Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Thriller

Recenze (2 238)

plakát

Uncharted (2022) 

Už když jsem na to viděl ukázky v kině, nějak jsem tušil, že to bude průser (a mluvím teď naprosto a zcela jasně o filmu Uncharted!). A taky, že jo... Nejsem fanouškem herního originálu, nikdy jsem to nehrál, přestože tak nějak vím, o co jde. Ale ty voleeeee, co tohle mělo být!? T. Holland se těžce nehodí do hlavní role, obecně castingu moc nerozumím - M. Wahlberga mám rád a role, kde hodí nějakou tu komickou hlášku, mu obvykle sedí, ale tohle bylo teda na sílu jako prase. Pak se ještě snažím pochopit A. Banderase, ale tady to byly asi "easy money", protože jinak je to postava k ničemu. T. Gabrielle se postupně stane neskutečně otravnou zápornou postavou, zatímco taková S. Ali by mohla mít do budoucna našlápnuto. Ale jinak je tahle herní adaptace neuvěřitelně nudná, úplně o ničem, po půl hodině přijde první akce, pak zjistíte, že je to celý tak neskutečně digitální, až oči bolí. NE, pardon, takhle to vypadat nemá... Ale snahou určitě bude tlačit ven nějako tu trilogii! Eh... P.S.: A když v závěru zazní skladba "Take the money and run", pochopil jsem, že tohle možná byl ten hlavní motiv!

plakát

Batman (2022) 

Z pohledu diváka, kterej tady ty komiksovky úplně neprožívá, resp. nemá je nějak extra nadívaný (ne jako kuře, ale očima!), musím uznat, že se mně líbil koncept temnýho a ponurýho krimi-thrilleru oproti těm blikajícím, superakčním blockbusterům, kam se ještě obvykle vkládá nějakej ten humor. Za mě fakt milý překvapení a odvaha to natočit trochu jinak. Druhá věc je, že tříhodinová stopáž je úmorná, protože D. Fincher je jenom jeden, a příběh jako takovej (resp. zápletka) je vcelku jednoduchej a přímočarej. No, k tomu bych škrtnul pár zbytečných scén, který by tak 30 minut ušetřily a já osobně bych byl spokojenější. Nicméně musím vyzdvihnout audiovizuál (hra s obrazem podpořená hudbou zkušenýho M. Giacchina) vytváří super atmosféru - scény jako honička v autech nebo akční scéna v temné chodbě "osvětlená" jen výstřely patří k tomu nejlepšímu, tady si někdo opravdu vyhrál! Co se hereckých výkonů týče, R. Pattinson jako Batman je v pohodě (co si budeme povídat, v té masce jde hlavně o hranatou čelist, aby to pořádně vyniklo a dobře vypadalo!), jako civilní B. Wayne je to už slabší, emoce tady moc nehledejte. Z. Kravitz nemůžu zatím přijít na chuť, je pro mě tak nějak otravná, nevím, neumím to asi líp popsat... v poslední době se ve filmech objevuje víc a víc, ale pro mě to zatím není ono. Paradoxně všechny suverénně přehrává C. Farrel, kterýho jsem vlastně vzhledem k masce ani nepoznal, ale každou scénu, kde se objeví, si prostě krade pro sebe. Jsem trochu na vážkách, je to cca na 3,5*, ale přivřu oko a budu to ve výsledku směřovat k té vyšší laťce. Proč ne...!? (řečnická otázka)

plakát

Hrubý střih (2022) 

Nádhernej film, který už se dneska tolik nevidí. Za prvé tohle období bylo krásný, co se týče módy, architektury, designu atd., takže výprava přímo nabádala k tomu to vyladit do posledního detailu. A taky, že jo. Navíc, za druhé, se téměř celej film odehrává v tom jednom krejčovství, takže relativně malej prostor se dá přímo vyšperkovat. Obecně mám tyhle minimialistický filmy moc rád, tady to působilo chvílema jako divadelní hra (a jako námět si to umím víc než představit!), která je víc konverzační, takže to někomu nemusí vyhovovat. Není to žádná akční řezničina, ale tenhle styl tomu sluší. Zvratů je možná až moc, ale taky přijde v průběhu několik nečekaných situací a já jsem byl při sledování fakt spokojenej. Něco málo tomu chybí, aby to dosáhlo na TOP filmy "tarantinovskýho" ražení z počátků jeho tvorby, ale přesto si myslím, že si to zalouží určitě vyšší hodnocení, než se tady momentálně ukazuje.

plakát

V žoldu smrti (2022) 

Docela zbytečnej film, protože zjistíte, že už jste to všechno někde viděli. Žádnej novej nápad - bývalej voják ze speciálních jednotek už chce klid, ale co čert nechtěl, dostane se do problémů, takže přece jenom vezme ještě jednu, tu poslední, prácičku. No a jak to tak bývá, něco se posere, někdo jeho posere, on je sice nasranej, ale neposere se z toho a naopak chce pořádně nasrat ty padouchy. Tak, a to je všechno, v téhle jedné tupé větě je řečeno vše, co se v tom filmu vlastně stane. Není potřeba se na to dívat a rozhodně není potřeba se na to dívat podruhé. Takových akčních thrillerů jsou tisíce a určitě existuje spousta lepších.

plakát

Nitram (2021) 

Náročná a nepříjemná podívaná, žádná z postav vlastně není sympatická, přitom ale žádná z nich nedělá vyloženě nic špatnýho. Každopádně osud jim naložil nějaký břímě, který si sebou táhnou a snaží se, co jim síly a možnosti stačí. Celou dobu jsem u toho měl takovej divně sevřenej a i tenhle komentář píšu až s nějakým časovým odstupem. Netvrdím, možná to nebude na každýho působit takhle, někoho to možná ani nebude bavit, ale za mě je to teda docela slušná tvrďárna. Ve výsledku musím uznale říct, že jestli v Austrálii chtěli poukázat na problematiku prodeje zbraní, volnosti a dostupnosti, tak tady se to povedlo se vším všudy. Celý to směřuje k obrovské lidské tragédii a ani jsem vlastně netušil, že to odráží jeden reálnej příběh, kterej nakonec stál za změnou zákonů v Austrálii. Jo, bylo to hutný, bylo to dobrý, ale znovu už bych to asi vidět nepotřeboval, není to lehký.

plakát

Bod varu (2021) 

Boiling point už ve svým názvu ukrývá onen dvojsymsl, kterej jednostranně nemusí směřovat jenom ke sporáku, ale taky cílí na lidský nervy. A já tomu všemu vlastně rozumím, taky si v práci někdy připadám jako hlavní postava tohoto snímku, přestože se o gastro nejedná. Ale zpět k filmu... Naprosto perfektně natočená záležitost z prostředí špičkové kuchyně, kde se sice sere až moc věcí najednou (a tohle je v podstatě jediná moje výtka, protože to bylo vyhnaný až do extrému), nicméně práce kamery na jeden zátah je v tomhle případě takřka dokonalá a herecký výkony stejně tak. V hlavní roli znavenej a ztrhanej S. Graham, kterýho známe spíš jako filmovýho gangstera, je perfektní, skvěle mu sekunduje V. Robinson se svou stmelující rolí (takovýho člověka v týmu prostě chcete!), ale ani ostatní bych nerad stavěl na vedlejší kolej, přestože se jednalo spíš o menší role. Stejně jako blonďatá kráva, co od tatínka dostala pozici provozní, ta tady funguje jako kontrastní koření. A ač je to chvílema opravdu až přehnaný s těma průserama, přesně takhle to v restauraci (a v rámci kuchyně) funguje. Klobouk dolů, tady opravdu smekám a po delší době se nebojím to vypálit naplno. I když uznávám, že to nebude film pro každýho...

plakát

Černý krab (2022) 

Severskou filmařinu mám obecně rád a i ty severský jazyky mně zní dobře, potažmo sám jsem se s tím v životě setkal ("...tack Karl, det var kul..."), ale tady to nemůže narovnat ani moje oblíbená N. Rapace. Ač se snaží, seč jí světlý lokny v tomhle snímku stačí, nedosahuje to bohužel měřítek, který jsem si původně představoval. Ano, je potřeba dodat, že A. Berg natočil svou prvotinu a motiv vojáků bojujících na bruslích, je docela originál, přesto tam něco chybí. Něco, co z toho filmu udělá zajímavej zážitek, ale to se neodehrává a záběry bruslící Noomi a jejích kolegů začnou být po čase jednotvárný. Dokonce jsem čekal, že v závěru nastane "mnohem větší inferno" (tady musím opatrně, abych něco nespoiloval), ale jaksi ne... Potenciál to mělo slušnej, ale nebyl využitej, aneboj jen málo, což je prostě škoda. Co se dá dělat?!

plakát

Ulička přízraků (2021) 

Jedno velký překvapení, bohužel spíš v tom negativním slova smyslu vzhledem ke všem okolnostem. G. del Toro je zkušenej filmař, stejně tak jeho hereckej ansámbl, kterej se mu tady mihnul před kamerou. Musím uznat, že úvod je perfektní - hlavní postava, přestože se objeví v mnoha záběrech, promluví cca až ve 12. minutě, takže očekáváte i nadále, že to bude plný různých vychytávek a překvapení. No, bohužel... Co se týče záběrů, střihu, kamery a celkově vizuálu tady není co vytknout, je to naprosto nádherný, každej detail je promyšlenej, každej kouř z cigára anebo několik prolínajících se plánů, to všechno je precizní a takřka dokonalý. Bohužel musím konstatovat, že to je fakt všechno. Jinak je ten snímek naprosto plochej, nudnej, nezajímavej a prázdnej. Mám pocit, že jsem se vůbec neztotožnil s hlavní postavou, B. Cooper tady vůbec nehraje svůj kvalitativní standard, má za sebou lepší počiny. C. Blanchett je sice pořád pěkná ženská, ale tady jsem jí to určitý "padoušství" moc nevěřil, snad jedině tradičně nadprůměrnej W. Dafoe si držel laťku, tentokrát ale ve vedlejší roli. Za mě je těch plusů hrozně málo, film s takovýma jménama od režiséra až po herce by si zasloužil hodnocení někde k 80%, ale v tomto případě se to stát opravdu nemůže. Až je mně to vlastně líto...

plakát

Deep Water (2022) 

Já nějak nevím, co se mně mělo na tom filmu líbit. Jasně, A. de Armas je pěkná ženská, ale chová se tady jako totální a naprostá pizda (hovno dělá, chlastá, je drzá a je schopná si ty svoje šukače tahat až do baráku, přičemž jí to vůbec není blbý), která zaslouží akorát tak pohrdání. B .Affleck už zahrál i líp, tady se svým strnulým výrazem v podstatě mlčí a překvapivě jakoby nic moc neřeší (čekal bych, že to nevydrží, vyletí a kopne tu nádheru akorát tak do prdele), podobně jsou na tom i jejich přátelé a kamarádi, kteří to všechno vidí na vlastní oči, ale vůbec nic neřeknou, což si nějak nedovedu představit. Celý to bylo tak vyhnaný do extrému, že tomu lze jen těžko věřit, přestože je to jenom film. A malá holčička s asijským původem sice hraje na svůj věk velice slušně, ale mám pocit, že tam je spíš do počtu a aby byly splněný všechny rovnostní tabulky. A její potitulková scéna je naprostej "wtf moment", protože se k danýmu žánru absolutně nehodí.

plakát

Projekt Adam (2022) 

R. Reynolds se na tyto role hodí, jeho hláškování a xichtění už sice známe, ale pořád umí pobavit. No, jenže tahle odlehčená forma s nadhledem trvá cca půl hodiny, pak přichází na scénu Z. Saldana a od té doby to jde z kopce. Hrozně se tlačí na "rodinnej film", vtípky jdou do pozadí a trochu mně přišlo, že se tvůrci nemohli rozhodnout (anebo dohodnout!?), jakej žánr by vlastně chtěli natočit. Musím říct, že jsem by ve výsledku spíš zklamanej, moc mě to ani nebavilo a navíc si neodpustím poznámku, že koho napadlo dát hlavní dětskou roli šišlajícímu W. Scobellovi, ten to zabil nejvíc. Jakmile jsem to zaregistroval, tahalo mě to za uši úplně šíleně v každé scéně, kde něco tenhle mladík pronesl. Bohužel... on za to nemůže, ale já jsem s tím měl fakt problém.