Slarque

Slarque

Jiří Podzimek

okres Jičín
Kinomaniak

homepage

57 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 31 61 91 121
    • 22.4.2017  21:01

    Japonci očividně točili své animované filmy silně ovlivněni jak evropskou literární klasikou (předloha), tak americkými disneyovkami (vedlejší humorné postavičky, písně). Naštěstí je to aspoň trochu japonsky drsnější (vyhrožování popravou) a celé finále v Luciferově hradu včetně originálního architektonického řešení této lokace je opravdu akční, epické, napínavé, vtipně vypointované... Rozhodně jedna z povedenějších variací na známé téma.

    • 21.4.2017  12:09

    Není to tak intenzivně depresivní jako 4 měsíce, ale Mungiu zřejmě veselá kopa nebude. Bez příkras odhalená praxe různých protislužeb, na kterých stojí většina nenápadné všednodenní korupce. Tedy něco, co je stejně běžné i u nás, jen se zdejší filmaři rozhodli, že to pro ně není zajímavé téma. Adrian Titieni je v hlavní roli velice přesvědčivý, ne že by to neplatilo i o ostatních, ale představitel hlavní role skoro neslézá z plátna (90%).

    • 21.4.2017  11:51
    Mlčení (2016)
    ****

    Historické drama Martina Scorseseho sice není tak silné jako třeba Poslední pokušení Krista, ale rozhodně udržuje vysoce nastavenou laťku svého tvůrce. Adaptace románu je tentokrát podepřena jen zřídka utichajícími voiceovery, u kterých se vystřídá několik vypravěčů. Jakkoli více vypravěčů má své opodstatnění v předloze, tady mi přišlo, že zejména v závěru změna hlediska na pro diváka prakticky neznámého vypravěče výsledný divácký dopad oslabila. Nezpochybnitelná je špičková práce kameramana i (pro mne nečekaně) soustředěný herecký výkon Andrewa Garfielda.

    • 19.4.2017  13:17

    Přišlo mi to jako adaptace rozsáhlejšího románu. Tedy jsem měl dojem, že těch postav je tu moc a občas jsem v nich měl zmatek. V každém případě je zajímavé sledovat dusnou sicilskou vesnici, kde každý zná každého, z pohledu možná jediné místní postavy, o které to neplatí. Gian Maria Volonté je jako poněkud naivní profesor výborný, totéž platí o kameře a hudbě. Jeden z prvních italských filmů o mafii každopádně za vidění stojí (70%).

    • 17.4.2017  22:44

    Ty malby v jeskyni jsou nepochybně úžasné, bohužel nemohu tvrdit, že by mě nějak uchvátil samotný dokument. Za vidění určitě stál, ale tolik odboček, abychom se dostali až k albínským krokodýlům... bylo to opravdu zapotřebí?

    • 16.4.2017  11:15

    Milník v žánru symfonického metalu. Ani teď, o 9 let později, ho nikdo nepřekonal. Výborná kapela na vrcholu s excelentní zpěvačkou v čele doplněná o symfonický orchestr, sbor, hosty, tanečníky na chůdách a pyrotechniku. Navíc je tu nadčasově dokonalý zvukový mix (na Blu-ray disku je na výběr z pěti zvukových stop, přičemž tři z nich jsou v rozlišení 96 kHz / 24 bitů), který prověří kvality domácí zvukové sestavy. Obrazově je to také paráda, byť v pár pasážích je použit až nesmyslně rychlý střih. Bonusový disk nabízí i bonusový koncert, který si sice také můžete pustit v DTS 96/24, ale stejně hned uslyšíte ten rozdíl: zvuku chybí objem i síla.

    • 11.4.2017  22:12

    Povídkový triptych Jima Jarmusche s japonským párem, Italkou a Angličanem ve městě krále rock'n'rollu. Pomalé, pečlivě nasnímané, báječně obsazené (Jarmusch měl zřejmě vždycky slabost pro hudebníky) a scenáristicky propletené s dobře vypointovanými scénami i dialogy. Plus trocha toho Elvise jako bonus.

    • 10.4.2017  21:13
    Zádušní oběť (TV film) (2017)
    **

    Scenárista Körner bohužel stárne a jeho scénář podle toho vypadá. Spojení temné detektivky z doby 1. světové války s protiválečným dramatem se nepovedlo. Nejradši bych začal několikaodstavcovým rozborem toho, proč závěr filmu nemohl fungovat, ale nechci tu spoilerovat. Schubert a Šporcl aspoň dodali trochu dobré hudby, máme tu několik slušných herců (a Vilmu Cibulkovou, jejíž role se dá shrnout do tří písmen: WTF), kameraman se snažil, než mu to všechno srovnali do stejně tmavých odstínů hoši od kompjůtrů, zkrátka ani pozitiva nejsou jednoznačná. Průměr České televize je totiž stále spíše podprůměr.

    • 7.4.2017  22:53

    Režisérka byla po deseti letech života v Praze postavena před volbu: přijmout české občanství a vzdát se bosenského. Takže i se štábem vyrazila zjistit, zda se stále cítí být více Bosňankou nebo už spíše Češkou. Mám za to, že tato osobní rovina je důležitější, než většina textu nahoře v obsahu. Jinak přiznávám, že jsem si ani neuvědomoval, jak politicky složitá je situace v této zemi, což pak samozřejmě vede k obecné nespokojenosti s tímto stavem a vyhlašování Hajducké republiky tu a Titoslávie tam. Takže výsledek režisérčina dilematu byl jasný, i když vlastně trochu smutný.

    • 7.4.2017  22:46
    Bojovník (studentský film) (2014)
    **

    Nevím, zda mám obdivovat estonského režiséra, který neumí česky, za jeho film v češtině, ale přišel mi nějaký nedotažený. Jak po stránce příběhu, tak charakteristik hlavních dvou postav (otce a syna).

    • 7.4.2017  22:43
    Co je za plátnem? (studentský film) (2016)
    ****

    Karel Vachek na malém road movie z Tišnova do Prahy. Stačí namířit mikrofon a on určitě řekne něco zaznamenání hodného.

    • 7.4.2017  22:40
    Večeře (studentský film) (2014)
    ****

    Dvě ženy v jednom bytě, a přece toho o nich za čtvrt hodiny víme tolik. A to ani moc nemluví...

    • 7.4.2017  22:38
    O (studentský film) (2014)
    ***

    Asi bych potřeboval znát zadání studentského cvičení, ale atmosféra je tam znázorněna skvěle a práce s rozmazaným obrazem také není samoúčelná. Jenom sedm minut, ale i to stačí k troše zamyšlení...

    • 5.4.2017  22:02
    Dům kouzel (2013)
    **

    Animovaný film s roztomilými zvířátky a jinými potvůrkami cílený na malé děti. Sem tam se objevila nějaká výraznější scéna či dokonce nápad, ale tyto okamžiky působily spíše náhodně. Jinak je to prostě jen jeden ze záplavy dětských animáků, který nemá tak dobré drápky, aby se vyškrábal nad průměr.

    • 5.4.2017  19:25

    Čekal jsem, co z toho námětu vzejde, ale ty stále stejné záběry z protiromských pochodů mě rychle začaly nudit. Nejzajímavější záběry se totiž odehrávají v kruhu rodinném či podobně uzavřeném, ale ty masové akce v dokumentu bohužel zabírají větší prostor. Na druhou stranu je tam i něco natolik raritního, jako je inteligentně se vyjadřující rasista. Ke konci už mi bylo celkem jasné, že všechno by bylo jednodušší bez fanatiků typu Míry Brože, kteří jsou ve skutečnosti možná nebezpečnější než ti vypatlaní skinheadi.

    • 30.3.2017  22:25
    Frantz (2016)
    ***

    Fakt nevím, co si o tom mám myslet. Proč Francois Ozon v roce 2016 točí remake amerického filmu z roku 1932 a to opět černobíle? Když od tohoto odhlédnu, tak totiž nezbude nic než trochu za vlasy přitažené romantické drama. Hlavní posun k lepšímu zřejmě pramení z německo-francouzského obsazení a použití obou jazyků přesně tak, jak to dává smysl. Ale jestli tohle Ozonovi stálo za dva roky života?

    • 30.3.2017  22:16

    Pokud točíte dokument o někom, koho nemůžete zabrat do obličeje, když na něm nemá masku, máte vážný problém. Přes nespornou zajímavost osudů Mr. Lordiho a jeho kapely Lordi tak tenhle dokument prostě nedokáže na diváka opravdu zapůsobit. Zbývá tak jen další skandinávský outsider se zálibou v bizarních kostýmech a maskách. Ale po tomto filmu se chystám, že si od nich něco zkusím poslechnout...

    • 30.3.2017  22:12
    Doma je tady (2016)
    ***

    Prázdný život mladé Češky žijící s matkou a mladším bratrem v Innsbrucku. Prázdný moderní byt prachatého manažera, který ani nevypadá, že v něm někdo žije. Ale že by z takto rozehrané situace vyplynulo něco zajímavého jsem si vlastně nevšiml. Anna Åström je sympatická, tak co na tom, že ta její jediná česká větička zazněla s cizokrajným přízvukem.

    • 30.3.2017  22:07

    Jako nádražák jsem se možná bavil lépe (a trochu jinak) než zbytek diváků. Balkánsky černá komedie s výborným Lazarem Ristovským v hlavní roli. „Člověk může být šťastný, i když pracuje na železnici.“

    • 30.3.2017  22:04

    Malíř Zdzisław Beksiński podle všeho skutečně existoval a těch pár obrazů, které jsou ve filmu vidět, rozhodně vypadalo více než „zajímavě“. Jenže očima diváka, který o něm nikdy předtím neslyšel, tu mám jeho osobní život za posledních zhruba 30 let ve dvou hodinách. Rodina v názvu má význam, protože o nikom jiném to v podstatě není. Malíř, jeho manželka, jejich matky a syn. Co znamená ono „poslední“ v názvu, jsem nepochopil, ani mne peripetie se synem moc nezaujaly. Jistě, ne v každém životopisném filmu jsou scény jako pád dopravního letadla, ale stejně... :-/

    • 30.3.2017  21:57
    Sing Street (2016)
    *****

    Kolik kapel asi vzniklo kvůli jediné konkrétní ženské? Myslím, že bychom se nedopočítali. Takže jakkoli střeleně vypadá úvod tohoto retro hudebního filmu, rozhodně proti tomu v zásadě nic nemám. Irsko v 80. letech byla země, kde happyend znamenalo odsud utéci. A do této doby zasadil John Carney příběh mladého šikanovaného outsidera, ve kterém zužitkoval jak svůj cit pro hudbu, tak momentální retro nálady a pomrkávání po tom, jak vypadala hudební scéna v 80. letech. Carneymu tyhle nízkorozpočtové filmy jdou skvěle, tak mu radši nedávejte moc peněz ani herecké hvězdy. Za mne o parník lepší než vychvalovaný La La Land.

    • 30.3.2017  21:51

    Animovaný film o dětech v sirotčinci, ve kterém se sešli potomci feťáků, sexuálních deviantů a dalších podobných existencí. Cuketa sem zapadne, protože hned na začátku tak trochu omylem zabil svou matku – alkoholičku. Přesto ve filmu nechybí humor a nakonec je tu i koňská dávka optimismu a naděje do budoucnosti. Loutková animace mi sedla (trochu toho digitálna tu je také, a nijak neruší) a film je nakonec i rozumně krátký.

    • 30.3.2017  21:45
    Marija (2016)
    ****

    Mladá Ukrajinka v Německu a její sen o vlastním kadeřnickém salonu. Docela přesvědčivě zachycené, jak to v tomto šedém polosvětě všechno funguje. Lidé nemají na nic právo, protože policii kvůli ničemu zavolat nemohou, takže jim nezbývá než tu platit a tam někoho oškubat. Skvělá Margarita Breitkreiz byla natolik přesvědčivá, že jsem občas zapomínal, že to není dokument.

    • 30.3.2017  21:40

    Tenhle film táhne zejména Hailee Steinfeld. Její postava se sice nechová nijak sympaticky, spíš mi připadala jako pitomá kráva, ale nakonec jsem jí nedokázal trochu nefandit. A Woody Harrelson je nejlepší vedlejší postava široko daleko. Dalším pozitivem je hudba (čímž tentokrát myslím i použité písně), takže nakonec vlastně lepší, než jsem čekal (70%).

    • 30.3.2017  21:34
    Spravedlnost (TV seriál) (2017)
    **

    Příliš postav, příliš motivů a nakonec to splaskne. Scénář nejen že je překombinovaný, ale hlavně psychologicky nevěrohodný. A fakt mi přišlo, že chování hlavní postavy nevěří ani sám Ondřej Vetchý, což je u podobně koncipovaného příběhu fakt problém. A protože místo aby se logické lapsy nějak vysvětlily, přišel naprosto neuspokojivý závěr, tak tomuto veskrze průměrnému produktu třetí hvězdičku nedám.

    • 29.3.2017  09:09
    Magnus (2016)
    ****

    Dokument o „Mozartovi šachu“ je dobře natočeným a sestaveným medailonkem. Má velkou šanci zaujmout i publikum, jemuž šachy nic neříkají, protože záběrů na hrací plochu v něm je vlastně až překvapivě málo.

    • 21.3.2017  22:28

    Paní režisérka zviditelňuje u nás přehlížené téma, ale po filmové stránce mi to prostě nepřišlo žádná sláva. Mladík s Downovým syndromem miluje paní z Mostu, která vypadá jako profesionální podvodnice. Tahle linie je díky viditelně opravdovým emocím nejlepší. Tetraplegik se snadno nedostane ani do tramvaje, takže ho asi nepřekvapí, že vyškolená sexuální asistentka nemá bezbariérový přístup. Nijak mu nezávidím, ta ženská mi připadala víc mimo, než všichni tři postižení dohromady. Takže klikařem filmu se stává vozíčkář se vzácným genetickým onemocněním, který je schopen si najít prostitutku, která se k němu chová jako k normálnímu platícímu zákazníkovi. Výsledek: všechno funguje lépe, když se do toho nepletou „odborníci“.

    • 17.3.2017  21:53

    Folman režisér hlavně neukočíroval sebe samého coby scenáristu. Jakoby nedokázal využít potenciál svobody, který mu námět a animace umožňovali. Takže na rozdíl od Lema nestvořil funkční fantastický svět, ale jen barevnou halucinaci. A smutným výsledkem je, že tahle animovaná halucinace je nakonec méně zajímavá, než živá Robin Wright a další herci.Takže mojí základní emocí jsou nakonec rozpaky.

    • 16.3.2017  22:49

    Dokumentární medailonek slavného rockera. Zasazení do domáckého prostředí jeho vlastní planetky, kterou obývá ve společnosti nepříliš pozorně naslouchajících slepic, činí dokument aspoň trochu originálním. Jinak jde o nesystematické přeskakování v čase i tématech, takže je to spíš pro fanoušky, než lidi, co o Mišíkovi nic nevědí. Ale pokud jste na podobné noty naladění, tak vás film nezklame. Za nadstandardní hodnocení může autorka děkovat šťastné náhodě a téměř detektivnímu pátrání po stopách Mišíkova otce.

    • 10.3.2017  22:22

    Dokument ve stylu „všechno souvisí se vším“. Jsou tam povedené scény, zajímavé záběry, práce s mezititulky, zvukem a hudbou... Jenže po jisté době sledování jsem prostě cítil, jak mi v hlavě odpadají relátka. Pak už filozofie zněla jako hospodské kecy a hospodské kecy jako filozofie. Dokoukání filmu jsem pojal jako test vlastní výdrže a po zhruba dvou dnech subjektivního času přišly titulky. Ale k něčemu dobré to bylo, už aspoň vím, že Bůh je žába. :-/

<< předchozí 1 2 3 4 31 61 91 121
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace