Poslední recenze (383)
Kameňák 4 (2013)
Ne, to opravdu nejde! více na http://blog.snowskyfilm.com/?p=389
Klub poslední naděje (2013)
Klub poslední naděje je vynikající film stojící na úžasných hereckých výkonech. Téměř vše je v něm dokonalé. Od režie, scénář (nikdy bych neřekl, že oběma postavám budu držet palce, aby se vyléčili, i když předem mi bylo jasné, že to je prohraný boj), kameru, hudbu až po make-up (který prý stál pouho pouhých 250$, tedy na tolik bude od letošního roku ohodnocena oscarová soška za tuto kategorii :D ). Jediné co by se dalo vytknout je zbytečná hlavní ženská postava. Když už tam byla dána, tak bych si představoval jinou herečku než Jennifer Garner, která nehrála sice vůbec špatně, ale Mattheowi a Jaredovi se neudržela a ztratila jejich „rychlost“. To je ale jen malá výtka na jinak úžasném filmu. více na http://blog.snowskyfilm.com/?p=379
Podfukáři (2013)
60%...Film je pak přesně takový jaký jsem čekal. Iluzionisti předvedou neuvěřitelné kousky, vše vypadá jako skutečná kouzla, ale pak přijde postava Morgana Freemana, bývalý kouzelník, který se teď živý jako „bořič kouzel“, a vše logicky vysvětlí. Najednou se vše změní na styl Dannyho parťáků (šílené plány, které nemůžou v reálném světě nikdy vyjít, protože spolehájí na velmi přesné načasování atd.). Možná to teď znělo velmi kriticky, ale pokud přistoupíte na „logiku“ tvůrců (dobře dělám si srandu, pokud vypnete mozek ) tak shledáte první dvě vystoupení (ve filmu jsou tři) velmi efektivní (pokud jste v životě zvládli kouzlo s hledáním jedné karty a nejste tudíž žádný iluzionista). Více na http://blog.snowskyfilm.com/?p=346
Poslední deníček (2)
To NEJ... 2012
Po loňské absenci přehledu toho nej (v kinech byli samý srač...špatné filmy, a těch pár filmů to nezachránilo) opět zrekapituluji můj filmový rok. Byl to rok plný očekávaných hitů, jako jsou Avengers, Temný rytíř povstal nebo nejočekávanější film roku Hobit. Také to byl rok návratů na filmové plátno (Star Wars, Titanic, Příšerky s.r.o, atd.) a opravdu vtipných komedií (Diktátor, Prci Prci Prcičky 4, Méďa, nebo u nás neuváděná 21 Jump Street). Opět se ukázala kasovní síla 3D a komiksových adaptací (Avengers, Temný rytíř povstal, oba dva šli přes miliardu celosvětově), ale také síla natěšenosti (po 4 letech se vrátil James Bond a jeho Skyfall chybí kousíček k miliardě a to nebyl ve 3D). Filmově se tedy rok 2012 dá zařadit k těm nadprůměrným. Ale teď už k jednotlivým kategoriím.
Trailer roku
3. místo
2. místo
1. místo
(Linky vedou na Youtube)
Trailery už několik let vypadají díky Inception podobně (letos to zkazilo hlavně nový Star trek), tudíž Muž z oceli byl vcelku osvěžující. Trailery na budoucí megahity už ale také neprozrazují tolik z děje, a když ano, tak to dělají rafinovaně, že nevíte proč, jak, kdy, kdo (viz iron man 3, proč na konci vláčí oblek? star trek, je hlavní záporák opravdu Khan?). Zároveň trailery na komedie jsou úderné, hodně navozující a neprozrazují nejlepší vtipy. Škoda, že jsme se nedočkali teaseru na pokračování Hobita
Překvapení roku
Prometheus ... opravdu to Ridley Scott natočil s tak špatným scénářem :(
Star Wars ... jednička byla opravdu špatně zkonvertována do 3D, a pak ještě taková menší záležitost s oznámením pokračování
21 Jump Street ... proč to sakra nebylo u nás v kině?
Cabin in the Woods ... proč sakra nebyla tahle originální vyvražďovačka v kině?
Poslední výkřik ... kdo to sakra pustil do kina?
(Linky vedou na profil filmů)
Filmový song roku
Adele - Skyfall VS Neil Finn - Song of the Lonely Mountain
(Linky vedou na Youtube)
Události spojené s filmovým světem, které jsem zažil
Koncert Pražského filmového orchestru...vynikající zážitek pro všechny fanoušky filmové hudby. Určitě koncert navštívim i v průběhu následujících let!
Hobit v IMAXu...to snad ani nepotřebuje komentář :-)
Titanic ve 3D...nepodařilo se mi vidět Cameronův masterpiece v IMAXu, ale pouze v klasickém 3D kině, ale i tak to byl velmi silný zážitek, vidět film tam kde má být, na velkém plátně.
Režisér roku
3. místo
Christopher Nolan ... dokázat převést na plátno vynikající trilogii bez výrazné ztráty kvality se povedlo jen F. F. Coppolovi, Peteru Jacksonovi a teď i Christopheru Nolanovi, když dovedl do kin epické finále Temného rytíře, které bylo jak se patří osudové, po technické stránce bez chyby, ovšem mělo tu smůlu, že přišlo po druhém dílu.
2. místo
Andy a Lana Wachowski, Tom Tykwer ... mít odvahu na tak komplikované dílo jakým je Atlas Mraků, to si zaslouží úctu. A natočit každý ze 6 příběhu v nadprůměrné kvalitě a v jiném žánru, to si zaslouží druhé místo v mém žebříčku.
1. místo
Peter Jackson ... opět se vrátit do Středozemě a opět bravurně! Smekám Mistře!
Herečka roku
3. místo
Charlize Theron ... Prometheus, Sněhurka a lovec
2. místo
Halle Berry ... Atlas mraků
1. místo
Keira Knightley ... Anna Karenina
Speciální ocenění : Kristen Stewart a Iveta Bartošová...první jmenované za výdrž v tváření po celou sérii Twilight a navíc i v nové Sněhurce, a druhé jmenované se vzkazem : Táhni už do prdele!
Herec roku
3. místo
Jude Law ... Anna Karenina
2. místo
Sacha Baron Cohen ... Diktátor
1. místo
Martin Freeman ... Hobit
Speciální ocenění : Tomáš Magnusek...taky už jdi do prdele!
Nejlepší filmy roku v české distribuci
10. místo Prometheus
9. místo Skyfall
8. místo Anna Karenina
7. místo Temný rytíř povstal
6. místo Méďa
5. místo Prci Prci Prcičky : Školní sraz
4. místo Muži, kteří nenávidí ženy
3. místo
Avengers ... splněný sen všech fanoušků komiksů, nejvíc zničený New York v historii kinematografie a nejlepší tým poprvé na velkém plátně. Vynikající!
2. místo
Atlas mraků ... 6 různých příběhů, 6 různých žánrů, a stejně to dává smysl dohromady (při vícero zkouknutí)
1. místo
Hobit ... mohl být snad jiný film první?
Všichni se před deseti lety skláněli před Pánem prstenů. Budou se všichni sklánět před Hobitem? Minimálně před prvním dílem určitě. A co tam dělá Prometheus? No měl štěstí na technickou stránku filmu, která byla i mnohem lepší než v Temném rytíři, ale scénář zmastil celý film a tak je pro Promethea úspěch, že je aspoň v TOP 10. Bohužel se zatím nedostalo na filmy jako je Argo, Pí a jeho život, The Words, Sedm psychopatů nebo Raubíř Ralph, které mají hodně velkou šanci narušit žebříček (minimálně Argo si myslím, že bude mít místo v TOP 10 jisté, bye bye Promethee). A proč nemám žebříček nejhorších filmů roku? Abych se přiznal, tak nemám žaludek a taky čas koukat na špatné filmy. A ani Twilight už není to co býval.
Tak a takový byl rok 2012. A na co se těším v roce 2013? To najdete v mém profilu :-)