Recenze (1 494)
Nadpřirozená moc (2023)
Ja som sa nenudila ani v jednej časti dokumentu, vlastne som ani nevnímala žiadne prechody (okrem pred a po). Remeselne je to spravené dobre, Sean Penn sa snažil o vyváženie profesionality a osobného vkladu, a myslím, že sa celkom podarilo. Srdce mi drásala rekapitulácia strašných vecí, ktoré sa stali, ale aj pomyslenie, že už sú to dva roky od začiatku vojny, a namiesto optimistického scenára naopak pomaly ale isto skĺzame k tomu katastrofickému, kvôli ľahostajnosti, neochote a hre na politickú korektnosť, ktorú raz demokratické krajiny veľmi oľutujú.
American Horror Story - 1984 (2019) (série)
Úplne chápem, že táto sezóna AHS je s láskou a nostalgiou hlboko v srdci venovaná všetkým mládežníckym hororovým filmom 80. rokov, a celé je to schválne preštylizované v duchu tejto pocty. No asi som ich dosť nevidela a nemilovala, keď mi tentoraz postačia 3* (priznávam bez mučenia, ľúbila som iba Voskové múzeum 1 a 2). Vyvražďovačky boli dlhé a únavné, zvyšok pomerne prekombinovaný, ale teda oukej. 1984 nebude patriť medzi moje srdcovky, už sa teším, čo mi prinesie Double Feature.
Leo (2023)
Prvú tretinu som sa smiala, poslednú dojímala, a medzitým oboje na preskáčku. Po štyridsiatke má už človek inštinkt celkom slušne vycibrený, a tak ma prvý pohľad na plagát okamžite prilákal k traileru, a po ňom som už slintala na film. Svižná, vtipná, poučná rozprávka s výbornými hláškami, a špeciálne body získavajú krpatí planktóni, to bola vychytávka jak oči! (kapem)
Šťastný nový rok (2019)
Pokus o česko-slovenské Love Actually celkom nevyšiel, ale snaha bola. Výsledný dojem mi v závere ešte pokazil, sorry za spoiler, ten nerealistický turbo pôrod, presne toho stupídneho druhu ako vo všetkých amerických filmoch. To panoptikum postavičiek bolo celkom milé.
The Mandalorian - Kapitola 21: Pirát (2023) (epizoda)
Seriál žeriem, ale vysvetlí mi niekto, prečo "ľud mesta Nevarro" tvorilo asi 50 štatistov? Nemohli ich rozmnožiť aspoň digitálne?
Kuciak: Vražda novináře (2022)
Mňa to úplne rozsekalo.
Menu (2022)
Tri alebo štyri? Hm. Dobré herecké výkony, mrazivá atmosféra, zvrátené nápady, ale... nemám pocit, že by som bola videla čosi nevídané, neslýchané. Asi nechám len tie slušné 3 hviezdičky. Pobavilo ma, že šéfkuchár Slowik pochádza z Bratislavy.
Rozhovory se zabijákem: Jeffrey Dahmer (2022) (seriál)
Najprv som sa odhodlávala, či po seriáli s Evanom Petersom ešte mám na toto žalúdok. Zvedavosť zvíťazila, a bolo to zaujímavé doplnenie ďalších faktov i dobového kontextu. Ešte stále mi nejaké zostali nezodpovedané otázky, ale obludnosti už stačilo.
Otřes: Zemětřesení pod Everestem (2022) (seriál)
Už od detstva milujem dokumentárne filmy, ale neviem si zvyknúť na modernú vlnu dokudrám. Obvykle vo mne vyvolávajú rôzne nepríjemné pocity od opovrhnutia cez podráždenie až po striasanie odporom. Avšak v tomto prípade bola tá umelá dramatizácia prepojená so svedectvami a archívnymi zábermi tak nenútene, že som si dokudrámu vlastne ani nevšimla. Aftershock je výborný mix tragédie, napätia a drámy. Vyberá si individuálne a osobné príbehy, aby nimi ilustroval masovú katastrofu. Divák iracionálne dúfa, že sa predsa len niečo dobré stane, hoci pozná smutné fakty a čísla.
Mlsné medvědí příběhy (2020)
Neskutočne milé, vhodné aj pre najmenšie deti.