Oblíbené filmy (10)
Spoorloos (1988)
Import/Export (2007)
Tak z tohoto snímku by měl asi Arthur Schopenhauer radost. Mám ji ovšem i já, stejně tak jako ji mám i z dalších dvou majstrštyků mistra Seidla - Modelky a Psí Dny. Tento dokumentárně laděný film je těžkotonážní depka, která mnohým nebude po chuti, avšak mně velmi oslovuje. Asi by nebylo zrovna dvakrát dobré se přespříliš často utápět v negativních, leč i hmatatelně skutečných rysech povahy lidské mysli a života vůbec, avšak pokud bychom to udělali, nalezneme v tomto snímku mnoho pravdivého, až nepříjemně pravdivého, něčeho, co si člověk až nechce připustit, na druhou stranu vědomě probádat i temnější zákoutí lidské mysli určitě není na škodu. Myslím, že obvzláště k citlivějším, introvertnějším jedincům může tento snímek promlouvat.
Rodinná oslava (1998)
Vystěhovalci (1971)
Výborný, realistický, epický skvost! Max von Sydow a Liv Ullmann excelují. Taktéž pokračování pod názvem "Nová země" není o nic horší a Maxe von Sydowa můžeme vidět také např. ve velmi podobně laděném, avšak snad ještě stísněnějším snímku "Pelle dobyvatel". Utvandrarnu a Nybyggarnu jsem si dávkoval po částech, avšak vždy jsem se jen po pár okamžicích úplně ponořil do dějě a ocitl se ve Švédsku v časech minulých. Tento film, to je pravý opak filmařského kalkulu, plytkosti, podbízivosti či kýče. Velký skvost!