Oblíbení režiséři (10)
Mistr Napětí a atmosféry. Točí velmi osobité filmy, které mi hodně sednou. V temnotě a depresi máme podobnou zálibu.
Současný nejtalentovanější tvůrce, který se nebojí být "jiný". Co film, to skvost, je to právě on, který mě inspiroval dát se na dráhu amatérského filmaře. Paradoxně právě jeho filmy mě vždy uvrhnou do deprese, že něco tak oduševnělého a komplexního nikdy nemůžu stvořit. Jediný režisér o kterém si myslím, že nikdy nenatočí vyloženě špatný film. Hlavně proto, že si filmy vybírá velmi pečlivě a sám si píše scénáře. Génius.
Krzysztof Kieślowski
Nejlepší filmy:
Amatér (1979)
Krátký film o lásce (1988)
Tři barvy: Červená (1994)
James Cameron
Nejlepší filmy:
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Vetřelci (1986)
Terminátor (1984)
Člověk, co dal světu filmy jako Vetřlec, Blade runner, Gladiátor. Dokáže spojit efektní akci a chytrý příběh. Není co dodat.
Michael Mann
Nejlepší filmy:
Nelítostný souboj (1995)
Poslední Mohykán (1992)
Collateral (2004)
Steven Spielberg
Nejlepší filmy:
Schindlerův seznam (1993)
Dobyvatelé ztracené archy (1981)
Indiana Jones a Poslední křížová výprava (1989)
Sergio Leone
Nejlepší filmy:
Tenkrát na Západě (1968)
Hodný, zlý a ošklivý (1966)
Tenkrát v Americe (1984)
Paul Thomas Anderson
Nejlepší filmy:
Saturday Night Live (1975) (pořad)
Magnolia (1999)
Až na krev (2007)
Hirokazu Kore'eda
Nejlepší filmy:
Nikdo to neví (2004)
Jaký otec, takový syn (2013)
Nehybná chůze (2008)