Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Krimi

Oblíbené filmy (10)

Hellraiser

Hellraiser (1987)

Nádhera. Jeden z nejlepších hororů všech dob. Originální nápad se skoro nepříjemným, ale přitom přitažlivým druhem brutality a působivými organickými efekty. Prvotřídně napsané a zahrané postavy, hlavně Claire Higgins s důvěryhodně vysvětlenou motivací. Výborný soundtrack. A samozřejmě vyslanec pekel, Pinhead, tady opravdu působí děsivě, jako zlo, které jen koná své poslání, užije si to a nesmlouvá.Tohle se prostě Barkerovi povedlo.

Candyman

Candyman (1992)

Dokonalá temná psychojízda. Atmosféra, strach, Clive Barker, perfektní herci, krásná Madsenová, naprosto luxusní soundtrack a perfektní prostředí, kam režisér dějiště umístil, tísnivá brutalita plus sídliště v Americe... uau. Tohle je příklad špičkového filmu, který přesahuje pro společnost tak "urážlivou" škatulku hororu. Určitě jeden z mých Top 10 hororů.

Moucha

Moucha (1986)

Moucha je geniální film. Je neprůstřelný po všech stránkách, i po letech. Při každé další repríze mě překvapí, jak to klape. Námět mohl dopadnout jako průměrné béčko, ale chopil se toho David Cronenberg a stvořil věčnou klasiku - z obyčejné kostry "hlavní hrdina se mění" udělal inteligentní horor, důkladně a realisticky se věnoval postavám a jejich motivacím a nezklamal ani fanoušky hororu - efekty s přehledem přežily dvacet pět let, pořád působí tak odpudivě a zvráceně a směle ukazují zdvižený prostředník éře CGI plácanin, která se s poctivostí a zápalem týmu okolo Mouchy nemůže srovnávat. :) Říct o tom, že podivín Goldblum je perfektně obsazen do role pomalu degenerujícího vědce, je asi jako říct že je dříví v lese. Určitě jeden z nejlepších hororů vůbec a závěrečný vrcholný triumf v Cronenbergově hororové kariéře - pak už se logicky oprostil od škatulky žánru a pokračuje v točení zajímavých inteligentních filmů.

Terminátor

Terminátor (1984)

I po letech je první Terminátor luxusní temný zážitek, který je třeba obdivovat. Arnold je nelítostnej, efekty vynikající i přes směšný rozpočet, vtahující atmosféra, Michael Biehn jako vymaštěný militarista z budoucnosti, který v podstatě nemá asi jiný smysl života než splnit úkol podobně jako Terminátor (a dostane tu svou první soulož vlastně ze soucitu). Film má pár (možná) nevědomě kouzelných momentů, jako když na skelet obnažený terminátor loví uprchlíky v továrně mezi výrobními linkami, svými technologickými předchůdci. Jen jsem pořád přemýšlel nad tím, jak musí být skvělé pro Sarah Connorovou tisknout se většinu času k chlápkovi, který má na sobě celou dobu pravděpodobně silně páchnoucí kalhoty bezdomovce.

Total Recall

Total Recall (1990)

Je radost sledovat, jak Total Recall po letech stárne se ctí, i díky vrcholné éře speciálních a mechanických efektů předtím, než přišlo CGI peklo. Svižná sci-fi, dobře napsané figurky, kterým samozřejmě kraluje herecky uvolněný hláškující Arnold, výborná zápletka a navíc se celý filmem nese Dickovská dvojí rovina implantované reality (režisér v audio komentáři na BluRayi definitivně odhalí, zda je Arnoldovo dobrodružství klam nebo ne). Paul Verhoeven je mistr sci-fi, i Total Recall je jako jeho ostatní hollywoodské sci-fi zářezy chytrý, svižný a kultovní, nechybí tu provokace typu parádní násilí (Mortal Kombat ve výtahu nebo honička na eskalátorech jsou pořád šokující) nebo sexuální narážky (mutantní žena v baru, "těhotný" muž, atd..). Byla to skvělá éra.