Jinny

Jinny

Alena Svobodová

okres Praha

homepage

53 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 19 27 36
    • 18.4.2017  17:08

    Stylová druhá část Batmanovského eposu. Harveyho Denta tentokrát vystřídal Batmanův dokonalý protivník Joker a všechno je tak ještě o kus intenzivnější. Však tentokrát jde proti anarchistického Batmanovi i Superman ve vládních službách, i když jenom neochotně. Přesto se člověk ani tady nemůže zbavit pocitu, že prostředí a postavy mohli být prokreslené víc a stačilo k tomu třeba deset minut stopáže navíc. Nejvíc člověku asi ulpí v hlavě myšlenka, že Bruce Wayne by nejspíš přežil i atomový výbuch.

    • 6.4.2017  12:31

    Bruce Vayne zahořknul a zestárnul, ale ne že by pořád nedokázal nakopávat zadky. Oproti animované Lize spravedlivých tu odpadnul problém s množstvím postav a dramaturgie je tudíž lepší. Akci můžu jedině pochválit. Trochu problematická je stylizace. Grafické pojetí mohlo být vzhledem k načrtnutým tématům temnější. Nikdy bych nevěřila, že u tohohle filmu bude zvlášť Batman naanimovaný docela rozkošným způsobem :)

    • 3.4.2017  18:41

    Vizuálně moc hezky zvládnutý film, který se bohužel vyjma netvora a jeho minipříběhů moc neliší od ostatních snímků z podkategorie "drama o rakovině". Volání netvora zkrátka chybí určité originálnější zpracování. Nabízelo se větší zaměření na chlapeckou fantazii a na to, jak do ní hlavní hrdina utíká před tvrdou realitou - to vše pojaté v opravdu snové atmosféře a podbarvené zapamatovatelnou hudbou. Tenhle film se ale soustředí na Conorův (pochopitelný) hněv nad tím, co si ve skrytu duše přeje, a nad stavem své matky. Je to zkrátka drama, jehož zápletku a poselství zkušený divák dávno zná.

    • 25.3.2017  13:02

    Hvězdou filmu je tentokrát náš nejoblíbenější cynický mág John Constantine v plné síle. Jeho interakce s Batmanem a taky souboj magie proti technickým hračkám jsou jedněmi z nejzábavnějších částí Temna. Dramaturgicky ale fim moc dobře zvládnutý není. Expozice postav je na danou stopáž dlouhá a konec (včetně hlavního záporáka) je slabý. Jsou to ale problémy, které se opakují u všech DC animáků, které jsem viděla. Zábavná podívná to je, ale chtělo by to doladit dějový oblouk a omezit počet postav.

    • 25.3.2017  12:34

    Ruská Kráska a zvíře (opravdu, i s postavou, která zastupuje Gastona)... kde místo chlupáče vystupuje drak. Nic víc v téhle pohádkové fanstasy nehledejte. Hezká je ruská (slovanská) stylizace ve vizuálně krásném balení a i herci jsou potěchou pro oko. Romantická linka mezi hlavním párem, které je věnovaná celá střední pasáž filmu, by naopak mohla být hlubší a emoce upřímnějí. Celkově jde o příjemnou podívanou na Vánoce, ale děti vzhledem k tomu zaměření na ústřední duo asi příliš bavit nebude.

    • 24.3.2017  16:29
    Život (2017)
    ***

    70 %. Režisérsky skvěle zvládnutý sci-fi horor, ve kterém se atmosféra dá krájet, ale nejsem spokojená co se týče scénáře. Máme tu dobře napsané sympatické postavy zahrané dobrými herci (Jake Gyllenhaal si užívá každou vteřinu na plátně) a téma nejen mimozemského života, ale tak trochu i života obecně. Jenže pak se začnou kupit příběhová "překvapení", které si přeložte tak, že se scénáristé tvrdohlavě snaží všechno dotahovat do nejhorších možných konců - a to i navzdory logice. Film nakonec skončí přesně tak, jak si zkušený divák domyslí. SPOILER Naopak překvapivější by na konci byl kousíček naděje a prosvětlení. Pokud už chcete celý casting oddělat, tak aspoň nedegradujte dobře napsané postavy a jejich snažení, prosím.

    • 13.3.2017  22:35

    Většinou žehrám na zbytečně natahovanou stopáž filmů a tady mám opačný problém - Flashpoint Paradox nastřeluje spoustu témat a nemá čas se jim poctivě věnovat. Komiksový film na téma bradburyovské Ozvěny hromu zkrátka nemůže mít hodinu a čtvrt. Film tak stěží zvládá dodat nějakou charakterizaci Flashovi a alternativnímu bezohlednějšímu Batmanovi. Wonder Woman a její boj s Aquamanem už takové štěstí nemají. Film to je sympaticky nekompromisní, ale s tím zaměřením na drsnost a temnotu to přece jenom na můj vkus přehání. S takovýmhle vděčným námětem to ani nebylo třeba a víc jsme mohli prozkoumat tuhle verzi univerza JL jako z noční můry.

    • 12.3.2017  22:15
    A Series of Unfortunate Events (TV seriál) (2017)
    ***

    První polovina první série je dost únavná pro někoho, kdo si pamatuje stejnojmenný film, se kterým seriál prohrává na body i co se týče vizuální stránky. Navíc celkově měla být celá série tak o hodinu kratší. Musím sice ocenit, že se Netflix snažil udělat seriál pro děti v trochu jiném černohumornějším stylu, ale ráda bych, kdyby za tím vším bylo nějaké sdělení. Chce seriál říct, že dospělí jsou ignorantští hlupáci vůči dětské schopnosti vidět věci tak, jak jsou? Mají si dnešní zhýčkané děti ze seriálu odnést to, že všechny děsivé skutečnosti zkrátka jdou zvládnout? Nakonec je těch osm dílů skutečně jen řada příhod začínající a končící smutnou událostí. Nic pozoruhodného. A Neil Patrick Harris se mi na roli Olafa zkrátka typově nehodil.

    • 12.3.2017  21:59
    Wolverine (2013)
    ***

    Wolverine je zástupce epidemie ucházejících (rozuměj konzumovatelných) filmů. Začíná nadějně depresí hlavního hrdiny nad tím, že zabil Jean. Zhruba od jeho sblížení s krásnou japonskou dědičkou se v něm kopí povrchní motivace a pouhé hraní na vizuální efekt. Vůbec nepomáhá ani to, že ona japonská romance působí neupřímně a má emocionální hloubku dvanáctiletého chlapce. Bohužel ji film vyjma poslední scény bere smrtelně vážně. Suma sumárum filmu dávám tři hvězdy z pěti, protože je - a říkám to s určitou jízlivostí - průchozí.

    • 9.3.2017  14:57
    Zamilovaní (2011)
    ***

    Zamilování je očividně film o lásce, ale nečekejte přeslazenou romanci. Jacob a Anna jsou očividně, no, zamilování, ale občas jsou odtažití a sobečtí nejen vůči v sobě navzájem, ale i ke svým druhým partnerům. Je škoda, že film do větší hloubky neprozkoumal fakt, že během dlouhých let problematické vztahu si Jacob a Anna našli "lidi, kterými jsou, když nejsou spolu". Protože už tak film netrpí žádnou přeslazeností. Nejcitelnější vada filmu je ale v jeho struktuře. Abych citovala klasiku Zdeňka Trošky: "Neser mě, Blaženo, třikrát posíláme oznámení, že se vemete, nevemete..." Dřív než po hodině stopáže vás to pendlování hlavního páru začne unavovat.

    • 3.3.2017  21:26

    Logan je sakra cynický k x-menovskému univerzu. Dokoncce se obávám, že studio bude potřebovat velmi dobrý nápad a nové obsazení pro případné pokračování série, protože Logan za naší partou X-Menů dělá řádně pochmurnou a permanentní tečku. Ve filmu uvidíme jenom dva, i když ty nejoblíbenější z X-Menů - a oba jsou trosky. Přes všechnu snahu je budoucnost lidských mutantů v roce 2029 v háji. Nemůžu tvrdit, že by se mi tohle originální pojetí vlastně nelíbilo, ale důležitá je katarze. SPOILER Jenže tohle není nezávislé drama a nechat umřít hlavní postavu není vždycky dospělácká volba. O co zralejší by bylo, kdyby scénář Loganovi dovolil přežít a přijmout nový smysl života. X-Menovskému filmu (jakkoliv temnému) zkrátka nesedí závěr se záběrem na hrob. SPOILER

    • 3.3.2017  21:07

    Můj druhá film od Waititiho a znova trefa do černého. Ten chlap zkrátka ví, co chce říct. Ano, máme tu starého chlapa a pubertálního kluka, kteří k sobě najdou cestu, ale příběh je vyprávěný poctivě a upřímně a je okořeněný trochou ujetého humoru. Je to film, na který musíte mít náladu, abyste ho dostatečně ocenili, ale přinejmenším výkony Sama Neilla a jeho mladého sekundanta stojí za to.

    • 3.3.2017  20:57

    Přestože westerny mám docela ráda, tohle se do mojeho vkusu netrefilo. Ve fiilmu zaujme špičkování dvou rangerů a pár akčních scén, ale všechno mezi tím... zkrátka mi nevadí deprese a dobře zvládnuté pomalejší tempo, alle westernové drama by zkrátka nikdy nemělo být bezútěšné.

    • 13.2.2017  10:19
    Příchozí (2016)
    ***

    Film plyne v příliš pomalém až uspávacím tempu. Vizuální stránku sice musím ocenit, stejně tak pojetí mimozemšťanů. Celý děj je ale příliš řídký na dvě hodiny a příliš složitě si hraje s časem, než aby se dal označit za divácký. Volba hlavní hrdinky na konci je sice zralá a moudrá, ale nemůžu si pomoct, dodává filmu ráz, který by pasoval spíš na jeden z nedrasticky končících dílů Krajních mezí.

    • 10.2.2017  22:30

    Máme tu nejkratší a s přehledem taky nejlevnější sérii. Nejlevnější, protože všech deset dílů se odehrává skoro výhradně v a) lese, b) rozpadajícím se baráku, c) zaplivané farmičce. Asi nedá moc práce představit si, že nekonečné vraždění ve třech lokacích není zrovna dostatečný materiál pro deset dílů seriálu. Věru není a druhá polovina série patří k tomu nejotravnějšímu, co jsem nejen v rámci žánru viděla. Za tu umanutost, s jakou scénáristi přivádění další a další postavy na porážku pod těmi nejdebilnějšími záminkami, byste jim občas přáli ten kůl do řiti.

    • 2.2.2017  10:03
    Jonathan Strange & Mr. Norrell (TV seriál) (2015)
    ***

    Téma magie (té skutečné, ne triků) a viktoriánské Anglie je něco přesně pro mě. Bohužel - nadšení se nedostavilo. Seriálu chybí nadšení pro věc a skutečné emoce. Vím, co postavy mají prožívat, a herci to i prodají, ale snad ani jednou mě tenhle seriál nedokázal přimět něco vůči postavám cítit. Zároveň těm sedmi dílům chybí dobrá dramaturgie jako praseti drbání. Některé odbočky a postavy jsou nakonec hodně zbytečné. Snad by prospělo udělat z tohohle materiálu minisérii o třech nebo čtyřech dílech. Asi největší devízou seriálu je kromě technického zpracování Bertie Carvel jako Strange, protože v jeho podání je magie skutečně působivá.

    • 31.1.2017  10:43

    Na Černé zrcadlo... lepší tři hvězdy. Seriál má formát kriminálky a třebaže je úvod opět správně mysteriózní a téma hejtování na internetu slibné, tak Charlie Brooker není extra dobrý scénárista pro formát kriminálky. Hlavně motivace antagonisty hlavních hrdinek je slabá. Respektive o něm víme příliš málo, aby tu doopravdy ta asociální motivace fungovala. Lepší cesta by byla inspirovat se Johnem Doem z filmu Sedm. Zkrátka z něj udělat natolik geniálního parchanta, že svým předem promyšleným plánem nedal detektivům šanci (zatímco tady detektivy spíš troluje a ti mají možnost volby a dělají chyby). SPOILER A po tom, co plán na udělení morální lekce vyšel, byl ten dovětek naprosto zbytečný. Černému zrcadlu by naopak slušelo, kdyby našemu masovému vrahovi všechno prošlo.

    • 26.1.2017  14:21

    Průhlednější děj, ale aspoň se tvůrcům musí nechat povedená military akce. Dlouho to vypadá, že Men against Fire bude jenom jednou z alegorií na nacismus a Židy, ale na konci se dozvíme, že v zabíjení mutantů je něco víc. Poselství dílu ohledně eugeniky je ale přece jenom trochu sporné. Eugenika má špatnou pověst, ale z hlediska našeho druhu skutečně má něco do sebe a výběr zdravých genů v naší společnosti zkrátka bude hrát stále větší roli aspoň při umělém oplodnění, jinak brzy bude třetina homo sapiens mít sklony k rakovině a další k Alzheimerovi. Škoda, že tohle tenhle díl odmítl kvitovat.

    • 26.1.2017  11:39

    Jeden z dílů Černého zrcadla, kde by téma klidně utáhlo celovečerní formát. Technologické vymoženosti jsou jenom neutrální prostředek a i když jsou použité se sebelepším úmyslem, lidi jsou pořád lidi a efekt na ně může být nepředvídatelný. A to i v příběhu o lásce až za hrob. Mladá vdova může mít svého manžela zpátky, jenže to, co získá, je... o něco hezčí, chápavější... lepší než originál, ale je to stále jenom vylepšená kopie. Velmi působivý díl.

    • 26.1.2017  11:26

    Těžko říct, koho si tahle epizoda bere na mušku víc, jestli většinu politiků, kteří snahou vyhrát a měnit principy a názory za pochodu voliče znechutili, nebo znechucené voliče, kteří volby neberou zodpovědně a tím přispívají k moci těch, kteří mění názory a principy za pochodu. Dětinský humor a urážky animované postavičky zkrátka v lidech dokázaly vyvolat představu, že nabízejí nějakou alternativu. Co se příliš nepovedlo, tak to je samotný konec. Tvůrci Černého zrcadla samozřejmě rozvádějí negativa moderní společnosti do absurdních rozměrů, ale kéž by u takhle důležitého tématu zafinišovali přece jenom uvěřitelněji.

    • 26.1.2017  11:12

    Komentář tentokrát k tématu falešného pozitivismu, úsměvů a snahy být s každým zadobře. Zkrátka kritika snahy nenarušit ničí bezpečný prostor kritikou nebo zvednutým hlasem a toho, že oni na oplátku zase nenaruší váš. Kritika sofistikované snahy udělat z lidí dobytek, který se dá zjednodušeně rozdělit do kategorií a známkovat. Problém je předvídatelnost příběhu, protože víte, že v rámci Černého zrcadla se děj může ubírat jenom jedním směrem. Konec je osvobozující, ale neboj se, Lacie, u mě to máš pořád za čtyři hvězdy. P.S. Škoda by vážně měla něco udělat s pověstí českých aut jako něčeho zastaralého a vhodného jako poslední možnost v půjčovně auto :D

    • 26.1.2017  10:42

    Jak moc jsme ochotní zanedbat skutečný svět pro ten bezpečnější a zábavnější virtuální? A je skutečně bezpečnější, když začneme jeho realitě věřit a můžeme se z toho zbláznit, a zábavnější, i kdyby se jednalo o hororovou hru, kterou byste přes sklo obrazovky milovali? Celkově tahle epizoda vyvrací představu, že virtuální realita by byla super, protože je stejná jako naše realita, ale nic nám tam ve skutečnosti nehrozí. Můžete přece skončit, kdykoliv chcete...

    • 26.1.2017  10:25

    Jedna z epizod, kde je technologie pevně zakořeněná v tom, jak ji používáme už dnes. Příběh je cynicky zábavný a bohužel by nikoho nepřekvapilo, kdyby se nějaká podobná zpráva o zneužití notebooků a mobilů k tomu, aby si někdo připadal jako pán loutek, objevila hned zítra. Plus dávám za to, že je to jediná epizoda, ze které si můžete odnést praktické ponaučení - nikdy neposílejte po e-mailu problematické fotky a měli byste přelepit kameru u počítače, kdykoliv ji nepoužíváte.

    • 26.1.2017  10:09

    Skvělá epizoda, která je k technologii a západní společnosti o něco laskavější (byť i etické problémy se tu řeší) IMO je to zároveň epizoda s nejlepšími postavami. SPOILER V jádru se jedná o gay romanci dvou umírajících starých žen, ale není třeba křivit tvář. Jejich mladší verze jsou každá jiná a každá zajímavá jiným způsobem a jejich romance je tak pozitivně pojatá, že je těžké je nepárovat. Samotné téma života po života je tu rozebrané výborně. Yorkie se smrti nemůže dočkat, protože ve virtuálním světě bude mít život, který jí nehoda ukradla, a svobodu, kterou jí rodina odmítla dát. Kelly je v tom její pravý opak, protože byla manželka a matka a její názor je takový, že její životní cesta končí a bude následovat osud lidí, které ztratila. Jejich vztah hraje zásadnější roli v příběhu než technologie, bez které by ale nebyl možný. P.S. Nebe je přece jenom místo na zemi :)

    • 19.1.2017  10:53

    To, že tvůrci hodně čerpali z romanové Pýchy a předsudku, by vůbec nevadilo, protože Jane Austenová samozřejmě nenacházela inspiraci jenom ve svojí mysli. Problém je, že filmová Jane Austenová je daleko nevýraznější než její hrdinky. Nijak nepomáhá ani nenápaditá režie a vizuální zpracování. Hathawayová a McAvoy sice jako pár nepůsobí špatně, ale jejich sblížení přijde bez jakékoliv přípravy a na austenovský příběh moc přímočaře. Na úrovni emocí tahle love story nejspíš příliš diváků oslovit nedokáže.

    • 19.1.2017  10:40
    Rozpolcený (2016)
    ***

    Co se musí Shyamalanovi nechat, tak výborně zvládnul čistě filmařské zpracování. Scény, které mají být napínavé, jsou sestřihané a ozvučené občas až k hranici nepříjemnosti. V jeho filmech mu tohle ne vždycky fungovalo, tentokrát ano. Bohužel se Shyamalan nevyhnul ani dalšímu ze svých trademarků - celkem důležité dějové elementy jsou zkrátka... blbost. Týká se to především vynuceného chování postav a náhod, i když ne výlučně. Pokud byste chtěli na film jít kvůli hororovým scénám, tak vězte, že se omezují na několik vteřin. Napětí je tu opravdu skoro výlučně na bázi thrilleru. Pokud je pro vás jeden z důvodů, proč film vidět, James McAvoy, tak jste na správné adrese. Tu roli úchyla (hej, nebudu mu říkat nemocný) si zatraceně užil.

    • 19.1.2017  10:24

    Americký pokus o japonský animák a světě div, ono to docela funguje. Tedy přinejmenším po vizuální stránce. Kubo skutečně nešetří okouzlujícími vizuálními nápady typickými pro japonské animované filmy. Oživlé origami, světla na řece, strašidelné tety hlavního hrdiny... to všechno potěší. Jeden celkem velký rozdíl mezi Kubem a jeho filmovými vzory je - totiž že tenhle film je víc zaměřený na děti. Což samozřejmě není nutně špatně, ale chybí tu v tom případě ty nejdrsnější momenty a určitá příběhová epičnost těch nejlepších japonských animáků. Kubo je tak krásná pohádka (opravdu, ne jen dětský film) o jednom zvláštním chlapci a jeho lásce k rodičům.

    • 18.1.2017  13:00

    Teenagerská komedie, která obsahuje všechny základní ingredience - touha po vztahu a sexu, večírky, šprty a hroznou rodinu. V tomhle případě jsou ty ingredience namíchané dobře a ani ti teenageři se nechovají tak, že byste si přáli, aby je v další scéně pokud možno někdo dekapitoval. Na rozdíl od komedií od puberťácích, které vznikly později, se v tomhle filmu mladé postavy chovají vlastně normálně a přiměřeně svému věku. Romantická část moc nefunguje, což přispělo k hodnocení "jenom" lepších tří hvězd.

    • 18.1.2017  12:53
    Švýcarák (2016)
    ***

    Švýcaráka můžete brát jako komedii, kterou nejvíc ocení lidi s nejčernějším druhem humoru, jako divnou homo romanci (moc toho ale nečekejte) nebo jako zjednodušený existenciální film o osamělosti a zoufalcích, co vždycky řeknou nebo udělají něco trapného. Upřímně řečeno - nejvíc je tím prvním. Nejedná se o žádný sofistikovaný humor, hodně se jedná o prdění a ne vždycky funguje, ale několik skvělých pasáží si určitě zapamatujete. Hvězdou filmu je určitě Daniel Radcliffe, který tu nečekaně ukecanou mrtvolu hraje opravdu s nadšením.

    • 5.1.2017  10:05
    La La Land (2016)
    ****

    Damien Chazelle rozhodně má nakoukané filmové postupy a vizuální finesy starých hollywoodských muzikálů - odpovídá jim koncepce tanečních čísel, hudba a vlastně i hlavní snílkovské postavy jazzového muzikanta Sebastiana a herečky Mii. Extra dobrý muzikál to ovšem není. Kromě dvou hlavních melodií (a hlavně "City of stars" vám asi stejně jako mě bude v hlavě znít dlouho) hudba nedokáže chytit a hudební čísla často nerozvíjí příběh ani zpívající postavu. Opravdu dobrý muzikál je těžké zrežírovat a ne každý režisér může vymyslet a ukočírovat podobná hudební čísla jako Luhrmann v Moulin Rouge. Chazelle navíc vytvořil sympatický pár, ale problematické je, že Sebastian se (vyjma špatného úvodu) projeví jako ideální přítel a kvůli Mie udělá řadu ústupků, ale Mia není dobrá přítelkyni ani pro Sebastiana, ani pro svého předchozího přítele. SPOILER Co se týče konce, tak je milé, že Chazelle netrval na tom, že náš pár zůstane spolu, a studio ho k tomu nenutilo. Ve výsledku se tak film řídí moudrem, že člověk má jít za svým snem, ale není to zadarmo. Jak ke konci ukáže idealizovaná sekvence jejich vztahu v Miině hlavě, Sebastian by si svůj sen nikdy nesplnil, kdyby spolu zůstali. Ano, kdyby Chazelle chtěl, mohl napsat ultra happy end, ve kterém ústřední pár zůstane spolu a přitom si trpělivě splní sny, ale pokud chtěl hořkosladký konec, je dobře, že se vykašlal na přání diváckých srdíček.

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 27 36
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace