Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (444)

plakát

Nejtemnější hodina (2017) 

Může někdo, kdo miluje historii, nemilovat Winstona Churchilla ? Těžko. A stejné je to s tímhle filmem - zakončeným nejúdernějším proslovem v lidských dějinách.

plakát

Metanol (2018) (TV film) 

Bravo, Česká televize. Další filmařský majstrštyk, ale co je důležitější - po Případech 1. oddělení další pocta hrdinům dnešní doby - policistům, kriminalistům a státním zástupcům. Oba palce nahoru, jen tak dál.

plakát

Avengers: Infinity War (2018) 

Marvel dokázal vytvořit jednu z největší filmových ság bez jediného zaškobrtnutí, klobouk dolů. I když by se Avengers: Infinity War mohly jmenovat jen Thanos, protože záporák všech zaporáků tu dostává jednoznačně největší prostor - na jednu stranu bohužel, protože je to na úkor některých Avengers - na druhou stranu jenom dobře, protože Josh Brolin je prostě famózní. Konec je otevřený jak vrata od stodoly a nás čeká dlouhý rok čekání. Už aby to bylo.

plakát

Hrdinové ohně (2017) 

Nemá cenu chodit kolem horké kaše - v tomhle případě spíš hořícího lesa - tohle je jeden z nejlepších filmů za posledních pár let. Uvěřitelné hrdinství vyhnané až na půdu. Skvěle zahraní borci, se kterými chcete jít okamžitě na pivo. Krásný a dojemný příběh podle skutečné události. Nic víc není nutno psát, nutno zhlédnout, nutno prožít. Neuvěřitelný zážitek ! Je tohle vůbec ještě film ? 🤔

plakát

Smrtihlav (2017) 

Srovnávat Smrtihlava s Anthropoidem nebo Atentátem je střelba mimo. Každý film je úplně jiný a snaží se o něco jiného. Smrtihlav je natočený podle románové předlohy, která už sama o sobě je historickým faktům na hony vzdálená. Kniha i film jsou především o Heydrichovi a jeho myšlenkovým pochodům, které se prolínají s osudy Kubiše a Gabčíka. Jenže, co vychází v knize, nemusí fungovat ve filmu - a to je případ Smrtihlava. Jednotlivé dějové linie spolu nefungují, sugestivní a napínavé scény střídají ty nudné, divné nebo nelogické. A většina těch podařených scén je s Heydrichem (Noc dlouhých nožů, Einsatzgruppen...). Parašutisté dostávají v podstatě minimum prostoru a herci ani nemají co hrát. Na druhou stranu Smrtihlav zdaleka není tak špatný film, jak se o něm píše. A historické nepřesnosti ? Jako sklalnímu a letitému anthropoidologovi (celkem silnému v kramflecích) vlastně ani nevadily. Uvědomuji se totiž, že jeden mladý Angličan (Anthropoid) a jeden mladý Francouz (Smrtihlav) měli více odvahy a úcty k našim hrdinům než celý český národ, kterému trvalo 67 let postavit operaci Anthropoid pomník a který dodnes nedokázal své hrdiny důstojně pohřbít. Kritizovat tak tvůrce Anthropoidu a Smrtihlava beru jako českou drzost, sobectví a neschopnost.

plakát

Wonder Woman (2017) 

Wonder Woman je přesně film podle mého - Gal Gadot je nejen přenádherná ale i přehrdinská a přecharizmatická a navíc ji zdatně sekunduje megasympaťák Chris Pine. Hudba je heroická až na půdu a atmosféra první světové války se skvěle doplňuje s komiksovým lookem. Pro mě překvapení roku a další přírůstek do soukromého Patheonu neoblíbenějších filmů.

plakát

Strážci Galaxie Vol. 2 (2017) 

Guardians jsou zpátky a s nimi neskutečný hlášky, skvělý herci, retro styl a nabušený soundtrack. Už aby byla trojka, to čekání bude zase dlouhý. Jak by řekl Groot: “I am Groot.”

plakát

Vetřelec: Covenant (2017) 

Tak že se to nevyrovná filmům Alien a Aliens bylo jasný od začátku, ale až tak moc ? Zápletka těžce béčková, neoriginální. Pointa lehce uhádnutelná, postavy se chování nelogicky, někdy až debilně. Napětí žádné, strach už vůbec ne. Jen atmosféra, výprava a kostýmy jsou opět brilantní. A hlavně hudba - jak je pro fanouška krásné uslyšel s úctou použitý motiv z prvního filmu. Našince ještě potěší několik působivých vetřelčích killů, ale jinak těžký průměr - na Ridleyho Scotta. 😔

plakát

Únos (2017) 

Nejúspěšnější slovenský film poslední doby se do českých kin nedostal, teď alespoň dorazil na iTunes. Bohužel, pro mě je spíše zklamáním a to jsem se fakt těšil. Je jasné, že divák se musí seznámit s případem únosu prezidentova syna, aby se orientoval v ději. Jenže ono to není nic moc platné - tvůrci totiž všem aktérům změnili jména (a ty si nejsou ani trochu podobná: např. mafián Sýkora je ve filmu jako Efendi. WTF?) a přidali si fiktivní postavy. Takže divák musí neustále přemýšlet, kdo je kdo a bohužel ani scénář mu moc nepomáhá. Postavy jsou matné, jejich motivy nejasné, zvraty nedávají žádnou logiku. Herci ani nemají moc co hrát, protože nikdo z nich nedostane větší prostor. Nejzásadnější scéna - vražda Roberta Remiáše je sice jako jediná natočena opravdu sugestivně, ale ani tady nepřicházejí emoce. Ty dorazí až v závěru filmu, kdy promluví Remiášova matka o spravedlnosti - ale ne té slovenské, která očividně nefunguje, ale o té vyšší, která ji jako jediná zbývá. A to je poselství filmu, které je důležitější než kvalita filmu samotného. PS: I díky tomuto filmu byly zrušeny ostudné Mečiárovy amnestie, tak snad se nad Tatrou blýská na lepší časy...

plakát

Pobřežní hlídka (2017) 

Těžce promarněná příležitost. Mohla to být skvělá komedie/parodie, místo toho je Baywatch díky debilnímu scénáři a nemastné-neslané režii nudná břečka, kterou zachraňuje jen charisma Dwayne Johnsona (ten chlap je takovej sympaťák a borec, že by snad utáhnul ještě větší hovadinu). Efrona neznám, ale komická role mu tady sedla. O ostatních hercích darmo mluvit, protože tu jsou díky tomu, že dobře vypadají v plavkách (nebo naopak nevypadají - viz. Jon Bass). Na druhou stranu vtipné momenty tady jsou, ne že ne, i když často hraničí s fekálním humorech a potěšila fajn orchestrální hudba. Přes neúspěch v kinech se prý chystá dvojka, pokud bude mít lepší scénář a režiséra, mohlo by to s touhle partou fungovat. Tak snad.