Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Dokumentární
  • Animovaný

Oblíbené filmy (10)

Barry Lyndon

Barry Lyndon (1975)

Pro mě nejlepší film SK, ve kterém svůj styl režie dotáhl do dokonalé dokonalosti. Už v úvodu při souboji otce hlavního hrdiny se ozve přesně vybraný hlas vypravěče, který chytlavě a ironicky počne vyprávět jeho příběh, který je tak spletitý se spoustou vedlejších postav, že se Já ani na minutu nenudil. Ryan odvedl svůj životní herecký výkon (jistě mu velice pomohl tvrdá ruka režiséra) a jasně mu každý zbaští, jeho nevinného zamilovaného mladíčka, vojáka, dezertéra, špicla, falešného hráče, mocného muže i trosku co vše promarnil. Nesmím opomenout tu nejkrásnější kameru jakou jsem viděl-dnes by se to dělalo pomocí počítačů, ale zde to bylo pouze o talentu a nadání. Perfektní výprava a kostýmy dodávají atmosféře tak realistický nádech, že se mi ani nechce věřit, že nejsou opravdu z té doby. Ale hlavně nej na tom filmu je, že SK natočil prakticky obyčejný film, který je postaven na příběhu, postavách a velmi civilní režii a nesází na okázalost jak u jiných svých filmů. Bohužel doplatil na to, jeho diamand komerčně propadl a je nazýván vznešenou nudou. A to si nezaslouží.

Braindead - Živí mrtví

Braindead - Živí mrtví (1992)

Bad taste jsou pouze rozjezd. Na svůj třetí film již sehnal alespoň dost peněz, aby se to dalo nazvat rozpočtem a světu ukázal, co je to černý humor. Jacksonova obří nekonečná fantazie se zde projevila ve své dokonalosti. Divák je šokován porcí brutality, humoru a talentu jeho tvůrce. Slabý žaludek něco takového nemůže snést (jedna má kámoška se u scény s pudinkem poblila), ale taková je hra. Pokud divák přijme její pravidla, bude se bavit víc než královsky a pokud ne, tak ať si políbí prdel A VE JMÉNU BOŽÍM, VÁM NAKOPU PRDEL

Armáda temnot

Armáda temnot (1992)

Každý díl z této trilogie je unikátní,od vážného kuledrtícího hororu s trochou černého humoru,po horor s regulérní nadsázkou a fakt sadistickou ruko po tuto hororovou taškařici plnou koster na které nemají ani první Piráti z Karibiku.Sice uznávám,že u tojky je výrázný pokles kvality,ale stále je to majstrštych ve svém oboru a nebetyčná bžunda.Sice trochu přidávám,ale sekat hvězdičky není moje polívčička,tak tady rád přidám.

Údolí včel

Údolí včel (1967)

To co chybí Markétě, dal Vláčil do Údolí. Prakticky naráz natočené dva filmy, odehrávající se v stejném postředí a přitom dál od sebe ani nemohly bát. Údolí je malý, skromný film o tom, že ikdyž člověk najde trochu toho štěstí, neznamená to, že šťastným bude. Rozpor mezi oběma rytíři, skvěle zahraní Čepkem a Kačerem ukazuje dávný souboj mezi lidskostí a fanatismem. To vše zabaleno v jednoduchosti a velmi jemné režii Vláčila, jako by si uvědomoval těžkost Markéty a proto nám dal Údolí včel- pro ty větší zabedněnce :-)

Fontána

Fontána (2006)

Krása, co více o takovém filmu mám napsat, aby jej postihl. Je to prostá krása, která mě pokaždé chytne a nepustí mě a dá mě toho tolik, jak jen je toho možné. Velký doušek čisté a živé filmové vody, jenž dá člověku opět naději, že se i v dnešní době budou rodit takovéto filmy. A je mě velice líto, že jsem celou tuto filmovou symfonii nespatřil na velkém plátně. Že jsem nebyl v temném sále se spoustou lidí, jenž postihne to co mě- euforie a radost. Fontána má v sobě dar nad dary, dokáže co jiné filmy ne. Fontáná nemíří do dějin, ona už je v nich. Fontána je čistou KRÁSOU a nejkrásnějším zpodobněním lásky co nikdy neumírá. Fontána je......

Sedm

Sedm (1995)

Dokonalost sama. Perfektně natočený, napsaný a vymyšlený, zahraný film. Ani po 10 vzhlédnutí jsem na něm nenašel chybu. Mnohé filmi s velkou pointou na konci, jsou po druhém-třetím vzhlédnutí nudné, to neplatí o tomto skvostu. Takovou syrovou, depresivní atmosféru jsem zatím nikdy neviděl jinde. Nikdy nezapomenu na den, kdy jsem tento skvost viděl. Hned v úvodu mě tento film chytil pod krkem, že jsem nemohl ani dýchat a na konci mě málem rozdrtil ohryzek. Děsivé, mučivé, napínavé, fantastické dílo.

Kladivo na čarodějnice

Kladivo na čarodějnice (1969)

Nejlepší film Otakara Vávry,jenž ukazuje čeho jsou lidé schopni pro víru-peníze a je jedno jestli je to 17 či 20 století-jasná paralera i pro toho největšího omezence a tudíž nechápu proč film neskončil v trezoru ihned, ale až po docela dlouhé štaci po malých kinech a chápu pozdní tvorbu pana profesora-každý film proti režimu musí být potrestán a jeho tvůrci s ním,což se nestalo.Vávra vyšel celkově pouze s stranickou důtkou a nadešel čas pro jeho válečnou sérii a Temné slunce.

Návrat oživlých mrtvol

Návrat oživlých mrtvol (1985)

Zajímavý příspěvek pro gurmány lidských mozků. Zombie jsou zde rychlé, inteligentní a ukecané oživlé mrtvoly co papají šedou kůru mozkovou jako anestetikum.Kdo čeká krvavé orgie, bude zklamán. Za to jsou zde promakané efekty (pro mě je tady ten nej zombie v dějinách filmu-myslím tu v tom sklepě co vyleze z barelu) a velmi schopná režie a scénář, co sází spíše na herce a jejich osud, než na jatka. Navíc máme i pořádný hudební nářez a velmi sexy nahou zombiekočenu. Bohužel, i přes krátkou stopáž se zde vkrádá místy nuda, má to hrozně dlouhý začátek. Ale i díky špatnému konci co má happyendu zatraceně daleko si film musíme zamilovat. Suma sumárum, tato zombie záležitost se může hrdě měřit s ostatníma legendama svého žánru a právem bych jí zařadil do TOP10 zombie filmů. A to není málo!!!

Kulka v hlavě

Kulka v hlavě (1990)

Rozjezd je sice zbytečně pomalý a místy nechtěně směšný (Woo by se měl vykašlat na kung-fu ve svých filmemech), ale jakmile se děj přesune do Vietnamu, film nabýrá na síle. No a poslední hodina je jedna velká akční jízda se vším co k filmům Johna Woo patří. Příběh o chamtivosti, přátelství a obětování je dostatečně rozpracovaný a herci dobří. Prostě klasika jenž dokonale mixuje válečné drama s akčním baletem mistra akce.

Vynález zkázy

Vynález zkázy (1958)

Nejlepší Zemanův film a jeden z nejlepších protiválečných filmu na celém světě-pokud i tady strana tlačila do propagandistického vyznění filmu,tak se Zemanovi podařil husarský kousek a pokud ne,tím líp. Místo realistického vyznění,jako u Cesty do pravěku,se zde nadchl původníma rytinama románů J. Vernea a stvořil originální svět plný jeho neopakovatelné fantazie sobě vlastní.Škoda jen,že tento způsob okopíroval i v dalších filmech a nevymyslel i něco jiného-nového.