25. Febiofest

Plakát k festivalu 25. Febiofest

Mezinárodní filmový festival Praha – Febiofest byl založen v roce 1993 nezávislou filmovou a televizní společností Febio Fera Feniče. Začínal jako akce pořádaná téměř bez peněz, ale s nadšením pro přátele a filmové fanoušky, se během let proměnil ve velký filmový festival, který si ale stále zachovává svůj původní profil a cíl: všechno pro diváka. Febiofest, situovaný do multiplexu CineStar Anděl na pražském Smíchově, garantuje ve všech 12 kinosálech výjimečnou technickou kvalitu promítání pro všechny formáty, stejně jako dokonalé pohodlí pro festivalové diváky. Navíc nabízí bohatý doprovodný program.

Nová Evropa - Brno

Nová Evropa - Hradec Králové

Nová Evropa - Jihlava

Nová Evropa - Pardubice

Nová Evropa - Praha

Panorama - Hradec Králové

Panorama - Jihlava

Panorama - Kladno

Panorama - Pardubice

Panorama - Plzeň

Panorama - Praha

Central Park - Beroun

Central Park - Brno

Central Park - Děčín

Central Park - Hradec Králové

Central Park - Kladno

Central Park - Liberec

Central Park - Pardubice

Central Park - Plzeň

Central Park - Praha

Central Park - Vsetín

Central Park - Zlín

Ozvěny Balkánu - Praha

Světla severu - Brno

Světla severu - Hradec Králové

Světla severu - Kladno

Světla severu - Liberec

Světla severu - Olomouc

Světla severu - Ostrava

Světla severu - Pardubice

Světla severu - Praha

Asijský pohled - Praha

Made in USA - Děčín

Made in USA - Praha

Masters - Beroun

Masters - Hradec Králové

Masters - Jihlava

Masters - Olomouc

Masters - Praha

Masters - Vsetín

Queer Now - Brno

Queer Now - Děčín

Queer Now - Mikulov

Queer Now - Olomouc

Queer Now - Ostrava

Queer Now - Pardubice

Queer Now - Praha

Queer Now - Zlín

Generace - Beroun

Generace - Brno

Generace - Hradec Králové

Generace - Jihlava

Generace - Kladno

Generace - Olomouc

Generace - Plzeň

Generace - Praha

Generace - Vsetín

Generace - Zlín

Noční cirkus - Hradec Králové

Noční cirkus - Pardubice

Noční cirkus - Plzeň

Noční cirkus - Praha

Best of - Praha

Docs - Beroun

Docs - Hradec Králové

Docs - Kladno

Docs - Olomouc

Docs - Praha

Docs - Vsetín

Culinary Cinema - Děčín

Culinary Cinema - Hradec Králové

Culinary Cinema - Jihlava

Culinary Cinema - Kladno

Culinary Cinema - Mikulov

Culinary Cinema - Ostrava

Culinary Cinema - Praha

Culinary Cinema - Zlín

Off program - Praha

Profil: Arnaud Desplechin - Jihlava

Profil: Arnaud Desplechin - Mikulov

Profil: Arnaud Desplechin - Praha

Profil: Leos Carax - Praha

Profil: Kornél Mundruczó - Praha

Profil: Daniela Kolářová - Praha

Komentáře k zobrazeným filmům

  • Malarkey -
    Medvěd Brigsby (2017)
    *** 13.9.2018

    Takových filmů, které točí geekové pro geeky moc není. A i když je tento za tři hvězdy, pořád jsem rád, že jsem ho viděl. Je ulítlý, což se dá předpokládat, ale kvůli některým, podle mě, nelogickým momentům, nemůžu tříhvědičkový poděl zvýšit. Ten film byl i na mě až moc divnej a ulítlej...a i když má silné momenty a hodně silný závěr, pořád mi Medvěd Brigsby k srdci nedokázal přirůst víc, než by chtěl.

  • Fr -
    Tlumočník (2018)
    *** 11.9.2018

    „TY SES ÚPLNĚ ZBLÁZNIL! ODKDY SE VLÁČÍŠ S ESESÁKEM?“… „ON NENÍ ESESÁK…“ /// Československej film (skoro celej) v němčině. Poklidná (a to jako dost!) road movie o Vídeňákovi, hledajícím celou pravdu o svým fotrovi – esesákovi. Parťáka mu dělá vysloužilej tlumočník (a Žid) a voba se vyrovnávaj s minulostí. Taky (a hlavně) to něco vypovídá o Slovenskom štáte… fajn obsazení (i ten Menzel, ale hlavně Simonischek) a líbí se mi, jak je to zpracovaný. Ale, je to minulost a ten současnej „apel“ je slabej, navíc utopenej v dýlce cesty. Ovšem, co by sme za to v Čechách dali… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Fotrovou prací byla výroba sirotků. 2.) Máme občas vytáhne ty sváteční talíře s hákrklajzem. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *

  • Radek99 -
    Snění v cizím jazyce (2017)
    *** 14.8.2018

    Zikrilská zkrocená hora... Kultovní film Ang Leeho je jeden z mých oblíbených, tady mne ovšem velmi zamrzelo, že mexičtí tvůrci brzo opustili velmi zajímavý a originální leitmotiv lingvistické odysey za vymírajícím jazykem a z bromance udělali gay-romanci se zdánlivou hloubkou antické tragédie...

  • Malarkey -
    Pět prstů pro Marseilles (2017)
    ** 13.8.2018

    Jasně, že to čerpá ze zajímavého nápadu, který aktuálně filmařsky libivý svět v JARu kombinuje s westernem a ještě to podkresluje kvalitní kamerou. Jen kdyby ale postavy nebyly tak strašně mimo evropskou realitu a dali se trošku pochopit a kdyby film nebyl ve většině tak strašně nudná záležitost. To tam radši točte sci-fi. To Vám jde líp. Lidsky je to stejně šílený, ale aspoň se na to dobře kouká.

  • castor -
    Neposlušnost (2017)
    *** 28.7.2018

    Ono to tam vlastně tak nějak zaznívá: celý den jen četl Tóru, komentáře k Tóře a poznámky k nim a pak o těch poznámkách debatoval. Do ortodoxní židovské komunity se po letech vrací fotografka Rachel Weisz, aby po smrti otce rabína vyřešila pozůstalost. Zatímco on byl nejvyšší autoritou komunity, ona platí za rebelku, která se dávno vydala do moderního světa bez svazujících pravidel. Tvůrci konzervativní postoje a pevnou víru nijak nehodnotí nebo nezesměšňují, hlavní třenice vkládají do vztahu navrátivší se ženy s bývalou láskou Rachel McAdams, jejíž role se ovšem za tu dobu výrazně změnila. Na zamyšlení zejména v otázce svobodné volby fajn, ale celkově nevýrazné a emočně mdlé. Nebýt obou výborných hereček, diváka by si tohle drama hledalo ještě obtížněji.

  • Matty -
    Střídavá péče (2017)
    ***** 11.7.2018

    Od začátku nepříjemně stísněný film, neponechávající moc prostoru na pořádné nadechnutí. Odehrává se téměř výlučně v uzavřených prostorách (viz jen množství scén s otcem v autě), s kamerou blízko hercům. Postavy nemají možnost úniku. Vyprávění je hodně koncentrované i díky zaměření na několik málo dnů a pár událostí. S tím, jak příběh graduje, využívá Legrand stále více hororových stylistických prostředků (první mistrovskou lekcí ve vytváření napětí a strachu z toho, že se přihodí něco zlého, nabízí narozeninová oslava, další následuje) a již tak intenzivní drama se plíživě, ale s ohledem na charakterizaci postav poměrně přirozeně proměňuje v regulérní psychoteror, v jehož finále zapomenete, že máte dýchat. Film, který je sice krajně nepříjemný, ale stejně tak situace dětí rozcházejících se rodičů a obětí domácího násilí, kterou neuvěřitelně sugestivně a empaticky zprostředkovává. V rámci prevence podobných situací by jej mělo vidět a prožít co možná nejvíc lidí. 90%

  • Spiker01 -
    Až na dno (2017)
    *** 17.6.2018

    Mí dva velmi oblíbení herci a stejně se na to nedalo skoro koukat. A moc nedokážu říci, kde je vlastně chyba. Ta romantická linka z Francie, kdy jsou Alicia Vikander a James McAvoy pořád spolu, funguje výborně a natáčelo se na krásných lokacích, takže rozhodně je, na co se koukat. Krom toho, že trailer jako obvykle slušně lže a zápletku podává úplně jiným způsobem, překvapilo mě, jak pointa filmu naprosto vůbec nefunguje. Jakoby se režiśer vykašlal na vyprávění a opravdu nám servíroval jen ty prosluněné záběry, protože po něm nikdo víc nechtěl a film byl předem odsouzen do zapomnění (divím se českému nasazení, nikdo nepřišel).

  • verbal -
    Neznámý voják (2017)
    **** 16.6.2018

    Tříhodinový trek ugrofinským lesíkem, při němž se 7. rota venkovských tutenmantáků postupně zoceluje do 9. roty ostřílených porážkových Čuchonů. Tak po hodině a půl začne být to plazení se polomama a střílení na keře plné Rusáků, kterým jsou vidět akorát tak hvízdající kulky, sice kapku monotónní, nicméně i tak se jedná o prudce nadstandartní, výborně natočený, svižný a zcela bezpatosoidní počin, navíc s dokonalou postavou svérázného laponského guerillového sedláka Disciplinuu Jebujainena a roztomile přešťastným koncem. P.S.: Pokud si to nějaký přiteplený ufon dovolí srovnávat s mistrem znuděných proleženin, pánem audiovizuálních nekróz a věhlasným uspávačem hadů Terym Malíkem a jeho komatózními Žvanily z Guadalkanálu, měl by být ihned zabanánován pro bezprecedentní kokotismus, šíření paniky a mimózni kurvení rejtyngu kulantním filmům.

  • Enšpígl -
    Teheránská tabu (2017)
    **** 6.6.2018

    On ten film je nejsilnější v takových drobnostech, jedna věta, záběr. Příběhy, které mají jasnou společnou pointu celého filmu. Člověku někdy až hlava nebere, že žena musí mít souhlas manžela na práci, jinej svět prostě, ale mně není příjemný. Nechci aby to vyznělo směrem k Iránu jen negativně, například jeden detail filmu je záběr na oddělené metro žen od mužů, tohle podle toho co jsem slyšel zrovna ženy v Teheránu kvitují a určitě nejedna česká holka zažila jak v metru kde bylo tak volno, že by si mohli nastoupit všichni zaměstnanci Agrofertu se na ní lepil nějakej slizoun což holkám v Teheránu nehrozí. Nechci tady dělat advokáta režimu, který se neslučuje s ničím v co věřím a vyznění filmu jsem vnímal velmi silně, jen prostě my jsme pitomej národ a hned máme ve všem jasno a na všechno škatulku. Škoda, že vyprávění v první části působilo nepřehledně a až po delší chvíli to začalo zapadat, takže pokud chceš sílu, musíš mít s filmem trpělivost, ale dám čtyři i když bych si přál aby film vidělo především iránské publikum.

  • POMO -
    Měsíc Jupitera (2017)
    *** 26.4.2018

    Maďarské Inception o doktorovi s výčitky svědomí, zlém anti-uprchlickém poldovi a mladém, nesmrtelném uprchlíkovi ze Sýrie, který umí létat. Není to žádný art a je to tak blbé, jak to zní. A obsahuje to jednu koulervoucí, jednozáběrovou auto-honičku ranní Budapeští. Formálně ambiciózní žánrový divnotvar s emocionálně i významově nefunkčním obsahem, který jako celek nepoberou ani po efektech a akci prahnoucí tínejdžři, ani v existenciálních tématech si libující filozofové. Rejža chce na festivaly i do Hollywoodu, ale za mě zůstává u stánku s langošema.

  • Enšpígl -
    Paříž počká (2016)
    * 15.4.2018

    Film vyvolává chuť se zbalit a odject do Francie a taky se dobře nažrat, ale film rozhodně nevyvolá žadnou emoci z příběhu. Mezi hlavními představiteli to absolutně nejiskří. Dialogy a příběh, to je jak kdyby se potkali nudný a nudnější.

  • Zíza -
    Třetí vražda (2017)
    *** 6.4.2018

    Já jsem za ta léta stejně pořád tomu Kore'edovi na chuť úplně nepřišla. On má pěkné filmy, civilní, všední, obyčejné, ale řemeslně poměrně pěkné a navíc si docela dobře umí ošéfovat herce, takže ti mu na placce nepředvádí kraviny (viz třeba Hirose, podobný charakter hrála ve filmu Sensei, ale zde byl podaný věrohodněji)). To samé platí i o tomto filmu. Detektivka to samozřejmě není, sice tam asi probíhá nějaké minimální pátrání, ale přesto bych to v tom žánru neviděla, natož v thrilleru. Pro mě je to obyčejné drama, které ukazuje jen jakýsi výňatek ze života pár lidí (především obžalovaného a obhájce). Na filmu je dobré, ale i špatné to, že je tak vícevrstvý – divák si ho může vysvětlit po svém, konec si také může domyslet, vzít v potaz všechny indicie, co mu byly předloženy a poskládat si vlastní obraz. A jak bude spokojený, tak to prostě bylo a basta. V tomhle je sice krásná svoboda, přesto mi přijde trochu alibistické – tak diváku, ty sám rozhodni, jak to bylo, rozhodni se podle toho, co se ti líbí, přece ti to nebudu kazit nějakým svým záměrem. Možná by to chtělo ještě další zhlédnutí, aby třeba člověk v té změti ten náznak našel a pochopil, jak to autor zamýšlel, ale nejsme si jistá, jestli se mi to chce podstupovat. Přece jenom film je na můj vkus trochu zdlouhavý a nemůžu tvrdit, že jsem jako přikovaná čučela na obrazovku a hltala to. Navíc by to tam klidně být nemuselo a byla by to ztráta času. Pokud chcete filozofovat, rozjímat nad filmem, tohle je dobrá příležitost. Dobrý film. Takže za tři.

  • Dudek -
    Planeta Česko (2017)
    ** 2.4.2018

    I vzhledem k úchvatným záběrům je mi opravdu líto, že jako celek není Planeta Česko dokumentem jakým by mohla být. Největším problémem shledávám dramaturgii. Snímek není příliš koherentní a chybí mu jasná linie. Vyprávění o zvířatech, která se nečekaně adaptovala na nové podmínky je opravdu zajímavé. A to ať se mluví o vlaštovkách na nádraží nebo vojenských areálech a blahodárných vlivech těžké techniky na přírodu. Se zbytkem vyprávění však chybí jasná pojící linie. Tu se snaží filmař nahradit osobním příběhem, který je však zbytečně rozptilující a osoba režiséra bude málokoho opravdu zajímat. Krom nesouvislého děje a přeskakování je problematické i nedokončování načatých témat. Kupříkladu fascinující rozmnožování modráska bahenního by si zasloužilo i závěrečnou část, kdy dospělý motýl opouští mraveniště. Zvlášť když filmaři měli k dispozici tak úžasné záběry přímo z jeho nitra. Vydávat pak zvířata v oboře za českou divočinu už bohužel osciluje na hranici výsměchu.

  • Djoker -
    Nejsledovanější (2017)
    odpad! 1.4.2018

    Možná jsou nejsledovanější, ale nejzábavnější jsou reakce na jejich film. Stále existuje množství jedinců, kterým fenomén youtuberů z nějakého důvodu unikl. Možná jen čekali, že jde o další blbost, která rychle skončí, ale teď zběsile hledají příčiny jeho vzniku a zatím nepřicházejícího konce. Dovolím si tedy odhalit to tajemství. Můžou za to ti malí neandrtálci, které má jistě řada z diváků doma. To oni denně s chutí hltají haldu hoven produkovanou výše uvedenými umělci, protože jejich život se zúžil na prostor mezi mobilem a tabletem. Někdo to stádo musel zabavit, a tak přišli oni. Youtubeři.

  • EvilPhoEniX -
    Cesta za králem trollů (2017)
    **** 31.3.2018

    Perfektní pohádka z Norska a nepamatuji se, kdy jsem od Stardust viděl něco lepšího. Je zde víceméně vše, co by v pohádce být mělo. Unesená princezna trollem, namyšlený princ, kladný a odvážný hlavní hrdina, čarodějnice, kouzelná mapa no takový pěkný mišmaš Norské mytologie se scéneriémi natáčené i v Česku. Hodně jsem se bavil. 80%

  • Malarkey -
    Tajná přísada (2017)
    **** 21.3.2018

    Můj druhý makedonský film a rovnou docela dobrá satira. Sice jsem se u filmu zase tak nesmál, ale myšlenka buchty s trávou, která vyléčí rakovinu, byla dobře ulítlá. K tomu i atmosféra filmu je typicky balkánská, takže se připravte na partu vostrejch chlápků, kteří se s ničím a nikým neserou.

  • Superpero -
    Patti Cake$ (2017)
    *** 4.3.2018

    Ucházející a předvídatelné sociální drama s megabachyní v hlavní roli. V té jejich hudbě mě dost vadil její kamarád, přiteplenej Ind. Nejzajímavější postava byl divnej černoch. A zkrachovalá tlustá matka mi taky utkvěla.

  • Radek99 -
    Vnitřní život (2017)
    **** 12.1.2018

    Hodně silné (proti)válečné drama, které má ovšem čistě komorní rozměr a jehož mizanscéna je ohraničena obvodovými zdmi jednoho syrského bytu... Belgický režisér Philippe Van Leeuw se na válečnou tématiku rastrem civilistů specializuje a Insyriated je emočně opravdu silný zážitek. Za velice funkční lze označit záměr zobrazit válečné dění jen z pohledu těch nejbezbranějších - žen, dětí a starého muže. Míra stresorů je tak opravdu maximální. Válka je vůl!

  • ricci.s -
    Podivíni (2017)
    ** 6.1.2018

    Melancholický road movie o dvoch postavách - mužovi a chlapcovi, očividne s temnou minulosťou, ktorí sa potulujú po svete, až kým sa postupne neodkryje, čo sa vlastne stalo a prečo utekajú. V tomto prípade môžem pochváliť vlastne len vynikajúce herecké výkony a istú znepokojivosť. Ale nebola to moja šálka kávy. Až príliš komorná, spomalená záležitosť, ktorá zasahuje omnoho viac do psychologickej drámy ako do thrilleru. Po režisérskej stránke je to navyše absolútne nezvládnuté, pretože hlavná myšlienka filmu je vďaka zbytočným flashbackom predvídateľná už v prvej tretine.

  • Malarkey -
    Mráz (2017)
    *** 7.12.2017

    Film se zaměřuje na ústřední dvojici, která zde zároveň je určitým romantickým středobodem, a snaží se svůj vztah / nevztah realizovat v ukrajinských končinách směr Donbas. Za zájem určitě stojí prostředí, ve kterým se film odehrává. Také je určitě neméně zajímavé sledovat postavičky, které ve filmu hrají. Věřím, že se budou zakládat na nějakých reáliích. Jak chladné je ale zamrzlé prostředí poničené válkou, tak chladné jsou životy v něm strádající. Po celé takřka dvě hodiny jsem byl studenej jak psí čumák. Jediný moment, který mě zlomil, byl až závěr. Dokázal, že ty dvě hodiny stojí za to počkat.

  • POMO -
    Hladoví (2017)
    *** 7.10.2017

    Zombie survivor z francúzskych lúk a lesov. Lokáciami akoby sa odohrával v Česku. Postavy nie moc zaujímavé a rozprávanie tempom aj vizuálne všedné. Ponurý duch a dramatická hĺbka beznádeje tomu ale dávajú osobnosť. [Sitges FF]

  • Psema -
    Na Chesilské pláži (2017)
    *** 9.9.2017

    ​​Ian McEwan píše populární a nesmírně čtivé knihy a daří se mu i v případě filmového scénáře ke svému vlastnímu dílu Na Chesilské pláži. Melodramatická polemika o podstatě lásky a (ne)zbytnosti manželského sexu je humorná i smutná zároveň a příjemně překvapí především pěknou kamerou a vrstevnatými výkony dvou hlavních představitelů. Na film si zřejmě o půl roku později nevzpomenete, ty dvě hodiny v jeho společnosti se však zapíší do paměti více než uspokojivě. Ideální film na návštěvu kina s matkou či kamarádkami. [TIFF17]

  • Tuxedo -
    Přicházejí v noci (2017)
    ** 31.8.2017

    Komorní postapo, které příliš nevysvětluje, ale ani se v něm mnoho neděje. The Survivalist, Cesta a další se taky obešli bez vysvětlování (opravdu nepotřebuju vědět, co stojí za onou nákazou, jak se projevuje a jak daleko se rozšířila), ale divák se postupně dozvídal něco o postavách a jak je nová situace změnila. Joel Edgerton přesvědčivě hraje chlápka, který je lapen mezi rolí ochránce rodiny a svou vlastní lidskostí, jenomže film po půl hodině uhne jinam a už ho zajímá pouze ta postava, které jako jediné chybí jakákoliv výraznější interakce s ostatními. Závěrečný akt chtěl zřejmě docílit pocitu, že jde o vyvrcholení postupně narůstající nedůvěry mezi zoufalými lidmi, to by ale tvůrci nesměli prostředek filmu prospat.

  • EvilPhoEniX -
    Rázová vlna (2017)
    *** 21.8.2017

    Herman Yau mi sedí více v hororové poloze, tentokrát zkusil akčňák,dostal větší rozpočet a kývnul mu na to i Andy Lau, což je jediná hvězda filmu, ale přišlo mi to hodně nemastné, neslané. Akce se skládá pouze z přestřelek, které nejsou skoro vůbec zajímavé, chybí jim krev, což mě zarazilo od režiséra, který se proslavil brutálními HK CAT III, chyběl mi zde určitě i nějaký souboj a zajímavější příběh. Na jedno podívání OK, ale moc mě to nepotěšilo. 60%

  • LIVINGDEAD -
    Berlínský syndrom (2017)
    ** 2.7.2017

    Tak nevím, koho mám litovat? Tu australskou nánu, která vyrazí sama do Berlína a hned jde šukat s cizím chlapem, nebo toho Němce, který si do bytu nakvartýroval takovou hnusnou krávu, která si neváží toho, že může jen ležet, koukat na TV, jíst a nemusí chodit do práce!

  • POMO -
    24 záběrů (2017)
    *** 24.5.2017

    24 pohybom a zukom oživených animovaných obrazov, či statických záberov. Zvieratá a ľudia zasadení do väčšinou prírodného prostredia lúk a pobreží, zmietaného rôznorodým počasím. Každý obraz je charakteristického, skôr šedého až pochmúrnejšieho zafarbenia. Žiadne slniečkarenie. Kiarostami dodáva časopriestor a dianie momentom, ktoré maliari zachytávajú v jednom okamihu. Frame 21 pre mňa jasne najlepší.

  • gudaulin -
    Píseň moře (2014)
    ***** 10.4.2015

    Už Brendan a tajemství Kellsu mě přesvědčil o tom, že Tomm Moore je tvůrce, jehož tvorbu stojí za to sledovat. Je radost vidět film, který umí pracovat s pohádkovými motivy a oslovovat jimi i dospělé, aniž by se musel opírat o berličku popkulturních vtípků. Film, co dokáže chytře spojit irskou mytologii s přítomností, dokáže se vyhnout lacinému sentimentu a přitom vypráví příběhy, které k citovému vydírání přímo vybízí. Bonus pak představuje originální výtvarné zpracování, které se vymyká nejen tomu, co v kresleném filmu prosadil Disney, ale i standardům současných amerických animáků a počítačové grafiky. Za sebe zvedám palec nahoru a snad jen přidám varování: Píseň moře není svým zpracováním příliš vhodná pro malé děti a to nejen proto, že se u nás promítá v originálním znění. Baladický příběh a myšlenková hloubka osloví spíš ty odrostlejší. Celkový dojem: 90 %.

  • troufalka -
    Vánoční příběh (2008)
    *** 26.3.2015

    Spletité vztahy ve kterých není snadné se vyznat. Rodina, která spolu mluví s chladným odsupem, situace, které jsou jakoby důvěrně známé, ale stejně máte pocit, že mnohem víc zůstano nevyřčeno, i kdyby to vyřčeno bylo, stejně to nepochopíte. Jako bych pozorovala nějaké dění za oponou nebo někde za tlustým plexisklem, vidím za ním lidi, ale nemůžu si na ně sáhnout a obraz je mírně rozostřen. K žádné z postav jsem nedokázala navázat nějaký vztah, nikdo z nich mi nepřirostl k srdci, žádnému z nich jsem pořádně nerozuměla. Pokud bylo záměrem ukázat právě tento chaos, pak se to beze zbytku povedlo.

  • pan Hnědý -
    Hříšné noci (1997)
    **** 31.1.2015

    Paul Thomas Anderson má nesmírný dar pro filmovou režii, práci s herci a divákem. Dokonale naplněný příběh bez jediného kazu. Délka stopáže nádherně plyne a divák nepozná pocit na mrknutí na hodinky, nebo bez dotyku emocí - Magnolia, Až na krev - tvůrce, který točí geniální filmy a zasluhuje obrovskou pozornost.

  • EvilPhoEniX -
    Lola běží o život (1998)
    **** 2.5.2014

    Run bitch run ! ! :D Tohle je hodně příjemnéj film, který pobaví, překvapí, zaujme a vtáhne do děje. Technicky slušné, dynamický soundtrack, netradiční, ale perfektní zápletka, rychlé tempo, roztomilá love story. Nářez! 80%

  • charlosina -
    Wojaczek (1999)
    ***** 23.2.2013

    Vizuální rozkoš. Co záběr, to nádherná fotka. // Nejedná se ani tak o životopisný obraz Rafala Wojaczka, ani o sondu do psychiky geniálního umělce (jak tvrdí distributor), jako spíše o skutečně vizuálně nádhernou podívanou na niterně rozpolcenou bytost, která bloumá životem a ulicemi, někdy skrze výlohy, někdy podzemím... Takže spíše řemeslně výborně odvedená práce kameramana Adama Sikory a geniální práce Lecha Majewskeho i Macieje Meleckeho, než výpověď o samotném Wojaczkovi. Nicméně když znáte jeho poezii, promlouvá k vám tento film hlouběji.

  • Botič -
    Holy Motors (2012)
    ***** 4.7.2012

    Na tuhle filmovou erekci nebyl svět ještě připraven. Možná, že se jedná o pseudointelektiální žvást, který by chtěl sdělit tolik, ale neříká prakticky vůbec nic, ale mě osobně Holy Motors oslovilo jako už dlouho nic. Hravá hříčka, kterou není těžké pochopit a milé pomrknutí na do sebe se hroutící společnost. Mnoho rolí, mnoho tváří a čím dál tím méně času - v které kůži se ale cítíme skutečně doma?

  • Hrabka -
    Mulholland Drive (2001)
    ***** 18.2.2011

    "Dobrý den pane Lynch, rád vás poznávám." Vůbec bych netušil, že můj první film od tohoto režiséra, kterého mnozí milují, ale hodně lidí ho i nemusí, bude taková pecka a já budu s otevřenou hubou koukat na to, co nám to režisér a scénárista v jedné osobě připravil za mysteriózní nářez. Víte, já mám mystery rád, tyhle druhy filmů, u kterých se musí myslet a ne jen pasivně civět na obrazovku jsou pro mě tím nejlepším. Když celý film tápu a na konci vlastně zjistím, že vůbec nevím o co jde, tak film hned neodsuzuji, rád se pídím po nějakém vysvětlení a když se mi vysvětlení dostane, tak tleskám ve stoje. To vysvětlení nepochopového děje je pro mě důležité, někteří lidi naopak zmiňují, že právě fakt, že se film dá stěží pochopit na jedno zhlédnutí i více zhlédnutí je naprosto skvělý a že si jen užívají atmosféru a tajemnost tohoto díla. Ať už patříte k té nebo té skupině, tak vězte, že tento film dává smysl, stačí jen chtít to pochopit, hledat odpovědi a ne hned film odsuzovat. Je mi líto těch, kteří z důvodu že film ihned nepochopili a jsou to podle nich jen na sebe naskládané nesouvisející scény, automaticky dávají filmu špatné hodnocení. Někteří prostě mystery rádi nemají, to chápu, ale ti, kteří jen proto, že to nechápou, tak film odsuzují, jsou opravdu mimo. Ale tento film je po mysteriózní stránce úžasný, žádná scéna tam není jen tak - všechny mají nějaký smysl! Poté co pochopíte o co jde, je druhé a další zhlédnutí potřebné a hlavně přináší úplně jiný, ohromující pohled na film. Zatím jsem to viděl jen dvakrát, ale je jasné, že každé další zhlédnutí přinese nové a nové objevy, nad kterými mi zůstane rozum stát a já budu opět a opět obdivovat scénář i režisérské schopnosti Davida Lynche, protože ať už se jedná o parádní mysteriózní příběh, tak také atmosféra je zde skvělá, některé scény jsou úplně geniální a hudba je úžasná. A co teprve Naomi Watts - extratřída. Po Kruhu a 21 gramů jsem váhal, jestli ji mám zařadit do oblíbených hereček, ale po výkonu v tomto filmu neváhám ani vteřinu. Mulholland Drive určitě není filmem pro každého, je to film pro aktivní diváky, kteří mají rádi mystery. Za sebe můžu říct, že mě tento film nadchnul, Lynch mě svým příběhem dostal a už se těším na jeho další zapeklité kousky... 95%

  • gogo76 -
    Michael Collins (1996)
    ***** 16.6.2009

    Po všetkých stránkach najlepší film od N.Jordana.Ani neviem čo by som chválil skôr.Príbeh pravdivý, napínavý a v závere dojemný.Herecké výkony všetkých účinkujúcich sú na vysokej úrovni. S.Rea na malej ploche stvárnil nezabudnuteľnú postavu. L.Neeson ako zakladateľ a vodca IRA je v tej postave ako doma, možno aj preto, že je Ír. Dokonalá hudobná zložka iba podtrháva výnimočnosť tohto diela, ktorému nechýba vôbec nič. Je tu priateľstvo, láska, zrada a pomstichtivých mladíkov možno viac, ako by sme chceli. V závere zaznie krásna skladba od Sinead O´ Connor. Boj o vytrhnutie sa spod anglickej nadvlády trval stáročia a aj s úsmevom je pojatá scéna slávnostného preberania hradu, kde sa M.Collins omeškal. Nervóznym angličanom odpovedal: " My sme čakali 700 rokov, vy môžete počkať 7 minút". Kto film ešte nevidel, nech nečaká ani 7 sekúnd a rýchlo si ho zoženie. Film s veľkou výpovednou hodnotou a byť tak učiteľom dejepisu ,určite by som ho dal žiakom povinne pozrieť.U nás zatiaľ dostupné iba obojstranné DVD bez podtlače od Warnera. Film 100%.

  • Cival -
    Faunův labyrint (2006)
    *** 18.8.2007

    Hezký film, ale nechápu jeho vynášení do nebes, když Del Toro natočil už dávno to samé. Zatímco Ďáblovu páteř moc lidí nezná, Faunův labyrint sbírá Oscary a v zámoří se o něm vypráví jako o filmu desetiletí, kteroužto rétoriku do velké míry přebrala i domácí média. Přitom Faunův labyrint je v mých očích doopravdy tím samým v bledě modré barvě, a to doslova. Jásá se tu nad učesanější (čti nudnější, leč populárnější) variací na dávno vyslovené, v níž se z Del Tora stává docela obyčejný pohádkář, který přišel o svoji hrubší podstatu. Ta se vtěsnala jen do pár brutálních scén. A to je málo. V nitru zůstalo u uhlazeného a neškodného příběhu o děvčátku, které když se bude hezky chovat, přitulí se zase k mamince. Pche. Hellboye na ně!

  • Vitex -
    Milenci z Pont-Neuf (1991)
    ***** 18.6.2006

    Slaďák... slaďák odehrávající se ve špině mezi bezdomovci. Binoche geniální, Lavant taktéž. Místy občas sklouzne film trochu do klišé, mnohem častěji do jakési "neuvěřitelnosti", ale vždy jen na chvilku. Prvních asi deset minut je uhrančivých. S Almodovarem a tím, co udělal Stvořeni pro lásku vrchol melodramatu poslední doby.

  • ScreamJay -
    Obecná škola (1991)
    ***** 7.2.2004

    Poetická komedie, která se poprávu ucházela o Oscara. Nenásilný humor a skvělé herecké výkony v čele se Zdeňkem Svěrákem v roli odbojem protřelého tatínka. A památný příchod Igora Hnízda s úderem do tabule, který tak často napodobuje náš matikář. Zkrátka prostě a jednoduše češi komedie umí a tahle se obvzláště povedla.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace