Recenze (2 019)
Léto 85 (2020)
Perfektný 80-kový mood s korešpondujúcim vizuálom a krásnym príbehom sebaobjavovania. ❤️
Dva papežové (2019)
Dvaja pápeži, dva totálne odlišné názory na smerovanie cirkvi a pôvodná hostilita premenená na priateľstvo. Konverzačné prekáračky dvoch geniálnych hercov. Lahôdka. 🙏🏻⛪️
Tenkrát v Hollywoodu (2019)
Ten záver bol brilantným vyvrcholením filmovej mašinérie zvanej Hollywood a Tarantino v celej svojej paráde.
Ústava (2016)
Krásne, ľudské, emočné a prirodzené. Balkánske filmy jednoducho silno môžem.
Zvuk metalu (2019)
Výborné herectvo, podmanivý zvuk a beznádej zoči-voči novo nadobudnutému hendikepu. 🎼🎧🥁
Černá kočka, bílý kocour (1998)
Tento film je snáď personifikáciou všetkého balkánskeho. Neuveriteľne ujetá jazda.
Nemilovaní (2017)
Rozklad manželstva a jeho dopady na všedný život. Vedľajšie účinky zaručené. Chladné a depresívne.
U Zlaté rukavice (2019)
Neviem, či to bolo úmyselné, ale ja som sa na filme dosť pobavil. Celé osadenstvo Zlatej rukavice bolo priam až tragikomické. Dokonalé panoptikum spoločenských vydedencov. Smrad a špina boli doslova hmatateľné. A Fritz Honka bol stelesnením podivnosti a nechutnosti.
Knězovy děti (2013)
Krásna scenéria, satirizácia cirkvi, humornosť ba až tragikomickosť. Balkánske filmy ma svojou uvoľnenosťou a prirodzenosťou vedia dostať.
Čtverec (2017)
Rozumiem, čo nám chce autor povedať a pred akú juxtapozíciu postaviť, ale pre bežných divákov je toto len ťažko stráviteľný film. I ja som mal miestami problém všetko pobrať.