Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (868)

plakát

Vodní svět (1995) 

Měl jsem jako děcko základ v češtině na VHSce už v devadesátkách, teď mám doma Ulysses Cut s perfektním zvukem a pořád to žeru :-) Konec je furt stejně pitomý a z děje furt okatě čouhá rozpolcenost vývoje Costnerova charakteru, vyplývající z konfliktu mezi Costnerem a Reynlodsem, jinak ale Ulysses Cut lépe vysvětluje mnoho věcí díky přítomnosti spousty vystříhaných drobností a je zde dovysvětlených i pár relativních nesmyslů. Zastávám názor, že takto výpravné celovečeráky by se měly buďto vypouštět s pekelnou stopáží, nebo raději netočit vůbec, protože bývají střihem pěkně dokaličené a scénárista pak vypadá jako hňup. Z UC např. vyplývá, že se Costner snažil obě baby ještě daleko za půlkou filmu prodat do otroctví a proto je tedy nikdy nešustl přes palubu, i když si samy několikrát nasedly na lopatu :-) Dále rozvádí minulost Tripplehornky (která je neuvěřitelně hot) a Enoly a pitomá náboženství Čmoudů i na Atolu. Jedná se o jeden z posledních nedigitálních drahých akčních filmů, "analogové" kaskadérské kousky na plátně doslova bolí. Skoro vše je viditelně "analogové", oněch pár digitálních triků (obří ryba) je zpětně naprostá hrůza, Costnerův podvodní dvojník vůbec nevypadá jako Costner :-) Natáčelo se na nějakém havajském ostrově s problematickým zásobováním, problém střídal problém a Havajci štáb finančně doslova sdírali z kůže. Film bylo logicky potřeba natočit prakticky celý na vodě a podle toho natáčení taky vypadalo a dopadlo... Atol byl postavený hned dvakrát, protože Atol č. 1 tuším odnesl tajfun a jednou jim zmizel i Trimaran s Costnerem na palubě :-) Škoda, že Vodní svět nenatočili víc jako filosofické surrealistické post-apo drama a míň jako madmaxistickou drahou béčkovku s komiksovými záporáky. Lore světa je úžasný a připomíná Fallout na vodě. Začátek, kdy Costner recykluje chcanky ("budeme ji brát jako čistou hydro"), divně se pohybuje v prapodivných hadrech a potkává divnolidi, je vůbec nejlepší. Také umírající Atol (podrobnosti jsou opět dostupné v UC) plný hloupých, pseudonábožensky vypatlaných rigidních vidláků je skvěle natočený. Pro někoho skvělý film, který mohl být zároveň i hollywoodskou klasikou, nebýt problematického natáčení, velmi křehkých vztahů mezi hlavní hvězdou a režisérem a (i přes komplikovaný scénář) velmi brakovitému konci. Pozornost do konce však udrží skvělí herci (minimálně ti tři na Trimaranu). Film je bulvárně označován za umělecký průser a finanční propadák, ale to je nepřesné, protože po vedení v Evropě naopak celkově dost vydělal a dobře se posléze prodával i na VHS apod. Což už vám murdlanti neřeknou, žejo.

plakát

Bod obnovy (2023) 

Cyberpunkový Prágl, o kterým si scénárista optimisticky myslí, že auta koncernu VW budou za 20 let ještě existovat :-) Audiovizuálně byl zde z hovna za 45 míčů upleten bič, na což jsou Češi dlouhodobě mistři. Český film nicméně umírá na postavy, dialogy a scénář, po scénáristicky totálně zamrdaném (ale efektně natočeném) Žižkovi nastupuje další tučný provar. Pro Hloze je to asi dobrá větší prvotina, s daným materiálem nešlo očekávat zázraky. Hodně nápadů je taky vykradeno odjinud (což by zase až tak nevadilo), např. druhá scéna zatýkání a následná honička v zabordeleném lese plném pastí je úplná variace na True Detective, kde potetovaný strašidelný chlap taky recituje zdánlivě nesmyslné hovadiny. Hlavní herečka tu roli nedává, nemám chuť dokoukat (ale fandím dalším projektům tohoto typu).

plakát

Naked Attraction (2016) (pořad) 

Docela chytlavá šou, nijak mě to nepobuřuje. Docela mě baví tipovat, jak bude asi nositelka prvotřídní kundičky a epesních cickejnů vypadat (abych tak řekl hezky ostravsky) po pysku nebo kdo by mohl být čí typ. Pičovat nad povrchností nebo pokleslostí mi přijde pokrytecké. Ani ty vyhnilý zuby apod. jsem u žádného aktéra nezaznamenal. To se možná někteří místní zanedbaní nerdi zrovna viděli v zrcadle... No jo. Souhlasím s kritikou, že půlka lidí jsou ztetovaný jak mukli. Nechat si nad frndu vyrýt pokyny typu ruce pryč nebo přečíst si manuál chce asi slušný nedostatek úsudku. Což ještě není nic proti borce, která měla psaníčka rozdělená na obě půlky prdele... Podle mě to degraduje určitá nezajímavost, resp. účelová vyšinutost některých aktérů, o které by půlka nahých protagonistů v barevných boxech neopřela ani zrezlé, zadřené kolo zn. Ukrajina. Ale objevilo se tám i pár příjemných civilních (a hezkých) lidí a pak jsou z toho fajn díly. Dále mě nebavily homosexuální díly, kde se chlapi mlsně koukali po klobásách a holky... hmmm. Díl s transgenderem byl super, to jsou ti největší šoumeni, exoši a exoti.

plakát

Sexmise (1983) 

"Koperník byla žena, pche? A Marie Cuire Sklodowská, to byla snad taky žena???" Ten film jsem viděl nejméně třikrát v naprosto odlišných fázích svého života a musím zkonstatovat, že zraje jako víno a jeho nekorektnost se do dnešní čurácké doby náramně hodí. Zatímco za těžkého totáče to měl nahnutý nejspíš za cynické hlášky o tom, že měl (hrdina) v roce 1998 konečně nafasovat byt, "chcete ze mě udělat buzeranta!" by přes cenzory těžko prošlo dnes:-) Spolu s filmem Idiocracy/Absurdistán místama nabírá skoro dokumentární/metaforické parametry! X-krát jsem se řehtal jak kůň. "Rok XYZ. Hluboká krize v USA, inflace. Polská lidová republika od USA kupuje Aljašku." Celé je to jak herecky tak scénáristicky i kulisácky velmi zmáknuté, Poláci umí. Depresivní uniformismus a všekontrola 1984 se zde potkává s alienovskými kulisami poctivého retrofuturismu 70. a 80. let, který je navíc střihnutý socialistickou industriální poetikou. Svižné, vtipné, nadčasové, vypointované - a prakticky zcela bez speciálních efektů (nádherná oldschoolová zemitost).

plakát

Modrooký samuraj (2023) (seriál) 

Klasický přehnaný animák, ale výtvarná stránka je absolutní. Modrooký Samuraj je jako akcí nadupaná videohra, kde vám zlomyslná umělá inteligence stroje schválně zapomene ukončit cutscény.

plakát

Zabijáci rozkvetlého měsíce (2023) 

Viděno v Imaxu ve filipínském Cebu, třímilionové aglomeraci, kde v sále byli dohromady tři lidi, s problematickou absencí titulků dialogů v jazyce domorodých američanů. Problematický a zdlouhavý film o blbci, což je u mě poslední dobou frekventovaný typ hrdiny, ale např. Hádkův letošní oportunistický, prcavý blb z Volhy mi přišel šmrncovnější, než nemluvný DiCaprio tři hodiny špulící spodní předkus ala Kmotr Marlona Branda. Scorsese (snad kromě efektních skoků do černobíla a závěrečného resumé) po dynamických, moderních a nadčasových Mafiánech či Casinu nebo hyperbolicky divokém, avšak zábavném Vlkovi z Wall Street natočil relativně školometský film, což je asi dáno závažností tématu (přesto se z nějakého důvodu objevuje poměrně vysoké množství vtipných scén). Docela mě zarážela pitomost hlavního hrdiny v kombinaci s naivitou indiánek. Spoiler, borec si dlouhé měsíce (roky?) tráví ženu otráveným inzulinem a nikomu, ani jí, to do skoro poslední chvíle není divné... De Niro s Di Capriem se na veřejnosti opakovaně hlasitě hádají, proč poslední vražda nevypadala jako sebevražda a nikdo s tím celkem nic nedělá. Takových situacích je ve filmu x :) a rozhodně nepomáhají ani snové scény, které se do Scorseseho filmů podle mě nehodí a nemají zde zcela jasný rámec. Celkově vzato slušný, ale nikoli znovupustitelný film, probírající dost nechutné události. P.S. kdo očekává něco jako ekonomicky pojatý westerenový thriller, tak raději vůbec nechoďte do kina, primitivní staré povrchové ropné vrty zde nejsou ničím více, než kulisou kulervoucně závažných dialogů či vražedných scén. V sále byla nicméně kosa jak z nosa z klimy a naprostá absence titulků, tak je možné, že mi některé pointy a souvislosti utekly... Shrnuto jednou větou mě přišlo, že mentální zaostalost (některých) hrdinů nechtěně přelezla na film jako takový.

plakát

Černé zrcadlo - Série 6 (2023) (série) 

S přehledem nejslabší série. Joan je hrozná byl snad nejnudnější a nejhorší díl Black Mirror. Démon 79 je do jisté míry vtipný, připomínalo mi to koukat se na komediální díly Akt X, ale s béčkovými herci. Nejambicióznější a nejvíce k zamyšlení, nejvíce blekmirorovský díl je samozřejmě Beyond the Sea. Kulisy vypadají jak první Alien a ten týpek vypadá úplně jako Dallas. Škoda přehnaného konce ala pár sérií nazpátek díl Krokodýl, celkově je to takové nedovysvětlené, nevychytané, naprosto banálně předvídatelné. Zbytek jsem raději neviděl, celkové hodnocení už se mi nechce zvedat, protože třeba oproti kultovním dílům 4. série jde o obrovský sešup do hlubin hajzlu. Tyhlety napůl komedie a teenagerské díly s celebritama v BM prostě nefungujou.

plakát

Černé zrcadlo - Série 4 (2017) (série) 

USS CALLISTER zaobírající se myšlenkou vybouřením nevybouřené frustrace, chtíče... ve virtuálním prostoru... ne až tak košer způsobem. Skvělá myšlenka i provedení, sympatie k dílčím postavám se přelévají rychleji než covidové helicopter dumb money na trollerských spekulacích znuděných mileniálů. Skvělá myšlenka i provedení - 90%. ARKANGEL (příhodnější název by snad byl "Who shags my daughter?") je studie starostlivé matky, které postupně hráblo fest. Díl řeší vliv trackovacích = šmírovacích moderních zařízení, kontraproduktivních útlocitných dětských filtrů apod. na rodinné vztahy. Místama hlušší zdlouhavé pasáže - 70%. KROKODÝL je podceňovaná kriminálka skandinávského střihu, odehrávající se na futuristickém Islandu se skvělou Andreou Riseborough, která se do vezdejšího prostředí výborně hodí (...svou bílou hlavou). Rafinované a napínavé, ale závěr už poněkud přešpikovali, přeamplifikovali a celé to trochu znehodnotili - 90%. DJ NA ODSTŘEL - jeden z asi tak tří "sladších" dílů Black Mirror. Bravurně udělaný futuristicko-romantický cajdák s myšlenkou, že pravá láska kilometrovou zeď s jedním malým žebříkem přenáší. Mezi hlavními hrdiny panovala neuvěřitelná chemie - 90%. ŽELEZNÁ VŮLE: neviděno/nehodnoceno. ČERNÉ MUZEUM: některé dcery mají dlouhou paměť. Díl se podobně jako LOVNÁ ZVĚŘ (2. série) zaobírá myšlenkou spravedlnosti vložené do rukou sadistického úchyla - hledá nedefinovanou hranici mezi adekvátní výší trestu "alternativními způsoby" a zločinem páchaným na osobách, které předtím spáchaly ohavný zločin. Složeno ze tří souvisejících futuristických povídek, jedna vedle druhých ujeté jedna báseň. 80%. _____ Jako jediné sérii dávám 5 hvězd, ačkoli jsem ji neviděl úplně celou, 3 ze 6 epizod hodnotím jako fantastické (Callister, Krokodýl, DJ) a jednu jako velmi dobrou (Muzeum).

plakát

Černé zrcadlo - Série 3 (2016) (série) 

Pro většinu lidí kultovní, pro mě spíše nevyrovnaná série. _____ PÁD STŘEMHLAV: S přehledem nejlepší díl série a nejspíš i celého seriálu, skvělá a dokonale zrealizovaná i zahraná (jako obvykle příšerná) myšlenka. Bryce Dallas Howard (která jako by z oka vypadla jedné mé bývalé spolužačce co rovněž nadměrně řešila své okolí) v roli falešné mějměrád pipiny doslova válí. Hvězdičkové ohodnóco vládne všemu a všem (Hello CFSD! Hi Pomo!), na hlubší průzkum člověka jako "produktu" nemáme čas, spěcháme přeci za dalšími hvězdičkami. Pomalu se to děje. Pane ynternetu - děkujeme! 100% _____ ZKUŠEBNÍ VERZE: x-té zpracování látky o čuráckých zákoutích virtuálna, citově zploštělých developerech apod. V hlavní roli uvěřitelný mladý tápající backpacker, kterých jsem po Asii či Latinské Americe potkal ťapat mraky. Nepřišlo mi to bůhvíjak zajímavé, snad kromě osobní linky mezi dvěma mladými lidmi (která se řekněme nestihla nikam rozvinout). 60% _____ SKLAPNI A TANCUJ: řeší téma online vydírání přes noťas. Normálně vzatý thriller, opět nepřináší nic nového. Borderline materiál, skoro až narušuje povahovou charakteristiku seriálu. 50% _____ SAN JUNIPERO: zabývá se otázkou simulace věčného mladého života po smrti. Originální a vhodné téma, ale tento díl mě vyloženě nebavil a nepřišel di dobře zpracovaný ani zahraný (ty mladé herečky mě docela iritovaly). 40% _____ MUŽI POD PALBOU: velmi slušný post-apo díl. Čitelné, ale zábavné. Armáda je sviňa. 70% _____ NENÁVIST NÁRODA: Black Mirror meets X-Files (Gethsemane, 3. série). Online hlasující "vyhlasují" likvidaci za pomoci nejmodernějších technologií pro jeden lidový terč za určité hlasovací období - dokud si neodnesou svůj díl viny. V hlavní roli skvělá Kelly Macdonald (2x Trainspotting) s břitkým skotským výrazivem a humorem. Škoda že to ustřihli a neudělali delší. 90%

plakát

Černé zrcadlo - Série 2 (2013) (série) 

Skvělá série, všechny 4 díly jsou plné emocí a každý přitom řeší něco úplně jiného. _____ PŘIJDU HNED: otázka problematiky možné podoby smrti v budoucnu. Bude možné žít naplno s něčím, co sice nabízí nekonečnou erekci a perfektní sex, ale je pouhou kopií někoho na základě digitálního profilu a neumí zareagovat na žádné spontánní či nečekané situace? 8/10 _____ LOVNÁ ZVĚŘ: skoro dokonalý díl, metoda odplaty oko za oko v budoucnosti, aneb kde je hranice mezi spravedlností a sadismem. Úžasné titulky. Příliš krátké. 9/10 _____ MEDVÍDEK WALDO: poukazuje, že vtipný odrzlý hejt nemůže být zábavný donekonečna, protože přináší jen sebefrustraci a nulovou protihodnotu. Prostředí trochu jako S01E01, ale úplně jiné téma. Trochu to připomínalo satiru Děkujeme, že kouříte. První 'modrý' díl na CSFD, ale za mě rozhodně ne nejslabší. V díle vystupuje nesmírně sexy hnědoočka Chloe Pirrie, kterou bych rozhodně nechal večer zahřívat svůj skromný pelíšek. 7/10. _____ BÍLÉ VÁNOCE: dva chlápci žijí za podivných okolností v jednom bytě, ale pouze jeden z nich ví, která bije. Jeden hajzlík se snaží dostat druhého, aby se vykoupil. Oba herci jsou skvěle hrající sympaťáci a ačkoli byli u něčeho fakt hnusného, tak se nedá říct, že by byli špatní lidé - spíš takové chaotic good men s normálními neřestmi... Kdežto zasraná štětka víceméně uchází pořádnému trestu. Emociální a mrazivé, ale obě hlavní pointy jsou poměrně předvídatelné. 9/10.