Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (894)

plakát

Gia (1998) (TV film) 

Pálíte-li svíčku života z obou konců, pak není divu, když dohoří rychleji než jiné, ačkoli by se dalo donekonečna diskutovat o tom, zda je lepší shořet než pomalu vyhasínat. Každopádně mám pocit, že 21. století pro Angelinino herectví znamenalo to druhé, v málokterém filmu se aspoň blíží drajvu, jaký má její extravagantní, vášnivá a nešťastná Gia, byť to možná ani moc nehraje a vysoce vyčnívá nad plochou historkou okresního formátu o tom, že drogy jsou špatné, áno...

plakát

Cesta zhýčkaného dítěte (1988) 

"Když jsem byl dítě, mluvil jsem jako dítě, myslel jsem jako dítě, uvažoval jsem jako dítě; když jsem se stal mužem, opustil jsem, co je dětinské..." Bude něco pravdy na tvrzení, že cesta zhýčkaného dítěte je poseta hračkami, které rozbilo a odhodilo, ale myslím, že je v tom i něco trochu jiného. Vidím dítě, které dospělo a poznalo, že své hračky přerostlo a musí se naučit žít bez nich. A vidím režiséra a hlavního představitele, kteří toho mají hodně za sebou a teď se ohlížejí zpět. Jejich pohledem možná prosakuje únava, ale nikoli trpkost a už vůbec ne prázdnota.

plakát

Superman (1978) 

Superman a Chuck Norris kdysi uzavřeli sázku. Podrobnosti nejsou známy, ví se jen tolik, že ten, kdo prohrál, slíbil na věky věků nosit slipy přes kalhoty a běhat v pláštěnce.

plakát

Třináct dní (2000) 

Dva týdny, které málem otřásly světem aneb hra, kde se dva dohadují a svět v roli třetího se nesměje, ale klepe hrůzou, mlhavě tušící, že v jistých hrách buď vyhrávají všichni nebo jako jeden muž vdechnou svou prohru v atomovém spadu. Pokud věříme Dantovi, střed pekla nehoří palčivým plamenem, nýbrž v něm vražedně mrzne, a tohle byl potenciální devátý kruh pekla studené války, ovšem to neznamená, že zúčastnění nebyli zpocení až tam, kde záda ztrácejí své slušné jméno, a zúčastněným i nezúčastněným u toho zadku nehořela koudel... Když v závěru filmu nakráčel do pokoje můj pubertální sourozenec a optal se: "Jak to dopadlo?," byl mou reakcí: "Sedíme tady? Sedíme. Tak se blbě neptej a mazej zalejt kytky," poněkud neuspojen, ale výstižnější odpověď jsem v tu chvíli neměla a že jsem ty kytky nakonec zalila sama, mi přišlo ještě jako malá daň za setrvání tohoto světa v obyvatelném stavu.

plakát

Den před krizí (2011) 

Mejdan skončil, kapela dohrála, podtrhuje se a sčítá - a že jste do tohohle podniku chodili posledních pár let na sekeru? Tož v každým podniku se jednou platí a teď to budete mít i s úrokama na rozdíl od největších pařičů, co svoje mejdlo akorát přesunuli na Kajmanské ostrovy... Cílenost bravurního filmového kousku s vysoustruhovanými hereckými výkony na druhou signální narušil jen Spaceyho pejsek a středněvěký splín, dopad na diváka nenarušuje nic.

plakát

Warrior (2011) 

A to jsem si myslela, že boxerská demence postihuje pouze přímé účastníky, ne přihlížející. Ale když tu vidím to hodnocení, radši využiju toho, že mám na neurologii protekci. S ostatními hodnotícími se shoduju jedině v tom, že jsem též měla po doběhnutí titulků chuť někomu rozbít hubu. Akorát na rozdíl od Canakji ne někomu o třicet kilo lehčímu, protože to by v mém případě znamenalo poprat se s jezevčíkem a minule mě ten hajzlík pokousal.

plakát

Piková trojka (2003) 

Některé filmy jsou jako falešné diamanty, oslňující v každém úhlu prázdným zábleskem. Některé jsou jako oblázky na cestě, ne vlastní vinou nepovšimnuté a zašlapávané do prachu. A některé jsou jako labradority - slovy tvůrkyně mých milovaných náušnic chvíli vypadajících, že jde jen o tmavé, šedozelené kameny, ale pak pohybem nebo zábleskem světla zahoří ledovým modrým plamenem - a jako poezie všedního dne, ne psaná na starém papíře vázaném v kůži, ale šeptaná ve tmě suterénního baru, kreslená do nevychladlého potu na zádech a kolující v krvi, která hýbe tělem a městem světců a nestvůr, vrahů a andělů, rytířů v brnění a bledých dívek v černém sametu, městem lidí, kteří propadli trhlinami. Neil Gaiman se shovívavě pousměje a netrapte se vy, kdož nerozumíte - ani já nerozumím, proč mi matka říkávala, že spodní prádlo má ladit s botami, ale mám teď na sobě červené lodičky...

plakát

Hrací skříňka (1989) 

Krev není voda, ale co když se obojí mísí v toku Dunaje, na jehož březích umíraly tisíce i v době, kdy bylo zřejmě, že trapnost jménem druhá světová má na kahánku? A dokrvava zbarvený proud se vine dějinami dál a dál jako pouto, které spojuje oběti a viníky a rodiče a děti, co svět světem stojí. Jakkoli bylo zřejmé, v jaké pochmurné deltě tahle plavba vyústí, na mé manikúře se ty dvě hodiny projevily dost neblaze – a mému rozpoložení po závěrečných titulcích moc nepomohl ani pohled na spící ratolesti.

plakát

3 (2010) 

Karcinogenní art, co mi ufiknul koule bez umrtvení.

plakát

Severní blata (2006) 

Budiž... ale nemohl by někdo konečně natočit severskou kriminálku, která nebude ledová, bezútěšná a všichni tam nebudou totálně v hajzlu?