Recenze (6 373)
Lidský úděl 5.: Přeskočit smrt (1961)
Keď japonský spisovateľ Junpei Gomikawa napísal rozsiahly román "Ningen no jôken", námet okamžite oslovil režiséra Masaki Kobayashiho a vzniklo vysoko oceňované rozsiahle dielo z druhej svetovej vojny, kedy bolo Japonsko fašistickým štátom. Epické dielo sleduje mladého pacifistu a socialistu Kajiho, ktorý sa snaží prežiť v totalitnom zriadení. V tretej časti ( TV stanica AMC ho u nás odvysielala ako dve časti ) je Kaji konfrontovaný so sovietskou mocou v zajateckom tábore a stráca všetky ilúzie o jeho socialistickom zmýšľaní. Pre mňa azda najlepší diel, Kajiho vnútorné monológy sú silným odzrkadlením jeho duše a v podstate duše mnohých, ktorí uverili správnosti sovietskej myšlienky.
1923 (2022) (seriál)
Druhá časť rozsiahlej ságy rodiny Duttonovcov v podaní Taylora Sheridana. Herecké obsadenie sľubovalo vysokú úroveň, ale ako to už býva, kde niet silného príbehu... 1923 sa môže pochváliť úžasnými stavbami a výpravou, ale tým sa výpočet pozitívnych pocitov končí. Vložiť toľko vaty do skromného deja je trestuhodné.
1883 (2021) (seriál)
Prvá časť rozsiahlej ságy rodiny Duttonovcov v podaní Taylora Sheridana. Famózna drsná poetika. Príbeh rozpráva o strastiplnej ceste prisťahovalcov na Západ a robí to tým najatraktívnejším spôsobom. Seriál má všetko, čo divák potrebuje. Silné charaktery, emócie, hrdinstvá a zbabelstvá. Monológy mladej Elsy Dutton sú ozdobou projektu.
1670 (2023) (seriál)
Originálny poľský počin. Ich voľakedajšiu záľubu v historických eposoch z vlastnej minulosti skromným spôsobom použili do tohto satirického seriálu, ktorý dokáže pobaviť svojou bezprostrednosťou.
Odkazy starého sveta (2024)
Odkazy starého sveta sú vlastne odkazy toho nového... Tragický pohľad do duše slovenského národa zacykleného v minulosti, plný xenofóbie, nenávisti a intolerancie. A nedokážeme sa z toho vymaniť...
Jedeme na teambuilding (2023)
Keby si tvorcovia odpustili bezbrehosť primitívnej ľudovej zábavy, mohla vzniknúť perfektná satira na dnešnú spoločnosť so všetkým všade...
Sněžné bratrstvo (2023)
Parádna jazda s najlepšie nakrútenou leteckou katastrofou.
Věznice 77 (2022)
Koniec španielskej diktatúry z pohľadu väzenského systému. Opäť plastickým spôsobom prerozprávaný príbeh, kde vládne svojvôľa, totalita a nedemokratické praktiky. Možno mal mať film silnejšie tempo, aby sa hlbšie zapísal do hláv divákov. Záver potešil.
Bod obnovy (2023)
Bod obnovy je moderný kvalitný sci-fi thriller európskeho strihu. Umne sa vyhýba úskaliam žánru, ktorý by v "našom" prevedení mohol vyzerať skôr komicky a dôraz dáva na obsadenie, ktoré je precízne využité. Technická stránka na úrovni a hudba výborná. Nápad originálny.
Franco, Ciccio e le vedove allegre (1967)
Film tvoria tri poviedky. V prvej sa dvaja muži ocitnú v manželstve s jednou ženou, v druhej chce získať vdova dedičstvo a v tretej mladá vdova po staršom manželovi prichádza za synovcom na Sicíliu. Nejde o žiadnu veľkú slávu, ale občasné vtipy pobavia. Podstatné je, ako hovorí "reklamný" názov filmu, že sa tu stretnú dvaja talianskí komici Franco Franchi a Ciccio Ingrassia. Táto dvojica spolu natočila neuveriteľných 112 filmov rôznej kvality a v Taliansku boli veľmi populárni. Prvé hodnotenie a prvá recenzia.