DVD & Blu-ray

DVD

Komentáře k zobrazeným filmům

  • Davies182 -
    Silnější (2017)
    ** 14.1.2018

    Byl to panečku ale vykutálený nápad, obsadit do vedlejší role tu nejburanštější americkou famílii pod sluncem! Sympatie nula nula prd. Jake ale skvělý, ždímání slz zrovna bohužel fungovalo (až sem se styděl) a subjektivně to má rozhodně méně než ty dvě hoďky. Průměr. A hrozně mi vadí to tlačení do oscarových nominací.

  • Xmilden -
    LEGO® Ninjago® film (2017)
    *** 8.1.2018

    Platí prakticky to stejné co jsem napsal minule u Lego Batmana. S tím rozdílem, že už jsem ani moc nečekal že by mě dokázalo tohle Lego nějak pobavit. Jackieho Chana jsem viděl dvakrát po sobě a trošku mě mrzí, že o něm vím jak moc je vášnivým Číňanem. Tohle mě kdysi v době Police Story absolutně nezajímalo a na jeho kaskadérské estrády se mě tudíž koukalo lépe. Příští Lego pokud vznikne, tak zřejmě už pouze s minimálním rozpočtem. Nápady došly. 55%

  • Enšpígl -
    Který je ten pravý? (2017)
    *** 31.12.2017

    Jediný pravý pro Resee Whiterspoon jsem já, K těmhle romantickým komediím, kdy část je víc komedie a část víc romantika je težký cokoli psát. Jsou to takový příjemný "spotřebujte a zapomente" není v rámci daného tematu moc co vyčíst, ale ježíška tenhle fim nenahrádí...i když ta Resee ta by nahradila i armádu ježíšků.

  • Xmilden -
    Auta 3 (2017)
    *** 3.11.2017

    Pixar se snažil vymezit k druhému dílu a snaží se zamaskovat vůbec jeho existenci. Takže zde máme znovu hlavně závodění, žádný animovaný a okolečkovaný James Bond se nekoná. Co napsat k zápletce? Spousta velkoprodukcí v čele s Myšákem ve znaku absolutně rezignuje na scéniristickou stránku a tak příběh vykrádá Rockyho kde to jen jde. Zhruba o nějakých 10 minut dříve mě došlo i samotné "šokující" odhalení na závěr. Nedokážu si moc vysvětlit, proč zrovna Auta, které považuju za jednu z nejméně atraktivních Pixarovek mají na svém kontě už třetí díl. Už ten první za moc nestál. Naštěstí diváci v kinech tohle pochopili a tak Jednička vydělala při rozpočtku 120/462, u Dvojky 200/562 a Trojka 175/380. Další díl by tedy snad hrozit neměl. A z těchto čísel kdy tahle série zase tolik ani v minulosti nevydělávala musí být absolutně zřejmé že důvod vzniku dalších pokračování je jen a pouze prodej hraček a předmětů spojených s touhle značkou. Komentovat to, že se Pixar propadá do bahna stále hloub už snad ani není potřeba. 50%

  • Tosim -
    Zahradnictví: Dezertér (2017)
    **** 23.10.2017

    Sám se tomu divím, ale Dezertér se mi líbil víc. Hlavně to bude lepším zacílením na dobu, ve které se druhý snímek odehrává a poté hlavním hercem. Jiří Macháček je výraznější a lepší, než Ondřej Sokol, který se téměř celý díl plaše díval na Aňu Geislerovou a kolem nich, tu očividněji, tu méně, proplouvala válka. Tady se doba v životě hrdinů odráží podstatněji, je přítomno více třecích ploch i více humoru. Obezřetných 70%.

  • novoten -
    Kingsman: Zlatý kruh (2017)
    **** 21.9.2017

    Méně se brzdí, častěji se přidává do nejvyšších otáček a kadence šílených, úžasných, hrůzu nahánějících nebo jen dokonale efektních nápadů neustává ani na okamžik. Bezbřehá adorace prvního dílu se mě netýká, ale bavil jsem se u něj náramně, možná proto teď dokážu Zlatý kruh postavit hned vedle něj. Taron Egerton navíc herecky dozrál a vedle Marka Stronga nebo dokonce ani vedle Colina Firtha už takřka nezaostává. Opět mi tak vadí jen prapodivnost a až rušivá bláznivost padouchova bondovského plánu. Několikrát jsem si už už říkal, že se stoupá do míst téměř zázračných, než mě modrá vyrážka zase bolestivě usadila na zem.

  • castor -
    Barry Seal: Nebeský gauner (2017)
    *** 31.8.2017

    Nebudu si nic nalhávat, už letošní Cruisova Mumie zklamala. Jeho nos na vysoce atraktivní látky a pověstný tah na bránu selhaly. Barry Seal je na tom o poznání lépe, ale že bych skákal do vzduchu jako u Jacka Reachera nebo předchozí spolupráce s Dougem Limanem Na hraně zítřka, tak to určitě ne. Uvolněné to sice je, očekávání ovšem byla vyšší. Za mě tak sice ujeté, absurdní, ovšem bez momentu překvapení, energie nebo jakékoliv přidané hodnoty. Náš hrdina začínal coby řadový pilot, který občas simuluje turbulence a který na palubě pašuje nějaký ten doutníček. Nejmladší pilot v oboru zaujal CIA a ta mu nabídla job fotit z letadla komunistické tábory. Kolumbijský drogový kartel přišel vzápětí s lákavější nabídkou: pašovat do USA kokain. Podobné to bylo se zbraněmi, vojáky mířícími do výcvikových táborů.. prostě na jeden život pilota aerolinek hodně muziky. A dost přitažené za vlasy. Stejně jako tvůrci se náš hrdina nedopouští výraznějších škobrtnutí, ovšem jeho osudy se tak nějak brzy začnou zajídat. Pasivně plní úkoly, které dostává od těch, kteří královsky platí, když jde do tuhého, divák o nějak nemá strach, ač je patrné, že Cruisovi role sedla. A když třeba ve své vile schovává další pytel prachů, užívá si to společně s divákem. Letní zábava, která nepřekvapí. Nic moc víc. A já krapet víc čekal.

  • Matty -
    Loganovi parťáci (2017)
    ***** 31.8.2017

    „Dozvědí se jen to, co budeme potřebovat.“ (Dů)vtipný mix sociálního dramatu ze života pracující třídy s filmem o loupeži, filmem o útěku z vězení a filmem o podvodu, přičemž podveden je především divák. Tradiční antagonista, kterého by se hrdinové snažili přechytračit, zde chybí. Teprve v posledním aktu je vyprávění obohaceno o postavu, která jde partě kolem Jimmyho po krku (a kterou hraje natolik známá herečka, abyste vytušili, že se jen tak nevzdá), díky čemuž je film napínavý i po akci. Soderbergh nejde rovnou k věci a v úvodní části filmu věnuje poměrně dost času charakterizaci postav a vykreslování jejich sociálního prostředí (proto má taky smysl dvouhodinová stopáž), čehož zužitkovává v emocionálně bohatém finále, kdy se u mne v rychlém sledu vystřídalo dojetí, pobavení a (nakonec) znejistění. Zásluhou smysluplných „backstories“, srozumitelných motivací a dobře obsazených herců Loganovi parťáci na rozdíl od jiných zlodějských komedií neztrácejí na přesvědčivosti ani tehdy, když od nás žádají soucit s postavami, které občas říkají a dělají zvláštní věci, ale z větší části nejsou jednorozměrnými komickými figurkami a jejich jednání je napříč filmem poměrně konzistentní. Do poetiky filmu přitom bezproblémově zapadají i kouzelně bizarní, blíže nevysvětlované momenty, jako je heslo „karfiól“ nebo převzetí tašky od „medvěda“, případně momenty zábavné tím, že jsou vysvětlované až příliš dopodrobna (vyrábění bomby z gumových medvídků). Soderbergh si jako obvykle dává extra záležet, aby nic, co se ve filmu přihodí, nepůsobilo nahodile (nemotivovaně). Jak postupně vychází najevo, film je promyšlený do nejmenšího detailu. Velmi obratně je zužitkována oblíbená písnička protagonisty, postava jeho bývalé spolužačky, fakt, že nevlastní mobil i speciální „sůl“, kterou si Joe Bang sype na vařená vejce. Přepečlivá kompozice s velmi chytrou distribucí informací jde ruku v ruce se Soderberghovou trpělivou režií jednotlivých scén. Ví přesně, kdy střihnout (a kdy naopak s kamerou setrvat na jednom místě), kam kameru umístit, aby nám záběr nejen řekl vše podstatné, ale navíc byl vtipný, jak snímat akci, abychom se bezproblémově orientovali v prostoru. Loganovi parťáci se mohou jevit jako pouhá prvotřídní žánrovka, ale zároveň divákovi nabízejí tolik nadstandardních „služeb“, že nemám problém dát jim plné hodnocení a zařadit je mezi nejuspokojivější filmové zážitky letošního roku. 90%

  • Matty -
    Oklamaný (2017)
    **** 14.7.2017

    Jemnější, senzuálnější a sofistikovanější zpracování románu Thomase Cullina, než jaké v roce 1971 natočil Don Siegel s Clintem Eastwoodem. V původním filmu představovaly zkázu muže žárlivé a pomstychtivé ženy, které nedokázaly potlačit svůj chtíč. Chápu proto rozhodnutí Sofie Coppolové zpracovat stejný námět tak, aby výsledkem nebyl film vyjadřující mužskou paranoiu z ženské hysterie a v němž jsou jižanské krásky definovány výhradně svou sexualitou (nebo její absencí). Coppolová vypustila širší historický kontext a nahradila jej nadčasovým vyprávěním o souboji pohlaví a dívčím dospívání. Podobně jako ve Smrti panen nebo v Marii Antoinettě své hrdinky uzavírá do zlaté klece, která jim poskytuje určité výsady, ale současně jim brání ve svobodném projevení jejich individuálních zájmů. Tato uzavřenost se v Oklamaném projevuje také v ignorování vnějšího světa, odpovídajícím hledisku privilegovaných bílých dívek, které zajímají pouze jejich vlastní potřeby. Oklamaný je přes zdání plochosti a povrchnosti vrstevnatý, podvratný a vtipný film s nejednoznačným vyzněním (více tady). 85%

  • verbal -
    Na doraz (2017)
    *** 28.5.2017

    Bobule je e-miminovsky odpudivý typ správňacké hysterické matky, jež by svého rádoby lozkokošňouškého malého negra nejraději veřejně ulavjuovala xmrti. Což ale evidentně nemusí být vždy na škodu. Pokud jí na její mohutně poslintanou a přehnaně vyobjímanou obsesi někdo sáhne, změní se v rozzuřenou barakundu a komando dojnici, transformuje jindy sračkovitý a zoufale poruchový rodinný minivan od Chrajzleru v nezničitelný tank s doživotní zárukou mobility a bezednou nádrží, přičemž pouze za pomoci kompulzivního mateřského pudu vyhladí mezinárodní gang překupníků s rozmazlenými potraty. Jednoduchá až hloupá kravinka, která však od samého začátku kulantně odsejpá, a pokud člověk vypne indikátor nepravděpodobných kokotin, docela se i zabaví a nestihne moc zlobit. Zvláštní poklonu si rozhodně zaslouží Bobulin balzamovač, který pomalu plesnivějící padesátku napustil formaldehydem tak dokonale, že vypadá na pětatřicet, a než by jí jeden zkontroloval občanku nebo hrábnul na rybu, klidně by se po ní i gerontofilně sápal.

  • Marigold -
    Strnadovi (2017)
    *** 23.1.2017

    Selektivní výběr ze dvou nejlepších Etud rozředěný posledním dějstvím, které naplno ukazuje, že Třeštíkové metoda je ve současnosti naprosto bezzubá a náhodná. Tam, kde v 80. letech byla ostře schopná zachytit všednost normalizace a v 90. letech houževnatou snahu "přežít svou rodinu i podnikavost", dosazuje v poslední třetině řídkou terapii mluvením, náhodný sběr momentů a čím dál tím víc samoúčelné vpády do soukromí vztahu několika lidí. Rozpačitost a bezradnost jsou vlastně dost mírné termíny. Přiléhavější je spíš nemohoucnost. Škoda, Strnadovi pokládám za vrchol Etud, ale jejich celovečerní podoba se pronikavosti dvou televizních dokumentů nijak nepřibližuje.

  • Mertax -
    Nejistá sezóna (1987)
    **** 5.3.2009

    Jistá zábava s mrazivým obsahem, nejen o představení, jež muselo být "konstruktivní pozitivní satirou" a které bylo nakonec "celkem v intencích", jak pravil soudruh hodnotitel. (Nejste-li fanoušek J.C. výsledný dojem bude poloviční, v opačném případě velice nadstandardní, vše ve stylu, na který jsme zvyklí - "nehraju, jen konstatuju"). Kluci, jenom pár poznámek. - Prosim tě, dneska nemůžeš posuzovat, to není představení, to je funus. DVD: Po kliknutí na Bonusové materiály se dostanete na rozcestí. Můžete si přečíst Filmografie všech členů divadelního souboru s nejistou budoucností. Poté následuje Fotogalerie obsahující klasické fotky z filmu a posledním bonusem jsou tři Rozhovory. Smoljak vypráví o tom, že politické ovzduší v roce ´87 tálo a mohli tak natočit pravdivý film o strastech jejich divadla. Tragikomická je historka s kamerou. Smojlak nechtěl dělat postsynchrony, ale rovnou kontaktní zvuk, tehdy ovšem nebyl tak uznávaný tvůrce, aby se mu dostalo kvalitní kamery, takže obdržel horší typ, který rachotil. Aby se zbavili hluku, museli přístroj "zaboxovat" (utlumovacím boxem, který vážil okolo 2 metráků). Poté byla manipulace velmi obtížná. Svěrák mluví o tom, jak některé skutečnosti museli ze scénáře vyškrtnout, protože jinak by jim je diváci neuvěřili. Na závěr si stěžuje, jak špatná byla distribuce filmu, promítli ho prý v Lucerně a pak zapadl. Brukner vzpomíná na natáčení s úsměvem po celou dobu rozhovoru, vzpomíná například na tuhou zimu 87/88 v době natáčení. Jedná se o zajímavé bonusy, je jich ale velmi málo: 60%.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace