Diskuze

Pro zapojení do diskuze musíš být registrovaným uživatelem a nejdříve se přihlásit do svého ČSFD.cz účtu. Registraci i přihlášení najdeš vpravo nahoře v menu "Uživatelská zóna". Pokuď ještě nemáš na ČSFD.cz ohodnocených alespoň 200 filmů, bude ti pro začátek zpřístupněno pouze diskuzní fórum "Začátečníci", do zbylých diskuzních fór dostaneš přístup, jakmile ohodnotíš 200 filmů.

Amatérský film

 Zdravím příznivce (nejen) amatérského filmu. Jelikož se nám tu sešlo pár nesoudných spamíků a kazišuků, a jelikož mě HOMO pověřil spravováním této diskuze, byl jsem donucen napsat takovou vývěsku.

 

Tedy informace pro nově příchozí:

 Diskutujte, rvěte si vlasy, dělejte kamarádšofty, prožijte první lásky, vkládejte linky na své filmy, ale spamování nepoučitelných šulinů bude sprostě mazáno. Upozornění pro trolíky: Zde je to, chlapci, bohužel hlídané. 

 

- Nejlepší rada pro filmaření: WRITE, SHOOT, EDIT, REPEAT! by Ryan Connolly. Dodal Esdälon

- Pokud možno, obsazuj jen hezké holky. Může to pak být jediné, co bude stát za koukání. Dodal Segrestor

- Když ti někdo řekne, že tvůj film je k ničemu, je to ta nejcennější věc, co se ti může stát. Dodal jerry12

- Natáčení vždycky trvá 3x déle, než bylo plánováno a výsledný film je vždycky 3x delší, než by měl být.  Dodal Choze

- Skutečný filmař obětuje pro tvorbu vše a to i za cenu, že z toho nebude mít žádný finanční prospěch.  Dodal Folklorman

- Dělat film je ten moment, kdy každý ve správnou dobu na správném místě ví, co dělá a dělá jen to. Dodal B.Seville

 

Máš-li také nějakou radu schovanou v jedné krátké větě, sem s ní na nástěnku. Seg.

 

V případě dotazů na filmování, využijte jakýsi FAQ, který nám připravil jerry12 a to ZDE

 

 

Správce diskuze:

Segrestor
<< novější 400 399 398 397 300 201 101 1
    • 19.8.2018  21:02
    Rutha
    (hodnocení, komentáře)
    • 14.8.2018  18:13

    Uživatel Cermbo smazal svůj příspěvek.

    • 12.8.2018  02:17
    TR4X245
    (hodnocení, komentáře)

    Čaute všetci, toto je môj prvý príspevok na ktorý som sa dlhšiu dobu odhodlával. Chcel by som sa s vami podeliť o film, na ktorom som pred 3 rokmi spoluprácoval s kamošmi. Nieje žiaľ na YouTube takže prikladám Link na facebook kde sa dá pozrieť komplet celý. Čo vy na to? Film sa volá Tam kde padla noc a môžete ho dokonca ohodnotiť aj tu na čsfd. Veľmi radi by sme dostali nejaký feedback či už pozitívny alebo negatívny. Dikes. https://www.facebook.com/heartchambercollective/videos/1724576714505358/

    • 10.8.2018  16:23
    Vierzbowskii
    (hodnocení, komentáře)

    choze: toto prohlašuje někdo, kdo strávil 2 hodiny na kravině jménem Mrakodrap....

    • 10.8.2018  16:03
    Brennos
    (hodnocení, komentáře)

    Nemáte ještě nějaké filmy v šuplíku? Dneska je uzávěrka Rychnovské osmičky, příští týden Černé věže. Ať je na co koukat.

    • 10.8.2018  14:43
    choze
    (hodnocení, komentáře)

    Vierzbowskii: Naopak, čím je člověk starší, tím víc si uvědomuje, že život je příliš krátký na to, aby koukal na Star Wars a podobné chujoviny.

    na příspěvěk reagoval Vierzbowskii
    • 10.8.2018  12:42
    Vierzbowskii
    (hodnocení, komentáře)

    choze: Kdybys zrál, tak už máš dávnou zhlédnutý Star Wars 3x po sobě, napíšeš hejt ve smyslu, že Rogue One saje, Disney posílá značku do zádele, abys vzápětí napsal nějaký komment o tom, že je to stejně celý jen vyhapovaný přeceňovaný kult, co vzniknul díky době kdy se to uvádělo. 

    na příspěvěk reagoval choze
    • 10.8.2018  11:32
    choze
    (hodnocení, komentáře)

    jerry12: Stárneme znamená, že se nám rozpadají těla. Jelikož se bavíme o proměnách vkusu, řekl bych, že zrajeme :D Jo, mě by na střední škole nikdo nedonutil se podívat na tříhodinovej černobílej film o holokaustu, tříhodinovej meditativní western nebo na multioskarovej film o skladateli vážné hudby a o pár let později jsem z nich vydřenej. To je jednoznačně dobrá zpráva!

    na příspěvěk reagoval Vierzbowskii
    • 10.8.2018  08:58
    Vierzbowskii
    (hodnocení, komentáře)

    Cermbo: No není to rozhodně špatné a troufám si tvrdit že technicky je to hodně vysoko - jen mě už trochu nudí pořád ten samý námět s chlapci pobíhajícími s air soft pistolkama. Mentorsky si povzdychnu, proč nikdo neotevře a hlavně nepřečte knihu "Piknik u cesty"? Místo toho pořád vidím pobíhat někoho v masce... áchjooo

    • 5.8.2018  17:04
    Esdälon
    (hodnocení, komentáře)

    Cermbo: Nenavnadilo. 

    na příspěvěk reagoval Cermbo
    • 4.8.2018  18:10
    Cermbo
    (hodnocení, komentáře)

    https://www.youtube.com/watch?v=vn02sGuMxBM&frags=pl%2Cwn

     

    Co řeknete na tohle přátelé? :) 

    na příspěvěk reagoval Esdälon , Vierzbowskii
    • 3.8.2018  14:43
    jerry12
    (hodnocení, komentáře)

    choze: To mě nikdy nenapadlo, ale asi na tom něco bude. Se žánrovými odlišnostmi bojuju taky; když dám dobrý komedii 5*, bojuju s pocitem, že vlastně "obyčejná" komedie dostala stejný hodnocení, jako třeba nejlepší filmy všech dob. Ale je fakt, že taky měnim u filmů často hodnocení po dalších projekcích a u spousty filmů, který se mi dřív nelíbily, teď patří mezi moje nejoblíbenější. Např. Into the Wild, tomu jsem dal před lety 3* s odřenýma ušima a teď patří mezi můj TOP5. A dokonce se mi mění i preference u herců; třeba De Nira jsem do svých cca 20 let neměl rád, teď patří mezi moje nejoblíbenější herce, a to ne díky novým filmům, ale starým klasikám. Holt stárneme, no.

    na příspěvěk reagoval choze
    • 3.8.2018  00:04
    choze
    (hodnocení, komentáře)

    jerry12: Se obávám, že moje hodnocení odrážejí hlavně můj diváckej zážitek, tedy (subjektivní) míru (ne)zábavnosti nebo duševního obohacení, než nějaké pseudoobjektivní pečlivé hodnocení všech složek. Moje CSFD hodnocení je už přes deset let nastavený stejně - 5 hvězd pro geniální nebo aspoň bezchybné filmy, 4 pro solidní filmy s nějakými rezervami, 3 pro slušnou oddechovou zábavu, 2 pro mírně nudný filmy, ve kterých si ale pořád něco najdu, 1 pro filmy, na který se kouká jen o chlup líp než na vypnutou obrazovku a odpad pro filmy, co mě něčím zásadním naserou nebo nudí k smrti. Jsem hodně žánrovej, takže i když některý žánry nemusím, snad v každým jsem si našel pár filmů, co se mi výrazně líbily. Vkus se mi samozřejmě proměňuje s věkem a zvyšující se mírou toho, jak mám nakoukáno a načteno, respektive zhlídnutí od zhlídnutí a tuhle mě třeba pobavilo, že některým filmům s každým dalším zhlídnutím zvyšuju hodnocení o hvězdičku. Dost filmů kdovíproč nedocením v kině, ale až na podruhé doma. Asi největší hodnotící dilema jsem měl u Babadooka. Ten film je kvalitní leč, v prvních deseti minutách diváka záměrně umoří tak, že kdybych se na něj nedíval s přítelkyní, která trvala na dalším sledování, tutově bych ho vypnul a tudíž neviděl a nehodnotil. Takže i když jsem ho viděl, tak jsem ho nakonec nehodnotil. Což je další věc, která vás může zásadně ovlivnit - s kým se na film díváte.

    na příspěvěk reagoval jerry12
    • 2.8.2018  15:59
    Adam Bernau
    (hodnocení, komentáře)

    choze: Pokud jde o hodnocení, ber to tak, že máš jen o hvězdu míň než "nejvýše hodnocený film všech dob". Žánr mi nevadí, mám rád třeba některé tarantinovky. Ale je fakt, že třeba The hateful 8 už mi přišla jako hodně laciná manýra, takže taky jen 2 hvězdy.

    • 2.8.2018  14:20
    jerry12
    (hodnocení, komentáře)

    choze: S tímhle bojuju celej svůj diváckej život. S pocitem nutnosti hodnotit pseudoobjektivně a tím pádem i trochu proti mému subjektivně-instinktivnímu přesvědčení. Někdo hodnotí čistě podle sebe - takovým lidem částečně závidím. Prostě vidí film a je jim u prdele, jak dobrou má kameru, efekty nebo režii, prostě když se nelíbil, sypou tam jednu hvězdu a nebo naopak byť je to sebevětší sračka, stačí že se párkrát zasmějou a dávaj 4 nebo 5. Já se vždycky snažil brát v úvahu obojí, ale někdy je dost těžký to rozsoudit. Mám to tak třeba u Pána prstenů - já to nemůžu ani cejtit, všechny díly jsem protrpěl, protože to prostě vůbec neni žánr pro mě. Ale nedám tomu přece hvězdičku, když vidim ty objektivní kvality. Jenže pak je problém v tom, že někdy mám třeba víc náladu tolerovat ty (pro mě subjektivní) nedostatky, a někdy zase naopak, takže si myslim, že u spousty filmů bych ti třeba dneska řekl, že bych jim dal 3, a zítra klidně 2 nebo 4. Prostě podle nálady, aktuálního rozpoložení atd. Snažil jsem se už i stanovit si pár kritérií a podle nich hodnotit a zprůměrovat to pak do jednoho hodnocení, jenže to mi moc dlouho nevydrželo. Jak řešíš tu ambivalenci mezi subjektivním a pseudoobjektivním hodnocení?

    na příspěvěk reagoval choze
    • 2.8.2018  10:37
    choze
    (hodnocení, komentáře)

    Adam Bernau: Jop, přijde mi to hodně subjektivní :) "Objektivita hodnocení" by samozřejmě byla tématem na hodně dlouhou, ne-li nekonečnou diskusi, nicméně si troufám tvrdit, že pokud nějakému filmu - a notabene amatérskému/studentskému, tedy filmu, kde se autoři řemeslo teprve učí - přiznáš řemeslné kvality a obsah není vysloveně stupidní nebo nějak jinak nasírací, mělo by se hodnocení pohybovat aspoň okolo průměru. Samozřejmě občas člověka film dokáže nasrat jednou věcí, která v jeho očích přebije vše ostatní dobré... A chápu, že někteří diváci nedávají některé žánry jako takové.

     

    Tak zhlédnutelný, to zahřeje u srdce :D A ano ti gangsteři se neznají (byť se tam navzájem nějak formálně nepředstavují). Ten text je svým způsobem spojleroidní je.

    na příspěvěk reagoval jerry12 , Adam Bernau
    • 1.8.2018  21:09
    LuiCJ
    (hodnocení, komentáře)

    Tom_Lachtan: Dík za názor, animoval jsem to v programu Animation Desk Cloud.

    • 1.8.2018  20:25
    Tom_Lachtan
    (hodnocení, komentáře)

    LuiCJ: .... Hele.. Úplně mimo to není, ale... tady je tak málo scén, že se nedá mluvit o příběhu, ok, kdyby to byl teaser na  něco co má tři - šest minut, ale takhle atmosféry nedosáhneš. A samozřejmě bych zkusil kontaktovat nějakého kreslíře, ať ti buď dá základy kresby a něco naučí, nebo ti rovnou obstará kresbu samu (a jedno jestli naskenovanou, nebo rovnou digitálně nakreslenou). 

    A můžu se zeptat, v čem jsi to animoval? (o=´

    na příspěvěk reagoval LuiCJ
    • 1.8.2018  18:31
    LuiCJ
    (hodnocení, komentáře)

    Pozdravujem!

    Mohol by som sa opýtať, čo si myslíte o tomto mojom animovanom počine s názvom Kryo https://anizone.kdanmobile.com/videos/522394976:Kryo

     

    Ďakujem.

    na příspěvěk reagoval Tom_Lachtan
    • 1.8.2018  18:17
    Adam Bernau
    (hodnocení, komentáře)

    choze: Ještě k "obsahu" na profilu: Kromě toho, že to spojleruje jako svině, je pravda, že "řadoví gangsteři Tom, Dejv a Majk se neznají"? Já jsem měl pocit, že se samozřejmě znají.

    • 1.8.2018  18:06
    Adam Bernau
    (hodnocení, komentáře)

    choze: Když to položíš takto ("z lásky k žánru"), nejsem s to oponovat. Možná moje hodnocení není obhajitelné tak obecně, jak se snažím, a je mnohem subjektivnější. Prostě nejsem cílovka, tvorba takových věcí na amatérské či studentské úrovni mě míjí.  Přesto musím smutně zopakovat, že mezi těmi cca pěti sračkami, které jsem tu v posledních měsících zhlédl (nebo se o to aspoň pokusil) tvůj počin je aspoň zhlédnutelný a ne trapný.

    na příspěvěk reagoval choze
    • 18.7.2018  11:10
    jerry12
    (hodnocení, komentáře)

    Esdälon: Dokonce bych řekl, že být kameramanem je dnes mnohem snazší, než být zvukařem. Už jen proto, že většina natáčecí techniky se soustředí primárně na kvalitu obrazu, tak pokud není kameraman vyložený ignorant, tak si myslím, že i s mobilem nebo jinou omezenou technikou může být schopen natočit pěkný obraz, naproti tomu dát filmu opravdu dobrý zvuk je mnohem složitější práce, na kterou amatérské štáby nemají ani lidské, ani časové kapacity, takže je přirozené, že zvuk často odfláknou jen tím nejnutnějším, podle čehož pak výsledek často vypadá. I proto jsem na nedostatečný zvuk u amatérských filmů relativně zvyklý, a i proto mu dokážu leccos odpustit, protože sám vím, jak je těžké sehnat někoho, kdo se zvukem opravdu pracovat umí. Vyloženě dojebat kameru v dnešní době může ale IMHO jen idiot, a přesto se to neustále děje. Ale to je jen můj pohled, třeba se pletu.

    • 18.7.2018  11:06
    jerry12
    (hodnocení, komentáře)

    Esdälon: Tady ale dochází k jednomu zásadnímu nepochopení. My se nebavíme o špatném zvuku ve smyslu rozporu s obrazem nebo špatné synchronizace. Samozřejmě, že takhle špatný zvuk není v pořádku. Ale řeč je o průměrném až nadprůměrném zvuku, kdy B.Seville tvrdí, že některé profesionální české filmy mají špatný zvuk, což je IMHO jeho profesní deformace, protože to, co on jako zvukař rozpozná jako zvuk špatný, průměrný řadový divák označí s klidem za zvuk naprosto dostačující nebo dokonce špičkový. Jinak řečeno, zvukař si všimne i chyb, které divák nevidí (resp. neslyší), zato chyb v obrazu si velmi často všimne i divák. Když je zvuk v rozporu s obrazem nebo ne špatně synchronizován, řekl bych, že je to srovnatelné právě třeba s porušením filmové osy a dalších vizuálních pravidel. Ale ty chyby, kterých si všimne profesionální zvukař, jsou zpravidla drobné nedostatky, které zvukaři přijdou do uší bijící, ale divák se s nimi v klidu srovná, a ty lze připodobnit k chybám kamery jako třeba přílišná statika, roztřesenost atd. A řekl bych, že divák si spíš všimne roztřesené kamery, než nějakých zvukových nedostatků, pokud nejsou vysloveně existenciální (což špatná synchronizace jistě je). Já netvrdím, že zvuk není důležitý, samozřejmě je, jen si myslím, že průměrný zvuk film nedojebe, ale je dostačující (pokud je příběh alespoň dobrý); špatný zvuk už je samozřejmě špatný, tam už to nezachrání nic, ale to ani u kamery. Já osobně se třeba se špatným zvukem u amatérského filmu vyrovnám spíš, už jen proto, že si uvědomuji, že sehnat mladého nadšence-zvukaře schopného pracovat dobře a zároveň bez nároku na honorář je těžké, takže amatéři často sahají po krajní variantě práce bez zvukaře; s kamerou se dá víc pracovat, najít nadšence-kameramana není tak těžké, a přesto řada filmů končí s velmi, velmi špatnou kamerou - což je zpravidla i důvod, proč amatérské filmy vypínám já. A to už není podle mě o neschopnosti, ale spíše o laxnosti a neochotě na tom pracovat. U zvuku je to často vyloženě o neschopnosti, resp. o tom, že nikdo ze štábu se zvukem prostě pracovat neumí.

    • 17.7.2018  21:09
    Tom_Lachtan
    (hodnocení, komentáře)

    Esdälon: no ale to je to, o čem mluvíme, špatný zvuk udělá špatný film vždycky, ale dobrý zvuk dobrý film neudělá. 

     

    Ani jedno (O= 

    • 17.7.2018  20:41
    Esdälon
    (hodnocení, komentáře)

    Průměrná kamera není na závadu, pokud je příběh alespoň dobrý. Dokonce ani špatná kamera není na závadu, pokud tam neprobíhají takové extrémy jako porušování pravidla 180° nebo během minutového rozhovoru padne noc. Ale průměrný až špatný zvuk dojebe film okamžitě. Protože věci jako (i pouze občas), že se ozve zvuk, který je v rozporu s obrazem, špatná synchronizace zvuku s obrazem (stačí i minimální zpoždění někde), nebo ve scénách, kdy někdo chodí po baráku a je slyšet vše, kromě třeba kroků, vás okamžitě vytrhne z příběhu. Podotýkám, že sluch mám poměrně průměrný, ale špatný zvuk je, u hlavně amatérských filmů, číslo jedna, proč to vypnu. Plus hodně lidí vám řekne, že filmu něco chybělo nebo něco bylo špatně, ale nedovedou to pojmenovat, a většinou se zjistí, že ruchy byly v prdeli. 

    Pokud bychom se měli bavit o tom, jestli obraz dá mozku víc informací atd. tak bych se spíš zabýval tím, jestli jsou ty informace pro ten mozek nějak relevantní, jedna otázka za všechny: Kdy vám přeběhne mráz po zádech, když zubaře vidíte nebo když slyšíte zvuk jeho nástrojů? 

    na příspěvěk reagoval Tom_Lachtan , jerry12 , jerry12
    • 12.7.2018  15:32
    Tom_Lachtan
    (hodnocení, komentáře)

    jerry12: přesně tak jsem to myslel 

    • 12.7.2018  15:31
    jerry12
    (hodnocení, komentáře)

    ...tím spíš na amatérské úrovni, kde se se špičkovým zvukem ani kamerou nepočítá, takže zvuk komzument často dokáže překousnout, už jen proto, že zvuková kulisa neprobíhá na plátně 100% času projekce. Naproti tomu obraz divák sleduje neustále, a tak je pro diváka přirozeně méně přijatelné, když musí trpět katastrofický obraz, než zvuk.

    • 12.7.2018  15:29
    jerry12
    (hodnocení, komentáře)

    Tom_Lachtan: To jistě, ale přesto, nedostatky na zvuku, pokud nejsou vyloženě nesnesitelné, pozná leda profesionál. Naproti tomu nedostatky na kameře, i ty nepatrné, často pozná i běžný konzument. Například tady padl názor, že i řada velkých českých filmů má špatný zvuk; to IMHO spotřebitel nepozná, není-li profesionál v oboru zvuku. Poznal to B.Seville, protože se zvukem zabývá. Takže záleží, co znamená "zvuk na nic". Když bude zvuk nepříjemně šumět nebo bude jinak nesnesitelný na poslech, samozřejmě to dokáže zážitek z filmu zničit. Ale průměrný zvuk oproti špičkovému podle mě pozná málokdo; průměrnou kameru oproti špičkové pozná kde kdo.

    na příspěvěk reagoval Tom_Lachtan
    • 12.7.2018  13:46
    Tom_Lachtan
    (hodnocení, komentáře)

    já bych to jako divák řekl takhle, když je zvuk na nic, tak to dokáže zážitek zcela zničit, i když jsou ostatní prvky filmu perfektní. Ale naopak to nefunguje, zvuk nikdy nebude základní kámen a perfektní ozvučení z průměrného filmu neudělá výborný zážitek. 

    na příspěvěk reagoval jerry12
    • 12.7.2018  13:43
    jerry12
    (hodnocení, komentáře)

    B.Seville: A poslední poznámka - omlouvám se - myslím, že to, o čem mluvím, potvrzuje i zájem o kameramany a zvukaře obecně. Jména mnohých špičkových kameramanů lidé většinou znají, a to i ti, kteří se o filmy nijak speciálně nezajímají. Zvukaře nezná víceméně nikdo, kromě lidí, kteří se zvukem přímo zabývají. Přiznám se, že i já znám desítky excelentních kameramanů, ale zvukařů moc ne. Kamera je zkrátka atraktivnější obor, protože obraz je atraktivnější nosič, než zvuk. Obraz dá mozku mnohem víc informací, a proto taky na kvalitním obrazu tolik lpíme, a proto je obraz důležitější. To prostě vychází z logiky věci, nejen v kruzích filmové tvorby, ale i v kruzích psychologie smyslového vnímání.

    • 12.7.2018  13:39
    jerry12
    (hodnocení, komentáře)

    B.Seville: Ještě bych dodal, že samozřejmě záleží na formátu, nedá se to úplně generalizovat. U němých filmů zvuk zcela odpadá, u konverzaček nebo filmů zaměřených ryze na literární scénář víceméně taky, tam i sebehoršímu zvuku divák bez problémů odpustí, bude-li na vysoké úrovni samotný scénář; v tomto případě pak dokonce může haprovat i kamera, protože se divák zaměřuje čistě na dialogy a je-li příběhem lapen, podvědomě se vzdává potřeby sledovat kvalitní obraz; zkrátka si vystačí s příběhem samotným. Podíváme-li se ale na žánry jako sci-fi nebo katastrofický, vliv zvuku na celkový dojem z filmu samozřejmě roste. Ale rozhodně nelze říct, že by zvuk byl 65% filmu. Budeme-li se bavit na profesionální úrovni, pak o tom lze diskutovat a dohadovat se mezi sebou jako zvukaři, kameramani či scenáristé, co je důležitější; bavíme-li se ale na amatérské úrovni, resp. na úrovni řadových nekvalifikovaných diváků, pak jsem si jist - a potvrdí ti to podle mě každý, koho se zeptáš, kdo je obyčejným spotřebitelem bez vlastního zájmu na tvorbě nebo kritice filmů jako takové - že pro diváka je klíčový příběh a obraz, zatímco zvuk je až někde v pozadí. Bavím se o filmech s mnoha přáteli, kteří filmy pouze konzumují, a velmi často slýchám "tenhle film měl skvělou kameru" nebo "tady byla kamera špatná"; jen málokdy, vlastně téměř nikdy, slyším "tenhle film měl skvělý zvuk" nebo "tady byl zvuk špatný". Myslím, že i běžné oko neprofesionála dokáže často poznat špatnou kameru, ale nepozná špatný zvuk, pokud není vyloženě katastrofální.

    • 12.7.2018  13:31
    jerry12
    (hodnocení, komentáře)

    B.Seville: Ano, a já tvrdím, že tenis je nejlepší sport, protože ho hraju. Výsadou a tou naprosto a bezpodmínečně klíčovou vlastností každého kritika je už z toho slova kritické myšlení. Kritické myšlení vyžaduje podobnou klasifikaci, jako žurnalistický kodex - objektivitu, nestrannost, nezaujatost. Pokud si budu psát recenze na svůj blog, můžu si do nich psát, co chci, ale dobrý recenzent píše recenze pro lidi, pro čtenáře, ergo se do nich snaží vkládat co možná nejvíc objektivity. Což znamená, že když se podívám na lacinou béčkovou komedii a budu se u ní trhat smíchy, neznamená to, že filmu dám 90% a čtenářům ho doporučím; i navzdory osobním preferencím se musím odpoutat od vlastní subjektivity a na film nahlížet jako na celek, v čemž se odrážím od jistých paradigmat, která stanovují kvalitu filmu. Pokud se u komedie zasměju, ale objektivně je to sračka, neřeknu čtenáři jen to, že jsem se smál, ale především to, že objektivně je to sračka. Jestli jsi zvukař, což z tvého profilu předpokládám, tak je přirozené, že subjektivně nahlížíš na zvuk jako na klíčovou vlastnost filmu. A jistě, že zvuk hraje ve filmech zásadní roli. Ale když budeme při hodnocení filmů vycházet z nějakých obecně platných měřítek toho, čeho si běžní konzumenti nejvíce všímají, v první řadě a absolutně bez diskuze je to vizuál, tedy obraz. Pokud bude zvuk odporně šumět, samozřejmě si toho divák všimne, ale daleko, daleko víc si všimne nekvalitní kamery, protože zrak je pro mozek silnější a intenzivnější smysl, než sluch. Budeme-li tedy vycházet z trojice faktorů, kterých si divák nejvíce všímá, tedy příběh-obraz-zvuk, tak primárním faktorem je příběh, následovaný kamerou a až pak zvukem, ba dokonce kamera v určitém smyslu hraje roli primární, protože lidé si kognitivní zkratkou vytváří haló efekt, a ten se nejvíce projeví, uvidíme-li na začátku filmu špatný obraz. Obecně je divák ochoten zvukové stopě leccos odpustit, špatnému obrazu už tolik ne. U amatérských filmů se setkávám velmi, velmi často se špatnou, dokonce nesnesitelnou kamerou, ale málokdy s nesnesitelným zvukem, třebaže zvuk zpravidla nebývá na vysoké úrovni, rozhodně je to něco, na čem průměrný divák nelpí ani zdaleka tolik, jako na kameře. Takže vezmeme-li audiovizuální dílo jako systém složený ze tří faktorů - příběh-audio-vizuál, tak divák očekává kvalitní příběh, koukatelnou kameru a přijatelný zvuk, přičemž to, co pro tebe je absolutně nepřijatelné, jelikož jsi profesionál v oboru, je pro drtivou většinu diváků naprosto dostačující. Pak bych řekl, že 65% bude mít příběh, 25% kamera a jen 10% zvuk. Z pohledu řadového diváka. Z pohledu kameramana bude mít kamera 65%, z pohledu zvukaře bude mít 65% zvuk a z pohledu kulisáka bude mít 65% výprava. To je subjektivní zhodnocení. Nemůžeš ale tvrdit, že objektivně zvuk dělá 65% filmu. To by bylo bláhové a naivní.

    • 12.7.2018  08:39
    choze
    (hodnocení, komentáře)

    jerry12: Už nevím, kdo to napsal, ale kdysi jsem to tu zahlíd...

    • 12.7.2018  04:35
    B.Seville
    (hodnocení, komentáře)

    jerry12: A není to tak? Já dokonce tvrdím, že je to 65% :)

    na příspěvěk reagoval jerry12 , jerry12 , jerry12
    • 11.7.2018  15:16
    jerry12
    (hodnocení, komentáře)

    choze: Nečetl jsem celou konverzaci, ale kdo proboha řekl, že zvuk je 50 a více procent filmového zážitku? Můžeš na toho lobotoma ukázat, ať si ho můžu namazat na chleba?

    na příspěvěk reagoval B.Seville , choze
    • 11.7.2018  13:38
    choze
    (hodnocení, komentáře)

    B.Seville: Díky :) Já na zvuk zas takový ucho nemám, takže jsem se ani nikdy neztotožňoval s tvrzením, že zvuk je 50 a více procent filmu/filmového zážitku (následuje argument němým filmem), čímž to nijak neomlouvám. Osobně mám problém spíš s hereckými výkony, tomu s bombou toho gangstera žeru i s navijákem, ale ten na místě řidiče mi nepřijde moc přesvědčivej :( 

    na příspěvěk reagoval jerry12
    • 10.7.2018  16:25
    B.Seville
    (hodnocení, komentáře)

    choze: Opak je pravdou .Příběh pěkný, bavilo mne to. Ale ta technická stránka už horší. Zkreslený zvuk sice slýchám i u velkých českých filmů, každopádně nepříjemné je to všude :)

    na příspěvěk reagoval choze
    • 10.7.2018  13:59
    choze
    (hodnocení, komentáře)

    Technicky nejde o amatérský, ale studentský film, každopádně ale podle mě v obou případech do značné míry jde o co nejlepší nápodobu řemesla. Samozřejmě autorský vklad je zajímavější hodnotou, než zvládnuté řemeslo. Ale proč by mělo být bráno jako méněcenné nebo bezcenné, že si člověk natočí žánrovku z lásky k žánru?

    na příspěvěk reagoval B.Seville , Adam Bernau , Adam Bernau
    • 10.7.2018  13:12
    Adam Bernau
    (hodnocení, komentáře)

    choze: Nedělej ukvapené závěry. Nikoli "řemeslo" jako takové, ale film, který je pouze ukázkou na nějaké úrovni zvládnutého řemesla. S tou "ambicí" je tvůj protest asi oprávněný, ale mně jako divákovi nejde o to, jakou uměleckou ambici či záměr jsi jako autor měl, ale jak na mě působí výsledné dílo. S tím řemeslem máš pravdu, že ono není pro mé hodnocení nejdůležitější. Pokud jde o tzv. amatérskou tvorbu, tak očekávám, že mi tvůrci nabídnou něco, co jinde nedostanu, něco ať už obsahově nebo výrobně zajímavého, nebo něco esteticky silného, nebo něco osobního, ano třeba i bizarního. Prostě něco JINÉHO, co má svou vlastní kvalitu. Nebo třeba aspoň nějakou záměrnou variaci (nemusí jít přímo o parodii) na zavedené postupy a obsahy. Nebo aspoň něco vtipného a nápaditého. V takových případech nemám problém ani s horší kvalitou toho řemesla. Může to být třeba úplný paskvil, pokud mě film prostě má čím zaujmout a pokud "herci" nejsou vyloženě jen ztrapňující se zoufalci neschopní jakéhokoli uvěřitelného projevu. Když mi ale film nabídne jen standardní ukázkovou žánrovku, tak potom prostě nechápu, proč takový tvůrce tvoří. Takový film považuji za bezcenný. Pokud jde o to řemeslo, tak musím ještě pochválit, že těch 12 nebo kolik minut nebylo dlouhých. Neměl jsem problém se na to dodívat, což se mi tady povedlo jen u málokterého filmu.

    • 9.7.2018  15:54
    choze
    (hodnocení, komentáře)

    Adam Bernau: Díky :) Takže řemeslo v tvých očích nemá prakticky žádnou cenu. To... nechápu. A proč sis usmyslel, že to nemělo jinou ambici, to nechápu taky.

    na příspěvěk reagoval Adam Bernau
    • 9.7.2018  15:25
    Adam Bernau
    (hodnocení, komentáře)

    Omlouvám se za čárku "diváka, jsou", jiné bych za to fackoval.

    na příspěvěk reagoval choze
    • 9.7.2018  15:24
    Adam Bernau
    (hodnocení, komentáře)

    choze: Trochu konstruktivity: Napsaný, zahraný i udělaný je to docela dobře, to nemohu říct. Na rozdíl od většiny zde prezentovaných děl se to dá sledovat bez pocitu trapnosti a třeba střihy na předávačky s právníkem byly docela fajn vtip. Nicméně pro mne jako pro diváka, jsou filmy, které nemají jinou kvalitu a ambici, než ukázat, že "to taky umím jako profíci", bezcenné.

    • 9.7.2018  14:32
    choze
    (hodnocení, komentáře)

    OK, pokud možno, trochu konstruktivněji než Adam Bernau :D 

    na příspěvěk reagoval Adam Bernau
    • 9.7.2018  11:19
    choze
    (hodnocení, komentáře)

    V online premiéře poslední filmek, na kterém jsem dělal (psal scénář), studentský (UTB) minimalistický thriller Poslední slova. Premča byla už před rokem, ale zatím to bylo k vidění tuším jen na iShorts... https://www.youtube.com/watch?v=iiF8dt7yvWA&t=1s  A samozřejmě nezapomeňte ohodnotit na CSFD :D  https://www.csfd.cz/film/506243-posledni-slova/komentare/ 

    • 14.6.2018  13:03
    Al90
    (hodnocení, komentáře)

    Zdarec :) Nějací filmoví nadšenci co by rádi natočili nějaký amaterský film ? :) Jižní morava,Zlínsko :))

     

    PS: hledám opravdu vážné zájemce,kteří by tohle brali jako zábavu a zpestření volného času :)

<< novější 400 399 398 397 300 201 101 1
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace