Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Sci-Fi

Recenze (14)

plakát

Menandros & Thaïs (2016) 

Neznám všechny filmy světa, ale jsem si skoro jistá, že snímek jako je Menandros & Thaïs ještě nikdo nikdy nenatočil. Podobá se to Vláčilově Markétě Lazarové a Údolí včel, Jodorowského Krtkovi nebo i filmovému jazyku Greenawaye: Ale zaprvé Menandros & Thaïs vznikal za zcela jiných podmínek – zpočátku undergroundově téměř bez rozpočtu – a zadruhé se ti šílenci Antonín Šilar a Ondřej Cikán rozhodli udělat opravdu všechno jinak, než se to běžně ve filmu dělá: Antika v divadelním abstraktnu, dlouhatanánské monology z offu v různých jazycích, braková krev v artových studiích, minimalistické bitvy podložené maximalistickou hudbou, různé kamery s různou kvalitou, tak dynamicky smíchaný zvuk, že to až bolí, babičky v paneláku místo tří Gorgón v bažinách atd. Všechny tyto prvky jsou nakombinované a nastříhané tak, že ženou kupředu tragický děj o lásce, která končí zoufale, protože ji osud nechce připustit. Já tento film miluju a podle reakcí diváků v kině nejsem sama.

plakát

Marketa Lazarová (1967) 

Tohle je neuvěřitelný film. Poezie v každém slovu, v každém zrnku světla a tmy na plátně, v každém střihu, v každé vločce sněhu ve spáleném klášteře, v každém pohybu obočí Magdy Vašáryové, v každé čmouze bahna a potu. A co mám dělat, mám ráda filmy o lásce, které lásku ukazují z její vášnivé a tragické stránky. Sladkost vynikne jen tehdy, když se pořádně opepří a zatře solí slz.

plakát

Muž z Acapulca (1973) 

Není zábavnější film o agentech. Belmondo jako smutný šašek, přitroublý spisovatel a geniální tajný agent zároveň. Muž z Acapulca má tolik vrstev, že divák scénu od scény čeká na vždy nový nápad, který ho pokaždé překvapí. Parodie jsou různorodé, podle toho, jak se Belmondo jako spisovatel zrovna cítí. Agent, do něhož se musí každá dívka zamilovat, buď recituje vlastní báseň o moři, zapaluje si velice vzrušujícím způsobem cigaretu a koupe se v proudech krve svých protivníků, nebo ho znenadání bolí zanícený prstíček a má francouzskou nemoc, která pro dospělého může být dost vážnou záležitostí. Jean-Paul, žij dál!

plakát

Old Boy (2003) 

Film o sadismu promyšlené co nejbrutálnější pomsty, o křehkých lidských citech, s nimiž by si nikdo neměl zahrávat, a to celé s pořádnou lopatou hořkého humoru. Psychicky zničenému tatínkovi by se nemělo dávat do ruky ševcovské kladivo. O samotě se snažil si natrénovat nelidskou šílenost, ale sám sebe nezlomil. Z každého se úplný netvor nestane.

plakát

Wang Jiao ka men (1988) 

Osmdesátá léta snad v nejlepší podobě. Krásný mladý ganster, který umí roztřískat celou čínskou restauraci plnou zlounů týrajících koťátko. Krásná Maggie Cheung. Zakázaná láska navážno. Vášeň v telefonní budce, kterou bych taky chtěla zažít. A pak neuvěřitelná brutalita života, protože má starší brácha prostě svoje zásady a těm podřízuje holt všechno, aby diváci strnuli a rozplakali se. Dost dobrý.

plakát

Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964) 

Jeden chytrý fór za druhým, vážná láska k žánru, a přitom napětí v každé scéně. Krásně se podle nálady mění zbarvení černobílé do bleděmodra nebo bleděžluta nebo bleděčervena. Bitky v saloonu jsou přesně takové, jak si je každé dítě představuje. Tarantino by se měl od Lipského, učit jak správně přehánět a přetvářet žánrové filmy s nápaditostí a náležitým respektem. Jedině tak může být výsledek opravdu srandovní.

plakát

Umělcova smlouva (1982) 

Co je realita? To co vidíme, nebo to co se skrývá pod viditelným povrchem? Jak to zobrazit? Šlechtična, která si objednala sérii kreseb od člověka, který nemůže jinak, než věrně "vyfotit" všechno co vidí, toho kreslíře tím pádem zapletla do detektivky, která se mu zpočátku zdála být erotickou hrou. Všechno pozorují živé sochy a pomeranče jsou oživující a voní tak sladce!

plakát

Povolání: Reportér (1975) 

Maria Schneider je tak neuvěřitelně krásná. A jak v té jedné scéně tak smutně a bezradně pobíhá po té prašné ploše! Vyhrkly mi slzy. Jízda v jednom záběru má perfektní choreografii, vynořují se další a další postavy, které nepomůžou. Kamera jede tam, otáčí se, jede zpátky, mříž nejdřív není, a pak najednou je nepřekonatelnou překážkou.

plakát

Sedm samurajů (1954) 

Když člověk zná 7 samurajů, tak se na hloupou kopii 7 statečných už nikdy nebude chtít dívat. Porovnejme jen věty: "Umí to s mečem jako žádný jiný" a "Umí to s nožem jako žádný jiný". Ten mistrný samuraj svůj meč samozřejmě používa. Ten kovboj naopak vytáhne nůž po souboji jen jednou a zapíchne jej akorát do nějakého pařezu nebo co to tam je. Samurajové umírají, protože nemají lék na neosobní střelné zbraně. Střelec není nikdy vidět. A pistolníci co? Mají revolvery úplně stejné jako loupežníci, ne-li lepší.

plakát

Přijď, sladká smrti (2000) 

Poté co jsem viděla poprvé Josefa Hadera v tomto snímku na filmovém festivalu německého jazyka v Praze, stala jsem se jeho velkým fanouškem. Umí se dívat nesmírně smutně, a přitom je stále tak vtipný, až bych se rozplakala. Bohužel mě další komedie s ním v hlavní roli už nevzaly tak jako tato, přesto že většina z nich je také moc zábavná. Ale tento film o dvou záchranářských organizacích, které si dělají navzájem různé naschvály, jako že napojí řidiče konkurenční firmy na infúzi alkoholem, je opravdu neobyčejný. Už začátek filmu, dlouhý záběr na jarní krajinu, do které téměř po několika minutách vletí směrem od kamery auto a rozmlátí se na šťavnaté louce, je skoro pohádkový. A scénka s pejskem! A řetězová bouračka vyvolaná příkazem policie, že pronásledovaný vůz má zastavit! A do toho barokní hudba, krása.