movie

movie

marion cobretti

okres Pardubice

339 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 16 30 45 59
    • 23.4.2017  11:02

    Učebnice filmové tenze, naprosto geniální hudba, znepokojující sound design a ještě víc zneklidňující casting (Augustín Kubáň a Bartoška v roli banderovců). A Juraj Kukura a jeho tour de force. Ondřej Baran právě dogazdoval.

    • 21.4.2017  15:47

    Paul Kersey nastolil na konci 70. let v New Yorku nový řád. A tak kdokoliv, kdo už nedokázal tiše přihlížet tomu, jak špína z ulice usurpuje slušné občany, mohl vzít do vlastních rukou zbraň, ať už ponožku narvanou mincemi anebo plamenomet a začít s tím něco dělat. EXTERMINATOR je jeden z mnoha desítek vigilantských 80's filmů, který patří spíš na tu hrubší béčkovou stranu tohoto spektra. Má 99 minut a je zatraceně stručný. Narozdíl třeba od DEFIANCE, ve kterém sledujeme hrdinu,v němž se 70% snímku hromadí vztek a 30% filmu se jedná, zde se zhruba 1% hromadí vztek a zbytek se jedná. Svoji oslizlou atmosférou, a zároveň Gintyho army bundou film připomene spíš TAXIKÁŘE nežli DEATH WISH. Tohle, plamenomet a hrubá a nekompromisní video estetika z něj však dělá film, který vykukuje z řady.

    • 12.4.2017  12:25

    Jeden z plakátů na tenhle film hlásal "MICHAEL SOPKIW JE NOVÝ CLINT EASTWOOD." Kde k tomuhle příměru tehdy tvůrci přišli je mi záhadou, nicméně to velmi přesně vystihuje auru tohodle filmu. Typická klasická italo vykrádačka všech tehdejších dystopických hollywoodských akčních scifi (od Útěku z New Yorku, skrz Death Race 2000 až po Planetu opic) natočená kdesi na kilometru čtverečním jakési staré fabriky, která supluje New York, tak jako ho budeme znát už zhruba za dva roky, ale s koulema o velikosti tenisáků. Prvních 30 minut jsem se skutečně válel v euforii, v půlce filmu snímek odhalí svoje slabiny, ale ke konci zase vydatně udeří. Snímek pochopitelně nelze sledovat bez nadsázky, protože podobně jako většina italských odpovědí na Hollywood je i tohle absolutní hovězina. Ale krásná!

    • 12.4.2017  12:18
    Tulák (1992)
    *****

    Na začátku devadesátých let zažíval Bill Paxton vrcholy herecké nespoutanosti. Mimo THE VAGRANT doporučuji ještě THE DARK BACKWARD. Čistá euforie.

    • 12.4.2017  12:12

    50% Režijně a střihačky děsně neukočírované tím stylem, kdy spousta scén končí zhruba o pět sekund dřívě než by měla (včetně scén vražd, které jsou provedené tak, jako kdyby sei producenti snažili o nižší hranici věkové přístupnosti) anebo naopak tušíte velké mezery ve vyprávění. Škoda. Donald Pleasence samozřejmě thumbs up jako vždy.

    • 12.4.2017  09:31
    Dům ďábla (2009)
    ****

    Šedesát minut nonorgasmické tenze v jednom kuse. Skvělý 80's úvod. Neskutečně slizský Tom Noonan (MANHUNTER). A jako vždy skvělá Greta Gerwig, která svými pár výstupy rozsáří tenhle skrz naskrz černý horror, který klame tělem.

    • 12.4.2017  09:19
    Elle (2016)
    *****

    Isablle Huppert coby jeden z nejzajímavějších ženských charakterů, který jsem v současném filmu viděl. A Verhoeven je pořád nejpodvratnější filmař na planetě. Ani v 78 letech si neodpustil několik zpravodajských vstupů a subjektivně měl pro mě film o 130 minutách díky jeho vedení asi tak 60.

    • 3.4.2017  10:52

    Zbytečně krátká lekačka, která v záplavě infarktových horrorů pracuje s celkem dost originálním tématem, které je zde až trestuhodně nerozpracované. Extra 15 minut k osvícení podstaty Diany / úhlavního bubáka by bodlo.

    • 3.4.2017  10:46

    Vlažnější čtyři hvězdičky. MIDNIGHT SPECIAL lze vnímat jako Nicholsovu variantu na low budget 70' sci-fi, přičemž nejlepší 10 minut filmu se odehraje hned v úvodu. Režijně je to možná nejsilnější Nichols vůbec, scénáristicky naopak nejslabší. Rozhodně je to must watch už jen pro ten hodně vybraný casting: Joel Edgerton, Adam Driver (pro mě určitě ve své nejzajímavější roli), Michael Shannon, Sam Shepard!

    • 29.3.2017  11:29

    Film, který neustále osciluje kdesi mezi odpadem a maximem, ale nakonec mu nelze ono maximum upřít. Výtvor zcela čisté fantazie a krásné duše aneb když na něco nemám budget, tak si to vypůjčím z kapitalistického braku a zároveň nakrmím diváky lačné buď po akci (zhruba 70% filmu se zápasí, ovšem s jakou vervou a vždy velice originálně) nebo krásných statných mužích (zhruba 20% filmu spočívá ve statických záběrech na udatné tváře dvou hlavních proragonostů). No a když se film zhruba v půlce zastaví a zcela mimo děj proběhne kázaní z koránu - ano, přátele. Dílo génia. Bránice dostala zabrat. Takhle má vypadat zábava.

    • 24.3.2017  13:00

    50% Lidi, dospějte! Ne vždy, když se na plátně exhibuje krásné poprsí, musí to být hnez za 4*. A LIZARD IN A WOMAN'S SKIN je značně nadhodnocené a poněkud vyčpělé giallo, které si zde jistě vysloužilo tak vysoké hodnocení především díky několika (byt mistrným) erotickým lesbickým scénám, které Fulci natočil ve stylu omané psychedelie. Zaujme i několik dalších sureálných / snových scén, ty se ale s úderem 30 minuty již neopakují. Napětí je pak nulové, záplatka relativně laciná, giallo, které se odehrává v Londýně mi nesedí (obecně) a tvrzení, že se jedná o Fulciho variaci na Hitchcocka - prosím, NE! Moje mírnější hodnocení jde hlavně na vrub několika dobře komponovaným scénám a jako vždy skvostnému soundtrack od Morriconeho, bez kterého by tenhle film byl ještě míň než poloviční.

    • 24.3.2017  11:12

    Upřímně nedokážu pojmenovat důvod, proč LOGAN, byť k tomu všemy kroky směřuje, není pětihvězdičkový film. Hugh Jackman hraje zcela epicky, Dafne Keen je rozhodně jednou z budoucích top pubertálních hereček. Příběh rozhodně není klasická X-Men záležitost, ale Mangold ho dotáhnul do zatím nepoznaných, osobnějších a méně fantastních výšin. Mluva ve filmu je mírně jadrná (zde mě trochu zarazil překlad, ve kterém si jeho autor do mnohých vět přidal mnoho několik extra "čuráků" a "zmrdů" navíc) a násilí necenzurované, akční scény (hlavně ona kličová scéna z Loganova a Profesorova doupěte) skvělé a dokonce místy trochu dojemná (??). Jen ten Boyd Holbrook není tak super jako v NARCOS a Marco Beltrami se zřejmě po poslechu soundtracku k SICARIO nechal jen maličko inspirovat v dunivých dronech, ale potuď vše vpohodě. Možná si to vyžaduje opakované shlednutí. Mimochodem tu poctu UNIVERSAL SOLDIER (první pokus o likvidaci Wolverinova klonu na žačím stroji) respektuju! 89%

    • 24.3.2017  11:04

    Powers Booth, člověk s největším čelem na světě a obstojně režírující i hrající Bill Paxton ve filmu, u kterého zamrzí to, že měl na mnohem víc než na pointu a lá VĚŘTE NEVĚŘTE. Zábava dobrá, ale doufal sem v lepší skóre.

    • 24.3.2017  11:01

    Solidní zábava, která pobaví hlavně na úrovni pocty a citace, když si namátkově bere z PREDATORA, APOCALYPSE NOW, JURSKÉHO PARKU, PLATOON a zároveň servíruje film z žánru "nezdařené expedice". První půle je nesmírně zábavná, ve které se film odehrává zhruba v pětiminutových segmentech a je pastvou pro diváka. Druhá půlka je pak příliš protahovaný nekonečný souboj Konga s hlavním lebkolezem. Poněkud závažný problém je v hloubce postav - kromě Samuela L. Jacksona, který na konci vietnamské války našel ještě svého posledního nepřítele, přerostlou opici, je zcela nulová. Účast Tomma Hiddlestona zbytečná (hlavní role, ovšem s nulovým charakterem, respk. Goodmanova postava o něm hovoří jako o muži, "který šel do války něco hledat, a jelikož to nenašel, tak tam stále je", což je skutečně jediný charakterový přesah jeho postavy) a např. Brie Larson je zcela zbytečná a v momentě kdy při pohledu na hrobku kongovy rodiny pronese větu "viděla sem dost masových hrobů na to, abych jeden z nich poznala", tak máte chuť ji vytahat za ucho a vyhodit z plátna. Navíc nefunguje ani v genderovém mixéru jinak zcela chlapské posádky, která je převážně složená z vyměklejších rockerských typů. Což mě dostává možná k nejzásadnější složce filmu - soundtrack poskládaný z BLACK SABBATH, STOOGES nebo CREEDENCE CLEARWATER je absolutně boží, o to víc zamrzí, že závěrečné titulky se nenesou v tónech propunkové palby, ale v Jackmanově zbytečné dobrodružné epice. Jinymí slovy, KONG je za 65% = hodně slušná zábava, která ale měla na víc.

    • 21.3.2017  12:23

    COP LAND je film, který může vyhovovat zřejmě jen malé sortě publika. Nejedná se o jasnou americkou nezávislou artovku, byť elementy nezávislé filmařiny v sobě má. Neosloví většinu fanoušku Stalloneho, neboť je to film až ryze neakční (jediná akční scéna je až na konci filmu a je to v podstatě zpomalená noisová sekvence, ve které se Mangold snaží imitovat stav čerstvě ohluchlého Freddyho Heflina). A naopak většina sofistikovaných diváků si s COP LAND zřejmě utře nos, protože film se Stallonem nemůže mít přesah. Což je chyba. COP LAND totiž není jen netradiční stallonovka, ale je to film, ve kterém Stallone skutečně soustředěně a plnohodnotně hraje. Jeho Freddy Heflin je postava, která se odprosťuje od všech nám známých stalloneho prvků. Má pivní bachor, po večerech brouzdá opilý v místním baru v sandálích a staré košily. Je na jedno ucho hluchý a nijak bystrý fízl malého zapadáku, kde mu byla udělena role šerifa proto, aby držel hubu, dával pokuty za parkovaní a do ničeho se moc nešťoural. Není to ten klasický nabubřelý Stallone, obklopený luxusem a s falešnou aurou glamour sofisitikovanosti, jak se nám snaží prezentovat svůj životní styl v podstatné většině svých filmů (snad s vyjímkou Ramba a Cobry). A hlavně: je fakt famózní. Hraje zcela maximálně v každé scéně. Je maximálně vhodným sparingpartnerem jinak epochálního ansámblu: Harvey Keitel, Ray Liotta, Robert De Niro nebo Robert Patrick. Kvalita jeho herectví s ostatními herci krásně koreluje a radostně překvapuje. Mangold sice mohl malinko přitlačit, možná by COP LAND mohl nést ještě trochu víc z odkazu nezávislé filmařiny a dokonce by mohl být i o něco delší než jen 116 minutová verze (byť i v ní se dostatečně stihne věnovat pestré paletě postav), pořád to ale bude jeden z nejlepších policejních filmů 90. let, který mimochodem nenese punc devadesátek tak jako mnoho jiných.

    • 21.3.2017  12:07
    Drive Angry (2011)
    ****

    Famózní eskapistická jízda, která mě odzbrojila hned v první minutě filmu. Pekelně soustředěný Nicolas Cage v roli muže, který utekl samotnému peklu, aby překazil plány fanatickému kultu vedeného dvojníkem Neila Younga. DRIVE ANGRY je skutečně vydatná potrava pro duši natočená bez servítek a s nadhledem a já nemohu dostatečně poděkovat tvůrcům, že se při práci na scénáři dokázali tak překrásně odpoutat. Chvála samozřejmě nepatří jen Cageovi, který se do svého výkonu opět ponořil až po uši (snímek je jakousi akční fantasy variací na WILD AT HEART), ale i zbytku hereckého ansáblu, který zjevně sekundoval ideu tvůrců a bez jakékoliv skryté ironie doručili zcela efektniví výkony, tedy především William Fichtner jako účetní z pekla, Amber Heard nebo šerif Tom Atkins. Po letech se tu Cage setkal i se skromným Davidem Morsem (THE ROCK).

    • 19.3.2017  21:26
    Neznámý Alain Delon (TV film) (2015)
    **

    No to byl skutečně Neznámý Alain Delon. Bohužel jsem viděl zkrácenou verzi (52 minut), která není ničim víc než komentovaným stručným životopisem a filmografií.

    • 18.3.2017  12:13

    Jeden z top hereckých výkonů Billa Paxtona se odehrál v obskurní, nekonvenční a pořádně špinavé černé komedii. Jestli chcete vidět mistra v jeho ryzí tour de force, tak si dejte THE DARK BACKWARD. Příběh špatného komika, který zažije svých 15 minut slávy až v momentě, kdy mu na zádech vyroste třetí ruka. Čehož neváhá okamžitě zneužít jeho nejlepší kamarád, popelář a amaterský harmonikář Bill Paxton.

    • 17.3.2017  14:13
    Tetsuo (1989)
    *****

    Vše již bylo řečeno, ale lidi: ten SOUNDTRACK! Naprostá dokonalost.

    • 17.3.2017  14:12
    NN-891102 (1999)
    **

    Z hovna bič neupleteš, ale soundtrack je skvělý!

    • 17.3.2017  14:11

    Naprostá a všeobjímající nukleární psychedelie. Snímek, z něhož si po shlédnutí absolutně nic nepamatujete, neboť jeho divoká intenzita a fantastický rozměr s každou další scénou maže předchozí prožitek a po 47 minutách vás film vyplivne zcela očistěného. Dokonalé dílo!

    • 17.3.2017  14:07
    Bez kalhot (2012)
    ****

    Jedno z mnoha dalších děl Stevena Soderbergha, které je téměř na pomezí dokonalosti a zároveň trpí jemnou vyvanulostí, která ho ve finále umístí pouze do škatulky "velmi dobrý film". Soderbergh tu opět mistrně staví podstatnou část snímku na hercích samotných, byť jim, kromě tradičně excelujícího McConaugheyho, nedává mnoho prostoru k osobnostní exhibici. Mnoho situací a výrazů tady umně shrnuju jedním nebo dvěma přesnými gesty, vše podepřeno jeho (jako obvykle) špičkovou kamerou. Hodnocení zde odpovídá obecnému vnímaní MAGIC MIKE: na první pohled film o sexy male striptérech, pro mnohé díváky však s nečekaně přidanou hloubkou. Rozhodně se toho ale nebojte.

    • 17.3.2017  13:57
    Zbraň (1990)
    *****

    Neúprosná, ovšem výtečná vize Richarda Stanleyho. Těžkotonážní dílo z cyberpunkové škatulky s psychedelickými a goth rockovými elementy.

    • 1.3.2017  14:17

    Těžkotonážní badass akce, která se nebojí plejády fraktur, vyražených očí a krvavých šlehanců. Na tohle jsem u martial art filmů nebyl zvyklý. Výborná je scéna, kde Chiba uštědří protivníkovi pořádnou "spencerovku" a v dalším střihu vidíme jen rentgenový snímek, na kterém se pěst boří do lebky. Sonny Chiba a jeho Tsurugi je hodně rozporuplná antinhrdinská postava, ale zahraná tak, že mu neleze nefandit. (+ výborný psych/funk soundtrack)

    • 1.3.2017  14:10

    Je to člověčinka, ale dobrá, nepřepálená. A takovou zkousnu i já. A hlavně je to velmi dobře zahrané, extra bod za výtečně využitého Matthew Brodericka.

    • 1.3.2017  13:34
    John Wick 2 (2017)
    *****

    90% O novém filmu Keanu Reevese nelze suše prohlásit, že je to jen akční film (byť by to bylo celkem snadné, neboť zhruba 85% filmu tvoří nonstop akce), stejně jako to kdysi nešlo prohlásit o jeho pro žánr přelomovém filmu Matrix. I John Wick 2 je totiž v lecčem jiný a byť nevytváří žádné zcela originální hodnoty či metody, naopak spíš vhodně recykluje a cituje od jiných tvůrců, je to snímek, který funguje na mnoho úrovních, které svým způsobem vytěžují globalní akční žánr. A tím mám na mysli i svět videoherní a komiksové akce. John Wick 2 je v prví řadě baletním filmem, kterým nás po většinu jeho stopáže provází jedno nekonečné, choreograficky dokonalé číslo tance smrti. Ve svém tanečním spektru je to film velmi pestrý, neboť se dočkáme momentů, kdy postavy předvádějí notné fyzické herectví, nepodobné asijským akčním spektáklům (např. vydatná scéna kdy se John Wick a jeho nepřítel kutálejí po dlouhém historickém schodišti a divák dostane pocítit každý onen pád ze schodu na schod). V jiných momentech si naopak můžeme vychutnat propracované kontaktní bojové scény muž proti muži (a lá Jason Bourne) anebo se jen těšit rafinovanosti probíhající akce (např. sekvence z newyorského metra). John Wick 2 je zároveň koncipovaný jako videohra ze staré dobré školy 3D stříleček, ve které se náš hrdina v dynamickém tempu posouvá z levelu do levelu a po ukončení dalšího tasku ho vždy čeká nemilé překvapení. A pokud přežije a dojde kýženého konce, může i zjistit, že na něj čeká již připravený datadisk, což je nepochybně případ pro Johna Wicka, jehož druhý díl znovu končí otevřeně. Postava elitního zabijáka, čističe, strašáka, multilinguální bytosti Johna Wicka se filmem pohybuje jako nadupanou videohrou puštěnou na maximální level obtížnosti, která zpomalí jen v momentě, kdy je potřeba načerpat nové informace. Lokality ve filmu působí přesně jako různé herní levely a to i s tím, že v momentě kdy jimi John Wick úspěšně projde už se do nich nikdy nevrací, jen postupuje vpřed. Asi nejdokonalejší videoherní reflexe příchází v momentě, kdy Wick plní svůj závazek v římských katakombách. Před akcí si na různých katakombách rozmístí zbraně odlišného palebního kalibru a když pak po vyplněné akci prchá, zbraně různě sbíra tam kde je zanechal a likviduje jimi velmi překvapené protivníky, kteří nechápou, kde se mu v rukou zrovna vzala brokovnice, když mu před chvíli došli náboje jeho pistole. Tedy úplně stejně jako když hráč v koridorech Duke Nukem narazil na brokovnici nebo jet pack. Ostatně i lokace filmu jsou typickými herními koridory, ať už právě římské podzemí, parkovací garáž, prostory newyorksého metra anebo závěrečný shoot out v zdrcadlovém labyrintu, resp. Uměleckou instalací v museu moderního umění, které je domovem mírně sofistikovaného padoucha. Aby si divák mohl celé dílo bez velkého dumání užít je především nutné hned z kraje přistoupit na několik pravidel. Film se neodehrává ve skutečném, ale fikčním světě, který má zcela jiné zákonitosti, než ten náš. To je například téměř absolutní absence policejních nebo obranných složek, ale i to, že snímek nikdy nepřipustí žádné skutčené souvislosti kulturního nebo politického rázu (tedy až ne specifické zmínky o struktuře skutečné italské mafie), tudíž nelze nikdy zakotvit. A zároveň je potřeba zcela obejmout fakt, že John Wick je SUPER hrdina. Z části můžeme jeho neohrozitelnost připisovat jeho tzv. taktické podšívce (neprustřelná vrstva všitá ve všech jeho padnoucích oblecích), zbytek je ale potřeba odkázat na skutečnost, že John Wick je postava s nadliskou silou, vytrvalostí a nezlomnou staminou. Pokud tohle divák, stejně jako já, příjme od samého začátku, může se pak jen kochat promyšlenou, famózní, vtipnou a originální akcí. A klidně si třeba představovat, že svět, ve kterém John Wick existuje, je jakýsi jiný derivát Matrixu. Ostatně Laurence Fishburn tu hraje velitele jisté podzemní diverzní skupiny, což může bujné divácké fantazie jen podpořit. A to i přesto, že se nám tvůrci občas snaží naznačit, že John Wick je muž z našeho světa – třeba když vytáhne z kapsy svůj iPhone a poněkud naštvaně se zahledí na jeho rozpraskaný displej. Druhý díl John Wicka je, byť je to těžko uvěřitelné, mnohem akčnější než jeho předchůdce. Akce začíná v první vteřině filmu a nezpomaluje. Nepůsobí to nijak monotóně, a to jednak díky bravůrnímu provedení (Chad Stahelski režíruje velmi pružně a přehledně zároveň a díky tomu film bude vyčnívat z dnešního standardu hollywoodských akčních filmů, které trpí jistou nepřehledností na úkor tempu) a druhak i díky zasvěcení diváka do pravidel světa John Wicka a oné elitní zločinecké organizace, jejíž je součástí a ze které se snaží neúspěšně vykoupit. Ale především jak již bylo řečeno – JOHN WICK 2 je videohra a kdo přistoupí na její pravidla a nechá se unášet, může v kině dojít až k absolutnímu požitku.

    • 23.2.2017  14:40

    Tohle je zaručeně největší psych co jsem kdy viděl. Absolutní must watch záležitost, která se neustále mění, aby nakonec dozrála ke zcela transcedentní pointě.

    • 23.2.2017  14:37
    Ikarie XB 1 (1963)
    ****

    70% Extrémní Liškův soundtrack. Od Juráčka bych ovšem čekal, že půjde víc do plnejch.

    • 23.2.2017  14:33
    Dědictví (1978)
    **

    Snímek podle scénáře jednoho z dvorních Hammer Films autorů, Jimmyho Sangstera, se do roku 1978 už zoufale nehodí. Z THE LEGACY jsou cítít pozdní 60. léta na sto honů a přátelé, celkem to smrdí. Publikum, které v té době prošpikovaly kusy jako THE OMEN, EXORCIST nebo ROSEMARY'S BABY, muselo tohle dílo příjmat jen velmi těžko. Celé je to taková hodně softová báchorka pro babičky nebo studenty prvního stupně základní školy, ovšem tak trochu v hávu To je vražda, napsala! Fanoušek žánru zde může ocenit solídního Sama Elliotta, jinak asi nic.

    • 23.2.2017  14:27
    Bitch Slap (2009)
    ****

    BITCH SLAP je určitě jedna z divnějších (a zároveň celkem originálních) věcí, kterou jsem kdy mohl vidět. Hodně úchylná a nezřízená pocta tvorbě Russe Mayera, u které je pochopitelně nutné se trochu odpoutat a nic moc neřešit (což bych v tomto případě skutečně vůbec nedoporučoval). Thumbs up za minirole Kevina Sorba (HERKULES) a Lucy Lawless (XENA), tomu říkám promyšlený casting. #420

<< předchozí 1 2 3 4 16 30 45 59
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace