Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Rodinný
  • Akční

Recenze (1 626)

plakát

Těžká hodina (1986) (TV film) 

Nemoc si nevybírá a kosí lidi obyčejné i talentované, mladé i staré. Jiří Wolker asi neměl šanci svůj souboj s tuberkulózou vyhrát, zvlášť když se k tomu na sklonku jeho života přidal zánět mozkových blan. Ale okamžiky naděje nebo snad mírného optimismu z počátku jeho léčby v sanatoriu v Tatranské Poliance zachytává tato televizní hra, která nám ukazuje mladého básníka nikoliv zdravého, ale ani umírajícího. Nicméně předtucha konce i beznaděj z inscenace přímo sálá a je to docela depresivní zážitek, jako ostatně celý zhruba poslední rok života Jiřího Wolkera. V hlavní roli naprosto vyniká Viktor Preiss, byť mohu mít výhrady k tomu, že hraje 23letého Wolkera, ač mu bylo v době vzniku filmu 39 let. Ale myslím, že tvůrci v něm našli vhodného představitele, který, jak znám fotky Wolkera z tatranské léčebny, je mu i docela podobný, A jeho recitace básně "U roentgenu" v závěru filmu je naprosto dokonalá! Viktor Preiss se stal Jiřím Wolkerem a já smekám. Stejně tak i ostatní herci hrají naprosto perfektně, ať už Marta Vančurová, Svatopluk Skopal či Vlado Müller. Pro obyčejného diváka to je možná lehce nudná či čítanková záležitost, ale pro mě je Jiří Wolker jediným českým básníkem, jemuž podléhám a jsem jím i jeho osudem skoro až posedlý až do té míry, že v tuto chvíli vlastním kolem 315 výtisků knih a tiskovin od Wolkera a o Wolkerovi, včetně jím vlastnoručně podepsaných knih. Takže tohle jsem chtěl hodně vidět a byl to zážitek a splněný sen! Díky tomuto filmu si přijdu Wolkerovi zase o  kousek blíže. Jednoznačných pět hvězd.

plakát

Vytoč mého agenta - Epizoda 3 (2024) (epizoda) 

Třetí epizodu si pro sebe jednoznačně ukradla dvojice Iva Janžurová a Sabina Remundová, které nejen, že jsou matka s dcerou ve skutečném životě, ale nabízí se jim role matky s dcerou i v připravovaném švédském filmu. Jenže ani jedna si neumí představit strávit s tou druhou pár měsíců na odlehlém ostrově a bojí se to té druhé říct. A tak jsme svědky naprosto nezapomenutelného expresivního herectví Sabiny Remundové, která se rozhodne casting záměrně pokazit a netaktnosti Ivy Janžurové, která švédskou režisérku naprosto dorazí. Tahle epizoda, to byl příval humoru a hlasitého smíchu plně nabité Lucerny vycházející především ze zjevně nadsazeného (i když, kdo ví?) vztahu mezi oběma herečkami. Nicméně v této epizodě boduje i Martha Issová (scéna s jejím expartnerem pobavila). Už se těším na další herce, herečky a režiséry, jež si v následujících epizodách zahrají sami sebe. Protože tohle má solidně našlápnuto! /viděno 10.1. na slavnostní premiéře v kině Lucerna/

plakát

Vytoč mého agenta - Epizoda 1 (2024) (epizoda) 

Úvodní díl se rozjíždí pozvolna, divák se seznamuje s postavami a se vztahy mezi nimi. A do toho tu máme Kláru Issovou, která skvěle ztvárňuje samu sebe, a kterou jsem si jednoduše užil. Měl jsem tu čest jí letos v létě vidět hrát divadlo v Macbethovi na Shakespearovských slavnostech, a ona tam na velmi malém prostoru (jeden asi pětiminutový výstup) dokázala zapůsobit natolik, že mě hned mrzelo, že nehraje divadlo častěji. O to více jsem si jí užil zde, kde prokazuje skvělý nadhled a smysl pro humor a je okouzlující. Nejlepší vtip epizody ale předvedla Martha Issová, která se jednou větou dokázala naprosto geniálně shodit. Za mě solidní rozjezd, který mě příjemně navnadil. A konečně dal někdo mému nejoblíbenějšímu divadelnímu herci Danovi Krejčíkovi pořádnou roli před kamerou! To je pro mě rovněž velké plus. /viděno 10.1. na slavnostní premiéře v kině Lucerna/

plakát

Černý upír (1953) 

Ulicemi chodí vrah malých holčiček. Nervozita stoupá. Policie nemá, čeho by se mohla chytit. A děsivá melodie předznamenávající vraždu zní stále intenzivněji a tísnivěji... Vzhledem k tomu, že jsem znal původní Langův film Vrah mezi námi jsem věděl, do čeho jdu, a přesto jsem byl zvědavý, jak tento argentinský remake německého originálu dopadl. A ono to bylo fakt dobrý! Samozřejmě už se nedostavoval takový pocit stísněnosti a děsu jako při sledování originálu, ale to ve výsledku nemá vliv na to, že jsem se ani na chvilku nenudil a ten příběh si prožil znovu. Filmu pomohlo samozřejmě i skvělé herecké obsazení, kdy hlavní hrdina na první pohled působí jako trochu zvláštní jedinec. Za mě spokojenost a kdyby každý remake byl takhle skvělý, bylo by to fajn. [11. Noir Film Festival 2023]

plakát

Bestie musí zemřít (1952) 

Láska k dítěti je zřejmě tím nejsilnějším citem, který na světě existuje. Smrt dítěte je pak asi tou největší bolestí, kterou si člověk může protrpět. A touha po spravedlnosti zase může být jednou z nejsilnějších tužeb u člověka, který přišel o vše... Film se mi zpočátku jevil ne příliš přehledným, ale to se naštěstí velmi brzy změnilo a já se zvědavostí odkrýval příběh, který mě postupně dovedl k pochopení. Mnoho postav, mnoho nenávisti k jednomu člověku, až příliš chladné prostředí. Oběti nebo vrazi? Strhující a ve všech směrech silná story mě uhranula a neustále překvapovala až do samého konce, po němž zůstala určitá pachuť. Bestie těžko mohla být bestiálnější, a oběť těžko mohla být bezbrannější. Hned na začátek festivalu vysoce nasazená laťka a těžko jsem mohl být spokojenější. [11. Noir Film Festival 2023]

plakát

Smrtelný hřích (1945) 

Láska na první pohled může být krásná, vzrušující, omamná, spalující a věčná. Jenže asi je vždy lépe toho druhého ještě trochu více poznat, než se muž rozhodne spojit svůj život s někým, koho ještě příliš nezná. Neboť v tomto případě povaha ústřední femme fatale vyplouvá na povrch až v průběhu společného života. Láska natolik patologická, že chce mít svůj protějšek jen pro sebe a nehodlá se o něj s nikým dělit. Což může vést k nepředstavitelným koncům. Jedná se o zajímavý film s krásnými exteriéry, který mi však místy přišel příliš obyčejný a nudný. Tento dojem naštěstí vymazala druhá polovina filmu, kdy se vyjevuje pravá podstata hlavní hrdinky. Pak už to bylo solidní drama s pro mě těžko odhadnutelným koncem. Rozhodně zajímavý zážitek. [10. Noir Film Festival 2022]

plakát

Podsvětí USA (1961) 

Pomsta, respektive touha po pomstě může člověku hodně ovlivnit život především po té negativní stránce. Ale pomsta může být i sladká, povede-li se jí uskutečnit. Hlavní hrdina filmu se rozhodl zasvětit svůj život tomu, že pomstí smrt svého otce a nebude mít klid, dokud tak neučiní. Tenhle film, to byla skvostná podívaná, která mi nedala vydechnout, a jíž jsem si užil od začátku do konce. Hlavní hrdina si jde velmi přesvědčivě za tím, co je jeho smyslem života a zločinci jeden po druhém končí svůj život díky jeho chytrosti tak nějak, aniž by na něj padlo podezření. A při tom všem se ještě stihne zamilovat. Asi jsem nebyl z žádného filmu 10. ročníku Noir Film Festivalu nadšenější. Jsem skutečně rád, že jsem tuhle cestu za pomstou mohl s hlavním hrdinou absolvovat. [10. Noir Film Festival 2022]

plakát

Skleněné oko (1956) 

Asi každé dítě má nějaké představy, čím by chtělo být v dospělosti a od útlého věku si na tuto profesi hraje. Chlapec v tomto filmu si hraje na detektiva. Samozřejmě je ovlivněn profesí svého otce, v němž má veliký vzor. Jenže tato hra ho může přivést i do ohrožení života. Film jako takový vyčnívá nejen tím, že nahlíží na kriminální zápletku tak trochu dětskou optikou, ale rovněž odlehčuje děj skoro až groteskními prvky, které představuje majitel čistírny, stejně jako dvě hašteřivé sousedky. O temné atmosféře se tak příliš mluvit nedá, neboť film dokáže i příjemně pobavit a rozesmát a naplno tak dává průchod horkokrevné španělské nátuře. Tohle byl příjemný a nečekaně roztomilý oddechový zážitek. [10. Noir Film Festival 2022]

plakát

Drsnej polda (1954) 

Ne každý policajt je čestný a na té správné straně zákona. Ale co když jde o rodinu a je třeba se rozhodnout, na jakou stranu se postavit? Lze ospravedlnit dosavadní pletky se zločinem, pokud takovému policistovi otevře oči teprve fakt, že život jeho bratra je v ohrožení? A dá se vůbec taková bitva se zločinem vyhrát? Film je určitě zajímavou podívanou na odvrácenou tvář mužů zákona, ale stejně tak i vhledem do nitra jednoho muže, který je i přes svou drsnou skořápku zranitelný na citlivém místě, kterým je jeho mladší bratr. Asi to tak tehdy opravdu mohlo chodit, každopádně člověka napadne, jestli tyto doby již minuly či zda je to stále žhavá současnost. Každopádně já se nenudil a film si užil. Jedná se o solidní žánrovku s charismatickým představitelem hlavní role. [10. Noir Film Festival 2022]

plakát

Zvuk zuřivosti (1950) 

Chudoba cti netratí, jak říká jedna stará moudrost. Jenže jen ze cti a poctivosti člověk nemůže být živ. A co má dělat člověk, nemůže-li najít práci a zajistit svou rodinu? V takové situaci se i nabídka na nelegální výdělek zdá být lepší než se dívat od očí zklamané manželce a dítěti. Jenže jak to tak bývá, vše se může zvrhnout a pak už není cesty zpět. Film se nebojí tepat problémy chudoby a svým způsobem se stává obžalobou Ameriky, což ve své době zajisté muselo zarezonovat. A byť na mě film chvílemi působil příliš obyčejně až nudně, kvůli závěrečné scéně stojí za to jej vidět, protože takhle tísnivé a strašidelné záběry ve filmech často nevídám, pokud vůbec. Tohle z hlavy jen tak nedostanu, a to je pro film velké vyznamenání. [10. Noir Film Festival 2022]

Ovládací panel
176. nej uživatel Česko
124 bodů