Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi

Recenze (926)

plakát

Rozhněvaný muž (2021) 

Drsná chlapácká odysea za pomstou, která je na Ritchieho sice překvapivě režijně odosobněná a bez nadsázky, zato nekompromisní a plná mrtvol. Podobný krimi thrillery se dneska už moc netočí a obvykle za moc nestojí, Wrath of Man je ale výborná dynamická jízda od úvodu po finish. Jenom škoda toho chladu, protože jednotlivá úmrtí pro diváka nic moc neznamenají.

plakát

Armáda mrtvých (2021) 

Možná, že kdyby vyhodili ze scénáře třicet stran, mohlo to bejt kratší o třicet minut, film mohl bejt svižnější, zábavnější, míň stupidní a Snyder by si mohl alespoň dovolit profesionálního kameramana. Takhle je to překvapivě mdlá řež se skvělým finále, která si mě krví nekoupí (nejbrutálnější jsou úvodní titulky). Utrhnout to víc ze řetězu, zkrátit a poslat směrem ke komedii. Tohle je přesně ten film, kterej potřebuje #whedoncut (akorát ne od Whedona)!

plakát

Podzemní železnice (2021) (seriál) 

Fenomenální vizuál, ohromná výprava, temná snová atmosféra, strhující příběh, fantastickej soundtrack, mistrovská režie a bezchybný herectví! Sice je pravda, že se některý epizody skoro až nepříjemně táhnou, ale každá má svý místo, svůj důvod a ústí do temných a bezvýchodných konců (divák zkrátka musí jít společně s hlavní protagonistkou a prožít přesně to, co ona). The Underground Railroad je série, která se filmu blíží víc než cokoliv předtím. V letošním roce už druhá "otročina", která bere dech... i když zase v jiných směrech. (John Brown toho času byl v "podzemních drahách" "průvodčí", stejně jako Harriet Tubman)

plakát

Vlastníci (2019) 

Stupidita českýho národa zmapovaná v jedný místnosti tím nejupřímnějším možným způsobem. Všechno včetně humoru vychází ze skutečný mentality Čechů. Tenhle film by měli pouštět nově příchozím ze zahraničí ještě na letišti, aby věděli, do čeho jdou. Scenáristicky nejlepší tuzemský dílo za posledních pětadvacet let, s neskutečným herectvím a přesnou režií!

plakát

The Good Lord Bird (2020) (seriál) 

Tohle je přesně ta show, který chci vidět a ztrácet u nich čas. Nejenom, že se to skvěle hodí do světa nekonečně omílaných témat, ale zároveň to má potenciál diváka trochu vzdělat. Good Lord Bird je stylem vyprávění i humorem blízko tvorbě bratří Coenů, a třeba scenáristicky je to, jako jejich většinová tvorba, rovnou fenomenální. Ethan Hawke si navíc svojí roli užívá neuvěřitelnym způsobem, kdy si každou jednu scénu krade pro sebe. John Brown věřil, že v boji proti otroctví nelze použít slov, naopak za rovnoprávností lidu je nutno jít přes mrtvoly. A vskutku, proti idiotům nelze kráčet s knihou, jen s nabitými kolty v rukách. Neuvěřitelná seriálová satira a zároveň dosud nezfilmovaná lekce historie.

plakát

Kyslík (2021) 

V mezích klaustrofobických filmů se nedá hýřit originalitou, protože když jste zavřený v bedně, ať už jde o dřevěnou rakev nebo luxusní kryokomoru, důvodů proč by jste tam měli bejt není zrovna hodně. Přesto Aja dokázal v rámci žánru překvapit, i když u toho vykrad minimálně tři filmy (nelze jmenovat, protože by to byl spoiler). Je to umně natočeno, s dobrou kamerou, výbornou Melanie Laurent a se slušným soundtrackem. Divák filmem protřelý, s průměrnou zálibou v vědu, ale odhadne všechny zásadní zvraty chvíli před tím, než k nim dojde. I tak v rámci tvorby Netflixu solidní čtyřhvězdí.

plakát

Jupiter's Legacy (2021) (seriál) 

Vypadá to jako něco z přelomu tisíciletí, co se po dvaceti letech v zapomnění dostalo na Netflix. Není to dobrý! Je tam Josh Duhamel, obsahuje to řadu nechtěně vtipných momentů, celý je to děsně vážný, barevný a hloupý. Opravdu nepotřebujeme doplňovat Zimního vojáka, Supermana ani Lois, Šípa, Bleska, Jessicu Jones, Kluky, Deštníkovou akademii, Wandu, Watchmeny, Agenty štítu, nebo snad všechno to, co vzniklo před tím a co vznikne po tom, o Jupiter's Legacy (protože už některý ty zmíněný jsou mnohdy generický a špatný až běda). Tahle show nedělá nic líp a spíše selhává v základech, než aby hýřila originalitou, nadsázkou a vtipem. Ne každej komiks vzniknul pro filmový plátno nebo televizi, a ne všichni tvůrci si můžou dovolit podle nich něco točit. Je načase najít novej trend, protože super hrdinové začínají bejt stejně trapní a otravní jako zombies… nebo Hra o trůny.

plakát

Tom Clancy: Bez výčitek (2021) 

Sheridana to nebavilo psát, Sollimu režírovat a Jónsiho dirigovat. A tak divák kouká na zoufale hloupou seagalovku bez Seagala, s režií bez zápalu, dynamiky, bez vize, s monotónním soundtrackem fenoména ze Sigur Rós, ale hlavně bez špetky pořádný brutality a krve! Takhle to dopadá, když je jinak nesmírně talentovanej tým nucenej točit něco, co vlastně nikdo točit nechce, jenom aby měl stream vlastní konkurence-schopný obsah. Takže stejný shity, který se kdysi točily pro televize, se teď budou točit pro streamovací služby (s čestnými výjimkami).

plakát

Co jsme viděli, co jsme slyšeli (2021) 

Robert Zemeckis před dvaceti lety poslal do kin  What Lies Beneath, což je žánrově na stejný vlně, jenom lepší ve všech filmových aspektech. Takže spíš než abyste ztráceli čas tímhle, zkuste přehodnotit Pod Povrchem. Things Heard & Seen postrádá v žánru thriller napětí a jako horror selhává v budování atmosféry i strachu... a z obecnýho hlediska je to prostě jenom nuda.

plakát

Mortal Kombat (2021) odpad!

Brutální fatalita na divákovy smysly! Na původní adaptaci bylo skvělý alespoň to, že byla zatraceně vtipná, díky čemuž časem zkultovněla. Mortal Kombat je ovšem režijně naprosto tuctová slátanina bez vize, nápadu, nebo bez zápalu v filmařinu. A tak sledujeme partu nesympatických „hrdinů“, kterak poskakují v bitvách bez duše a dynamiky, bez pořádných fyzických interakcí, zaobalených do ohyzdný choreografie, příšernýho soundtracku, špatných hereckých výkonů a hroznýho střihu. Tu a tam se rozlejvá krev do všech stran, ale v divákovi to nezanechá absolutně žádný pocity, nevzbudí to žádný emoce a už vůbec ne fanouškovskou radost z filmovýho řemesla (ne ze hry!). Tady je prostě špatně úplně všechno od základních filmových postupů až po komplexní vypravěčství, nebo rozbor postav (ač je jasný, že o to tu nikomu nešlo). Mohlo to bejt výborný, kdyby film natočilo duo Rogen/Goldberg jako brutální sprostou komedii. Jinak značka Mortal Kombat nemá šanci!