Gemini

Gemini

Ondřej Kubát

okres Hradec Králové
...et suum cuique tribuere

homepage

2444 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 25 48 72 95
    • 17.4.2017  07:50
    Za ranního rozbřesku (TV film) (1990)
    ****

    HBO zjevně už v roce 1990 vědělo, jak natáčet filmy. Pohled na obsazení vzbuzuje respekt, a věřte, že je zasloužený. Jediný zádrhel oproti velkorozpočtové kinoprodukci jsou použité modely letadel, protože jinak je vše adekvátní tomu, že děj přeskakuje mezi kabinami letadel a různými bunkry - radarové obrazovky a počítačové situační mapy jsou na svoji dobu naprosto v pořádku:) Zápletka pracuje v podstatě jen s lidským faktorem a rozhodovacími procesy v případě jaderného incidentu, a nutno říct, že nastoluje zcela relevantní otázku, co když vše nepůjde ideálně, a ona odpovědnost bude ležet na někom zhruba 27. v pořadí, kdo je možná schopný úředník, ale ne státník? Ne každý je Laura Roslinová, že?:) Další věc je, že elitní příslušníci strategického letectva jsou tu vykreslení částečně jako paka, která neovládají základní úkony typu připoutání se, částečně jako cvoci, kterým v rozhodující chvíli rupne v bedně, a částečně jako humanisté... tak určitě:) No zkrátka v tomhle ohledu to trochu moc šustí papírem. Ale pozor, to nemluvím o sboru prezidentových poradců, tam Rip Torn zaujímá pozici "it is a trap, kill them all" pošuka, a má patřičnou protiváhu v Jeffreym DeMunnovi, takže je "všechno v pořádku";) Největší bossové jsou pochopitelně prezident Martin Landau (s věrným pobočníkem Peterem MacNicolem) a velitel mobilního kontrolního centra strategické obrany James Earl Jones (a ne proto, že pálí výhradně retka bez filtru;)) - vysvětlení proč by už vyžadovalo spoilery, takže tomu prostě budete muset věřit. I po těch letech film stojí za vidění, i když už samozřejmě těžko bude snášet srovnání s těžkými vahami jako Fail Safe nebo On The Beach. 70%

    • 16.4.2017  23:04
    Columbo: Labutí píseň (TV film) (1974)
    ****

    Jeden z těch dílů, kdy má Columbo proti sobě veskrze sympatického protivníka - tedy až na tu dvojnásobnou vraždu ze zištných pohnutek, že ano:) Ale vážně - Columbovy případy někdy (někdo by řekl, že nikdy) nebyly o poctivé detektivní práci a logických dedukcích jako spíš o leckdy vpravdě ukrutných haluzích, náhodách nebo podrazech, které jsou i na americký právní systém moc. A pak přicházelo ke slovu prostředí, do kterého byl případ zasazen, a pak už zmíněná osoba pachatele. A Johny Cash, to je opravdu těžká váha. Tak těžká, že když znáte jeho tvorbu - hlavně jeho vězeňské koncerty - tak vám ani to pravděpodobné doživotí nepřijde jako kdovíjaká tragédie:) 80%

    • 16.4.2017  22:52

    Byly doby, kdy v určitých kruzích představoval největší zlo High School Musical, jehož hlavním apoštolem byl Zac Efron. Od té doby ale uplynulo už celkem dost vody, a jmenovaný mládenec urazil docela slušný kus cesty. I tak je ale na We Are Your Friends asi největším překvapením, že navzdory lehce varujícímu obsazení, synopsi a stopáži se nedá říct, že stojí Za Kefron;) Na druhou stranu bohužel pokud jde o hudební stránku a slibovaný náhled do hlav DJů, se i přes skutečnost, že tu hlavní hrdina rozmlouvá s někdejším megaobjevem Hollywoodu Wesem Bentleyem i sám se sebou o podstatě elektronické hudby, její tvorby, a o spojení s myslí DJe i davu svíjejícího se v příslušných BPM, nedá říct, že by se tu dělo něco nad kvalitativním limitem Step Up 1 až 67 (kde se hraje jiný styl) - nebo určitými segmenty Klubu Sráčů:) A pokud jde o příběh/děj, mluvíme o úrovni lehce nad zmíněnou nekonečnou sérií Step Up. Aby to nevyznělo zle - není to provar, to ani omylem. A nutno říct, že i Emily Ratajkowski dokáže roli módního doplňku, zmítaného mezi dvěma muži, v takovémto druhu filmu zahrát obstojněji, než byste čekali od slečny, která (nutno uznat, že svým způsobem moudře) vystavila svůj veškerý kapitál na odiv hned v počátku kariéry (ano, myslím tím ten videoklip, k němuž ani nestojí za to mít puštěný zvuk). Dá se to připodobnit k Maggie Grace v Lockoutu;) Tvůrci jen poněkud nezvládli míru, do jaké má film působit vážně a jak vážné (a jak zobrazené) věci by v něm chtěli mít. Step Up je mimo technickou část věci jednoznačně přiznaná naivní šablona - We Are Your Friends se ale snaží tvářit jako seriózní drama z hudebního prostředí o nelehké cestě "jednoho z mnoha" na vrchol. A to zkrátka a dobře nefunguje, byť se samozřejmě nedá nesouhlasit s tím, že drogy jsou špatné, áno, byť by vypadaly sebevíc cool. V tomto případě víc než jindy platí, že krátká stopáž leccos zachraňuje. 50%, dejme tomu.

    • 16.4.2017  21:31
    Semestr (TV seriál) (2016)
    *****

    V první řadě díky Spiker01ovi (nebo 01čce - co je víc česky?) za odkaz na rozhovor páně Civalovy s režisérem Adamem Sedlákem na moviezone. Proč? Protože jsem si během těch šesti dílů (a mezer mezi nimi) přebíral, co vlastně nebylo řečeno, ale vyplývá to z dalšího děje, a jestli to byl záměr. A jestli se mi to jen zdálo, nebo opravdu první díl byl ve frekvenci Alt+Tabů, švenků, zoomů apod. opravdu intenzivnější (nebo spíš zahlcující). A právě na tyto i další věci režisér odpovídal:) Dál už můj respekt patří právě jemu a jeho týmu, protože Semestr má v našich končinách zcela novou formu, a troufám si říct, že je to velká událost, protože: na jedné straně má to kouzlo, že dokonale trefí jeden či dva momenty ze života každého "běžného" příslušníka generace (vlastně už víc generací) mladší třiceti let. Na druhé straně ukazuje velmi dobře zahrané postavy rádobyintelektuálů a internetových persón, z nichž ani jedna rozhodně není sympatická, vztahy mezi nimi na všem na odiv vystavované tapetě sociálních sítí v kontrastu se skutečností (taky určitě znáte ty příběhy "Vy se rozvádíte? Ale vždyť to podle fotek a postů vypadalo, že jste šťastná rodinka..."). Na třetí straně je to mezi ústřední dvojicí vztahová studentská "detektivka" plná zvratů, výborně snoubící vizuální stránku s použitou hudbou (údajně jen české provenience), a na čtvrté straně skvěle hraje hru s divákem, kterému dává pořád trochu jinou perspektivu, pokud jde o názor na Amálii a Damiána. No a konečně taky tu je určitá porce výsměchu nedospělým dětičkám, přesvědčeným o tom, že jejich problémy jsou ty největší na světě, ačkoliv mají možnost svoji tirádu zakončit zaklapnutím notebooku a nasupeným odchodem do klubu, kde můžou být "free" a zapomenout na to, jak je ten jejich život strašný... A je tu ještě jedna velká výhoda - a to je ta, že se na to dá dívat opakovaně, protože je tam toho skutečně mnoho, čeho si napoprvé ani napodruhé nejde všimnout... Takže za mě rozhodně pozvánka pro všechny, nejen pro náctileté a studenty vysokých škol. Nebo jinak - i pokud budete titulky číst tak, že "skalpují" Linhartová a Hofman, což bude asi nějaký cool výraz, co mladí používají, podívejte se. Přežijte to, že se nebudete zřejmě na začátku chytat, a budou vás bolet oči. Jako celek to rozhodně bude stát za to. Jen to prosím neberte jako jasný důkaz toho, že vaše dítě na studiích místo psaní diplomky po nocích rajzuje po diskotékách, kde se jede koks:) Semestr určitě není dokonalý, ale za odvahu a zvládnutí záměru mu dám 90%. Míň jak 80 by to stejně být nemohlo;)

    • 9.4.2017  12:31

    Stručné, výstižné příběhem a jasně rozeznatelné formou (která hraje svou roli i v příběhu), a hlavně zcela trefné a nutné k zamyšlení nad sepětím dětského myšlení a toho, jak vypadá standardní vzdělávání a "rozvoj" dítěte. A samozřejmě i jaké jsou (nebo by mohly být) vztahy mezi dítětem a rodiči. Ne každý má štěstí, že může dělat práci, která ho baví, a pak je to často právě to dětské nadšení z čehokoliv, co dospělého nabije novou životní energií. Co se pak stane, když rodič nechá dítě semlít systémem, který nepřipouští odchylky od uniformního vzoru? Věřte nebo ne, na osmi minutách prostoru se to dá odvyprávět. Byť jsou využité na úplné maximum, tj. až do konce titulků:) 80%

    • 28.3.2017  20:40

    V "žánru" scének "otec je konfrontován s dceřiným možná ani ne klukem" sice asi už navždy budou vládnout Bad Boys 2, ale Pixar tady svůj svět "V Hlavě" dobonusovává (je to strašné slovo, ale "rozvíjí" nebo "obohacuje" by bylo dost přehnané) naprosto trefně. I když jsem si celkem jist, že pro věkovou skupinu dvanáctiletých to asi moc nebude... o něco mladší děti a hlavně rodiče si tu ale přijdou na své. Hlavně když tatík odhalí svou temnou minulost, muhehe. Ne, vážně, vnitřek máminy hlavy opět s přehledem vítězí;) Musíte ale samozřejmě počkat až do konce titulků:) 80%

    • 28.3.2017  20:32
    Láva (2015)
    ****

    No, Pixar dal za minulé roky dohromady i předfilmy s větším nábojem a nápadem, ale je to milé, zvlášť když vidíte dabovanou verzi, a dočtete se, že český zpěv si vzali na starosti Roman Tomeš a Michaela tehdy ještě Doubravová, dnes už Tomešová:) Mauna Loa a Mauna Kea jsou sice od sebe ve skutečnosti asi třicet kilometrů (což je pravda na geologické poměry intimní blízkost) a taková pořádná sopečná erupce sice vyprodukuje mnoho energie a hmoty, ale lásce zrovna neprospěje... ale ukulele a havajská pohodička pořád mají svou váhu;) 70%

    • 27.3.2017  11:22
    Neodvolatelná mise (TV film) (2000)
    ***

    Fail Safe z roku 2000 se nemůže vyhnout srovnání se svým takřka dokonalým filmovým předobrazem. Není to úplně fér, protože tato verze je záznamem živé televizní inscenace (ano, občas to někdo stále ještě dělá;)) - což má samozřejmě určitý vliv na formát a obsah filmu. Na formát ani tak ne, protože i originál byl velmi komorní záležitostí, ale pokud jde o obsah, těch chybějících 20-25 minut je dost znát. A když se dozvíte, že to prokrácení je důsledkem "nutnosti" reklamních pauz, a máte možnost srovnání obou verzí, zanechává to určitou pachuť... Jak je vidět z obsazení, "nový" Fail Safe je v daném ohledu velmi slušně vybaven, a celkový úhrn "hvězdnosti" z dnešního pohledu je někde jinde, než u původní verze. Bohužel, Stephen Frears není Sidney Lumet, a hlavně Richard Dreyfuss není Henry Fonda. Když si vybavím Friedkinovu aktualizaci Lumetových 12 Angry Men, působila na mě podstatně přirozeněji, než "nová" verze Fail Safe - černošský pilot Don Cheadle si vymění s Georgem Clooneym jednu "dobovou" segregační poznámku, Clooney je tragicky ovdovělý, a jeho syn hází do závěru filmu poměrně slušné logické vidle (které v původní verzi, kde s pilotem mluvila jeho manželka, nebyly). A hlavně, dětičky hrající si před kinem... oh come on... To jsou zkrátka věci, které ani Brian Dennehy, James Cromwell a hlavně Hank Azaria nemohou při nejlepší snaze vyvážit, zvlášť když jejich (dnes nesrovnatelně méně známí) předchůdci hráli své vedlejší role také jako z partesu. A to jsem se ještě nedostal k plukovníku Blackovi... nevím jak to, ale Harvey Keitel mi přišel, jako kdyby hrál jen na půl plynu. Takže jak to uzavřít - prokrácení, díky kterému vypadlo pár dějově sice ne úplně podstatných, ale původnímu filmu velmi prospívajících, scén, se spolu s dalšími nepříliš šťastnými režijními rozhodnutími, a ne úplně stoprocentně vydařenému castingu (Dreyfuss) a hereckému nasazení (Keitel), na kvalitě Neodvolatelné Mise podepsalo negativně, a bohužel celkem výrazně. I tak objektivně vzato jde o velmi dobrý film, který nabízí divákovi jeden z těch nepříliš příjemných zážitků, jimiž filmové/televizní médium plní svou společenskou úlohu. Kdybych obě verze viděl v opačném pořadí, možná bych byl o něco shovívavější, ale takhle váhám mezi 70 a 80%. A vzato z trochu jiného úhlu, "remaku" Dvanácti Rozhněvaných Mužů jsem dal 70... Takže to tak nechám i tady. 70%

    • 27.3.2017  09:33
    Interstellar (2014)
    *****

    Neuvěřitelně rozmáchlé a typicky Nolanovsky technicky dokonalé sci-fi, které je v dané kategorii navíc nevídaně "hard". A to tak, že to chce velkou příchylnost k žánru nebo velkou diváckou otrlost, protože ty skoro tři hodiny dokáží diváka skutečně zavalit. Nehledě na to, že valná většina filmu není zrovna veselé epicko-hrdinské dívání. Ono tedy epické je, ale je zhruba tak pozitivní, jako Potomci Lidí. A navíc vychází z premisy, že NASA nikdy člověka na Měsíc nedostala;) Což je samozřejmě na aeronetu a na sputniku.ru spolehlivě zdokumentováno i v našem světě, ale to sem nepatří:) Hudba Hanse Zimmera v nejpamětihodnějších scénách připomíná spíš Philipa Glasse, ale díky tomu se vám vypálí do hlavy ještě o kus intenzivněji. Velká škoda je, že ani tentokrát se Nolan nevyhne tomu, čemu se hezky česky lidově říká "mindfuck", ale který tu narozdíl od takového Inception vyznívá už tak nějak nezvládnutě, a omlouvat ho obvyklými problémy, spojenými s cestováním časem a dimenzemi, se jeví už přece jen poněkud nepatřičně. Tluče se ve mně to, že bych samozřejmě vnitřně víc souzněl s nějakým pozitivním koncem, ale na druhé straně kde jinde než v tomhle žánru by se tvůrci mohli trochu "odvázat" a odvrhnout "povinné" konvence. Ale jestli jsem dal 90% Gravitaci, tak tady by nižší hodnocení byla hodně velká sprostota, protože Interstellar má na rozdíl od Cuarónovy tecnologicko-kinetické superjízdy i další kvality než řemeslo a téměř doslova mechanické zatlučení diváka do sedačky. Takže ano, 90%.

    • 6.3.2017  23:14
    La La Land (2016)
    *****

    Návštěva kina v zásadě neplánovaná (aneb když se někdo nečekaně nabídne na hlídání příšer), ale o to příjemnější. Troufám si říct, že jsem si z aktuální nabídky nemohl vybrat lépe:) Oscar za hudbu bez debat, za kameru proč ne, za režii no dejme tomu, za film roku ehm;), ale vážně, pro Emmu Stone naprosto a bezvýhradně ANO! A ano, byly tam ještě nějaké drobné další ceny, že... a na rozdíl od nějakých Lvů se zdá, že byly všechny zcela na místě:) Ale abych tomu dal nějaký náznak řádu - La La Land je zcela zjevně poctou klasickým hollywoodským muzikálům, ovšem pozor, není to s ním zdaleka tak jednoduché, jak by se mohlo zdát z traileru, z fotek, nebo z úvodní (famózní) scény. Emma Stone je tu jak zjevení z jiného světa, to jakou škálu rozpoložení dokáže vyčarovat (a že se tu docela hodně jede na detaily), a jak dokonale balancuje na hraně mezi kráskou z časopisu a ne moc fotogenickou holkou od vedle, to samo o sobě je na Oscara. A to se ještě doplní humorem, tradičně výborným Ryanem Goslingem (to jeho potřesení hlavou nad piánem v poslední scéně je jako jeho proměna z Ides Of March), chemií ústřední dvojice "jako z muzikálu", špičkovým špičkováním v konverzacích, humorem (J. K. Simmonsi, ty ďáble;)), tanečními aranžmá, těmi přepáleně sytými barvičkami, kamerovými prostocviky, cestou pro auto, "dospíváním", "zaprodáním se", pochybnostmi takovými i makovými, projekcí dokonalého světa, a tak vůbec... prostě jsem se asi zase zamiloval. A teď mě omluvte, jdu zkontrolovat děti, jednu úžasnou (teď zrovna) zrzku, promyslet jeden zítřejší případ, a říct si, že asi fakt nemám důvod litovat žádného z rozhodnutí na těch křižovatkách, které jsem doteď prošel. 100 % a možná se na Zpívání V Dešti zase podívám o něco dřív, než jsem myslel. I když kousky z něj jsem viděl právě včera v La La Landu.

    • 18.2.2017  20:19

    U tandemu Sidney Lumet - Henry Fonda je selhání vyloučeno. Výsledkem této jejich konkrétní spolupráce je jedna z nejvíce fascinujících protijaderných agitací, jaké kdy byly natočeny. Jakkoliv celá zápletka stojí na velmi podivuhodné souhře okolností (a navíc v závěrečných titulcích je obří disclaimer, že se nic takového ve skutečnosti stát nemůže, protože bezpečnostní a autorizační systém americké strategické obrany je mnohem bezpečnější a autorizovanější;)), zbytek je téměř stoprocentně uvěřitelnou studií logických kroků a nelehkých rozhodnutí - která činí pochopitelně jedna z nejobdivuhodnějších personifikací amerického prezidenstkého úřadu (in your face, Donald), Henry Fonda. Tohle se zkrátka musí vidět. Nedovedu si představit, jak to muselo s diváky mávat v době vzniku, nějaké dva roky po Karibské krizi... 100% i za dokonalou atmosféru a na věčné časy v paměti vypálené ukončení mezikontinentálního telefonátu. A za mladého Džejára:)

    • 17.2.2017  20:54
    Jednotka zvláštního určení (TV seriál) (2006)
    ****

    Rozhodně není náhoda, že se The Unit (neboli US Army jednotka Delta Force) udržela čtyři sezóny. Má totiž rozhodně co nabídnout - v první řadě bosse jménem Denis Haysbert, hodnostně většího bosse T-1000, s nimi pak dobře obsazenou sestavu "chlapů v zeleném" (Max Martini tady nabral zkušenosti, které zúročil v Bayově "Black Hawkovi z Benghází"), a v druhé řadě velmi slušné akční scény i poměrně pestré zápletky, v nichž občas hraje roli i politika a "vyšší zájmy". A občas se taky uděje něco velmi překvapivého - s trochou nadsázky řečeno poměrně dlouho předtím, než nám to díky Hře O Trůny začalo připadat normální:) Sázka na odlišení od ostatních podobných buddy special task force seriálů v podobě dějové roviny s životem družek a manželek, které nemají potuchy, co a kde jejich partneři dělají, se bohužel The Unit úplně nevyvedla. Některé epizody v tomto ohledu celkem fungují (třeba manželka a dcera Dennise Haysberta téměř nikdy nezklamou), většinou jde ale o nezajímavou nebo rovnou nechtěně vtipnou výplň (bylo k vidění i cosi, co by se asi dalo popsat jako Mušketýrky v sukních křížené s Walkerem, Texas Rangerem). Je smůla, že u tohohle typu seriálu není moc velká útěcha to, že je v případě dam na co se dívat - prostě víceméně jenom zdržují:) Ale rozhodně je to celkově nadprůměr. Za mě 70%.

    • 6.2.2017  23:46

    John Milius evidentně k stáru dost vyměkl, protože za mladších let by dost možná po vzoru Waltera z Big Lebowskiho (který je ostatně "z části" napsán podle Johna Miliuse) vzal svou věrnou pětačtyřicítku, a za tohle někoho hezky postaru odprásknul, Dirty Harry style... Proč? Inu tak třeba proto, že letitá Miliusova verze Rudého Úsvitu byla film, který, ač brnkal na vlastenecké struny a nechal bandu teenagerů partyzánsky prudit invazní síly Varšavského paktu (a Nikaragujců a Kubánců;)), na některých místech nepěkně kousal a trhal naivní představy o hrdinství. To se pochopitelně u novodobé "reimaginace", která se v honbě za čínským kinomamonem překabátila tak, že během natáčení z Číňanů raději udělala sci-fi hi-tech verzi našich Severních Korejců, nemůže stát. Určitým varováním by měl samozřejmě být i Chris Hemsworth v hlavní roli "staršího bráchy - mariňáka". Rozhodně je plus, že se film snaží dělat dojem nějakého realismu v akčních scénách, ale to platí jen při elementárních přestřelkách - velkolepé akční finále, ve kterém jde o magický EMP kufřík, který může zvrátit celou válku (yes, sir, až takhle hustokrutopřísné to je), je naprostý výsměch. A z jednoho z nejsilnějších momentů originálu (sledovací čip) je tu zdegenerované klišé "jeďte, já je zdržím". On celkově scénář prošel značnou lobotomizací, a kromě jednoho opravdu nečekaného momentu ho dokážete bez problémů číst několik desítek minut dopředu. A ano, má to jen hodinu a půl, takže opravdu moc nepřekvapí:) Tohle si historie filmových remaků zkrátka za rámeček nedá. 40%, a to ještě jen proto, že "znám zem, kde se děti bojej vo svý mámy a táty, ta zem se menuje Spojený Státy, tam vidíš lidi za vostnatym drátem stát, to v Sovětskym Svazu se nemůže stát...":)))

    • 6.2.2017  23:10
    Okupace (TV seriál) (2015)
    *****

    Tak tomuhle se říká držet prst na tepu doby - bohužel. Okupace se díky vysoko postaveným "production values", velmi dobrému obsazení (potažmo hereckým výkonům) a příběhu obsahujícímu správný poměr nečekaných zvratů a logických reakcí/vývoje může stát kultovní záležitostí. Přísahal bych, že úvodní titulky desátého dílu začínají slovy "Česká televize uvádí RUSKÝ koprodukční seriál":) Velmi dobrá práce, nezbývá než čekat, zda druhá řada naplní vysoká očekávání, a doufat, že s dosud zajímavými osudy svých hrdinů naloží stejně promyšleně, jako se to evidentně dělo doposud. Řekl bych, že Česká republika přijme Okupaci mnohem lépe než některé jiné země - s řekněme pragmatismem našich spojenců a touhou větších sousedů panovat nám máme bohaté a ještě ne zcela historické zkušenosti. A vzhledem k současné geopolitické situaci rozhodně neuškodí si ty zkušenosti názorně připomínat. A pak by to ještě chtělo něco z nich vyvodit, ale to už je jiný příběh... Hodnocení 1939 nebo 1968 procent si schovám pro případ vydařené druhé řady:) Zatím ode mě 90%.

    • 23.1.2017  23:05

    Velmi vydařený dárek k šedesátému výročí Norimberských procesů. Nathaniel Parker jako Albert Speer, Robert Pugh jako Hermann Göring a hlavně Ben Cross jako Rudolf Hess dávají současnému publiku za využití svého nemalého hereckého umění okusit, jaké řeči se vedly před Norimberským Tribunálem v procesech s "těmi hlavními nacisty". A právě tuto trojici vybrali autoři velmi chytře, protože průběh i výsledky jednotlivých případů byly velmi různorodé. Vede samozřejmě dokonale vyšinutý Hess, mimo mnoho jiného obviňující Židy z toho, že jejich spiknutí zahrnovalo i holocaust... Další kvalitní dokumentární minisérie od BBC. Jen buďte varováni před faktem, že jde o z velké většiny hraný dokument; archiválie se tu příliš neprezentují. 80%

    • 23.1.2017  21:59
    Svět pod hlavou (TV seriál) (2017)
    ****

    Mám sice velké obavy z toho, jak se to celé vyřeší, ale ta cesta, po které se tenhle polda žene na rudý Mars, se mi zatím zatraceně líbí. Dobový pocit vynikající, skoro jako Pouta na pokračování bez vyšinutého hlavního hrdiny. No, i když...;) A to obsazení včetně vedlejších rolí, to je naprostá lahůdka - zatím samozřejmě vedou Sloky Luboše Nováčka a dokonalá vlasová kreace Marka Taclíka:))) Nechci si navozovat ten pocit, že nakonec budu kvůli scénáři hlavní linie muset jít s hodnocením dolů, tak zatím dám 70%. Ale po čtyřech dílech si myslím, že téhle práci v žánru "retro, které nemá být sranda" je třeba vzdát čest. Takže "Čest práci." A po velkém slavném finále si dovolím říct, že se nevyhnutelné těžkosti spojené s vysvětlením, co a proč se to vlastně dělo, se podařilo zvládnout uspokojivě. Ne ideálně, ale uspokojivě, byť toho nevysvětlitelného (a nevysvětlovaného) mysteriózna bylo trochu víc, než bych rád viděl. Na druhou stranu blázinec a blouznění hlavního hrdiny, kterému se zjeví "maminka" jsou scény jako z Twin Peaks;) Postupné přitvrzování, ke kterému v průběhu seriálu dochází, myslím záměr tvůrců naplnilo beze zbytku, a Jan Budař si (s handicapem fyzické podoby se soudruhem Uljanovem) připisuje další z velmi "hezkých" záporných postav. 80%

    • 23.1.2017  21:52
    Trpaslík (TV seriál) (2016)
    ****

    Dneškem se Trpaslík překlopil do druhé poloviny, a tandem Prušinovský-Kolečko dokazuje, že ví moc dobře, co dělá. Humor Trpaslíka má dvě roviny - první, prvoplánovou situační a verbální komiku, a druhou, nemilosrdně tepající předsudky a klišé nejrůznějšího druhu... a možná ještě nějakou, která se třeba teprve rozvine. Každopádně je ještě co odhalovat, a po dosud viděném mám dost důvodů se domnívat, že to bude radost sledovat. A to i díky špičkovým hereckým výkonům. Samozřejmě na celé čáře vede Martin Hofmann jako stoprocentní Pán Zla, asociální hovado a advokát v jedné osobě;) Prozatímních 80%. A po velkém finále, kterému vévodí hudbymilovná paní Stáňa Kutláková, a samozřejmě i zvláštní nos, ve kterém prý Martinu Hofmannovi bylo při natáčení nesnesitelné vedro, nemám důvod z té osmdesátky slevit. Příběh se povedlo uzavřít, někteří z hrdinů se možná trochu poučili, jiní se zase rozhodli pokračovat se svými životními jistotami, i když to z hlediska vyššího principu mravního není v pořádku, a hlavně Trpaslík je stále tam někde mezi námi... a že je ho setsakra potřeba;) Škoda jen toho, že romantická zahrada nymburského soudu zůstala trestuhodně nevyužita:) 80% za velmi solidní komediálně-satirickou práci na české televizní scéně. A počet poloh, včetně vpravdě bohatýrské pózy, kterými Josef Abrhám dokázal pronést vpravdě kultovní hlášku "Bude kaše?", v kontrastu s jeho "světlými okamžiky", by se měl povinně předvádět na hereckých školách.

    • 12.1.2017  23:37

    Jsou věci, které se by se neměly tolerovat ani Woodymu Allenovi, natož Jerry Lee Lewisovi. Ale na druhou stranu, co čekat od "prvního rock'n'rollového bouřliváka", než že vznešeně řečeno pojme za ženu třináctiletou sestřenici? Film mapuje to zřejmě nejzajímavější a nejkontroverznější období Lewisova života, tj. letem světem od dětství, kdy objevil černošskou muziku (mimochodem ten bar, odkud Lewis ukradl pár "svých" hitů, vypadal docela odvazově), obří ego, nulovou zodpovědnost a pohyby zfetovaného pacienta s Parkinsonem, přes jeho vzestup na vrchol až po pád z něj díky té "drobné nepříjemnosti" s pochopitelným veřejným odsouzením za v lepším případě hebefilní sklony. Návrat ke slávě, který Lewis zaznamenal ke konci šedesátých let na country scéně, už zde k vidění není. Poněkud nepřekvapivě hudba vynikající (a Dennis Quaid se skutečně naučil hrát jako Lewis, byť slyšený výsledek je znovu nahraný originál), Winona Ryder ve svých osmnácti sice křehoučká, ale na třináct opravdu nevypadající (což je možná dobře, protože film je poměrně explicitní), a Dennis Quaid naprosto strhující bezcharakterní hovado s "talentem od pánaboha". Great Balls of Fire! jsou poctivý životopisný film a pomník vynikajícího raného rock and rollu navrch. Osmdesátka mi sice přijde trochu nadsazená, ale dejme tomu, že hlavní role byla o něco náročnější než jiné srovnatelné kousky:) Takže ano, 80%.

    • 10.1.2017  23:48
    Mariňák (2005)
    ****

    Nedejte se mýlit tím, že je to film o mariňácích z doby první "války v Zálivu" - tohle je především film Sama Mendese. Takže je "trochu jiný". A tím nemyslím jen surrealistické vložky jako hořící vrt a koně. Místy jsem měl pocit, že jde o nějakou aktualizaci a prolnutí Čety a Apokalypsy, ale opět pozor - Jarhead není o boji a traumatech války, ale o hlavně jde o výbornou studii toho, co smladými, přesvědčenými a do jisté míry naivními kluky udělá pouštní výheň, odloučení od domova, a čekání na akci. Humor tu sice je, ale je kromě zelené barvy dost přibarvený načerno. V armádě se názorová pluralita moc nenosí, takže proč si to neužít alespoň ve filmu? Zvlášť když se v něm vyskytuje hned několik vynikajících herců ve výborně - a v případě těch hlavních i ambivalentně - napsaných rolích. A k tomu je to celé vybavené naprosto dokonalou kamerou Rogera Deakinse (ačkoliv na jeho stodevadesátouosmou nominaci na Oscara to tentokrát nebylo...). Takže ode mě jedno "Hoo Rah!" pro USMC a pro tohohle konkrétního Mariňáka 80%. A i když není pro každého, rozhodně je přístupnější než Hurt Locker.

    • 10.1.2017  23:33

    Tak takhle nějak by vypadal Black Hawk Down, kdyby ho točil Michael Bay:) 13 Hours je vizuálně mocná akční jízda, která je v rámci možností realistická, a kupodivu faktograficky věrná nedávným událostem. Ačkoliv si nejsem jist, jestli hořící americká vlajka tak tklivě plavala v bazénu, ale co už, "umění si žádá svoje":) Málokdy byl chaos na bojišti - zvlášť na tom moderním - zachycen tak přehledně. Stopáž je poněkud nadsazená, ale díky ní aspoň nemáte pocit, že se díváte na akční film od Michaela Baye, ale na nějakého béčkového rutinéra, který chce vysvětlit, kdo je kdo, a proč se věci děly. Ve výsledku jsem byl velmi spokojený divák, i když jsem věděl, jak (a v jakém složení) to celé dopadne. 80%

    • 10.1.2017  23:19

    No, tak v každém případě se patří smeknout před výkonem Miry Sorvino, i když jsem z ní měl pocit, že jen o trochu přepálila a vypipkovala (ne vypilovala ani vypiplala) o pár let starší kreaci Marisy Tomei (taky shodou okolností Oscarovou). A bavily mě rádoby antickodivadelní vsuvky, stejně jako promluvy chóru k Lennymu. A jsem vděčný za to, že jsem mohl vidět ani ne třicetiletou Helenu Bonham Carter v první roli, ve které by mě přiměla ji nesnášet. Ale tak jako mi třeba všechny nápady v Annie Hallové přišly kouzelné, a jak si mě získaly vedlejší role v Půlnoci V Paříži, tady to na mě vůbec nezafungovalo, a na rozdíl od jiných mi na "úžasně vtipných dialozích" jako "Nebojíš se, že tě zákazník sváže a zabije?" - "Ne, platí mi vždycky předem." nepřišlo vtipné vůbec nic. Nejvíc mě tak asi pobavila představa Robocopa jako majitele galerie moderního umění:) Zkrátka je mi líto, ale tohle už nikdy... 60%

    • 3.1.2017  23:00
    Den poté (TV film) (1983)
    ****

    Kladu si otázku, jak bych asi Den Poté hodnotil, kdybych neviděl o pouhý rok mladší britská (výrazně televiznější a dokumentárnější) Vlákna. Takže pokud jste je Vy sami neviděli, berte mě s rezervou. Den Poté je rozmáchlé dvouhodinové katastrofické drama s podivně artovými vložkami (viz např. bílý kůň), které se netají tím, že ukazuje ten výrazně mírnější než realistický scénář jaderné války. Takže nenastane žádná nukleární zima, "jen" se centra velkých měst a okolí vojenských zařízení obrátí v prach, a celé území pohltí radioaktivní mrak. Film sleduje osudy několik postav, žijících a pracujících v Kansas City, z nichž za hlavní lze považovat nemocničního lékaře Jasona Robardse. Velmi přesvědčivě ukazuje to, že na něco takového, jako by nastalo, nemůžeme být připraveni, a že ať jsme jakkoliv různí, najednou začneme mít společnou starost o ty naprosto nejzákladnější věci, které si bohužel budeme i nadále chtít opatřovat trochu odlišnými metodami. Ještě palčivější ale je uvědomění si, že se všechny naše plány zhroutí, a prostě nezbude, než se s tím smířit. Den Poté rozhodně plní svůj účel. Záběry na rakety opouštějící hromadně sila, stejně jako na sportovní halu zaplněnou umírajícími, jsou v tom nejhorším slova smyslu velkolepé. Ale musím se vrátit ke srovnání s Threads - ta jsou podle mě silnějším zážitkem díky realismu, polodokumentární formě, a mistrovské práci se zvukem a střihem. Den Poté je zkrátka "jen" hraný film. Kvalitní, ale narážející na svoje limity. 80%

    • 3.1.2017  22:32
    Úspěchy 2. světové války (TV seriál) (2014)
    ****

    Po nějakém čase opět parádní válečná dokumentární série. National Geographic si vybral šestici známých, i když ne těch úplně nejprofláknutějších druhoválečných operací, jimž je společné v podstatě to, že sice pracovaly se zvláštními jednotkami, ale v na dnešní poměry dost nezvykle vysokých počtech mužů. A je to podívaná velmi působivá, protože kombinuje hrané záběry, založené na vyprávění skutečných účastníků jednotlivých bitev, s technicko-historickými vsuvkami odborníků (včetně ukázek dobových zbraní;)), a - podržte se - se soudobou zobrazovací technikou, tj. konečně vidíte třeba to, jak se Rangers plíží mezi zákopy, objektivem satelitní termokamery. A vypadá to dost cool;) O trochu míň cool už vypadají vyloženě CGI animačky, zachycující různé momenty boje, a to hlavně proto, že i když jde o sérii z roku 2014, je vidět určitá zastaralost použitého enginu. Není to sice první Medal Of Honor nebo nedej bože Flashpoint, ale už to zkrátka je zřetelně jinde než ta propracovaná satelitní sledovačka. A je to škoda, protože to narušuje jinak strhující zážitek. 80% a doufám, že nezůstane jen u jedné série.

    • 3.1.2017  22:20
    Škola princů (TV film) (2010)
    ***

    Čím to, že se v české pohádkové tvorbě nedaří dosáhnout toho, aby se sešly v té správné kvalitě všechny důležité složky dobrého filmového zážitku? Ve Škole Princů se sešli úžasně zahraní kladní hrdinové Matouš Ruml a Sarah Haváčová s neméně povedenými "sidekicky" Pavlem Liškou (který je mimochodem zcela vážný a působí jako největší boss z celého filmu) a Zdenou Hadrbolcovou, se svým způsobem také povedenými králi a jejich rádci... a bohužel s dokonale trapně figurkařícími zápornými postavami a dost nevyváženou režií, která nedokáže udržet nějakou srozumitelnou atmosféru. Škola Princů skáče co chvíli od pitomé školní komedie přes akční podívanou do oku i duši lahodící rozpačité romance, a když se to děje na prostoru ani ne hodiny a čtvrt, nemáte šanci se na to naladit, takže vám bude všechno, co se hrdinům uděje, víceméně jedno. Je to škoda i s ohledem na velmi slušnou hudbu Ondřeje Brouska. V podstatě jen to, že je Škola Princů taková jednohubka, mě přesvědčuje, abych se ještě někdy podíval znovu. 70%

    • 3.1.2017  22:07
    Sněžný drak (TV film) (2013)
    ****

    Můžeme se samozřejmě přít o to, jestli sněžný drak je opravdu drak, nebo je to technicky vzato wyrm (což je ale ledový "drak"...), ale to není tak důležité jako to, že se stal zázrak. Máme tu totiž před sebou první českou pohádku, ve které drak nevypadá z technického hlediska směšně (a to mám Dráčka Mráčka ze Za Humny Je Drak hodně rád;)). Ano, je to neuvěřitelné, ale čeští filmaři se konečně jednou dali dohromady s počítačovými grafiky a animátory toho kalibru, který dal světu třeba ARMu nebo Mafii. A aby toho nebylo málo, i co se děje a postav týká, máme tu celkem neotřelé elementy. Petra Tenorová si tak mohla střihnout o několik levelů zajímavější princeznu než v pekelných Kouzlech Králů, a Saša Rašilov kupodivu důstojného krále. A ty kostýmy, exteriéry a šermířské souboje... ach, srdce mé zaplesalo. Jenže věc má, jak praví klasik, z marxistického hlediska i druhou stránku, a tou je podivně nedomyšlená až z prstu vycucaná (a při pouhých devadesáti minutách stopáže by se dalo říci i zbytečně vykoštěná) hlavní, veškerým dějem hýbající, linka s čarodějkami. Z jejich "rasy" uvidíme jen Jitku Čvančarovou a Zuzanu Slavíkovou, a z jejich světa jen jedinou jeskyni (v níž nachází jen dvě jmenované, jakýsi trůn, křišťálová koule, pár krápníků a jinak jen tma a kouř). Nejvíc to ale co do zkratkovitosti odskákal Martin Myšička. U toho si scénárista už od začátku nevěděl rady, tak to vše vymyslel jako flignu na diváka - a to tu nejzákeřnější, kdy se dějí věci, o nichž jste se předtím nedověděli ani v náznacích, a shodou okolností se tak začne dít v závěru, kdy už je potřeba to vše nějak rázně a patřičně bombasticky uzavřít, aby se dodrželo zadání délky filmu. Ale celkově je Sněžný Drak rozhodně jedna z těch povedenějších pohádek, a na rozdíl od jiných se v jeho případě nebudu bránit opětovnému zhlédnutí. 70 by asi bylo objektivnějších, ale za ty vypilované malé role a roličky (Liška, Matonoha, Tomicová, ...) dávám 80%.

    • 3.1.2017  21:46
    Kouzla králů (TV film) (2008)
    *

    Tak tohle se hodně nepovedlo... od katastrofálního castingu a "hereckých" výkonů v hlavních rolích přes podivně zmatlaný příběh, který působí mnohem delší než je jeho reálných 75 minut, a v němž se najde čas i na patřičně strašlivou "veselou písničku", až po naprosto zoufalé "CGI efekty". Heslo "když na to nemám, tak to nedělám" je zjevně tvůrcům této pohádky cizí. U scény, kdy se podivně poskakující a halekající dřevem vyztužený Martin Kraus bije s "děsuplnými" křišťálovými lebkami, jsem se pobavil jako už léta ne. Bohužel ne tím správným způsobem:P Jediní, kdo se jakž takž drží, jsou Josef Abrhám s Libuší Šafránkovou, ale ti jaksi nemají co hrát. Takže děkuji pěkně, ale tohle už opravdu víckrát ne. 20%

    • 31.12.2016  23:49
    Zkrat (2011)
    ***

    Gino, děvče, máš ty to ale smůlu na výběr filmů - když už se ti povede nehrát poskoka v prostorově nedůstojné vedlejší roli, natrefíš na cosi, co by mohl být klidně Bourne s XX chromozomální výbavou... jenže to by ho nesměl režírovat ten kujón Soderbergh. Tomu se totiž už v podstatě pravidelně daří netočit jednoduché oddechové řízné věci, které by si tvůj talent zasloužil, ale pokouší se to něčím "ozvláštnit". A výsledek je pak v lepším případě zvláštní, v horším divný. A Zkrat balancuje mezi oběma hodnoceními. Ze sledování tohohle filmu zkrátka nemůže divák mít uvolněný pobavený pocit, ale na druhou stranu je to příliš prosté a fyzické na nějaké syrové drama z prostředí tajných služeb. Co hodnotím velmi kladně, je ochota, s jakou si pánská část ansámblu nechává poměrně drsně nakopat různé části těla, a pak taky to, že slečna Carano dostala možnost být tu i za dámu. A osobně považuji scénu, které vévodí kopačka kolenem oděným v ladné černé punčoše do hlavy pana Fassbendera, za skutečně pamětihodnou. Ještě nikdy tak nevynikl rozdíl mezi dojmem ženské výšky v lodičkách na podpatku a s prostou bosou nohou:) Každopádně dívat se na to (na celé) dá, ale není to zábavný akční výplach ani nic "pořádného" jiného. Prostě takový nepříliš dotažený mišmaš. Bohužel na červenou barvu to úplně nevidím. 60%

    • 18.11.2016  22:43
    The Escape (2016)
    ****

    A je to tu - po patnácti letech je "BávoDrajvr" zpátky. A ačkoliv toho Clive Owen v mezidobí prožil a natočil hromadu, nutno říct, že vypadá mnohem zachovaleji než Dakota Fanning, které je o víc než polovinu méně. A není to tím, že zmíněná dcera přehnaně patriotických rodičů tu má roli skejťáckohoumlesácké Leeloo;) Partnerem Řidiče je samozřejmě "Nové Bávo", a to nejen vypadá, ale i hraje velmi slušně:) Trochu problém jsem měl s tím, že Blomkamp poněkud zbytečně sahá do sci-fi žánru, ale OK, je to jeho parketa, a politika The Hire byla vždy taková ta "ať je po jeho". Trochu větší problém už je v tom, že jako přestřelkový klip je The Escape velmi dobrý, ale jako honičkový klip už naráží právě na Blomkampovu nezkušenost na tomto poli. Naháněčky a kličkované postrádají kus energie a "drajvu", které ty nejlepší kusy ze série The Hire měly na rozdávání. Ale zase je to vyvažované tím hezky nasnímaným ratatabum okolo. Takže výsledek bude slušných 70%.

    • 18.11.2016  16:23

    ...and up we go again - kratší epizoda, obohacená vedle roviny národní povahy o mezinárodní historický konflikt s Poláky, v postavě Jakuba Žáčka silně akcentuje legendární charakter A. J. Rimmera, a přichází s nemálo luxusně vymyšlenými gagy (jako třeba utajení polské rakety, její jméno, logo výpravy, a v podstatě všechno, co se jí týká a co z ní uvidíme:)). A pak je tu ještě vtipná pointa s dortem a cliffhanger, budící bouřlivá bratrská očekávání;) I přes absenci politickomocenské satiry, jejímž pomníkem asi natrvalo zůstane jen druhý díl, plně zasloužených 80%.

    • 18.11.2016  16:13
    Kosmo - Smrt docenta (E03) (epizoda) (2016)
    ***

    No nevím, oproti druhé epizodě mi to přišlo jako sešup zase dolů k příliš přímočarému, lacinému až nevkusnému humoru (Lenka Krobotová by to určitě zvládla usrandovat i bez špatné části měsíce). Ale tak dobře, lepší voda, karťáci a hlavně Merkelová u mě bodovali. Jenže pokud je největším humoristickým nápadem podoba naší vesmírné lodi, tak je to prostě málo. 60%

<< předchozí 1 2 3 4 25 48 72 95
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace