Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Thriller

Recenze (323)

plakát

Není čas zemřít (2021) 

NTTD je pátý a poslední díl s Craigem v roli Bonda, který se do kin dostal po řadě potíží a odkladů až po šestileté pauze. V mnoha ohledech jde o klasickou bondovku se vším, na co jsme zvyklí, ale po příběhové stránce se tvůrci rozhodli natočit nejemotivnější bondovku v celé sérii a odhodlali se k několika radikálním rozhodnutím, se kterýma se lze buď smířit nebo je nenávidět a potažmo pak i celý film.  Předtitulková část se jako ve všech Craigových filmech (možná kromě QoS) povedla na jedničku, rozehrává skvěle příběh ve dvou časových rovinách, v té současné s perfektní akci v nádherných lokacích. Bohužel po titulkové části už je film scénáristicky mnohem méně vyrovnaný, nabízí klasický megalomanský plán hlavního zaporáka, který se Bond snaží zastavit a zároveň se věnuje osudovému vztahu Bonda a Madeleine, který ale bohužel není i přes dlouhou stopáž tak propracovaný a s takovou chemií jako s Vesper v Casinu nebo Tracy v OHMSS. Celé to pak dospěje ke značně kontroverznímu závěru, který rozhodně není pro každého, zejména pro skalní fandy. Jinak se ale jedná o slušnou bondovku s hezkými lokacemi a vcelku povedenou akcí (i když té úvodní se podobně jako v Casinu nebo Skyfall už nic nevyrovná), potěší návrat ke gadgetům i Zimmerův hudební doprovod. Slabší už je Malekův záporák, který je poněkud nezajímavý, málo využitý a v druhé polovině filmu vůbec nechápu, čeho se snaží dosáhnout (zabít co nejvíc lidí jen pro vlastní potěšení? získat peníze z prodeje zbraně?). Celkově se nejedná o žádnou pecku ani průser (pokud se člověk smíří se závěrem) a jsem zvědavý, s čím a s kým přijde duo producentů příště, přitom je jasné, že všech 5 filmů s Craigem budou ignorovat, že Craigův Bond a jeho příběh od CR až po NTTD stojí zcela mimo zbytek série.

plakát

Halloween zabíjí (2021) 

Asi mi nějak uniklo, že se jedná o horor s nadpřirozenými prvky, protože Mike tady je svojí nesmrtelností na úrovni Wolverina, neudusí se, neshoří, několik bodných ran do břicha ani nezaregistruje, 5 střel do hrudi ho jen na chvíli uspí a zabodnutí nože do míchy taky žádnej efekt. Snad bude fungovat lis nebo ponoření do rozžhavenýho železa.

plakát

Dech života (1987) 

Po cca 13 letech trvající Mooreově éře došlo k nezbytné výměně herce v titulní roli a jak už to tak bývá, první bondovka nového představitele se tradičně povedla, jak kdyby si tvůrci dali na start vždycky extra záležet. Dech života je po většině velmi odlehčených Mooreových bondovek trochu vážnější, jinak se jede podle tradiční bondovský šablony, se kterou Broccoli moc neexperimentoval a přechod k novému herci je plynulý. Dalton má pro mě ze všech představitelů asi nejmenší charisma a nejmenší smysl pro humor, ale jinak v roli působí dobře, sebejistě a fyzicky je zdatnější než Moore, takže akční pasáže zvládá výrazně lépe. Jedinou slabinou je nevýrazný a nezajímavý záporák, ale jinak vše funguje skvěle, ať už jde o příběh, lokace, Barryho hudbu či pestré a dobře natočené akční scény, které Glen ovládal perfektně.

plakát

Království (2018) 

Drama o kauze rozsáhlé korupce ve vysokých politických kruzích Španělska po celou dobu vyprávěné z pohledu hlavního hrdiny, který se snaží udělat vše pro svojí záchranu, zatímco většina ostatních se od něj distancuje. O thriller se však rozhodně nejedná, tohoto žánru se film jen lehce dotkne v závěrečné čtvrtině.

plakát

Jde si pro nás noc (2018) 

Bojový film, kde spíš než o propracovanou choreografii jde o neustálé zobrazování extrémního násilí, takže místo toho, aby se všichni efektně mlátili ve skvěle nacvičených scénách podobně jako je tomu v případě série Raid, tak se jen neustále sekaj na kusy všemi možnými i nemožnými zbraněmi a tvůrci jen vymýšlí co nejnechutnější způsob, jak někoho zprovodit ze světa. Občasnej brutální finish je fajn, ale když je to to hlavní, na čem stojí 2 hodinovej film, tak je to otrava. Choreografie samotná ve většině případů neurazí, ale ani nenadchne. 2.5*

plakát

Vánoční kronika (2018) 

Po dlouhé době povedená vánoční komedie pro celou rodinu, která je přece jenom spíš pro mladší publikum, ale díky sympatickýmu hereckýmu obsazení v čele se Santou Plisskenem Russellem, pohodový atmosféře, spoustě vtipných scén, chytlavému hudebnímu číslu a animovaným elfům s násilnickými sklony určitě stojí za zhlédnutí i pro ty starší, kteří mají rádi Vánoce a americké vánoční filmy. Závěrečné cameo se dalo sice očekávat, ale i tak potěšilo. Určitě si film zařadím na seznam pro opakované zhlédnutí v průběhu dalších vánočních svatků.

plakát

Tomb Raider (2018) 

Překvapivě opatrný a "komorní" origin story Lary, na kterém je vidět snaha vyhnout se přílišným chybám a taky menší rozpočet. Příběh je na poměry žánru slušný, částečně se drží videoherní předlohy a částečně jde svojí cestou, nic světoborného sice nenabízí, ale rozhodně nenudí a nebije do očí žádnými velkými nesmysly. Jak už to bývá poslední dobou běžné, příběh musí být více osobní, což je dáno pátráním po ztraceném otci a dokončením toho, co on začal, ale funguje to překvapivě dobře a flashbacky dávají civilnějšímu pojetí Lary více lidský rozměr. Alicia hraje Laru dobře a do role se hodí, těžko jí něco vytknout. Co se týče velkoleposti filmu, tak je nižší rozpočet v porovnání s komiksovými filmy od Marvelu a DC či jinou áčkovou hollywoodskou velkoprodukcí jasně znát, lokací je jen pár a prakticky nedojde na žádné bombastické výpravné exteriéry či interiéry, asi nejvíc potěšila část v řece a polorozpadlém letadle (i když před zeleným pozadím), což je asi jediná okázalejší akční scéna, jinak se film drží výrazně při zemi, možná až trochu moc, což se týká i celého závěru. Co mě ale naopak hodně potěšilo, bylo minimum počítačových efektů, které jsou využívány na úpravu prostředí, ale do akce až na pár výjimek příliš nezasahují. Přímo jsem se děsil závěrečného digitálního chaosu, na který díkybohu nedošlo a i když bych ocenil velkolepější akčnější v reálu natočený závěr, tak raději takovéto na hollywoodské poměry komorní vyústění než další hollywoodský digitálně přestřelený odpad. Ve výsledku se jedná o velmi důstojné převedení videoherního rebootu Tomb Raidera, který hře rozhodně ostudu nedělá a doufám, že si vybojuje v pokladnách kin pokračování, které se nebude držet tak při zemi jak co se týče výpravnosti, tak akční stránky, ale zároveň bude pokračovat v jedničkou nastoleném trendu reálnější akce bez nadbytku efektů podobně jako třeba u bondovek. 70%

plakát

Marshall (2017) 

Komorní film z právního prostředí Ameriky 40.let odehrávající se z velké části u soudu, se sympatickými postavami i herci, jen samotný hlavní případ filmu týkající se znásilnění bílé ženy černochem není až tak zajímavý a postrádá větší zvraty a napětí některých jeho lepších filmových bratříčků.

plakát

Povolení zabíjet (1989) 

LTK je po OHMSS příběhově teprve druhá více osobní a poněkud drsnější bondovka, ve které Bond odchází ze služby a jeho cílem je pomsta. Daltonovo podání Bonda se do příběhu hodí a i když nemá charisma Conneryho či Moorea, tak odvedl slušnou práci a v roli nezklamal. I zbylé herecké obsazení je skvělé, ať už jde o dvě hlavní představitelky, záporáka a jeho henchmana a samozřejmě potěší i větší zapojení Q. Jinak se vše nese v tradičním bondovském duchu, výprava je nádherná s řadou krásných lokací, akce je dostatek, je pestrá a natočená poctivě v reálu, humoru je tentokrát poněkud míň vzhledem k vážnějšímu pojetí filmu, ale díky tomu má příběh tentokrát svůj smysl a nedává jen záminku k cestě do další exotické lokace. Slabší stránkou je jen soundtrack, který je míň melodický a samostatně je kromě zpívaných písní špatně poslouchatelný. Škoda, že se Dalton nevrátil ještě jednou a nezkrátil tak čekání na dalšího představitele, po dvou skvělých bondovkách si ještě jeden díl určitě zasloužil. 8/10

plakát

Jason Bourne (2016) 

Jednoznačně nejslabší díl série (bráno včetně Legacy), kde se sice rádoby pořád něco děje, ale ve výsledku se vlastně nic nestane. Příběh je věsměs o ničem a dává jen jakousi motivaci k tomu, aby Bourne utíkal před svými pronásledovali stejným způsobem v prakticky stejné davové scéně za zvuků stejné dynamické hudby jen v jiných lokacích. Akce, která byla už v předchozích dvou dílech od Greengrasse značně nepřehledná a chaotická, je ... ještě víc nepřehledná a chaotická, až prakticky postrádá smysl, protože kontaktní souboje vlastně nejsou ani moc vidět díky kadenci střihu a roztřesenosti kamery a že se vlastně někdo mlátí a že někdo někoho udeřil, to se dá spíš poznat podle zvuků než obrazu. Smysl tohoto způsobu natočení akce mi naprosto uniká, když nechci akci ukázat, tak proč ji do filmu vůbec dávat. Jako jeden z mnoha akčních filmů z produkční dílny Luca Bessona ok, jako další díl Bourna zklamání.

Ovládací panel
18 bodů