat divákům. Po technické stránce všechno v naprostém pořádku (spousty odkazů na jiné umělecké kategorie, ale i citace různých filmových stylů, jako např. německého expresionismu), obsazení je skvělé, ale po stránce obsahové... Jestli Kaufman mystifikuje, dostal nás, jestli je to skutečné, pak je mi ho líto. Je totiž geniální.