Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Akční
  • Krimi

Oblíbené seriály (10)

Ztraceni

Ztraceni (2004)

,, Odpovědi vyvolají jen další otázky. " Seriálový gamechanger, jehož mistrovství a napětí se neztratí ani po reprízách. Žádný jiný seriál jsem nikdy neviděl celý pětkrát. A nejspíš se na tom ještě hodně dlouho nic nezmění. To se spíš na Ztracené podívám celé ještě dvakrát.

American Horror Story

American Horror Story (2011)

Každá série je svým stylem jiná a to vnáší skvělou atmosféru. Geniální herecké obsazení (Evan Peters, Jessica Lange, Wes Bentley, Zachary Quinto a další) a skvělý scénář. To jak si Murphy hraje s napětím a postavami je skvělé.

Městečko South Park

Městečko South Park (1997)

Nejgeniálnější, nejkontroverznější satira z Ameriky. To jak bizarní každá epizoda je a při tom v sobě má skrytý podtext, který je neuvěřitelně chytrý je prostě něco neviděného. Tahle výborná satira si drží kvality už přes 25 let a doufám, že s námi vydrží ještě pěkně dlouho. Po jejím zmizení by totiž bylo téměř nemožné najít záplatu.

MINDHUNTER: Lovci myšlenek

MINDHUNTER: Lovci myšlenek (2017)

Fincher je pašák... většinou. Naštěstí toto je ten případ. Geniální atmosféra a styl vyprávění... 2 sérii dokonalé do nejmenších detailů, nemůžu se dočkat těch dalších...

MOST!

MOST! (2019)

Jan Prušinovský, jeden z nejšikovnějších českých režisérů posledních let a Petr Kolečko, jeden z nejlepších českých scénáristů posledních let opět spojili síly a po výborném Okresním přeboru a velice fajn Trpaslíkovi servírují další výjimečný seriálový projekt, který ve finále není plný geniálních vtipů a gagů, ale především seriálovou peckou, která skvěle komentuje celkovou situaci nejen v Severních Čechách. A já to prostě musím říct: Průšo a Kolečko díky! Dorazil nejlepší český seriál od dob Okresního přeboru a daří se vám vůbec neklesat celou dobu seriálu. A i když se časem vydává trochu jinými směry, než by divák čekal, celý ten vývoj postav je tak přirozený a parádní, že vlastně ten odklon začne dávat parádní smysl. A především se vám daří diváka nejednou šokovat a vzít si ho huby věci na které na České filmové scéně nemá odvahu vůbec nikdo. MOST! by se automaticky měla stát kultovní věci. Nejen, že měla, ona se jí už totiž stala. Věřím, že ještě za nějakých 5-10 let se na seriál bude vzpomínat a stejně jako v případě Okresního přeboru (9 let) se dlouho bude čekat na seriál, který se dokáže vyrovnat. Budou u toho opět Prušinovský a Kolečko těžko říct? Asi by ale stálo za to rozebrat si, proč je MOST! naprostá peckou. MOST! je totiž nejenom dobře napsaná věc, a dobře zrežírovaná věc, ale především hrozně chytrá věc. Řadový divák možná neuvidí víc než bandu rasistů a xenofobů, kteří se prezentují jen tím jak jsou rasistickými a xenofobními hovady. Jenomže už na začátku příběhu je každá postava odlišná a zajímavá a dá s každou pracovat po svém. Hned v prvním díle je řečeno, že hlavní hrdina Luděk ,,Luďan´´ Říha není rasista, ale jenom pouhý debil. A právě on je tím ideálním hlavním hrdinou. Na první pohled looser, který hned začátkem seriálu přijde o práci, je rozvedený, dluží místnímu lichvařovi Romanovi, se synem Tondou moc nevychází a s jeho bratrem Pavlem se neviděl od pohřbu otce, jelikož Pavla nenávidí za to, že byl homosexuálem. Právě ona ústřední zápletka, že je Luďan vystavěný k soužití se svým přeoperovaným bratrem Pavlem/Dášou je hlavním srdíčkem seriálu a postupem seriálu formuje Luďanův charakter. Ze začátku seriálu má Luďan problém s Dášou jenom promluvit, postupem času už ale vůbec nemá problém k Dáše zajít o radu a hezky si s ní promluvit. Jedná se po scénáristické stránce perfektně vyladěný vztah dvou postav. A jedná se o životní výkon herce Martina Hoffmana. Pavla/Dášu ztvárňuje Erika Stárková a je v roli parádně obsazená. Herečka je to sice pohledná, není to ale zároveň žádná MISS modelka a člověk by jí tak především díky makeupu toho přeopravaného chlapa s klidem věřil. Především když člověk od samotné Stárkové slyší jak se na roli připravovala, je to v tom seriálu vidět. I když je to spíš o mimice a interakci, v seriálu je totiž předabovaná hercem Janem Cinou. Kromě Luďana u legendárního stolu v hospodě Severka máme i jejího majitele, drsného Edu. Toho ztvárnil Michael Isteník a je v roli hodně parádní. Především má o dost možná ještě zajímavější vývoj než Luďan. Ze začátku člověk, kterému se hnusí cigáni a homosexuálové všeho druhu, se zamiluje do Luďkovy přeoperované sestry a i když to nenese úplně lehce, ve finále se nechá emocemi ovládnout a rozhodne se, že jí skutečně miluje. Na začátku seriálu může Eda působit jako téměř potencionální hlavní záporák, ve finále se ale jedná o jednu z nejsympatičtějších postav i když najít si k němu cestu pár dílů trvá. Pak je tu Čočkin v podání Vladimíra Škultétyho. Čočkin je ve finále z hlavní party možná nejméně zajímavá postava, na druhou stranu si ale Škultéty tohoto zoufalce neskutečně herecky dává a především v závěru se z Čočkina stane velice podstatná část seriálu. Cyril Drozda poté ztvárňuje Faráře, který už ale ve skutečnosti dávno farářem není a postavy mu tak říkají jednoduše proto, že on sám se ještě za faráře považuje. Farář je možná nejtragičtější postavou celého seriálu, jelikož se stále není schopen srovnat s faktem, že už není božským poslem, platí prostitutkám ne proto aby ho uspokojili ale proto aby je mohl vyslechnout ze hříchů a většinou se utápí v alkoholu. Drozda jinak v jednom díle dokázal tak skvěle ztvárnit zklamání ze zavřené hospody a to tak, že dost možná jde o nejlépe ztvárněné zklamání ze zavřené hospody v historii filmového průmyslu. A hlavní Severskou partu uzavírá Franta alias Zdeněk Godla, Franta je srdíčkem celého seriálu, je menšina a většinou ho samotná hlavní parta nebere právě proto, že je cigán, kterých se oni hnusí. Franta ale tyhle nadávky bere s klidem a chápe rasizmus jako součást své existence. Jedná se o nejvtipnější postavu seriálu a dost možná o nejkladnější. Z herců jistě stojí ještě za to zmínit představitele Luďanova syna Tondy, Filipa Červenku. Pro Filipa jde o první roli v kariéře a v té roli je skvělý. Sympatická postava, která je přesným opakem svého otce a i matky a nejvíc si začne rozumět se svým strýcem/nyní tetou. A i ta Jitka Čvančarová jako fiflenecká máma funguje. Na celém seriálu je mimochodem zajímavý fakt, že chybí nějaké slavnější herecké jméno. A to je na tom paráda! Chybí jména jako Ondřej Vetchý, Karel Roden nebo Marek Vašut. Ale je to vlastně dobře, jelikož by tak úplně k seriálu nesedli. Tady s méně známými tvářemi působí seriál více autenticky a přirozeněji. Velký klad. První díl je především úvod a má diváka seznámit s Mostem, postavami a nastavenou situaci. Luďan je pozván do Pošty pro tebe kde se setká s Dášou a jedná se o ikonický moment seriálu, který vlastně nastartuje celé následující dění. Druhý díl je především o to, že se musí Luďan smířit s faktem, že nyní u něj bydlí nová sestřička a ve finále si uvědomí, že možná ona je to co ve svém životě potřebuje. V třetím díle se Luďan nakrátko stane vymahačem pravděpodobně hlavního záporáka Romana v podání Leoše Nohy (který si záporáckou polohu neskutečně dává) než aby v závěru především díky zásluze své sestry došel vykoupení. Jedná se o perfektně gradovaný vývoj seriálu, který zakončuje první výrazně klidnější ást. A od té druhé se dějou věci! Z Tondy se totiž ve 4. díle stává skinhead poté co má zlomené srdce a ve své zoufalosti si dovolí na romské obyvatele Chánova. Naštěstí zrovna v tu chvíli popelářským vozem přijíždějí Luďan a Franta a pravděpodobně by to skončilo tím, že Luďana a Tondu obyvatelé Chanova roztrhají kdyby Franta nepřišel se lží, že je Luďan zástupce organizace Snědá tíseň, která pomáhá romům zlepšit situaci v Mostě. A romové na to skočí tak moc, že poprosí Luďana o spolupráci a ten pod strachem smrti se rozhodne, že na celou šarádu přistoupí. A právě tohle Snědá tíseň posouvá seriál do velkého komentáře sociální situace. Most! je celou dobu dobře napsaná věc a výborně řemeslně zvládnutá, od čtvrtého dílu se ale navíc ukáže, že jde o neskutečně chytrou věc. Celé ty sociální komentáře, přesně prodané témata a i když se může zdát jako hrozně rasistická věc, ve skutečnosti je MOST! rasistický jenom z hlediska realičnosti a dokáže i romské spoluobčany ukázat v dobrém světle. Časem se navíc stává seriál větším a větším dramatem a od druhé půlky 6. dílu se začíná více protlačovat ta dramatická stránka. Někomu tak může přijít škoda, že těch gagů a vtípků není tolik, ve skutečnosti se ale jedná o chytrý a inteligentní vývoj seriálu. 7 a 8 epizoda jsou navíc ještě více dramatičtější a i když některá smutná témata prodávají humorem sobě vlastním, úplně k smíchu nejsou. MOST! od druhé půlky střídá žánry černé komedie a dramatu a míchá je tak výborným způsobem, že to snad ani není možné. Není se vůbec čemu divit, že seriál MOST! byl, je a bude fenoménem, tento titul mu totiž právem náleží. Jan Průša a Péťa Kolečko natočili parádně napsanou, dokonale zpracovanou a perfektním způsobem chytrou věc, že si člověk snad za posledních 5 let opravdu nevzpomene na lepší český seriál. Finále je možná nejslabším dílem seriálu, to se ale tak často stává, pořád je ale finální díl parádně natočená epizoda a parádní závěr seriálu. Mrzí mě fakt, že druhá sezóna MOSTU! nebude?! Na jednu stranu ano. Na druhou stranu jsem ale možná i rád, jelikož by se i MOST! mohl časem ohrát. Nepotřebuji 3000 dílů jako v případě seriálu Ulice, stačí mi 8 parádních epizod, které si můžu v iVysílání pouštět kdykoliv zachci. A Průša a Kolečko můžou do pár let jistě natočit další seriálovou nebo rovnou filmovou pecku. Těším se na to a Dycky Most!

Perníkový táta

Perníkový táta (2008)

Bryan Cranston si tu krade každou scénu. Geniální seriál který ani jednou nesešlápne z brzdy.

Jak jsem poznal vaši matku

Jak jsem poznal vaši matku (2005)

To kvalitní sitcom hledáš a hledáš, až jednou hledání necháš. Jak jsem poznal vaší matku kvalitní sitcom je, a to až to neuvěřitelné je. Originální a nápadité jak by štěkl pes, a zábavné jako Vlastimil Harapes.

Narcos

Narcos (2015)

Svižné, pochmurné, hbité a nabité.