DVD & Blu-ray

DVD

Komentáře k zobrazeným filmům

  • xxmartinxx -
    Mission: Impossible - Fallout (2018)
    ** 24.11.2018

    Když to začalo pětiminutovou neusledovatelou expozicí a pak ta páska ani nepočkala slíbených pět vteřin na zničení, protože kdo by měl tolik času?, tak jsem nevěděl, jestli se smát, nebo se začít trápit. Bohužel se na MI už dlouho neumím naladit. Přijde mi obdivuhodné, jak ostatní tu nesnesitelnost dokážou identifikovat a označit ji za něco, co jim nese potěšení - ale nerozumím tomu. Je mi to jednou z největších záhad. Jen vydržet u toho vzhůru je pro mě nesplnitelná výzva. Nepřijde mi to zajímavě natočené, nepřijde mi to chytře vymyšlené (ani v rámci žánru), prostě jen úmorné. Možná kdyby to mělo 90 minut místo 150! Vůbec nechápu, které části tohohle filmu mají být nějak zajímavé a čím. PS: Zdá se mi to, nebo má Tom Cruise problémy pohybovat obličejem, tak aby dosáhl nějaké základní mimiky, musí do toho vkládat nezvykle mnoho energie? Pozorovat ho bylo skoro stejně kouzelné jako Henryho Cavilla s jeho dikcí snaživého páťáka vystupujícího na školní přehlídce.

  • EvilPhoEniX -
    Temné síly (2018)
    *** 9.10.2018

    Čekal jsem to upřímně horší a ve výsledku jsem se celkem příjemně bavil. Na Hunger Games, Maze Runner či Divergenci to nemá, ale rozhodně lepší než Hostitel či Mortal Instruments. Samotný námět je velmi dobrý a je škoda, že se jej ujali tihle tvůrci, protože s někým šikovnějším to mohla být pecka. Alespoň Amandla Stenberg hezky poutá divákovou pozornost svou roztomilostí a poměrně velkýma ceckama a zajímalo mě, jak to celé nakonec dopadne, což se cení. Mínusem jest né příliš povedené efekty a nezajímavá akce. Na jedno podívání to však jde. 60%

  • verbal -
    MEG: Monstrum z hlubin (2018)
    *** 26.9.2018

    Za mlhou hustou tak, že by se dala krájet, žije zkurveně velká prehistorická paryba. Říkejme ji třeba Marcela. Paryba tak obrovská, že si plejtvákama vyšťourává zuby, do držky se jí vejdou dvě pětadvacetimetrové jachty a je dravější než nymfomanka před přechodem. Marcela by si za tou mlhou v klidu predátořila se svou nejlepší kámoškou megaolihní Ivetou až dosud, kdyby se nečekaně neobjevil správňácky zádumčivý záchranář Jasoň s hluboce vyvinutým morálním kodexem a nepodráždil ji svícením do xichtu reflektorama jaderné ponorky. To se pak iritovaný oligocénní mazlíček konečně rozhodne přestat hnít někde u dna Mariánské škvíry, po 3 miliónech let od vyhynutí proplave tím bílým bordelem nad hlavou a vydá se k Šangaji požrat bezstarostně koupající se stáda ťamanů, přičemž se šablonovitě chová dle nejlepších tradic nejtupější béčkové scenáristiky. Tedy selektivně žere výhradně slizáky a zmrdy, ubližovat lozkokošným ťamanským holšiškám, loztomilouškým jolkšílkům nebo urputně altruistickým klaďasům a jejich kundám, byť potencionálním, by ho ve snu nenapadlo. S kým by pak traumatizovaný Jasoň při závěrečných titulcích pajdal s přírodně amputovanou nohou k zapadajícímu slunci, až tu gigantickou svini opíchá harpunkou, ukope sérií předpisových potápěčských kungfu chvatů a vyjádří tak své jednoznačné „NE!“ k nutnosti přirozené regulace čínské populační exploze, že ano … Prostě takový nepatrně tupější a mnohem svižnější Stethem a moře či Mega-Dick pro všechny, kdo považují Hemingveje za užvaněného přeceňovaného nudila a Melvila za otravnou grafomanskou kudlanku. Naprosto nic nového, ani kdoví jak nápaditého, ale nějaká ta horší trojka se z toho dá s vypnutým indikátorem nevkusu jakž takž vykousat.

  • verbal -
    Plán útěku 2 (2018)
    odpad! 23.7.2018

    Slájovi už ten odulý mongoloidní baset tak tak drží na přední části hlavy a začíná nemilosrdně stékat i navzdory celokariérní fasciální nekróze. Spolu s ním jej satanžel opouštějí i zbytky soudnosti při výběru gerontorolí a pomalu míří za Štefanem a Žánkládou do hnijícího rumunského masového hrobu padlých akčních hrdinů. Zkurvit skvělou jedničkou nadějně nastartovanou sérii není evidentně nic složitého. Úplně stačí, aby scénárista začal čichat ředidlo, produkce se ujala Armáda spásy, Padesáticentový přednášející lidoop si v tom střihnul famózní kreaci toporného, tupě čumícího negra, no a k dovršení žumpy to celé svěřit do velmi nepovolaných rukou Štefana Cé Mlynáře, jenž by byl schopen režijně zprasit i příjezd lokomotivy. K tomu si připočtěte téměř neutuchající, mimořádně dramatickou hudbu vykradenou z Horny housewives anal adventures, děj a dialogy jako z nočních můr zfetovaného downa, a dostanete otřesně natočený, příšerně zahraný a obskurně sysluplný zetkový mentální mulinex, který by se dal lapidárně shrnout jako dva trapní ťamani, obklopení výkvětem přehrávajících ochrnutých debilů, dělají v kulisách z Atarka hodinu a půl postižené kungfu, do čehož jim jednou za dvacet minut vběhne Sláj, zapózuje, jakože drsňácky něco ukrutně dementního zamručí a nakonec všichni kdovíjak utečou. Strašné svinstvo, během něhož co pět minut přemýšlíte, jestli se dodívat nebo si raději vrazit do očí pletací jehlice, abyste už nic podobného nikdy nemuseli sledovat!!! A ještě horší je, že se po tomhle bublavém úplavicovém prdu hned chystá trojka. Ta se sice vypadá, že ji svěřili do méně retardované péče, nicméně i tak ji budu pracovně nazývat Debil’s stejšn a před požitím na ní pro sichr nechám vychcípat pár ochutnávačů. Slán neSláj, děsím se každého, kdo tomu dal více než jednu hvězdu.

  • Enšpígl -
    Hastrman (2018)
    **** 19.4.2018

    Na filmový režisérský debut herce a divadelního režiséra Ondry Havelky jsem byl moc zvědavý, protože minulý rok byl na tuzemské filmy tak špatný, že každý orginálější námět vítám jak ban na twitteru pro D. Trumpa. Hned na úvod chci předeslat, že románovou předlohu jsem nečetl a v tomto případě nevím zda je to plus nebo minus, protože.... . Od začátku jsem se nesoustředil toliko na děj, jeho dramatičnost a gradaci, ale na hlavní postavu hastrmana a jak se ukázalo v následné diskuzi po filmu s jednou milou bytostí, udělal jsem dobře. Karel Dobrý dělá ve filmu čest svému příjmení, které můžu s přehledem aplikovat i na jeho herecký výkon. Z postavy Hastrmana jsem cítil velký smutek, touhu po štěstí, po lásce, které mu udělem osudu nejsou dopřávány. No a kolem toho se mně natočil celý příběh. O nějaký ten řádek výš jsem zmínil "PROTOŽE" a k tomu se chci vrátit neb je to klíčová výtka k filmu, musím se přiznat, že jsem občas chování ostatních postav příliš nechápal u Katynky jsem si to ještě omlouval tím, že je to žena a ženy nechápu už od mého pobytu v porodnici a zřejmě to s tím nepochopením žen dotáhnu až do mého pobytu na Olšanech, ale proč se třeba pan farář zachoval v scéně vvrhání kamenem jak se zachoval to jsem vážně nepobral. Z filmu mně to prostě jasný nebylo. Oceňuji sázku na neokoukané tváře v hlavních rolí i když v případě Karla Dobrého je to sporné, ale jeho ostré rysy v obličeji mu chudákovi po většinou přisoudili role různých fašounů a hlavní role hastrmana je určitě super výběr. V případě Simonky Zmrzlý (výborná závěrečná scéna:-) ) se určitě jedná o krásnou ženu, ale z herecký stránky si nejsem zcela jist touto volbou. Ze záverečných titlků jsem vyčetl, že Simona sama zpívala, v tom případě mně pěvecký projev přišel lepší než herecký. Necítil jsem z postavy Katynky ani smutek, ani vášeň, ani lásku, tak jak bych potřeboval a ve společných scénách z Hastrmanem to výrazně ubralo na vzájemné chemii. Z vedlejšáku je best můj miláček Jirka Lábus u Lábusa už mám rád i jeho jméno a kdyby pořád nosil otáčecí modrý prsten, klaněl by se mu u Sauron. Kdo má rád kostýmní filmy pošmákne si, tenhle obor je ve flmu zvládnut na Lva, kamera Marka Diviše rovněž výtečná práce a nevtíravě vtipný dialogy jsou svěží (dialog hastrmana s farářem o knihách je za pět hvězd). Je to balanc na hraně 3-4*, ale za ty sexy zelené boty Ondry Havelky na projekci se nakonec přikloním ke čtyřce.

  • xxmartinxx -
    Na mléčné dráze (2016)
    ** 11.5.2017

    Magický realismus se prostě nedá dělat s pomoci CGI. To je nakonec (překvapivě) největší problém, co s tím filmem mám. Ta neochota skončit, i když je k tomu tolik příležitostí, by se snad ještě dala omluvit, i když teda poslední třetina je těžko snesitelná. Moje výhoda je, že nemám Kusturicu moc nakoukaného - ale je pravděpodobné že mít ho v oku, tak to bude nuda od začátku do konce.

  • Djkoma -
    Grinch (2000)
    *** 28.10.2006

    Jim Carrey se snaží jak může a postava Grinche s ním roste, ale film jako takový nedává takový prostor jak by bylo příhodno. Průměrná komedie pro děti o "tom, který jim chce zkazit vánoce protože je nesnáší". Možná se na první shlédnutí pobavíte, ale pravděpodobně na film zapomenete hned po titulcích.

  • Dudek -
    Kladivo na čarodějnice (1969)
    ***** 8.3.2006

    Pokud bych si teď rychle měl vzpomenout na všechny české filmy, které jsem měl tu možnost vidět a ohodotit je, Kladivo na čarodějnice by jistě získalo nejvyšší možnou známku. Otakar Vávra si jako režisér vede opravdu skvěle, dokáže nechat pořádně gradovat napětí a současně se věnovat silné vizuální stránce. Ve filmu je hodně zhuštěný děj, což ovšem v žádném případě neznamená, že bychom mohli nějakou linii odejmou, aniž bychom příběh poškodili, každá částečka totiž zapadá na své místo a plní účel, který je pro celkové vyznění snímku nezbytný. Rád bych se také zmínil o hudební stránce, která je na svou dobu značně pokroková, a přestože je ve filmu použito malé množství různých témat, každé vyvolává přesně ty pocity, které vyvolávat má. Možná se ptáte, zda neustálé opakování pár stejných úryvků nenudí... není, myslím si, že decentní a neveliké používání hudby spolu s poutavým scénářem je dokonalá kombinace, která nedovolí divákovi odpoutat se od obrazu, ba právě naopak nutí ho dílo nerušeně sledovat dál. Nejhorší na celém filmu je ovšem jeho opírání se o fakta, jistě příběh není podle skutečné události, ale je inspirován inkvizičními procesy, které byly neméně drsné, než jak je ve filmu zobrazováno. Zabijáci čarodějnic si vybrali nějakou bohatou rodiny a obvinili ji z čarodějnictví a spolčení s ďáblem, tito odsouzení pak neměli prakticky žádnou možnost vyváznout a jejich majetek propadl inkvizitorovi, který tvrdil, že většinou uhradí nákladný proces vyhledávání a likvidace této spodiny. Kdyby jen bylo víc takto povedených snímků...

  • novoten -
    Nebeští jezdci (1968)
    **** 6.2.2006

    Překvapivě lidský pohled na válku se všemi pozitivy i negativy, které jen může přinést. Noční akce je sugestivní, divák hrdinům fandí do posledního dechu a každé potenciální nebezpečí ho nutí trnout nad nadcházejícím okamžikem. Všechno jde ale dolů ve chvílích, kdy se scénář pokouší o odlehčení situace a do dojemných nemocničních scén se začnou vkrádat jakési hlášky. To pak dělá z Jezdců jen vydařenou filmovou válku, ale nezapomenutelná výpověď je najednou pryč. 70%

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace