Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (348)

plakát

Vyproštění 2 (2023) 

Lepší. O dost. Akce vyrostla o parník a i příběhově je z toho slušně nadprůměrné 90. béčko. Potenciál i prostor ke zlepšení byl ale překvapivě mnohem větší. Mám pocit, že Hargrave už tu dře svůj strop. Vizuál, logika i děj by tak v rukách zkušenějšího tvůrce mohl dovést film ještě k mnohem vyšším metám. Uvidíme příště. 60 %

plakát

Batman (2022) 

Emo načančaný Batman bez jediné kapky krve a skutečné divácké emoce. Pokus o budování ságy, ve skutečnosti spíš telenovela pro teenagery. 50 %

plakát

Sebevražedný oddíl (2021) 

James Gunn to nemá v hlavně v pořádku. Díky bohům za to! 70 %

plakát

Vyproštění (2020) 

Netflix je definitivně Hallmarkem pro 21. století. Je to televizní, lacině vypadající, tupé a neskonale béčkové. S trochou humoru a nadsázky by to mohla být pecka, ale bere se to příliš vážně, kupí to tuny patosu a je to místy neuvěřitelně trapné. Akce je fajn, ale její repetičnost začne po čase nudit. Tohle může stačit jen teenagerům slintajícím u digitální krve, nebo gerontům, kteří už zapomněli, jak má vypadat akční film! Slabých 30 %.

plakát

Star Wars: Vzestup Skywalkera (2019) 

Strašná sračka. Hlavní rozdíl této rychlokvašky oproti staré hexalogii? Lucas seděl nad dílčími aspekty výsledného produktu s profesionály z jednotlivých branží a společně vymýšleli, co bude nejlepší pro film. Jeden člověk měl však hlavní slovo, duchovní otec značky a sám rozhodně více než naprůměrný filmař. A teď? Kennedy, která tomu rozumí jak já české očkovací strategii, a která natočila leda tak nekoukatelné domácí péčko, se sejde s odborníky na průzkum trhu, divácké nálady a výrobci hraček, aby probrali, co se dnes divákům líbí, co americké rodinky čekají od zábavného filmu a s čím si budou jejich děti hrát v příští sezóně. Nemá to žádnou logiku ani vnitřní strukturu, jak atrakce v zábavním parku, vše se tu dělá jen na efekt a pro zvýšení prodejů, ne pro kvalitu produktu. Gratuluju, zabili jste Star Wars.

plakát

Mandalorian (2019) (seriál) 

Hercules ze světa SW. Disney pokračuje v trendu ničení kdysi slavné značky. Líbivý vizuál, jinak šeď, průměr a bolestivé dojení frančízy. Až mi bylo vlastně smutno. Nenechte se oblbnout pozlátkem a mějte trochu nároky! Finalní CGI xicht je něco, co by milovník SW neměl nikdy v životě vidět. Lituji, že to Lucas prodal, zlatý Jar Jar. 50 %

plakát

Kapitán Říp - Jak se seznamoval s ženou svých snů (2020) (epizoda) 

Tradičně to drží nad vodou Vyorálek, jehož dikce je naprosto famózní. Překvapením je ale i skvělá Krezlová, která se toho zhostila s grácií. Na to, jak debilní je to postava, jak trapné má scény, a jak je celý tenhle pořad mimo. Jen TA scéna mohla být trošku kratší. A přelepené bradavky méně viditelné.

plakát

Kapitán Říp - Jak to celé začalo (2020) (epizoda) odpad!

No, ty píčo. Po předchozím fajnovém vzepětí pád na nové dno. Málo tahouna seriálu, příliš mnoho loutkařů v záběru a strašné vedlejší postavy. Zabitá montáž a vtipné tu jsou jen easter eggy. Za mě šlo klidně to vysvětlování původu úplně vynechat, cokoli by si divák domýšlel, by bylo lepší než skutečnost.

plakát

Pásky z Nagana (2018) 

"Nagano - k lásce schůdeček, s úctou Ondřej Hudeček."

plakát

Zaklínač (2019) (seriál) 

Odevzdat toto jako školní úlohu, styděl bych se za sebe. Neuvěřitelně uspěchané závěrečné díly (posunutá premiéra na Vánoce), a to jak trikově, herecky, tak hlavně dějově. Od půlky série to prostě přestává dávat smysl, peníze očividně došly, a tak se např. velkolepé královské tažení na draka odehrává v lese a jeskyni a je u toho všehovšudy asi 10 lidí. Strašně smutné to sledovat a říkat si, že toto i polský Wiedzim zvládl natočil lépe. Velký problém je podle mě očividné nepochopení, co je na předloze důležité a zábavné (chybející humor Geralt vs. Marigold, a obecně bardův nevyužitý potenciál, nepochopení smyslu a působení mágů ve světě, měnění charakterů k horšímu-zplošťování, trpaslíci působící vyloženě jako postižení a neschopní lidé...). Dále pro nečtenáře vypuštění některých stěžejních pasáží, díky kterým pak díly postrádají osudovat, smysl a napětí (vysvětlit smysl trhu v Blavikenu, Soden obecně, Brokilon...). Dějové problémy neleží v krácení a měnění povídek (první povídka = třetí díl je napsaná dobře), ale v tom, když smažete kus přelohy a nahradíte ji vlastním dějem, který ale nedává smysl a má úrověň slohové práce žáka třetí třídy. Poslední díl už je vyloženě zoufalství a z epické osudové bitvy je zde udělána trapná taškařice na nějaké polské zřícenině, kde pobíhají sedláci a pár neschopných vořežprutů, co občas vyčarují světélko. Dalším problémem je, že se z vedlejších postav stávají hlavní. Yennefer má více prostoru než Geralt, což by nevadilo, kdyby byla zábava sledovat něco jiného, než její neustále ukázaná prsa. V přeloze je postava na vedlejší koleji, takže v seriálu si děj kolem ní museli povymýšlet, což je značně vidět a nejzajímavější události kolem Geralta se kvůli tomu krátí. Tři hvězdy za herce, souboje a první půlku série, s tím, že potencál to má, ale bohužel Lauren Schmidt není schopný člověk, kterému bych věřil, že to zvládne realizovat. Půjde to dolů.