Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Dokumentární
  • Akční
  • Komedie
  • Horor

Recenze (862)

plakát

Helena Trójská (2005) (TV film) 

Po Řím: Nejvzdálenější hranice a Atény: Pravda o demokracii, třetí dokument s Bettany Hughes, který jsem viděl a usoudil, že další si už pravděpodobně nepustím. Jedná se totiž o totálně nudně tvořené dokumenty u kterých se místo nějaké archeologické a historické stránky, sází spíše na žvatlání o legendách, a já jsem skutečně zvědavý na to, jestli nějaká Helena vůbec existovala a jak to tenkrát vlastně s tou válkou proti Tróji bylo, ne na báchorky o tom, že Zeus se převtělil do labutě a ošoustal jí mámu a posléze i samotnou Helenu. Hughes je milfka, u které bych si dokázal představit nějaký ten zkušený handjob plný úchylných hlášek, které by u toho trousila, dokumenty ale tvořit a účinkovat v nich, neumí, protože místo relevantních informací se zaměřuje na vlastní obraz ženské podoby Indiana Jonese, co se po 3 000 letech a 3 000 badatelech před ním, dostal na legendární místa a skrze muzea a turistické taháky "vyšetřuje", jak to tenkrát bylo! 60%

plakát

Milování v době kamenné (2012) (TV film) 

Dá se dát menší hodnocení dokumentu, který vám v podstatě prozradí, že vedle našich předků a Neandertálců, existoval ještě jeden zcela nový druh, Denisované? Já myslím, že ne. 90%

plakát

Vikingové (2013) (seriál) 

Jako dokument o tomto agresivním národu, tak příznačný pro pseudoHistory Channel, možná. Jako regulérní seriál kde mají fungovat nějaké zápletky, příběh a napětí, prozatím silně nedostačující. Pokud bude seriál pokračovat tímto stylem dialogové strohosti a složitosti na úrovni doby kamenné, tak nebude jednoduše fungovat, ne v dnešní době, kterou ovládly intriky GoT a Spartakuse. No a vzhledem k tomu, že seriál je viditelně nízkorozpočtový, netuším čím budou chtít vlastně tvůrci zaujmout, jelikož žádných propracovaných bitev se zjevně nedočkáme. Po prvním díle lehce kladný pocit s nadějnou vyhlídkou do budoucna a neuvěřitelně neodbytným pocitem, že ten blonďatý árijec prostě nakonec skončí v té Americe, i kdyby nechtěl. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- edit: Seriál dospěl k značným změnám směrem k lepšímu! Mimochodem, vynikající hudba! S01: 70%, S02: 50%, S03: 80%

plakát

Záhada bezhlavých Římanů (2006) (TV film) 

Dokument plný hypotéz a nadšených teorií z čerstvého objevu, který byl učiněn. Dnes už víme, že se jednalo o gladiátory, kteří zemřeli v tamní aréně pro potěšení davu. Dokument je tedy za zenitem a v podstatě nepoužitelný, přesto obsahuje odbočku k zajímavým historickým faktům, které doplňují již zmíněné hypotézy, proto 60%.

plakát

Sladký život v Orange County (2006) (pořad) 

"Ty máš tolik dětí! Jak je možné, že jich máš tolik?" ... "Já nevím, asi jsem byla nadržená, já nevím, hihihi" Krásný pořad ze života, ve kterém pět děvek roztáhlo nohy bohatým zlodě... podnikatelům s deseti Ferrari v garáži a patnácti hypotékami na krku. Jednu hvězdičku dávám za sebemrskačskou zábavu při pohledu na tu lidskou spodinu, která díky prachům a kamerám nabyla pocitu, že je děsně důležitá a zajímavá. 0%

plakát

Rudý úsvit: Nová krev (2012) 

Očekával jsem zločin proti lidskosti toho nejvyššího a nejodpornějšího kalibru, americký patriotický patos! Překvapivě se ale americká vlajka vztyčovala jen sporadicky a drsné vlastenecké proslovy se omezily na minimum. Místo toho se střílelo, odpalovalo, bojovalo a znovu střílelo. Ano, ubohý argument proč dát 4 hvězdy ujeté sračce, která se brala nesmírně vážně ačkoliv to v rámci tématu snad ani nešlo, jenže já měl děsně nenáročný večer a má nálada pro pitvání se v hovnech a filosofování nad nimi, bylo nulová. Ano, patosu se zde dočkáte a ano, to nejhnusnější klišé vám nebude odepřeno, ale pokud se dokážete povznést nad to, že chcípnou vždy jen mexičtí přistěhovalci co neumí anglicky a dva negři, zatímco "real" Američané (běloši, nejlépe blond) budou dominovat, pak se jistě pobavíte. Já se bavil, byť totální sračkou, ale víte co? Je mi to u prdele. Američany za tu jejich ubohou heroizaci sebe samých prostě sestřelím odpadem příště. 70%

plakát

Kolébka bohů (2012) 

Největší eso z rukávu se vytáhne hned v první minutě dokumentu kdy je představeno naleziště a popsáno období jeho vzniku. Pak už následuje jen nutná vata plná dohadů a střílení od boku. Jinými slovy, tuna nezaručených hypotéz, které tam pronáší nějací vědci, kteří sice vždy nabízí několik možností jak to mohlo být, přesto to nic neměnilo na skutečnosti, že hlavní aktér měl o výsledku jasno téměř okamžitě. Film nám tedy na konci nabídne pouze jednu myšlenku a nějakou ucelenou informaci. Náboženství bylo děsně důležité a stálo za kulturní revolucí, která učinila z poloopice, člověka létajícího na Měsíc. Dokumentaristé zkrátka spláchli do hajzlu vědecké bádání za poslední stovku let jedním příkladem z Turecka a okamžitě (a demonstrativně) zařadili historickou důležitost náboženství před schopnost člověka obdělávat půdu. Chápu, že tvůrci byli zřejmě věřící, ale aby své názory podporovali návštěvou křesťanských kostelů v Istanbulu, které vznikly 11 000 let potom ve Východořímské říši... No, nevím jestli v dokumentu nešlo spíše o tichý apel na diváky, že náboženství je pro člověka extrémně důležité a měli by si ho udržovat, než o návštěvu do bizarních schopností "opic" postavit tuto epickou stavbu v době, kdy ostatní šoustali v jeskyních a lovili klacky jeleny. Jak dokázali postavit tuto stavbu, jaké techniky pravděpodobně použili (když k dispozici žádnou technologii neměli), případně jaké nástroje měli, o tom nezazní za celý film ani slovo. Dokument je tedy překvapivě spíše teologický než vědecký či historický, a s tím mám problém. 60%

plakát

Nic nás nerozdělí (2012) 

Film je po filmařské stránce úžasný, o tom žádná. Problém je ale paradoxně v příběhu, který jsem očekával silný jako prase a nakonec se z toho vyklubala jen lehce sentimentální pohádka plná patosu o jedné rodince, byť asi pravdivá. Mě totiž mnohem více dojímaly a zajímaly příběhy všech těch lidí, které jsem viděl dvě vteřiny, když kolem jejich potrhaných těl projížděli hlavní hrdinové v autě, případně jsem o nich jen slyšel skrze ústní podání jiných postav (ano, to mě v rámci mezí dojat dokázalo, ne hrané emoce lidí, co nic neztratili). On totiž film o největší přírodní katastrofě 21. století zkrátka volal po nějakém tom komplexnějším obrázků, ne aby to nakonec působilo jako banální podkres, který dělal křoví dementnímu synkovi a jeho příběhu o změně z předpubertálního zmrda na Dalajlámu, kdy divák nesměl chybět u jediného projevu jeho nově získané empatie. Nemluvě o tom, že scény, které ve většině filmu vidíme, museli popsat (tudiž i sebe) samotní členové rodiny, jelikož nikdo jiný než oni sami jejich kroky po katastrofě jistě nemapoval. Nabízí se pak tedy otázka. Bylo nutné heroizovat a zaručeně zkrášlovat členy jedné luckerské rodinky a ukončit film jako "veselte se diváci, našli se" (a že to nikdo z nás netušil), nebo alespoň do závěrečných titulků nasrat takovou hovadinu, že tam tehdy umřelo 80 000 lidí a ještě tři roky potom celosvětový tým odborníků vytahoval "zmražená" těla z děravých lodních kontejnerů a porovnával jejich zuby s tisícovkou záznamů, aby mohl konečně sdělit jejich rodinám, že už je skutečně čekat nemusí? No, nevím co přináší přirozené emoce a co si musí vypomáhat patosem a zbytečnostmi. 60%

plakát

Řím: Nejvzdálenější hranice (2009) (seriál) 

Solidní dokumentární seriál, který díky původu vzniku nemapuje římské nejvzdálenější hranice, ale římskou nejvzdálenější hranici. To je taky jeho největší a možná jediné negativum, jelikož zajímavých informací nabízí spoustu, jenže sledovat tři hodiny jen jedno území a jeho historické zvraty a převraty, to člověka trochu omrzí, protože z hlavy vytáhne desítky jiných a mnohem zajímavějších konfliktů římské historie, o kterých by chtěl vidět takto ucelený dokument (což ovšem není vina tvůrců). Na skutečnost, že seriál měl mizerný rozpočet díky čemuž nevidíme moc záživné zpracovaní, jsem si už časem zvykl. Pro milovníky současných po vizuální stránce vynikajících dokumentů to ale zřejmě nebude. 80%

plakát

SuperStar 2013 (2013) (pořad) odpad!

Jestli ve vašem okolí znáte naivního čuráka, co se tam zase jak kokot přihlásil a musel svůj ubohý hlas a infantilní sny vyblít ve zkurveném pořadu komerční sračky Novy, okamžitě toho dementa zastřelte! Ať už tento ubohý program konečně skončí a já nebudu muset blít pokaždé, když na něj omylem přepnu. Pokud celý koncept pořadu nedokáže za deset let změnit svůj obsah a ukazuje úplně to samé v každé nové řadě, nemá v civilizované části světa právo na existenci. Přesto nás opět straší a přežívá jen díky zkurveným teenagerům bez vkusu. Přeju vítězovi tu "hvězdnou" kariéru náhradníka v béčkovém českém muzikálu a vydání vlastního CD, zdarma přidávaného k balení Perwollu Black Magic... v tom lepším případě. Viděno 10 minut, nerozeznáno od řad starých deset let, příšerná nuda vystihující programové portfolio nejtrapnější televize v Evropě ...0%