Diskuze

Pro zapojení do diskuze musíš být registrovaným uživatelem a nejdříve se přihlásit do svého ČSFD.cz účtu. Registraci i přihlášení najdeš vpravo nahoře v menu "Uživatelská zóna". Pokuď ještě nemáš na ČSFD.cz ohodnocených alespoň 200 filmů, bude ti pro začátek zpřístupněno pouze diskuzní fórum "Začátečníci", do zbylých diskuzních fór dostaneš přístup, jakmile ohodnotíš 200 filmů.

Filmová teorie

Snažme sa diskutovať k téme, vecne a zmysluplne. Vyvarujme sa vulgárnych príspevkov, urážok a osobných útokov.

Správce diskuze:

Madsbender
<< novější 386 385 384 383 290 194 97 1
    • 17.4.2017  20:11
    L_O_U_S
    (hodnocení, komentáře)

    Co si myslíte o přebarvování filmů pro remasterované edice? https://www.youtube.com/watch?v=SLZHj4WLieo

    • 4.3.2017  21:56
    Niktorius
    (hodnocení, komentáře)

    Materiál hrál rozhodně roli zejména u starších filmů, protože dříve se různé druhy filmového materiálu poměrně podstatně lišily třeba světelnou citlivostí nebo podáním barev. A pak samozřejmě taky chemickými změnami spojenými se stárnutím. 

    • 4.3.2017  21:49
    Niktorius
    (hodnocení, komentáře)

    "Příliš ostrý, příliš plynulý, příliš televizní" obraz dělá především snímkovací frekvence.

    Pokud jde o přehrávání starých filmů, které byly točené na klasických 35mm, pak za tím nejspíš bude stát nastavení obrazovky - řada televizí si dopočítává "mezisnímky", což pak obraz učiní na pohled "televiznějším".

    U moderních filmů točených na digitál o stejné snímkovací frekvenci je rozdíl mezi "velkolepým filmovým obrazem" a "laciným televizním obrazem" dán obvykle zejména color-gradingem a jinými post-produkčními úpravami.


    • 17.2.2017  00:41
    Castrator
    (hodnocení, komentáře)

    Jsem si koupil Douglasovu knížku Světy na pokračování a forma hodně dobrá. Zabalená ve fólie, papír kvalitní, grafické zpracování taky na výši. Jestli bude stejně dobrá po obsahové stránce jako Rozbor filmu, tak je takových knížek jako učebnic snad škoda.

    • 15.2.2017  13:22
    gonga
    (hodnocení, komentáře)

    LeoH: Ano, tak nějak to bude a ano, přesně to mě překvapilo, skutečně bych si nemyslel , že by to tak právě mistr Ondříček tak natočil. V každém případě děkuji za odpověď, myslím, že s onou pohybovou neostrostí jsi to přesně trefil, to je ten rozdíl, který jsem nevěděl, jak vzniká. Díky

    • 15.2.2017  13:21

    Uživatel gonga smazal svůj příspěvek.

    • 14.2.2017  21:23
    LeoH
    (hodnocení, komentáře)

    gonga: Tak potom je tu možnost – pokud to bylo televizní vysílání – že to zprasili na vysílací straně, ony se všelijaké čachry s obrazem dají podnikat i u zdroje. Že by to ausgerechnet Ondříček natočil s televizním „lookem“, se dá myslím vyloučit, ani se nepamatuju, že bych u Valmonta něco takového pozoroval.

    na příspěvěk reagoval gonga , gonga
    • 14.2.2017  20:57
    LeoH
    (hodnocení, komentáře)

    gonga: Já to zkusím lehce naťuknout: V laciné „televizní" produkci není čas si se svícením hrát, scéna se nasvítí tak, aby bylo „všecko dobře vidět" – výsledkem je generický, placatý obrázek bez výraznějších světel a stínů ještě podpořený použitím levnějších kamer s malými obrazovými senzory, které potřebují na stejnou velikost záběru „širší" objektivy s větší hloubkou ostrosti, čili všechno je přibližně stejně nasvícené, všechno je stejně ostré, obraz je fádní. K tomu dál přistupuje pohybová (ne)ostrost – klasická filmová kamera snímá za vteřinu 24 obrázků, na jeden obrázek připadá delší časový úsek a pohybující se předměty jsou tudíž na jednotlivých snímcích „rozplizlejší" než při snímání klasickou televizní kamerou, která za vteřinu nasnímá 50 půlsnímků, které jsou tím pádem v pohybu ostřejší; tím vzniká ten „tvrdý" televizní obraz s pocitem „nepřirozeného pohybu" – ta pohybová „rozplizlost" filmového obrazu je oku jaksi příjemnější. Konkrétní filmový materiál v tom zas tak významnou roli nehraje, podstatnější jsou rozdíly ve snímkové frekvenci, ve velikosti senzoru/filmového políčka (v televizi se jelo na šestnáctku, čili opět menší políčko, tudíž kratší ohnisko, tudíž větší hloubka ostrosti) a taky v tom, jestli má kameraman čas (a schopnost) záběry kompozičně a světelně „vymazlit“ nebo jestli jede „na jistotu“. O moc víc tajemství v tom nebude.

    • 14.2.2017  19:37
    gonga
    (hodnocení, komentáře)

    berg.12: Ne, skutečně jsem nemyslel techniku, ta je v pořádku. Jestli někomu vadí, že jsem to dal do filmové teorie, ať mi poradí, kde jinde jsem se měl zeptat. Problém nejspíš bude v materiálu a svícení, a ano rozdíl mezi televizním a filmovým obrazem. Zajímá mě, co ten rozdíl dělá, zda je to světlo, materiál, co všechno se na tom rozdílu podílí. Valmont byl výjimka, těžko říct, čím to bylo v jeho případě. Vlastně dosud nechápu, co konkrétně se podílí na onom rozdílu ve vzhledu tv inscenace a velkofilm - co všechno se podílí na tomto markantním rozdílu. Že v roce 1982 se tv inscenace v Československu netočily na Kodak, chápu, je za tím ještě něco dalšího, svícení, ano - jaké, v čem je jiné atd.  Pořád to někomu nepřipadá jako filmová teorie?  Tímto děkuji samozřejmě i Bluntmanovi, jehož odpověď pro mě byla taktéž zajímavá. 

    na příspěvěk reagoval LeoH
    • 14.2.2017  19:30
    Bluntman
    (hodnocení, komentáře)

    berg.12: :) Záleží i na vnímání diváka/divačky. Jasně, že to může být distancující, když si kvůli vyššímu rozlišení všimneš nedokonalosti, ale je to i věc zvyku. A obecně platí, že staré zahraniční filmy vypadají na modrých discích výborně (povětšinou se jim dostává náležité péče, když jde o '"výstavní skříň" studia apod.). 

    • 14.2.2017  19:28
    gonga
    (hodnocení, komentáře)

    LeoH: Díky za odpověď, Valmonta jsem viděl v TV, která podobnými problémy netrpí, také mě to překvapilo.

    na příspěvěk reagoval LeoH
    • 14.2.2017  18:32
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    Bluntman: Takže vlastně stačí na moderních přístrojích nadefinovat rozlišení 'Orava 83' a bude po problémech.

    na příspěvěk reagoval Bluntman
    • 14.2.2017  16:29
    Bluntman
    (hodnocení, komentáře)

    mm13, Mr.Apache: mm13: Když se pomine nastavení a vůbec technologické náležitosti, což se zde v podstatě už vyřešilo (odkazy na fóra s odpověďmi), tak důvodem může být mnou dříve zmiňované "film vznikal v před-HD éře". Podobně jako nástup videokazet ovlivnil způsob inscenování předkamerového prostoru, velikost rámování a rozzáběrování, tak nástup vysokého rozlišení vyvinul tlak na prvky předkamerového prostoru, kvalitu triků apod. Tvůrci v éře před HD nepočítali s vysokým rozlišením a s detailností předkamerového prostoru, a tak některé věci mohou v HD působit hrozně uměle - jako ta levnější televizní inscenace. A netýká se to jenom před-HD éry, HD vytáhlo i nedostatky některých HD titulů; z poslední doby mě napadá Star Trek: Do neznáma, jehož triky se i kvůli ušetření financí dělaly ve 2K, a tak ve 4K je jejich nedokonalost patrná. 

     

    Mr.Apache: Až na to, že Bluntman nabídl níže několik možných důvod, proč se gongovi mohou některé snímky jevit jako televizní inscenace. Chápu ale, že někdo někdo stařešinu ironickou až sarkastickou formou upozorní na nesmyslnost jeho tvrzení, adekvátní reakcí je hysterie a agrese. Chyba totiž není nikdy na straně stařešiny, ale přidrzlé mládeže, které píše, že nesmysl je nesmysl. :-( 

    na příspěvěk reagoval berg.12
    • 14.2.2017  13:37
    Mr.Apache
    (hodnocení, komentáře)

    berg.12: Jasně. Mě to jen úplně připomělo to, o čem mi psal mm13, takže jsem začal tušit souvislosti. Nakonec se ukazuje, že žádné zřejmě nebudou. Nebo ano? :-) Zajímalo mě prostě jak to celé je, takže jsem přispěl k rozvíření téhle debaty celkem záměrně. Že bych z následného nějak moc zmoudřel, se říct nedá. Otázky, zda tady jde o technické problémy (tím pádem jiný klubík, jak píše LeoH), nebo problémy vnímání diváků (tzn. asi tento klubík), imho nebyly nějak moc uspokojivě vyřešeny. A řek bych, že Bluntmanovy přidrzlé vpády taky ničemu moc nepomohly.

    na příspěvěk reagoval Bluntman
    • 14.2.2017  13:15
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    Jenom teda podotýkám, že gonga nepsal nic o nové televizi nebo Blu-ray, jen o tom, že některé filmy vč. Valmonta vypadají oproti ostatním divně. Tzn. že tam bych háček v technice neviděl.

    na příspěvěk reagoval Mr.Apache , gonga
    • 14.2.2017  13:08
    Mr.Apache
    (hodnocení, komentáře)

    Problém v řešení Blu-ray problému je ten, že už vidím, jak si někdo vypíná všechna přednastavení a pak to všechno zase složitě šteluje. :-)

    Jelikož osobně s touto technologií nemám vůbec žádné zkušenosti, zajímalo mě, jak to vlastně doopravdy je. Na jedné straně jsem měl varování mm13, na druhou stranu desítky nadšených ohlasů vlastníků Blu-ray.

    V podstatě bych to ale nijak neřešil, jen gongova stížnost mi tak nějak celkově připomněla to, co mi psal právě mm13. Proto jsem si to dal do souvislostí a zajímalo mě, zda to opravdu nějak souvisí.

    • 14.2.2017  12:10
    mm13
    (hodnocení, komentáře)

    LeoH: To sa len tak vyvinulo a bolo potrebné to dokončiť. :)

    • 14.2.2017  12:04
    LeoH
    (hodnocení, komentáře)

    mm13: Jj, to je přesně ono. (Ovšem řešit tohle ve Filmové teorii je teda srandovní, není tu na to někde vhodnější klubík? :-) )

    na příspěvěk reagoval mm13
    • 14.2.2017  12:01
    LeoH
    (hodnocení, komentáře)

    mm13: Spousta lidí tenhle vzhled dokonce preferuje, jsou na něj zvyklí – on je ten „vylepšený obraz“, co člověk vídá v nákupních středicích, holt takový efektnější, někomu je jedno, že už to nevypadá jako film. A často lidi opravdu nevědí, kam v nastavení sáhnout nebo že vůbec někam sáhnout můžou, včetně spousty prodejců.

    • 14.2.2017  11:58
    mm13
    (hodnocení, komentáře)

    napríklad: http://www.parabola.cz/forum/topic-87675/

    a tu je podobná odpoveď ako si mi dal ty: http://www.tvfreak.cz/forum/showthread.php/23985-Obraz-ako-inscenacia "Tento efekt spôsobuje u tv dopočitavanie snimkov (100Hz, 200 Hz...). Vypni všetky ku*vitka obrazu, Intelligent Frame... (či ako sa to u Panaka vola) a podobne nezmysli a malo by to byť ok."

    tento sa s tým vyhral podobne a podľa všetkého úspešne: http://www.tvfreak.cz/forum/showthread.php/25166-LED-3D-Samsung-UEXXC7000-skusenostiradytipy

    OK, už sa blu-ray formátu až tak nebojím.

    na příspěvěk reagoval LeoH
    • 14.2.2017  11:50
    mm13
    (hodnocení, komentáře)

    LeoH: Možné to je, dík. Len potom si to povážlivé množstvo ľudí, vrátane predajcov čiernej techniky, nedokáže nastaviť... alebo to nechce rozostriť, keď už to HD či UHD má?

    na příspěvěk reagoval LeoH
    • 14.2.2017  11:45
    LeoH
    (hodnocení, komentáře)

    gonga: To, co popisuješ, mi připadá jako klasický rozdíl mezi televizním a filmovým obrazem, daný jednak rozdílem televizní a filmové techniky jako takové a druhak třeba „placatým“ televizním způsobem svícení scén; ten Valmont mi do toho ale nezapadá :-) Koukal jsi na něj tam, kde obvykle koukáváš, v kině, nebo třeba někde u známých? Měl jsi ho odněkud staženého, pouštěl sis DVD, dávali ho v televizi? To všecko u těchhle věcí hraje roli, dojem „televizně“ nepřirozeného pohybu může vznikat z dopočítávání snímků přímo v televizoru (viz předchozí příspěvek), ale i u zdroje, možností je moc.

    na příspěvěk reagoval gonga
    • 14.2.2017  11:35
    LeoH
    (hodnocení, komentáře)

    mm13: Že by BD ze své vlastní podstaty budil kvůli ostrosti dojem TV inscenace je ptákovina, problém bývá spíš v různých „vylepšovacích“ funkcích zobrazovadla – chce to projít nastavení obrazu a všecky ty edge/detail/color/contrast/motion enhancementy buď povypínat nebo doladit tak, aby nedělaly víc škody než užitku.

    na příspěvěk reagoval mm13
    • 14.2.2017  10:25
    mm13
    (hodnocení, komentáře)

    Bluntman: Blu-ray alebo TV HD vysielane budí kvôli ostrosti obrazu dojem inscenácie. Samozrejme to chce poriadnu obrazovku (veľkú a HD). Osobne som to počas dovoleniek zažíval v dvoch rôznych domácnostiach (s mega HD výbavou). Keď som to následne začal riešiť, tak mi to aj iní užívatelia tohto formátu potvrdili, väčšina z nich ale tvrdí, že je to len otázka zvyku. Mne tá ostrosť prišla krajne neprirodzená a prekážala mi. Každopádne, ten efekt tu je, videl som to na vlastné oči. Tak povedz, čím to je, ako to je. Je to len laický postreh a rád sa o tom dozviem viac.

    na příspěvěk reagoval LeoH , Bluntman
    • 14.2.2017  09:22
    gonga
    (hodnocení, komentáře)

    berg.12: A MrApache: Díky Vám za odpovědi. Ano, nejspíš to bude světlem a kamerou, snad i materiálem, na který se točí. Nebo je to tak, že dnes se už skoro vše točí na digitál? U Valmonta jsem byl velmi znechucen a vůbec nechápu, co to mělo být. Obraz je tak podivně ostrý, že postavy vypadají, jakoby se pohybovaly nepřirozeně. 

    na příspěvěk reagoval LeoH
    • 14.2.2017  06:16
    konvicce
    (hodnocení, komentáře)

    Mr.Apache, Bluntman: On totiž může být problém trochu někde jinde, jako například ve vašem "vývoji filmového kritika". Logicky čím více máš nakoukáno, tím méně tě nějaká recyklovaná novodobá tvorba může oslovit a vzpomínáš na skvělé včerejšky Jestliže Mr. Apache má takový názor jaký má, určitě bych bral v úvahu i tento argument. Ale jinak osobně věřím, že kdyby se dnes narodil druhý Alfred Hitchcock, nebo
    David Lynch, tak by skončili u točení reklam a s hodnocením Uwe Bolla.

     

    Odbočka:Já osobně jsem například totálně znechucenej filmovýma adaptacema komiksů! 90% Z nich je prostě totální sračka a předem říkám Bluntmane, že nemá cenu vytahovat, že to není úplně pravda, páč to a to se povedlo. Toho jsem si vědom, proto říkám 90 %.

     

     

     

     

     

     

    • 14.2.2017  00:48
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    Mr.Apache: No vidíš a mě z toho chytá psotník.

    • 14.2.2017  00:46
    Mr.Apache
    (hodnocení, komentáře)

    berg.12: To jsem vůbec nepoznal.

    na příspěvěk reagoval berg.12
    • 14.2.2017  00:44
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    Mr.Apache: Tak zelené, no :) Prostě co pár vteřin studio-reál-studio-reál.....děs.

    na příspěvěk reagoval Mr.Apache
    • 14.2.2017  00:38
    Mr.Apache
    (hodnocení, komentáře)

    berg.12: Počkej, jaké modré pozadí? to je obloha, ne?

    na příspěvěk reagoval berg.12
    • 14.2.2017  00:33
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    Mr.Apache: Někomu zas nevadí modré pozadí, mě třeba doslova drásá tahle skvělá scéna, která jej každý druhý záběr střídá s reálem. https://www.youtube.com/watch?v=tjRPLfZmao0

     

    To jen proto, aby si gonga nemyslel, že je s ním něco v nepořádku ;)

    na příspěvěk reagoval Mr.Apache , gonga
    • 14.2.2017  00:14
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    Mr.Apache: jo, to je něco podobnýho.

    • 13.2.2017  23:45
    Mr.Apache
    (hodnocení, komentáře)

    berg.12: U některých filmů jsem si v komentářích všiml, že lidi nadávají na digitální kameru. Např. Sesion 9. Kdybych tyto komentáře nečetl, vůbec bych sem nenapsal tento příspěvek. Protože by mě ani po (cca) pěti zhlédnutích nenapadlo, že tam s kamerou má být něco v nepořádku.

    na příspěvěk reagoval berg.12 , berg.12
    • 13.2.2017  23:24
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    Mr.Apache: Stejně tak jsem daleko citlivější na hudbu ve filmu a stejně tak mi přítelkyně háže do koše na prádlo tričko, co se podle mě dalo ještě klidně nosit. Samozřejmě že je to vždycky na straně příjemce, ale nebylo by, kdyby tam nebyl ten rozdíl. Ten si tam sám od sebe nevykoukám.

    na příspěvěk reagoval Mr.Apache
<< novější 386 385 384 383 290 194 97 1
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace