Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Oblíbené seriály (10)

Akta X

Akta X (1993)

Jsem fanouškem tohoto vyjímečného seriálu již od dětství, kdy jsem se v noci budil hrůzou, že mně vytrhne játra Eugen Victor Tooms. Akta X jsou legendou a u mne drží seriálové prvenství a to i přesto, že "...pravda je stále někde tam venku."

Bratrstvo neohrožených

Bratrstvo neohrožených (2001)

'Grandpa, were you a hero in the war?' Grandpa said 'No... but I served in a company of heroes."

Tudorovci

Tudorovci (2007)

PRVNÍ SÉRIE: Nejsem fanda seriálů, ale Tudorovci mě už dlouho lákali tématem a hereckým obsazením. Konečně jsem si udělal čas a zkouknul první sérii. Tudorovci jsou herecký koncert s dech beroucím soundtrackem, ale hlavně díky scénáři a dramaturgii skvostná emoční záležitost. Doporučuji každému, kdo dá rád přednost inteligentní charakteristické podívané před nabubřelými slepenci typu Lost atd. DRUHÁ SÉRIE: Myslel jsem si, že mne po skvostné první sérii už nemůže v rámci toho pozoruhodného seriálu nic překvapit. Mýlil jsem se. Emocionální nálož prvních dílů se ještě zdvojnásobila. Každý školák, který dával v hodinách dějepisu pozor ví, že osud Anne Boleyn byl tragický, ale (jak má seriál v mottu) můžeme si myslet, že známe KONEC, ale ten pochopíme až když známe ZAČÁTEK a PRŮBĚH. Anne Boleyn je bezesporu nejtragičtější postavou celé románové série, neboť na jejím příběhu je ukázána veškerá nespravedlnost a krutost doby. Ale nemýlit se ! To, v čem je síla seriálu, je propracovanost charakterů postav – scénárista divákovi nedovolí kastovat postavy na kladné či záporné. Jednoduché černobílé vidění dějin vám tvůrci jednoduše neumožní, neboť stojí před námi LIDÉ – tedy jedinci s kladnými i zápornými vlastnostmi. Nakonec je divákovi líto všech – i Henryho VIII., který se pomalu začíná (opět vlivem doby) transformovat z puberťáka oddávající se ženské kráse a soubojům ke krutému a bezohlednému panovníkovi. Poprava Anne Boleyn v posledním dílu druhé série patří k nejemotivnějším scénám, jaké jsem měl tu čest vidět. „Pokud Vám mohu radit, najděte si ženicha, který bude dost hloupý na to, aby se zajímal o politiku. Pak, dá-li Bůh, přežijete.“ TŘETÍ SÉRIE: Tudorovci pokračují v emoční jízdě plné skvostných hereckých výkonů. Jonathan Rhys Meyers se úspěšně transformoval z mladíka do krutého a nenávistného panovníka, kterého trápí bolavé zranění nohy i povstání na severu země. Pan král mi ale promine, ale hlavními hrdinkami seriálu jsou pro mne jeho královny. Po vznešené Katherine of Aragon a charizmatické Anne Boleyn přichází skromná a až zidealizovaná Jane Seymour. Ta dokonce krále přemluví, aby se mohla ke Dvoru vrátit jeho zavržená dcera Mary a dokonce i Elizabeth, která stále v mnoha očích platí za dceru „děvky a čarodějnice“ Anne Boleyn. O to více diváka zasáhne její předčasná smrt, což je vrcholem této série a jen vyzdvihává králova slova u jejího smrtelného lože: „Byla jsi světlem v mém nejčernějším a nejsmutnějším světě.“ Vše ještě umocňuje krásná ale opravdu krásná hudba Trevora Morrise. Soundtrack k Tudorovcům se zařadil k mým nejoblíbenějším dílům z filmové hudby a celkově seriál k tomu nejlepšímu, co mé oko mohlo na televizní obrazovce spatřit. Král na svého šaška: „Ty jsi idiot !“ Šašek: „Já jsem idiot ? První ženu jsi utrápil, druhou nechal popravit, třetí jsi si nechal umřít. Tak kdo je tady idiot ?“ ČTVRTÁ SÉRIE, ZÁVĚR:Abych pravdu řekl, nemám slov. Tudorovci dokázali to, co se dlouho žádnému filmu nebo seriálu nepodařilo. Emocionální, lidský i filozofický rozsah filmu mě naprosto odzbrojil. Poslední díly jsou řemeslně zvládnuté ohlédnutí Krále na prahu smrti za svými láskami, činy a odkazem, kterým se zapíše do dějin. Nutno podotknout, že se tvůrcům podařilo na výbornou. Tudorovci jsou velkolepé dílo s obrovským lidským poselstvím, s vynikajícími herci v čele s KRÁLEM Jonathanem Rhysem Meyersem, krásnou výpravou a kostýmy a v neposlední řadě s nádhernou hudbou. Skláním se před tvůrci tohoto veledíla a jsem rád, že se můj pomyslný Pantheon nejoblíbenějších filmových snímků rozrostl o další kousek.

Byl jednou jeden dům

Byl jednou jeden dům (1974)

Jedno z nejlepších děl naší filmové kinematografie a to hlavně díky hereckým výkonům našich největších hereckých hvězd. Scény jako odchod mužů při mobilizaci ("A nebojte, my jim to ukážeme."), reakce Vl. Menšíka na mnichovskou zradu, sešlost v hospodě po atentátu ("Tady českej lev konečně zalomcoval řetězem.."), J. Vinklář učí J. Hanzlíka boxovat a další a další jsou opravdu hereckými koncerty a nejen to - režie Františka Filipa i scénář jsou tak krásně česky lidské, že toto dílo spolu s Chalupáři tvoří špičku televizní tvorby. A poslední scény na barikádách ? Myslíte si, že lidé v té době sovětské tanky nevítali ? Že se nevylepovalo Rudé právo ? Nebo že se nepředvídal zánik drobného podnikaní ? Tento seriál je naopak historicky věrný a to navzdory době, kdy vznikal. Jen ten poslední záběr na tank 23 tam nemusel být, ale taková byla doba. Na to, že se v seriálu mohlo mluvit a soukromém podnikání, Masarykovi, legionářích nebo atentátu, je to ještě přijatelná daň.

Chalupáři

Chalupáři (1975)

Spolu se seriálem Byl jednou jeden dům špička televizní tvorby. Bolševické vsuvky typu rozhovorů J. Věrovce s J. Moučkou o plnění plánu jsou stravitelné právě díky jmenovaným hercům. Tento seriál je tak komunistickými zásahy poskvrněn jen velmi málo a přímo z něho sálá krásná česká nenásilná komika.