Gemini

Gemini

Ondřej Kubát

okres Hradec Králové
...et suum cuique tribuere

homepage

2446 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 25 48 72 95
    • 6.3.2017  23:14
    La La Land (2016)
    *****

    Návštěva kina v zásadě neplánovaná (aneb když se někdo nečekaně nabídne na hlídání příšer), ale o to příjemnější. Troufám si říct, že jsem si z aktuální nabídky nemohl vybrat lépe:) Oscar za hudbu bez debat, za kameru proč ne, za režii no dejme tomu, za film roku ehm;), ale vážně, pro Emmu Stone naprosto a bezvýhradně ANO! A ano, byly tam ještě nějaké drobné další ceny, že... a na rozdíl od nějakých Lvů se zdá, že byly všechny zcela na místě:) Ale abych tomu dal nějaký náznak řádu - La La Land je zcela zjevně poctou klasickým hollywoodským muzikálům, ovšem pozor, není to s ním zdaleka tak jednoduché, jak by se mohlo zdát z traileru, z fotek, nebo z úvodní (famózní) scény. Emma Stone je tu jak zjevení z jiného světa, to jakou škálu rozpoložení dokáže vyčarovat (a že se tu docela hodně jede na detaily), a jak dokonale balancuje na hraně mezi kráskou z časopisu a ne moc fotogenické holky od vedle, to samo o sobě je na Oscara. A to se ještě doplní humorem, tradičně výborným Ryanem Goslingem (to jeho potřesení hlavou nad piánem v poslední scéně je jako jeho proměna z Ides Of March), chemií ústřední dvojice "jako z muzikálu", špičkovým špičkováním v konverzacích, humorem (J. K. Simmonsi, ty ďáble;)), tanečními aranžmá, těmi přepáleně sytými barvičkami, kamerovými prostocviky, cestou pro auto, "dospíváním", "zaprodáním se", pochybnostmi takovými i makovými, projekcí dokonalého světa, a tak vůbec... prostě jsem se asi zase zamiloval. A teď mě omluvte, jdu zkontrolovat děti, jednu úžasnou (teď zrovna) zrzku, promyslet jeden zítřejší případ, a říct si, že asi fakt nemám důvod litovat žádného z rozhodnutí na těch křižovatkách, které jsem doteď prošel. 100 % a možná se na Zpívání V Dešti zase podívám o něco dřív, než jsem myslel. I když kousky z něj jsem viděl právě včera v La La Landu.

    • 18.2.2017  20:19

    U tandemu Sidney Lumet - Henry Fonda je selhání vyloučeno. Výsledkem této jejich konkrétní spolupráce je jedna z nejvíce fascinujících protijaderných agitací, jaké kdy byly natočeny. Jakkoliv celá zápletka stojí na velmi podivuhodné souhře okolností (a navíc v závěrečných titulcích je obří disclaimer, že se nic takového ve skutečnosti stát nemůže, protože bezpečnostní a autorizační systém americké strategické obrany je mnohem bezpečnější a autorizovanější;)), zbytek je téměř stoprocentně uvěřitelnou studií logických kroků a nelehkých rozhodnutí - která činí pochopitelně jedna z nejobdivuhodnějších personifikací amerického prezidenstkého úřadu (in your face, Donald), Henry Fonda. Tohle se zkrátka musí vidět. Nedovedu si představit, jak to muselo s diváky mávat v době vzniku, nějaké dva roky po Karibské krizi... 100% i za dokonalou atmosféru a na věčné časy v paměti vypálené ukončení mezikontinentálního telefonátu. A za mladého Džejára:)

    • 17.2.2017  20:54
    Jednotka zvláštního určení (TV seriál) (2006)
    ****

    Rozhodně není náhoda, že se The Unit (neboli US Army jednotka Delta Force) udržela čtyři sezóny. Má totiž rozhodně co nabídnout - v první řadě bosse jménem Denis Haysbert, hodnostně většího bosse T-1000, s nimi pak dobře obsazenou sestavu "chlapů v zeleném" (Max Martini tady nabral zkušenosti, které zúročil v Bayově "Black Hawkovi z Benghází"), a v druhé řadě velmi slušné akční scény i poměrně pestré zápletky, v nichž občas hraje roli i politika a "vyšší zájmy". A občas se taky uděje něco velmi překvapivého - s trochou nadsázky řečeno poměrně dlouho předtím, než nám to díky Hře O Trůny začalo připadat normální:) Sázka na odlišení od ostatních podobných buddy special task force seriálů v podobě dějové roviny s životem družek a manželek, které nemají potuchy, co a kde jejich partneři dělají, se bohužel The Unit úplně nevyvedla. Některé epizody v tomto ohledu celkem fungují (třeba manželka a dcera Dennise Haysberta téměř nikdy nezklamou), většinou jde ale o nezajímavou nebo rovnou nechtěně vtipnou výplň (bylo k vidění i cosi, co by se asi dalo popsat jako Mušketýrky v sukních křížené s Walkerem, Texas Rangerem). Je smůla, že u tohohle typu seriálu není moc velká útěcha to, že je v případě dam na co se dívat - prostě víceméně jenom zdržují:) Ale rozhodně je to celkově nadprůměr. Za mě 70%.

    • 6.2.2017  23:46

    John Milius evidentně k stáru dost vyměkl, protože za mladších let by dost možná po vzoru Waltera z Big Lebowskiho (který je ostatně "z části" napsán podle Johna Miliuse) vzal svou věrnou pětačtyřicítku, a za tohle někoho hezky postaru odprásknul, Dirty Harry style... Proč? Inu tak třeba proto, že letitá Miliusova verze Rudého Úsvitu byla film, který, ač brnkal na vlastenecké struny a nechal bandu teenagerů partyzánsky prudit invazní síly Varšavského paktu (a Nikaragujců a Kubánců;)), na některých místech nepěkně kousal a trhal naivní představy o hrdinství. To se pochopitelně u novodobé "reimaginace", která se v honbě za čínským kinomamonem překabátila tak, že během natáčení z Číňanů raději udělala sci-fi hi-tech verzi našich Severních Korejců, nemůže stát. Určitým varováním by měl samozřejmě být i Chris Hemsworth v hlavní roli "staršího bráchy - mariňáka". Rozhodně je plus, že se film snaží dělat dojem nějakého realismu v akčních scénách, ale to platí jen při elementárních přestřelkách - velkolepé akční finále, ve kterém jde o magický EMP kufřík, který může zvrátit celou válku (yes, sir, až takhle hustokrutopřísné to je), je naprostý výsměch. A z jednoho z nejsilnějších momentů originálu (sledovací čip) je tu zdegenerované klišé "jeďte, já je zdržím". On celkově scénář prošel značnou lobotomizací, a kromě jednoho opravdu nečekaného momentu ho dokážete bez problémů číst několik desítek minut dopředu. A ano, má to jen hodinu a půl, takže opravdu moc nepřekvapí:) Tohle si historie filmových remaků zkrátka za rámeček nedá. 40%, a to ještě jen proto, že "znám zem, kde se děti bojej vo svý mámy a táty, ta zem se menuje Spojený Státy, tam vidíš lidi za vostnatym drátem stát, to v Sovětskym Svazu se nemůže stát...":)))

    • 6.2.2017  23:10
    Okupace (TV seriál) (2015)
    *****

    Tak tomuhle se říká držet prst na tepu doby - bohužel. Okupace se díky vysoko postaveným "production values", velmi dobrému obsazení (potažmo hereckým výkonům) a příběhu obsahujícímu správný poměr nečekaných zvratů a logických reakcí/vývoje může stát kultovní záležitostí. Přísahal bych, že úvodní titulky desátého dílu začínají slovy "Česká televize uvádí RUSKÝ koprodukční seriál":) Velmi dobrá práce, nezbývá než čekat, zda druhá řada naplní vysoká očekávání, a doufat, že s dosud zajímavými osudy svých hrdinů naloží stejně promyšleně, jako se to evidentně dělo doposud. Řekl bych, že Česká republika přijme Okupaci mnohem lépe než některé jiné země - s řekněme pragmatismem našich spojenců a touhou větších sousedů panovat nám máme bohaté a ještě ne zcela historické zkušenosti. A vzhledem k současné geopolitické situaci rozhodně neuškodí si ty zkušenosti názorně připomínat. A pak by to ještě chtělo něco z nich vyvodit, ale to už je jiný příběh... Hodnocení 1939 nebo 1968 procent si schovám pro případ vydařené druhé řady:) Zatím ode mě 90%.

    • 23.1.2017  23:05

    Velmi vydařený dárek k šedesátému výročí Norimberských procesů. Nathaniel Parker jako Albert Speer, Robert Pugh jako Hermann Göring a hlavně Ben Cross jako Rudolf Hess dávají současnému publiku za využití svého nemalého hereckého umění okusit, jaké řeči se vedly před Norimberským Tribunálem v procesech s "těmi hlavními nacisty". A právě tuto trojici vybrali autoři velmi chytře, protože průběh i výsledky jednotlivých případů byly velmi různorodé. Vede samozřejmě dokonale vyšinutý Hess, mimo mnoho jiného obviňující Židy z toho, že jejich spiknutí zahrnovalo i holocaust... Další kvalitní dokumentární minisérie od BBC. Jen buďte varováni před faktem, že jde o z velké většiny hraný dokument; archiválie se tu příliš neprezentují. 80%

    • 23.1.2017  21:59
    Svět pod hlavou (TV seriál) (2017)
    ****

    Mám sice velké obavy z toho, jak se to celé vyřeší, ale ta cesta, po které se tenhle polda žene na rudý Mars, se mi zatím zatraceně líbí. Dobový pocit vynikající, skoro jako Pouta na pokračování bez vyšinutého hlavního hrdiny. No, i když...;) A to obsazení včetně vedlejších rolí, to je naprostá lahůdka - zatím samozřejmě vedou Sloky Luboše Nováčka a dokonalá vlasová kreace Marka Taclíka:))) Nechci si navozovat ten pocit, že nakonec budu kvůli scénáři hlavní linie muset jít s hodnocením dolů, tak zatím dám 70%. Ale po čtyřech dílech si myslím, že téhle práci v žánru "retro, které nemá být sranda" je třeba vzdát čest. Takže "Čest práci."

    • 23.1.2017  21:52
    Trpaslík (TV seriál) (2016)
    ****

    Dneškem se Trpaslík překlopil do druhé poloviny, a tandem Prušinovský-Kolečko dokazuje, že ví moc dobře, co dělá. Humor Trpaslíka má dvě roviny - první, prvoplánovou situační a verbální komiku, a druhou, nemilosrdně tepající předsudky a klišé... a možná ještě nějakou, která se třeba teprve rozvine. Každopádně je ještě co odhalovat, a po dosud viděném mám dost důvodů se domnívat, že to bude radost sledovat. A to i díky špičkovým hereckým výkonům. Samozřejmě na celé čáře vede Martin Hofmann jako stoprocentní Pán Zla, asociální hovado a advokát v jedné osobě;) Prozatímních 80%.

    • 12.1.2017  23:37

    Jsou věci, které se by se neměly tolerovat ani Woodymu Allenovi, natož Jerry Lee Lewisovi. Ale na druhou stranu, co čekat od "prvního rock'n'rollového bouřliváka", než že vznešeně řečeno pojme za ženu třináctiletou sestřenici? Film mapuje to zřejmě nejzajímavější a nejkontroverznější období Lewisova života, tj. letem světem od dětství, kdy objevil černošskou muziku (mimochodem ten bar, odkud Lewis ukradl pár "svých" hitů, vypadal docela odvazově), obří ego, nulovou zodpovědnost a pohyby zfetovaného pacienta s Parkinsonem, přes jeho vzestup na vrchol až po pád z něj díky té "drobné nepříjemnosti" s pochopitelným veřejným odsouzením za v lepším případě hebefilní sklony. Návrat ke slávě, který Lewis zaznamenal ke konci šedesátých let na country scéně, už zde k vidění není. Poněkud nepřekvapivě hudba vynikající (a Dennis Quaid se skutečně naučil hrát jako Lewis, byť slyšený výsledek je znovu nahraný originál), Winona Ryder ve svých osmnácti sice křehoučká, ale na třináct opravdu nevypadající (což je možná dobře, protože film je poměrně explicitní), a Dennis Quaid naprosto strhující bezcharakterní hovado s "talentem od pánaboha". Great Balls of Fire! jsou poctivý životopisný film a pomník vynikajícího raného rock and rollu navrch. Osmdesátka mi sice přijde trochu nadsazená, ale dejme tomu, že hlavní role byla o něco náročnější než jiné srovnatelné kousky:) Takže ano, 80%.

    • 10.1.2017  23:48
    Mariňák (2005)
    ****

    Nedejte se mýlit tím, že je to film o mariňácích z doby první "války v Zálivu" - tohle je především film Sama Mendese. Takže je "trochu jiný". A tím nemyslím jen surrealistické vložky jako hořící vrt a koně. Místy jsem měl pocit, že jde o nějakou aktualizaci a prolnutí Čety a Apokalypsy, ale opět pozor - Jarhead není o boji a traumatech války, ale o hlavně jde o výbornou studii toho, co smladými, přesvědčenými a do jisté míry naivními kluky udělá pouštní výheň, odloučení od domova, a čekání na akci. Humor tu sice je, ale je kromě zelené barvy dost přibarvený načerno. V armádě se názorová pluralita moc nenosí, takže proč si to neužít alespoň ve filmu? Zvlášť když se v něm vyskytuje hned několik vynikajících herců ve výborně - a v případě těch hlavních i ambivalentně - napsaných rolích. A k tomu je to celé vybavené naprosto dokonalou kamerou Rogera Deakinse (ačkoliv na jeho stodevadesátouosmou nominaci na Oscara to tentokrát nebylo...). Takže ode mě jedno "Hoo Rah!" pro USMC a pro tohohle konkrétního Mariňáka 80%. A i když není pro každého, rozhodně je přístupnější než Hurt Locker.

    • 10.1.2017  23:33

    Tak takhle nějak by vypadal Black Hawk Down, kdyby ho točil Michael Bay:) 13 Hours je vizuálně mocná akční jízda, která je v rámci možností realistická, a kupodivu faktograficky věrná nedávným událostem. Ačkoliv si nejsem jist, jestli hořící americká vlajka tak tklivě plavala v bazénu, ale co už, "umění si žádá svoje":) Málokdy byl chaos na bojišti - zvlášť na tom moderním - zachycen tak přehledně. Stopáž je poněkud nadsazená, ale díky ní aspoň nemáte pocit, že se díváte na akční film od Michaela Baye, ale na nějakého béčkového rutinéra, který chce vysvětlit, kdo je kdo, a proč se věci děly. Ve výsledku jsem byl velmi spokojený divák, i když jsem věděl, jak (a v jakém složení) to celé dopadne. 80%

    • 10.1.2017  23:19

    No, tak v každém případě se patří smeknout před výkonem Miry Sorvino, i když jsem z ní měl pocit, že jen o trochu přepálila a vypipkovala (ne vypilovala ani vypiplala) o pár let starší kreaci Marisy Tomei (taky shodou okolností Oscarovou). A bavily mě rádoby antickodivadelní vsuvky, stejně jako promluvy chóru k Lennymu. A jsem vděčný za to, že jsem mohl vidět ani ne třicetiletou Helenu Bonham Carter v první roli, ve které by mě přiměla ji nesnášet. Ale tak jako mi třeba všechny nápady v Annie Hallové přišly kouzelné, a jak si mě získaly vedlejší role v Půlnoci V Paříži, tady to na mě vůbec nezafungovalo, a na rozdíl od jiných mi na "úžasně vtipných dialozích" jako "Nebojíš se, že tě zákazník sváže a zabije?" - "Ne, platí mi vždycky předem." nepřišlo vtipné vůbec nic. Nejvíc mě tak asi pobavila představa Robocopa jako majitele galerie moderního umění:) Zkrátka je mi líto, ale tohle už nikdy... 60%

    • 3.1.2017  23:00
    Den poté (TV film) (1983)
    ****

    Kladu si otázku, jak bych asi Den Poté hodnotil, kdybych neviděl o pouhý rok mladší britská (výrazně televiznější a dokumentárnější) Vlákna. Takže pokud jste je Vy sami neviděli, berte mě s rezervou. Den Poté je rozmáchlé dvouhodinové katastrofické drama s podivně artovými vložkami (viz např. bílý kůň), které se netají tím, že ukazuje ten výrazně mírnější než realistický scénář jaderné války. Takže nenastane žádná nukleární zima, "jen" se centra velkých měst a okolí vojenských zařízení obrátí v prach, a celé území pohltí radioaktivní mrak. Film sleduje osudy několik postav, žijících a pracujících v Kansas City, z nichž za hlavní lze považovat nemocničního lékaře Jasona Robardse. Velmi přesvědčivě ukazuje to, že na něco takového, jako by nastalo, nemůžeme být připraveni, a že ať jsme jakkoliv různí, najednou začneme mít společnou starost o ty naprosto nejzákladnější věci, které si bohužel budeme i nadále chtít opatřovat trochu odlišnými metodami. Ještě palčivější ale je uvědomění si, že se všechny naše plány zhroutí, a prostě nezbude, než se s tím smířit. Den Poté rozhodně plní svůj účel. Záběry na rakety opouštějící hromadně sila, stejně jako na sportovní halu zaplněnou umírajícími, jsou v tom nejhorším slova smyslu velkolepé. Ale musím se vrátit ke srovnání s Threads - ta jsou podle mě silnějším zážitkem díky realismu, polodokumentární formě, a mistrovské práci se zvukem a střihem. Den Poté je zkrátka "jen" hraný film. Kvalitní, ale narážející na svoje limity. 80%

    • 3.1.2017  22:32
    Úspěchy 2. světové války (TV seriál) (2014)
    ****

    Po nějakém čase opět parádní válečná dokumentární série. National Geographic si vybral šestici známých, i když ne těch úplně nejprofláknutějších druhoválečných operací, jimž je společné v podstatě to, že sice pracovaly se zvláštními jednotkami, ale v na dnešní poměry dost nezvykle vysokých počtech mužů. A je to podívaná velmi působivá, protože kombinuje hrané záběry, založené na vyprávění skutečných účastníků jednotlivých bitev, s technicko-historickými vsuvkami odborníků (včetně ukázek dobových zbraní;)), a - podržte se - se soudobou zobrazovací technikou, tj. konečně vidíte třeba to, jak se Rangers plíží mezi zákopy, objektivem satelitní termokamery. A vypadá to dost cool;) O trochu míň cool už vypadají vyloženě CGI animačky, zachycující různé momenty boje, a to hlavně proto, že i když jde o sérii z roku 2014, je vidět určitá zastaralost použitého enginu. Není to sice první Medal Of Honor nebo nedej bože Flashpoint, ale už to zkrátka je zřetelně jinde než ta propracovaná satelitní sledovačka. A je to škoda, protože to narušuje jinak strhující zážitek. 80% a doufám, že nezůstane jen u jedné série.

    • 3.1.2017  22:20
    Škola princů (TV film) (2010)
    ***

    Čím to, že se v české pohádkové tvorbě nedaří dosáhnout toho, aby se sešly v té správné kvalitě všechny důležité složky dobrého filmového zážitku? Ve Škole Princů se sešli úžasně zahraní kladní hrdinové Matouš Ruml a Sarah Haváčová s neméně povedenými "sidekicky" Pavlem Liškou (který je mimochodem zcela vážný a působí jako největší boss z celého filmu) a Zdenou Hadrbolcovou, se svým způsobem také povedenými králi a jejich rádci... a bohužel s dokonale trapně figurkařícími zápornými postavami a dost nevyváženou režií, která nedokáže udržet nějakou srozumitelnou atmosféru. Škola Princů skáče co chvíli od pitomé školní komedie přes akční podívanou do oku i duši lahodící rozpačité romance, a když se to děje na prostoru ani ne hodiny a čtvrt, nemáte šanci se na to naladit, takže vám bude všechno, co se hrdinům uděje, víceméně jedno. Je to škoda i s ohledem na velmi slušnou hudbu Ondřeje Brouska. V podstatě jen to, že je Škola Princů taková jednohubka, mě přesvědčuje, abych se ještě někdy podíval znovu. 70%

    • 3.1.2017  22:07
    Sněžný drak (TV film) (2013)
    ****

    Můžeme se samozřejmě přít o to, jestli sněžný drak je opravdu drak, nebo je to technicky vzato wyrm (což je ale ledový "drak"...), ale to není tak důležité jako to, že se stal zázrak. Máme tu totiž před sebou první českou pohádku, ve které drak nevypadá z technického hlediska směšně (a to mám Dráčka Mráčka ze Za Humny Je Drak hodně rád;)). Ano, je to neuvěřitelné, ale čeští filmaři se konečně jednou dali dohromady s počítačovými grafiky a animátory toho kalibru, který dal světu třeba ARMu nebo Mafii. A aby toho nebylo málo, i co se děje a postav týká, máme tu celkem neotřelé elementy. Petra Tenorová si tak mohla střihnout o několik levelů zajímavější princeznu než v pekelných Kouzlech Králů, a Saša Rašilov kupodivu důstojného krále. A ty kostýmy, exteriéry a šermířské souboje... ach, srdce mé zaplesalo. Jenže věc má, jak praví klasik, z marxistického hlediska i druhou stránku, a tou je podivně nedomyšlená až z prstu vycucaná (a při pouhých devadesáti minutách stopáže by se dalo říci i zbytečně vykoštěná) hlavní, veškerým dějem hýbající, linka s čarodějkami. Z jejich "rasy" uvidíme jen Jitku Čvančarovou a Zuzanu Slavíkovou, a z jejich světa jen jedinou jeskyni (v níž nachází jen dvě jmenované, jakýsi trůn, křišťálová koule, pár krápníků a jinak jen tma a kouř). Nejvíc to ale co do zkratkovitosti odskákal Martin Myšička. U toho si scénárista už od začátku nevěděl rady, tak to vše vymyslel jako flignu na diváka - a to tu nejzákeřnější, kdy se dějí věci, o nichž jste se předtím nedověděli ani v náznacích, a shodou okolností se tak začne dít v závěru, kdy už je potřeba to vše nějak rázně a patřičně bombasticky uzavřít, aby se dodrželo zadání délky filmu. Ale celkově je Sněžný Drak rozhodně jedna z těch povedenějších pohádek, a na rozdíl od jiných se v jeho případě nebudu bránit opětovnému zhlédnutí. 70 by asi bylo objektivnějších, ale za ty vypilované malé role a roličky (Liška, Matonoha, Tomicová, ...) dávám 80%.

    • 3.1.2017  21:46
    Kouzla králů (TV film) (2008)
    *

    Tak tohle se hodně nepovedlo... od katastrofálního castingu a "hereckých" výkonů v hlavních rolích přes podivně zmatlaný příběh, který působí mnohem delší než je jeho reálných 75 minut, a v němž se najde čas i na patřičně strašlivou "veselou písničku", až po naprosto zoufalé "CGI efekty". Heslo "když na to nemám, tak to nedělám" je zjevně tvůrcům této pohádky cizí. U scény, kdy se podivně poskakující a halekající dřevem vyztužený Martin Kraus bije s "děsuplnými" křišťálovými lebkami, jsem se pobavil jako už léta ne. Bohužel ne tím správným způsobem:P Jediní, kdo se jakž takž drží, jsou Josef Abrhám s Libuší Šafránkovou, ale ti jaksi nemají co hrát. Takže děkuji pěkně, ale tohle už opravdu víckrát ne. 20%

    • 31.12.2016  23:49
    Zkrat (2011)
    ***

    Gino, děvče, máš ty to ale smůlu na výběr filmů - když už se ti povede nehrát poskoka v prostorově nedůstojné vedlejší roli, natrefíš na cosi, co by mohl být klidně Bourne s XX chromozomální výbavou... jenže to by ho nesměl režírovat ten kujón Soderbergh. Tomu se totiž už v podstatě pravidelně daří netočit jednoduché oddechové řízné věci, které by si tvůj talent zasloužil, ale pokouší se to něčím "ozvláštnit". A výsledek je pak v lepším případě zvláštní, v horším divný. A Zkrat balancuje mezi oběma hodnoceními. Ze sledování tohohle filmu zkrátka nemůže divák mít uvolněný pobavený pocit, ale na druhou stranu je to příliš prosté a fyzické na nějaké syrové drama z prostředí tajných služeb. Co hodnotím velmi kladně, je ochota, s jakou si pánská část ansámblu nechává poměrně drsně nakopat různé části těla, a pak taky to, že slečna Carano dostala možnost být tu i za dámu. A osobně považuji scénu, které vévodí kopačka kolenem oděným v ladné černé punčoše do hlavy pana Fassbendera, za skutečně pamětihodnou. Ještě nikdy tak nevynikl rozdíl mezi dojmem ženské výšky v lodičkách na podpatku a s prostou bosou nohou:) Každopádně dívat se na to (na celé) dá, ale není to zábavný akční výplach ani nic "pořádného" jiného. Prostě takový nepříliš dotažený mišmaš. Bohužel na červenou barvu to úplně nevidím. 60%

    • 18.11.2016  22:43
    The Escape (2016)
    ****

    A je to tu - po patnácti letech je "BávoDrajvr" zpátky. A ačkoliv toho Clive Owen v mezidobí prožil a natočil hromadu, nutno říct, že vypadá mnohem zachovaleji než Dakota Fanning, které je o víc než polovinu méně. A není to tím, že zmíněná dcera přehnaně patriotických rodičů tu má roli skejťáckohoumlesácké Leeloo;) Partnerem Řidiče je samozřejmě "Nové Bávo", a to nejen vypadá, ale i hraje velmi slušně:) Trochu problém jsem měl s tím, že Blomkamp poněkud zbytečně sahá do sci-fi žánru, ale OK, je to jeho parketa, a politika The Hire byla vždy taková ta "ať je po jeho". Trochu větší problém už je v tom, že jako přestřelkový klip je The Escape velmi dobrý, ale jako honičkový klip už naráží právě na Blomkampovu nezkušenost na tomto poli. Naháněčky a kličkované postrádají kus energie a "drajvu", které ty nejlepší kusy ze série The Hire měly na rozdávání. Ale zase je to vyvažované tím hezky nasnímaným ratatabum okolo. Takže výsledek bude slušných 70%.

    • 18.11.2016  16:23

    ...and up we go again - kratší epizoda, obohacená vedle roviny národní povahy o mezinárodní historický konflikt s Poláky, v postavě Jakuba Žáčka silně akcentuje legendární charakter A. J. Rimmera, a přichází s nemálo luxusně vymyšlenými gagy (jako třeba utajení polské rakety, její jméno, logo výpravy, a v podstatě všechno, co se jí týká a co z ní uvidíme:)). A pak je tu ještě vtipná pointa s dortem a cliffhanger, budící bouřlivá bratrská očekávání;) I přes absenci politickomocenské satiry, jejímž pomníkem asi natrvalo zůstane jen druhý díl, plně zasloužených 80%.

    • 18.11.2016  16:13
    Kosmo - Smrt docenta (E03) (epizoda) (2016)
    ***

    No nevím, oproti druhé epizodě mi to přišlo jako sešup zase dolů k příliš přímočarému, lacinému až nevkusnému humoru (Lenka Krobotová by to určitě zvládla usrandovat i bez špatné části měsíce). Ale tak dobře, lepší voda, karťáci a hlavně Merkelová u mě bodovali. Jenže pokud je největším humoristickým nápadem podoba naší vesmírné lodi, tak je to prostě málo. 60%

    • 12.11.2016  23:36

    Je to fascinující, ale diskuze o českém distribučním názvu pro tento film (dohledatelná na fffilmu) mi přišla o několik řádů vtipnější než film samotný. Co je ještě víc fascinující, je fakt, že Princ A Pruďas fungují jako řádná hrdinská fantasy, a i když mají přestřelený příběh, a valná většina "humoru" spočívá v tom, že někdo prokládá středověce se tvářící dikci fuckováním a narážkami na něčí sexuální orientaci, celé to nějakou temnou magií drží pohromadě. Herecké výkony jsou vynikající - všichni si skvěle drží jim přiřazené šablony (James Franco samozřejmě dokonale ctný rytíř bez bázně a hany, Danny McBride kanálnický závistivý povaleč, který má ale v jádru dobré srdce, Tywin Lan.. pardon, Charles Dance zásadový a osvícený panovník, ...) a hraje jim k tomu frajerská epická hudba. Jediné, čeho tak u tohohle filmu opravdu lituji, je, že se ukázalo, že zde zobrazované pozadí Natalie Portman nepatří Natalii Portman:) Nemyslím, že bych se ještě někdy díval, ale neváhám tuhle zkušenost ostatním doporučovat. Do červeného pásma rozhodně patří. 70%

    • 12.11.2016  23:23

    Asi se shodneme, že největším překvapením na Univerzitě Pro Příšerky jsou myšlenkové pochody tvůrců, kteří nějak dospěli k závěru, že pro dějově zcela generický animák o "cestě outsidera na výsluní", o "nečekaném" přátelství a o "strastech a radostech univerzitního života" bude nejlépe po rovném tuctu let vzkřísit duo Wazowski-Sullivan. Mám sice všechny důvody pro to, abych mohl tvrdit, že MU jsou ty nejlepší iniciály pro univerzitu, ale nic to nemění na tom, že tahle konkrétní Univerzita reálně nemá co nabídnout. Tedy pokud vás neuspokojí pár slušných vtípků, jako třeba že pro příšerky představuje relaxační hudbu death metal. Pokud tomu tak je, tak good for you, velmi pravděpodobně vám pak nebude vadit ani to, že rozhodující dějový zvrat se děje přesně proti pravidlům dobrého fikčního světa, tj. vymyslelo se zcela haluzové "pravidlo", aby se něco mohlo nějak stát. Jediné, k čemu mi to bylo dobré, byla touha podívat se znovu na původní Monsters Inc. A abych jen nehaněl - teorie strašení byla víc než jen dobrá. Jo a dvanáct let technologického pokroku se tu projevuje mj. tak, že se mezi postavami hrdinů objevila druhá chlupatá příšerka, navíc s fascinující anatomií a nápaditým pohybem. Je to celé ale maximálně na 70% za solidní, ale poněkud bezkrevné řemeslo.

    • 12.11.2016  23:05
    Liberace! (TV film) (2013)
    ****

    Škoda přeškoda, že to oficiálně byl "jen" televizní film - když to stačilo na Glóbus, mohl z toho být i Oscar. Takhle to splnilo účel aspoň v tom, že si Michael Douglas může říct, že nedostal všechny svoje "velké" ceny jenom za jednu roli;) Steven Soderbergh dal dohromady fascinující příběh o tom, jak moc bylo ve Státech možné vypadat a chovat se jako ten nejcukrkandlovitější z okázalých gayů, cpát to veřejnosti do všech pomyslných tělních otvorů, a být jí považován za chudáčka, který jen nenašel tu pravou:) Jestli je jen polovina filmu pravdivá, tak byl Liberace vedle velkého hudebního talentu a ještě většího showmanshipu slušně komplikovaná osobnost. Film naštěstí komplikovaný není - vychází z autobiografie Scotta Thorstona, a vypráví hlavně příběh mladíka, který sám nebyl dokonalý (kdo v jeho věku byl), nechal se zblbnout, a pak se nestačil divit. Nedá se tedy říct, že by to byl životopisný film o Liberacem - jeho hlavním hrdinou je Damonův "Liberaceho syn", a pokrývá jen období mezi tím, kdy se potkali, a Liberaceho smrtí v roce 1987. A pokud jde o kontroverzní obsah, Van Santův Milk byl daleko (DALEKO) explicitnější. Zhodnotit to můžu jen tak, že ty necelé dvě hodiny docela slušně utekly, jsem rád, že jsem film viděl, ale víckrát to v plánu nemám. Adekvátnější než osmdesátka by asi bylo 70%, ale na druhou stranu, který televizní film s tímhle snese srovnání? Takže asi budu pozitivní a zůstanu u 80%.

    • 1.11.2016  22:32
    Medaile žalují (TV film) (2016)
    ****

    Krutě pravdivý dokument o tom, jak je to u nás s financováním sportu... tedy alespoň v té rovině, že pokud se nezačne rychle něco dít, našim dětem a mládeži těžce ujede vlak, a na dnešní směšné plácání se po ramenou v duchu "jak to ti naši kluci za současného stavu světového fotbalu/hokeje na tom mistrovství neodehráli vlastně vůbec zle" budeme ještě rádi vzpomínat. Film je chytře natočen - konkrétní osoby, zvučná jména až legendy českého sportu ukazují názorně, jak "jejich" sportoviště chátrají atd... Je tu ovšem jistý ideový problém, a sice, že dokument už nic neříká o tom, jak podivně se hospodaří s těmi penězi, které dnes ve sportu jsou (a že jich není málo). A už vůbec raději ani nenaznačuje, jak mocensky a byrokraticky zdatní jsou pánové Jansta a Kejval (a mnozí další, které tu neuvidíme... jedno jestli se jmenují Pelta nebo Košťál, Hušák, Ječmínek nebo Kaderka, Růžička nebo Hadamczik), a jaké "zásluhy" mají na současném neradostném stavu různí jejich "podřízení". Takže ano, doporučuji k vidění, ale nebrat to jako paprsek jasného světla zvěstujícího pravdu. Ta je totiž poněkud obsáhlejší a - jak to dnes tak nepopulárně bývá - složitější. 70%

    • 31.10.2016  21:54

    Druhá epizoda je oproti pilotu jiná sluneční soustava (galaxie ještě ne;)). O prostor se rovnocenně dělí linka výcviku kosmonautů a linka ministerského boje za zachování dotace z EU. A jakkoliv ta první nezaznamenala oproti minulému dílu téměř žádný progres (humor příliš prostý a laciný, satira tomu snad ani říkat nejde), tak ta druhá je povětšinou brutálně přímá, aktuální a vtipná (Anton Hrabiš mi sám o sobě vtipný nepřijde). Nebál bych se říct, že tandem Myšička - Hána rozjíždí novou českou podobu Jistě, pane ministře. Samozřejmě s jistými rezervami, a taky je to trochu příliš "na plnou hubu" (na náznaky a jinotaje se tu opravdu nehraje), ale na druhou stranu jim to jde s ani ne desetinou verbálního kanálismu Tondy Blaníka. 80% aneb "Uvnitř je Putin.":)))

    • 31.10.2016  21:41

    První epizoda Kosma je skutečně rozjezdová a poměrně rozpačitá. Humor je na můj vkus trochu moc jednoduchý až laciný, a satira současné podoby české národní povahy poněkud bezkrevná. Stěžejním elementem je tu naprostá absurdita tunelářské drzosti made by "Symek", což je ale věc míjející se s dneškem asi tak o dvacet let. Vstupy ministerské dvojice Myšička - Hána ale tnou do živého. Snad dostanou více prostoru... Podle pilotu bych Kosmo úplně nedoporučil, ale rozhodně bych mu dal šanci, protože potenciál tam rozhodně je. A je rozhodně odvaha jet za hranicemi formátu "dvacetiminutovky". Dávám "jen" 60%, protože první vlaštovku jménem Comeback už máme dost daleko za sebou.

    • 19.10.2016  22:24
    Nelly a Nora (TV seriál) (2015)
    *****

    Po Karlíkovi A Lole další animovaný seriál o sourozencích s nádherným vztahem a skvěle zachycenou dětskou zvídavostí. A bez dost nešťastného výtvarného záměru zahrnujícího reálné fotky zeleniny a podobně:) Nelly A Nora jsou pokračováním toho, co kdesi po cestě z knížek do seriálu (a druhého filmu:P) zapomněl Goscinnyho/Sempého Mikuláš. Občas je potřeba něco takového, něco, v čem rodiče mají pro své děti pochopení - ale kde to přitom nevypadá, jako by někdo vysypal za obrazovku obsah publikace "Efektivní sociální komunikace v praxi", ale je to zkrátka přirozené (čili pravý opak třeba Meine Freundin Conni). Go Ireland!!! Doporučeno dětem i rodičům všeho věku. 90%

    • 19.10.2016  22:14
    Chuggington - Veselé vláčky (TV seriál) (2008)
    ****

    Jediný seriál nejenom s vláčky, ale s jakýmikoliv "oobličejovanými dopravními prostředky", který má jak řemeslně velmi dobrou vizuální stránku, tak i promyšlené technické fungování svého světa (třeba když vláčky potřebují něco netypického dělat, mají na to zvláštní vagón/nástavbu/jeřáb/adaptér). Chytře pracuje s odlišnostmi jednotlivých "mašinek", s jejich postupným "osobním rozvojem", a hlavně se mu nestává, že by nastolil nějakou situaci, která by se buď nevyřešila vůbec, nebo by ji zázračně vyřešila nějaká mašina ex machina;) Jinými slovy s tímhle seriálem si - na rozdíl od mnohých jiných, z poslední doby asi nejvýrazněji Statečných Autíček - někdo dal práci. A na výsledku je to zatraceně hodně vidět. A taky to tím pádem je koukatelné i pro starší publikum, než zoufale chudičká (hlavně škálou výrazů;)) Mašinka Tomáš. 80%

    • 19.10.2016  21:42
    Chaloupka na vršku (TV seriál) (2006)
    *****

    Kloubouk dolů. Chaloupka Na Vršku je v současné tvorbě pro děti jako cosi z jiného světa. Světa, který má myšlenku, a který plně vytěžuje tradice, lidové zvyky, říkadla, pranostiky atd., a hlavně působí velmi mile a v podstatě i uvěřitelně. Jistěže je to venkovská idyla jako z Babičky, ale to bylo dílo Josefa Lady taky, a tohle je, líbějí odpustit, především a hlavně večerníček, takže s nějakým realismem si jdou laskavě k šípku, vašnosto;) Animátoři si dali velmi záležet, a kromě občasného pocitu, že těch políček je trochu méně, než by bylo ideální, se na tyto příběhy z doby dnes už dávno minulé, dívá velmi dobře. 90%

<< předchozí 1 2 3 4 25 48 72 95
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace