makakus

makakus

martin demartini

Česko

Twitter: makakus

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 29.4.2017  21:43
    Uteč (2017)
    *****

    Je to víc než vtipný horor. Ta nadsázka totiž funguje oboustranně. Dá se to totiž chápat jako milé zesměšnění existující černošské paranoie z toho, že je zde nepřátelský bílý svět, který chce z černochů opět udělat novodobé otroky se vším všudy. Absurdní a velmi působivá legrace postavená na černé představě, že bílí jsou zlí a černí hodní. Pokud v tom někdo vidí "nouplisácký rasismus", tak chudák nepochopil, že film si z něj naopak dělá s přehledem nádhernou srandu. Ocenil jsem záběr, kdy (ano, vlastně mimo záběr) mírumilovný Chris v závěru zběsile a hystericky rozmašíruje botou Jeremymu mozek a podobně drasticky se pomstí na všech bílých otrokářích - náznak toho, že paranoická pomsta může mít docela drastické konce. Ale hlavně se u toho člověk docela baví.

    • 23.2.2017  20:44
    John Wick (2014)
    **

    Když odhlédneme od té srdcervoucí motivace hlavního hrdiny, tak mi to připadalo jako klasická počítačová střílečka, kdy vždycky vtrhnete do nějaké místnosti a musíte postřílet všechny kolem, což není až tak velké umění i pro průměrného hráče. Takže klasický béčkový akčňák se vším všudy, akorát, že vše víme dopředu, nic nepřekvapí. Snad jen hodně slabý hlavní záporák, který nepochopitelně střídá momenty fatalistického smíření s nepromyšlenými až hloupými protitahy. Zaujal snad jen hotel pro zabijáky a v ironickém významu pak zřejmý nepoměr mezi střeleckým a bojovým uměním hrdiny.

    • 9.2.2017  01:37

    Zhrzený exmanžel, kterého žena opustila kvůli jeho přílišnému romantismu a nevyzrálému charakteru, se po letech rozhodne poslat jí s věnováním drsný scénář plný násilí a krve. Ve svém příběhu zabije všechno, co může člověk milovat, nakonec i sám sebe. Snad aby jí ukázal svojí zraněnost a ztrátu, že se v něm mýlila a že není romantik. A ona je opravdu zasažena tímto podivným tragickým vyznáním. Jenže na setkání po letech zhrzený manžel nedorazí, snad aby jí dal lekci či co. Taková pomsta. Zajímavý námět. Nicméně to tvůrci neutáhli, protože tento psychologický a zároveň lehce patetický příběh vzali naprosto vážně. Na rozdíl třeba od velmi podobného nápadu v Muži z Acapulca. Zde ale není žádný nadhled, natož úsměv či humor. Některé motivy působí hodně hloupě, účelově, někdy až nechtěně komicky. Například postava "dodělávajícího" šerifa, který tím pádem "nemá co ztratit" - uf, to je kýč. Stejně jako celý ten exmanželův scénář, film ve filmu, který se snaží dojímat přes brutalitu na milovaných nevinných a je prostě špatný, žádná "země, která není pro starý" Divák mého typu, který už viděl snad stovku filmů o skutečném lidském trápení a radostech, touhách a zklamáních, se s nikým neztotožní, nic ho nedojme, nenadchne, neinspiruje, cítí jen snobský kalkul jakési filmové intelektuálštiny. Tudy cesta nevede.

    • 4.2.2017  18:32
    Patriots Day (2016)
    **

    Ty dvě hvězdy jsou za solidní akční scény, střih a Reznorovu hudbu, nicméně závěr je naprosto příšerná ukázka kýčovitého sentimentu a těch nejhorších klišé. Ale je jasné, že ať už se v USA stane cokoliv, je potřeba to maximálně vydojit, byznys je byznys.

    • 2.1.2017  11:51
    Stranger Things (TV seriál) (2016)
    *****

    Ani se nedivím, že hodnocení 100 % tomu dal i sám Stephen King. A já neznám jiný seriál, který dokáže chytnout za srdce stejně jako filmové klasiky E.T., The Goonies (Sean Astin se mimochodem objeví ve druhé řadě) nebo Stand By Me a zároveň děsit jako Vetřelec, The Shining nebo Věc. Možná je to i tím, že osmdesátky byly i moje nejlepší léta. Ale obrovský ohlas a řada ocenění svědčí o tom, že seriál promluvil i k mnohem mladším - pohladí, pobaví, postraší, dojme.

    • 3.10.2016  23:57

    Pilotní díl je téměř vždy nejtěžší. Musí nás seznámit se všemi postavami, prostředím, zápletkou a tady navíc i s celým celkem složitým mechanismem uměle vybudovaného světa. Zvládli to dokonale, a když uvážíme, že hodnocení jednotlivých dílů u většiny seriálů s postupným vývojem stoupá a vrcholí ve finále jednotlivých sezón, tak se máme na co těšit. Doporučuji skouknout dvakrát - podruhé je to ještě lepší, protože divákovi začne docházet i to, co na poprvé přehlédnul. Třeba Dolores "nikdy bych nezabila nic živého" a v posledním záběru zabije malinko zlověstně mouchu :) Kromě samotného Crichtonova originálu, který se zdá být spíše volnou inspirací, je zřejmé, že dalším zdrojem podstaty příběhu je i Blade Runner. Což je vlastně také pozdější ozvěna Crichtovových myšlenek. Silnější než originál, podobně jako tento úvodní díl. A taky se mi líbí ten myšlenkový přesah, který to v leckterém divákovi může zanechat. Třeba - jsme svobodní lidé nebo jen roboti naprogramovaní Stvořitelem (programátorem) k nějaké hře, jejíž smysl nám uniká? Žádný robot přece netuší, že je jen robot a myslí si o sobě mnohem víc... A když buddhismus pracuje s reinkarnací, není to jen reset nebo update? :)

    • 28.9.2016  21:45

    Tak tomuhle říkám utáhnout diváka na vařený nudli. A zdá se, že jich není málo. Vezměte si The Bucket List, přídejte ozvěnu z Pulp Fiction, odstraňte kreativní lehkost a nápaditost, přidejte německou těžkopádnost, sentimentalitu plnou mořských obzorů, laciný humor typu "svlékněme policajty do spodního prádla" a podprůměrnou filmařinu včetně téměř trapných hereckých výkonů - a jsme tady. Málokdy mi zůstává rozum stát z hodnocení jinak celkem vyspělé obce filmových fanoušků, nicméně - hele, kluci a holky, takovouhle slátaninu našich oblíbených filmů bychom asi dohromady dali taky. :-)

    • 28.8.2016  23:25

    Velmi povedený akčňák na nenové téma otec zachraňuje dceru ze spárů gangsterů a la série s Liamem Neesonem. Ale lepší režie, herecké výkony, kamera, dialogy, skoro všechno. Obzvláště scény se staříkem business-nacistou jsou hodně originální a působivé. A Gibson krásně září. A potěší i ne-happy end. Bohužel to až nepochopitelně sráží poslední minuta s kýčovitým dovětkem / monologem dcerky. Je s podivem, že tvůrce nenapadlo na finále nic lepšího. Mimochodem, překlad názvu je taky děsný.

    • 17.7.2016  09:53

    Ach ten Hollywood... Sentimentální kýčovitá zápletka na téma - zabijeme ty teroristy, i když si hned vedle hraje ta krásná, nevinná holčička? Navíc se to vleče jako nudle z nosu, není to ani akční, ani psychologické, ani hluboce lidské, ani objevné, prostě nudle. Proti tomuhle září Smrt čeká všude jako drahokam!

    • 6.3.2016  21:21

    Podle nadmíru vysokého průměrného hodnocení by se mohlo zdát, že jde o zásadní až přelomový animáč, jako byly svého času třeba Toy Story, Lví král nebo Nemo, ale zdaleka tomu tak není. Tento docela zábavný, svižný, výtvarně velkolepý a místy i velmi vtipný příběh (lenochodi, parodický motiv na Kmotra, městské čtvrti pro různé velikosti savců atd) však krutě sráží křečovitá snaha vpašovat i do animáče společensky a politicky angažované téma o rovnosti a snášenlivosti všech ras (zde přesněji zvířecích druhů), o spiknutí vůči jedné rase-druhu, která je samozřejmě nevinná, tedy obecně o vítězství lásky a pravdy nad lží a nenávistí. Je to velká škoda, protože koncept takového zvířecího velkoměsta skýtá obrovskou řadu mnohem zábavnějších a ryze nepolitických zápletek, než kolik jich byl vytěženo. Třeba ve dvojce, pak trojce, pak čtyřce? :)

    • 21.2.2016  22:42
    11.22.63 (TV seriál) (2016)
    **

    Pokud v jakémkoliv díle úmyslně rezignujete na naprosto základní logiku příběhu, můžete v nejlepším případě vytvořit povedenou ztřeštěnou komedii. Neboli - nemůžete myslet vážně, že se někdo vydá do minulosti zabránit atentátu na Kennedyho, protože kdyby se mu to povedlo, nemohl by se pak do minulosti vůbec vydat. Neměl by k tomu důvod, Kennedy by žil :-) Nelze měnit minulost, protože byste zlikvidovali přítomnost. Tady však tvůrcům musíte odpustit ještě mnoohem více. Absolutní nedostatek humoru, napětí, hloupé dialogy, mizerné řemeslo, kýčovité figurky, předvídatelnost, zdlouhavou nudu, zcela nesouvisející scény včetně hned té první, neschopného Franca v hlavní roli - vlastně všechno. Akorát si můžete zpětně uvědomit úžasné kvality nestárnoucího Návratu do budoucnosti, který se s podobným námětem vypořádal téměř geniálně.

    • 7.2.2016  00:16

    Pokud jde o námět, jedná se o klasický příběh pomsty, jaký tu byl v různých obměnách už tisíckrát. Zde je to příběh naprosto lineární, bez jakýchkoliv vedlejších motivů. Dvě hodiny sledujeme velmi strastiplné putování člověka, který se chce pomstít a nakonec se pomstí. Takže je to i příběh o silné vůli, o vůli k pomstě, která nezná překážek. Toto putování k pomstě je velmi působivě a výjimečně natočeno, nicméně to už je věc skvělé formy, nikoliv obsahu. A já patřím k divákům, kteří touží i po silné, bohatém a originálním obsahu, nikoliv po zcela předvítalelných příbězích, kde jen čekám "až k tomu konečně dojde". Tady jsem jen čekal a čekal, sledoval věčně se plazícího chudáka, což pro mne bylo po dvou hodinách na hranici únostnosti, ne-li za ní. Tím nechci říct, že filmu vyčítám nedostatek akce, napětí, myšlenek, motivů a zápletek. Vyčítám mu, že je ryze formální podívanou, která neobsahuje žádné sdělení. V Birdmanovi byly pochybnosti, touha, humor, láska, cynismus, snění, naivita a já nevím, co ještě, tady je jen myšlenkově prázdný Caprio plazící se za vidinou Oscara.

    • 17.1.2016  11:59
    Narcos (TV seriál) (2015)
    *****

    Kmotr zbavený romantiky. Zdaleka nejlepší seriál 2015.

    • 4.1.2016  10:27

    Tak to dopadá, když chce někdo být cool za každou cenu. Neboli, jak píše někdo níže "betaverze kultu sebe sama". Někomu to nevadí, mně ano.

    • 2.1.2016  19:48
    Až tam nezbyl žádný (TV seriál) (2015)
    *****

    Konečně více než důstojné převedení geniální předlohy do filmu. Oceňuji také, že ze dvou konců (oba napsala Christie, jeden je v knize, druhý pak v divadelní hře) si tvůrci vybrali ten knižní, což bych v dnešní happyendové době moc nečekal. Přestože jde o televizní adaptaci, je mnohem filmovější než předchozí filmová zpracování, která byla statická a ukecaná, obzvláště to sovětské. Skvělé po všech stránkách, nádhera!

    • 2.1.2016  19:31

    Všechno špatně. Zpracování působí jako z let čtyřicátých, nikoliv osmdesátých. Scénář je téměř doslovným přepisem divadelní hry A.Ch., takže na plátně je děj statický a zdlouhavý. Režisér jakoby hercům neřekl, jak si představuje jednotlivé charaktery a jejich vývoj, takže ti většinou působí bezradně a jen teatrálně deklamují dialogy. Minimální je i pohyb po scéně. Kameraman - ještě hůř. Neodhalil jsem jediný plynulý švenk nebo nájezd, kamera bloudí prostředím občas až zmateně. Herci mají minimální mimiku, jakoby si odskočili z divadelního jeviště, kde jim v detailu do tváře nikdo nekouká. A když mají zahrát něco dramatického, přehrávají jako ve špatném okresním divadle (např. Taťjana Drubič ve své hysterické scéně). Dvě obrazové reminiscence jsou jakoby z jiného filmu a obzvláště druhá je naprosto bizarní a nesmyslná. Vysoké průměrné hodnocení si dokážu vysvětlit jen tím, že recenzenti zároveň hodnotí i geniální předlohu, zde však otrocky a bez nápadu převednou na plátno.

    • 28.12.2015  10:53

    Černý a bílý musí táhnout za jeden provaz. Doslova. Už druhý angažovaně antirasistický film po sobě. Trochu tam cítím hlad po hlavních Oscarech, který našeptává panu režisérovi jistou tematickou podbízivost "velkých myšlenek". Ale ztrácí to koule. Doslova. A chybí toho víc - oproti Djangovi láska a vášeň, oproti Pulp Fiction hravost a kreativní ohňostroj, oproti Kill Bill nádherné souboje a akčnost a oproti snad všem jeho filmům silný soundtrack, pokud jde o songy. Závěrečný monolog s dopisem je už na hranici kýčovitého patosu, což u Tarantina nemile překvapí. Celkově zde jinak téměř geniální pan scénárista předvádí docela nesoustředěný výkon - uškodí například voice over vypravěče (není k němu důvod), obzvláště když s divákem nenuceně zavtipkuje o názvu kapitoly (Domergue´s Got a Secret). Je ukecaný a obvyklé vtípky jsou často samoúčelné (zatloukání dveří, haha). Obvyklá záliba v krvi, mechanicky opakovaná v každém filmu (zde hlavně zvratky), začíná působit dětinsky a snaha o rasové vyvážení zla v monologu o černém ptákovi v bílé puse potěší nekorektností, ale je na hraně vkusu. Příště nějaké hovno v detailu? Potěší Jason Leigh zralá na Oscara, možná i Morricone, i když klasiku z toho hudba nevydojí. Téměř divadelní drama uzavřené v prostoru i tématu je po velkolepém Djangovi zklamáním po všech stránkách.

    • 28.11.2015  08:35
    Znovuzrozeni (TV seriál) (2012)
    **

    Málokdy se vidí seriál s tak skvělým začátkem a tak neuvěřitelně zpackaným závěrem. A tak se bohužel skvělé realistické psychodrama každým dílem mění víc a více v halabala nahozenou rádoby mysteriózní polozombie slátaninu, kde není nic vysvětleno a nedává ani nějaký vnitřní smysl a logiku. Navíc se vše tváří až přehnaně a křečovitě seriózně, v celém filmu nevidíme jediný veselý okamžik a tvůrci nás nutí brát vážně i to, že policie zatkne mrtvého mladíka za to, že utekl z márnice. Velká škoda promarněné šance na velmi originální a potencionálně úžasný neamerický seriál.

    • 30.10.2015  12:37

    Chvílemi celkem vtipná akční komedie ve fantomasovském duchu. Předtitulková scéna s "vraždou bahnem" by klidně seděla i v Bláznivé střele, pokud by Bonda hrál Nielsen - škoda, že na takovou plnokrevnou parodii sebe sama neměli tvůrci bondovek nikdy koule a zůstali zde kdesi v půli cesty. Teplé duo padoušíků Mr.Kid a Wint potěší, ovšem na úkor samotného Bonda, který je zde nejneschopnější z celé conneryovské série, včetně hereckého podání. Ještě dobře, že tímto prapodivným a hrozivě nudným křížencem žánrů už tato série konečně skončila. Padouch, bondgirl, zápletka, napětí, zábava, romantika - ať už vezmeme jakékoliv bondovské ingredience, v tomto díle byly nejslabší.

    • 30.10.2015  11:03

    Jedna z nejslabších bondovek vůbec, alespoň pokud jde o úroveň exekuce. Příběh musel být sepsán snad permanentně ožralým scénaristou (byť je jím sám velký Dahl) a natočen permanentně sjetým režisérem. Technické provedení, ale hlavně smysl Bondovy smrti v úvodu zůstává záhadou stejně jako řada ostatních smělých nápadů - proměna v Japonce, po které vypadá stejně jako předtím, jeho tvrdá výuka kung-fu, po které neumí ani základní hmaty, nesmyslná, i když moc hezká svatba, požírající raketka v naivním stylu příběhů o Krtečkovi, ale bez jeho roztomilosti. Ale proti davovému gustu žádný dišputát :-)

    • 30.10.2015  10:41
    Thunderball (1965)
    **

    Bohužel s odstupem doby místy téměř nekoukatelné. Především příšerně dlouhá a zmatená závěrečná podmořská bitka, která o exekuční pravidla snímání a střihu akčních scén ani nezavadila. A to přesto, že v tehdejší době už se dělaly řemeslně skvělé dramatické filmy. Po všech stránkách tak na úrovni Fantomase, který je však alespoň komediální záměrně, nikoliv diletanstvím tvůrců. I když samozřejmě - Connery se snaží seč může a charisma mu s léty jen roste.

    • 30.10.2015  10:33
    Goldfinger (1964)
    ***

    Místy to dnes působí nechtěně humorně, například souboj Bonda s němým Asiatem a jeho kloboukem v závěru by lépe natočil snad každý druhý absolvent režie na FAMU. Exekučně tedy tradičně slabé stejně jako celá conneryovská série, nebýt Conneryho, neštěkne po tom dnes ani pes. Jedna věc je přimhouřit oči nad nezbytnou nadsázkou v logice akčně-romantického příběhu, věc druhá je tolerovat naprosté kokotiny jako je armádní plán "naschvál je necháme obsadit Fort Knox a dát tam atomovku, pak je snad postřílíme". Za zapamatování určitě stojí krásná pozlacená mrtvola a titulní píseň.

    • 30.10.2015  10:21

    V celkově slabé conneryovské sérii bondovek (samozřejmě až na většinou skvělého Conneryho samotného) patří tento kus k těm lepším. Především díky scénám ve vlaku a souboji Bonda s helikoptérou, který připomene nálety letadla z Hitchcockova North By Northwest. Ale dále bych to s plnohodnotnými dobrodružnými filmy raději nesrovnával, pořád je to po všech stránkách béčková produkce, které se filmová špička tehdejší doby obloukem vyhýbala, ať už šlo o režiséry nebo i oslovené herce (Burton, Grant, Mason, Eastwood, Reynolds a další).

    • 30.10.2015  10:06
    Dr. No (1962)
    **

    Celková naivita počátku šedesátých let je zde místy úsměvná a roztomilá, jindy hraničí s bohorovným diletantstvím. Třeba když Honey spatří v písku vyjeté koleje od pneumatik a pronese "podívej, stopy draka", tak tvůrci dělají z diváků idioty a to bohužel nikoliv jen jednou. Osobně se vůbec nedivím Flemingovi, že conneryovské bondovky nesnášel a pokládal je spíše za parodii. Těch několik málo akčních scén, pokud to tak vůbec nazvat, je exekučně trapných, celkové provedení je mizerné a zachraňuje to vlastně jen charismatický Connery, prudce romantická "angelika" Andress a výrazný záporák. Vysoké průměrné hodnocení (i ve srovnání s imdb) pokládám za typicky český povrchní sentiment.

    • 30.10.2015  09:46

    První bondovka, která si i po letech zaslouží respekt. Míněno tak, že předchozí conneryovská série je exekučně mizerná až na samotného Conneryho a zajímavé padouchy, samotné filmové provedení je až na výjimky příšerné a s odstupem času místy téměř nekoukatelné. Tady naopak. I když s výjimkou první třetiny filmu, která je před příjezdem do Alp velmi "nebondovská". Zbytek to však plně vynahradí. Především díky skvěle vystavěnému scénáři, který konečně dává aspoň trochu smysl, parádní kameře a dynamickému střihu. Díky tomu zde máme první dvě špičkové akční scény v bondovkách vůbec - automobilovou honičku při závodech na ledě a souboj na bobové dráze. Střílečky, honičky a rvačky v předchozích bondovkách proti tomu vypadají jako ze druhé, třetí ligy. A bondgirl zde konečně hraje zásadní roli, není to zdaleka jen postelová kratochvíle. Závěrečné Bondovy věty "Je v pořádku. Jen odpočívá. Nikam nespěcháme, máme spoustu času." patří do zlatého fondu bondovských hlášek. Samotný Lazenby není vůbec špatný, jeho jedinou, ale zásadní vadou je nedostatek charismatu a sexappealu.

    • 10.10.2015  22:31
    Marťan (2015)
    ***

    Novodobý Robinson v atraktivních kulisách. NIcméně o tom, co s hrdinou udělala dvouletá samota ve vesmíru jsem se dozvěděl jen to, že se naučil pěstovat marťanské brambory, navázat komunikaci a vůbec - že byl šikovný. Co to udělá s lidskou psychikou, co člověku táhne hlavou, jak zahání asi tu dost šílenou nudu, ale vlastně vůbec - co tam ty DVA ROKY dělal nevím skoro nic. Tím nechci, říct, že bych chtěl od Hollywoodu nějakou filosofickou sondu, ale zpětně si vlastně nevzpomínám na žádný pozoruhodný moment, snad kromě využití disco motivů. Ale zdá se, že ten americký sladkobolný moviv "dostaňte chlapce domů" pořád působí, obzvláště když do něj skrze kamarády Číňany solidárně zapojíte celý svět.

    • 12.9.2015  23:29

    Mé podprůměrné hodnocení vychází z toho, že Hanebný pancharti jsou v Tarantiniho tvorbě docela zvláštní a podle mne i nevyrovnaný film. Jeho předchozí díla drží od začátku do konce pevný, krásný a jednotný styl. Tady však vidíme celkem realistické drama s perfektními a vybroušenými dialogy, občas s humorně absurdními situacemi, které ve finále završí neuvěřitelnou akční scénkou z jiného filmového vesmíru. Řekněme akčně pohádkovou, komediálně brutální. Tím ovšem shazuje vše předchozí, jako by chtěl říct "lidi, neblbněte, já to nemyslel tak vážně". V Djangovi pak udělal ve finále úplně to samé, ale tam mi to vadí mnohem méně, vlastně vůbec. Ale o tom píšu v jiném komentáři k Djangovi. Tady je pro mne rozšlápnutí Hitlerovy hlavy zbytečná "haha" křeč umělce, který se asi čistých velkých dramat, byť s roztomile odlehčujícími prvky, zbytečně bojí a není si jistý tím, jaké vyznění vlastně chce. Asi jako kdyby vám někdo vyprávěl působivý, velmi emotivní příběh o humorně-dramatickém rozchodu nějaké dvojice a završil ho větou "...a nakonec tu svoji nevěrnou ženu zmuchlal do kuličky a tu pak prudkým kopem odpálil až na Měsíc". Shodit své předchozí úžasné vyprávění tímto stylem podle mne není nejlepším řešením. Skoro to vypadá, jako by autor tak úplně nevěřil sám sobě a na druhou stranu měl pocit, že si může jakožto uznávaný pologénius dovolit všechno a diváci mu to zbaští a ještě ho za to budou obdivovat. Což mu do značné míry vyšlo. Ale asi je to věc vkusu a věku.

    • 7.6.2015  20:16

    Skvělý námět. Část odehrávající se ve škole je výborná - dialogy, herci, hlášky... Část ve fabrice je pro změnu velmi slabá a nudná, snad až na "schůzi studijního výboru". Úděsná je například zdlouhavá sekvence, kdy Lohniský sleduje novou mistrovu velící kabinu na jeřábu, ale podobně trapných je tam více (pokus o vtip s novinami atd.). Také motiv s Janžurkou je dost nesmyslná a křečovitá karikatura. Takže za školní část 70%, za pracovní 30%, průměr 50%.

    • 5.6.2015  23:24

    Jedna z nejpřecenovanějších českých komedií. Skvělý námět (zhmotnění snů a co s tím), naprosto mizerný scénář. Zjednodušeně řečeno - všechny postavy, ať už ty snové nebo reálné, tady od začátku do konce chaoticky a beze smyslu pobíhají z místa na místo, honí se a perou se a není vůbec jasné proč. Žádná hlavní myšlenka, žádný vývoj, žádné silné gagy, žádná centrální pointa. Tedy - pokud se nespokojíme s nesmyslným bojem o antigravitační rukavice. Pokud tou myšlenkou mělo být "socialistická diktatura se snaží zakázat lidem svobodně snít", tak je zoufale nedotažená. Pohádky seděly Vorlíčkovi mnohem víc.

    • 25.5.2015  23:05

    Analyzovat tak dokonalou symfonickou báseň vizionářských obrazů, zvuků a pohybů je nad síly pokorně žasnoucího diváka.

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace