DVD & Blu-ray

DVD

Komentáře k zobrazeným filmům

  • choze -
    Barry Seal: Nebeský gauner (2017)
    *** 1.1.2018

    Toma Cruise mám v oblibě a je pro mě zárukou jisté kvality, ale bez jeho posledních tří filmů (druhý JACK REACHER, MUMIE, BARRY SEAL) bych se klidně obešel. V posledním jmenovaném se Tom zhlédl ve VLKOVI Z WALL STREET a NARCOS (a potřetí v krátké době dotáhl před kameru obří letadlo), ale jeho vyprávěnce chybí Scorseseho divoký styl, zapamatovatelné scény a přesah, což z ní dělá film na jedno zkouknutí.

  • xxmartinxx -
    Strnadovi (2017)
    *** 27.12.2017

    Upřímně řečeno mi přijde, že etudy nabízejí zajímavější příběhy než Strnadovi. Druhá půlka, ta z poslední etapy natáčení, pak je už hodně velká marnost, kdy je sice přístup do soukromí největší, ale smysl a důvod to sledovat jako by se nějak vytratily. Poslední dobou přicházím Třeštíkové na chuť, ale tohle je prostě chabý materiál. Tři jen s odřeným ušima.

  • castor -
    Který je ten pravý? (2017)
    *** 21.12.2017

    Je čerstvě po rozchodu s otcem svých dvou dcer, a tak ji při oslavě čtyřicátin nenapadne nic lepšího, než si do luxusního domu nastěhovat tři mladé nadějné filmaře. Důvod? Už snad ani sám nevím. Ať se to někomu líbí nebo ne, Nancy Meyers je v žánru romantické komedie pojem. Jen její dcerka, pro kterou je tahle látka režijní a scenáristický debut, asi nedávala moc pozor, jak její matka pracuje s herci, jak pointuje jednotlivé situace, jak dává dialogu vtip i šmrnc, jak osobitě režíruje a jak přesně ví, kdy udeřit hřebíčkem na hlavičku. Hallie Meyers-Shyer hraje tak moc na jistotu, až to skoro otravuje. Neumí překvapit, neumí dojmout. Ve výsledku tak její dítko obsahuje až příliš málo romantiky a skoro žádný humor. Oscarová Reese Witherspoon je výrazná a nad ostatními vyčnívá, trio mlaďochů jí tím pádem nestačí, hoši mají velmi mdlé charisma, nějaké to tokání a konflikty nijak nestrhne. No, být nedělní deštivé odpoledne..

  • Xmilden -
    Silnější (2017)
    ** 21.12.2017

    David Gordon Green mě opět nepřesvědčil o svých režisérských kvalitách. Jeho styl vyprávění mě prostě nesedí. Jake po Bojovníkovi předvádí další snaživý výkon, ale stejně jej mám raději jako Slídila. Američané tyhle filmy o silných událostech potřebují, já to respektuju. Víc než jedno shlédnutí ovšem tomuhle nedám. 40%

  • Vitex -
    Zahradnictví: Dezertér (2017)
    ** 1.11.2017

    Funguje to asi 50 minut, nějak. Pak se to nečekaně a nepochopitelně zhroutí do sebe. Nefunkční model, který předpokládá velkou znalost dobových souvislostí, aby člověk věděl, o co právě jde (i když se většnou nedá v ději zorientovat, v jakém roce konkrétně se nacházme, pokud se zrovna někdo nezmíní, že umřel Stalin), ale zároveň k tomuto holému konstatování nejtypičtějších projevů popisované doby nepřináší žádnou přidanou hodnotu. Scéna s ruským vojákem a vojákyněmi je sama o sobě skvělá jako groteska, ale v celku filmu působí nevěrohodně a přepáleně. (spoiler) A nikdy u žádného jiného filmu mi nebylo tak nekonečně ukradné, že hlavní postava spáchá sebevraždu - protože prostě není funkčně vykreslená, což se týká scénáře i jejího hereckého představitele. Jen o něco málo lepší než Rodinný přítel.

  • castor -
    Oklamaný (2017)
    *** 10.10.2017

    Ředitelka, učitelka, žákyně. A všechny by si klidně nechaly zvednout sukni od zraněného vojáka nepřátelské strany. V Americe totiž vrcholí občanská válka a na dívčím „internátu“ na samotě uprostřed panenské přírody je jeho přítomnost velkým pozdvižením. Kdysi oslavovaná Sofia Coppola si napsala i scénář, nic dějově košatého ovšem nečekejte. Zakázané pokušení je nadhozeno, ale hlouběji s ním pracováno rozhodně není. Napětí i gradace jsou mdlé, postavy se chovají zvláštně (Farrell až nepochopitelně), příliš se o nich nedozvíme. Sexuální pnutí je znát, každá z žen či dívek na to jde po svém, až se díky tomu dozvíme, jaké vlastnosti je provázejí, ovlivňují, proměňují. Nepotřebuji přepálené emoce, ale nějak bych to jednoduše rozpumpoval. Finální zvrat je (nepřekvapivě) nestrhující. Coppola možná rozumí ženské duši, ale na cenu za režii z festivalu v Cannes to úplně není. A myslím, že s přidanou hodnotou ze svých začátků, jak bych si přál, se už nikdy nevrátí.

  • DaViD´82 -
    LEGO® Ninjago® film (2017)
    *** 24.9.2017

    Připravte své Ninjago chtivé synátory na to, že tohle nemá se seriálem dvakrát velkou spojitost; respektive žádnou. Ušetří si zklamání nad tím, že zrovna ten jejich oblíbenec se tam sotva mihne (v našem případě ohnivý Kai). Předloha je sice neskrývanou vykrádačkou Želv Ninja a Power Rangers, ale solidní vykrádačkou, která má různorodý tým, kde každý je stejně důležitý. Ve filmu jde pouze o Lloyda (ten zelený). Což je na úrovni toho, kdyby celovečerní Želváci byli jen o Leonardovi a ten by navíc neměl ani své meče, ani nestál proti tradičním protivníkům a navíc řešil problém rodinného rázu. A řeší se to ve stejném ztřeštěném stylu a se stejnými tématy jako v předchozích dvou LEGO® filmech. Tentokrát o to hůře, že to nefunguje jako celek; scénář nebyl silnou stránkou ani u Příběhu/Batmana, ovšem zde absentuje již zcela. Stále to však má tak zběsilé tempo a tolik nápadů, vtipů a aluzí (tvůrci neopomenou ani na tradiční titulkový sestřih Jackieho nepovedené eskapády), že se u toho nelze začít nudit. A to ani pokud jste v roli povinného doprovodu/nechtěného rukojmího.

  • Djkoma -
    Kingsman: Zlatý kruh (2017)
    *** 21.9.2017

    První film byl hodně zábavný, divák musel přistoupit na přehnanou akci a humor na hraně, ale autoři se mu odvděčili třaskavě barevnou zábavou. Pár scén mi po letech zůstalo v paměti (kostel, mekáč, hlavy, princezna...), přesto jsem vývoj/trailery na druhý díl sledoval minimálně. Jako bych pokračování nepotřeboval. Po konci druhého dílu jsem v kině pochopil proč. Všeho je klasicky více (snad až na akci a dobrý humor) a Vaughn jako již mnoho režisérů před ním ztratil odstup od látky a chtěl do filmu dát všechno. Tento postup bohužel nefunguje, mnoho postav, podivný příběh (hitech špioni nemají detektor cizích předmětů v úkrytu ani jejich aktivitu?) a stejnou akci jako minule, jen v menším množství. Nepomáhá tomu ani délka 141 minut, z které by minimálně půl hodina dialogů měla jít do bonusů na BD. Přesto ta stylovost filmu má své kouzlo, přehnanost tomu jen dodává, vždyť v kterém jiném filmu bojuje záporák s robotickou rukou v mokasínách? Nebo kde je víc PP na whisky a skotskou? Stačí to někomu? Všiml si toho někdo vůbec? :)

  • Tuxedo -
    Loganovi parťáci (2017)
    *** 31.8.2017

    Svérázný heist. Soderbergh má ulítlé charaktery (jen by mohly být s ohledem na tak kvalitní obsazení propracovanější) a potřebné vtipy, ale záměrně nestaví scény komediálně. Mohl by vyprávění zkoncentrovat na nejnutnější události a charaktery, ale i tak si libuje v odbočkách a bezpředmětných konverzacích o písničkách, řadící páce u auta a jméně Sylvia. Více než experimentování se mi však nejvíce zamlouvala prostřední, zlodějská část, kde má film konečně konzistentní tempo a švih. Soundtrack našlapanější než v Baby Driver.

  • choze -
    Na doraz (2017)
    ** 24.8.2017

    Podobně jednoduše a potenciálně intenzivně postavené filmy mám rád, obzvlášť pak road thrillery. Obyčejná mamina Halle Berry se většinu času zabejčeně řítí v autě po okrajových částech města za únosci svého syna (přičemž je kdykoli může ztratit a taky je párkrát ztratí) a protože se to odehrává během pár hodin, působí to dojmem reálného času. Premisu rodiče zachraňujícího uneseného potomka sice nedávno oprášil Liam Neeson, ale film má mnohem blíž ke staršímu ÚNOSU s Kurtem Russellem, protože se odehrává on the road a hrdiny jsou civilové, nikoli profíci. Berryina postava tak nenabízí efektní a efektivní špionské know how, ale pouze zabejčenost, důvtip a hrozivou osamělost svobodné matky, jíž kdosi unáší dítě. Což není postava, která by vše řešila s chladným rozmyslem a odstupem diváka, takže jí klidně prominu, že třeba nesebrala tomu havarovanému poldovi pistoli. Horší je to s celkovou nenápaditostí scénáře a nedostatkem akce - z trajleru to vypadalo na KOBRU 11, ale těch pár aut, co se tu srazí, nestojí za řeč.

  • DaViD´82 -
    Auta 3 (2017)
    *** 18.6.2017

    Opakuje se osnova prvních Aut ruku v ruce s třetím i čtvrtým Rockym a navíc i špetkou Creeda. V první půli to sotva chytá dech (což speciálně omladina snáší s ošíváním), ve druhé (a především pak v závěrečné půlhodině) ho to však přeci jen chytá (a omladina již ani nedutá), šlápne se na plyn a finišuje to jako solidní "hračkářský merchandising Aut posilující" sázka na jistotu v dechberoucím technickém provedení. Výrazně lepší dvojky, o něco horší jedničky a již několikáté potvrzení, že Pixar v celovečerní tvorbě ztratil šmrnc a jede na tovární volnoběh.

  • H34D -
    Nejistá sezóna (1987)
    **** 9.2.2008

    Docela vážná a hořká dokumentokomedie z divadelního prostředí. Výstižně seznamuje diváka s tím, jak těžké bylo v komunismu hrát divadlo, které má jiné priority, než vychvalovat režim. Ačkoliv byl film samozřejmě okořeněn klasickým Cimrmanovským humorem, měl jsem pocit, že nedivadelní záběry byly slabší, resp. blíže průměru - od veselých historek z natáčení jsem čekal trochu více. 7/10

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace