Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zdanlivo bezruký vrhač nožov Alonzo používa svoje nohy pri cirkusovom čísle vrhania nožov okolo Estrellity. Estrellitu obťažuje Zanzi, tak ho Alonzo zavraždí (rukami). Estrellita má panický strach z mužských rúk, tak sa zamiluje do bezrukého Alonza. No aby ho neodhalila, zamilovaný Alonzo podstúpi amputáciu svojich rúk. Medzitým Malabar vylieči Estrellitu z jej strachu z mužských rúk a chystajú spolu svadbu. Keď to oznámia Alonzovi, ten sa rozhodne Malabara zabiť počas cirkusového vystúpenia. (matriosa)

(více)

Recenze (47)

pepo 

všechny recenze uživatele

Predchodca Freaks. Aj vďaka krátkej stopáži to šlape na jednotku. Má to cool hercov a najmä skvelý príbeh s výborne rozdanými kartami. Jediná škoda, že Browning je opäť vizuálne nezaujímavý. V časoch, keď sa Murnau, Dreyer alebo Ejzešztejn prebíjali, kto z nich vymyslí zaujímavejší rakurz alebo originálnejšiu montáž, je to nepríjemne tradičné. Najväčším vizuálnym prekvapením tak ostáva, že Joan Crawford bola za mlada kočka. 9/10 ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Tod Browning je jeden z nejméně pochopených filmařů němé a brzké zvukové éry. Jeho filmy jsou přesto krásné a po letech jimi zůstávají. Alonzo v podání skvělého Lona Chaneyho je nádhernou tragickou postavou, s kterou je možné soucítit, stejně jako je možné ji nemít rád. Jenže v kontrastu s dalšími postavami je stejně tím hrdinou. Tod Browning se nebál hororových prvků, detailů ani romantiky. Všechno mu ve filmu dokonale sedí. ()

Reklama

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Ty vole, ty seš eskamotér (díky panu Poláškovi za inspiraci). ___ Je děsivé (a v tom hledejte onen horror, přátelé!), kterak rychle se může neopětovaná láska (resp. nenaplněná touha) proměnit v - šílenstvím hnanou - nenávist až za hrob. Sledovat Alonza Lona Chaneyho (možná jeho životní role?) je výbornou příležitosti ohmatávat (sic!) konkrétní příčiny a konkrétní důsledky tohoto fenoménu. Inu, stojí se za to vracet i k bezmála sto let starým filmům. 75 % ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Žeby som tam pocítil kúsok z atmosféry a inšpiračný zdroj neskorších Browningových FREAKS? Ale to je jedno. Chaney bol stále viac vizuálnou atrakciou svojich filmov a v tomto prípade nejde o výnimku. Strháva na seba najväčšiu pozornosť a vlastne zatieňuje chabučký dej. A Joan Crawford, no...je sa načo pozerať. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Vždycky jsem měl slabost hlavně pro starší kousky a ani éra němých filmů mi není vůbec cizí. Dnešní generace už sice nad podobnými kousky nejspíš ohrne nosem, ale to je jen důsledkem toho, že nedokáží ocenit tyto průkopnické kousky. Hlavně že se rozplývají nad nejmodernější technologií, digitálními triky, silikónovými kráskami a „metrosexuálními šampóny“. Stará garda – jo to byli panečku páni herci a super herečky, kteří si zaslouží úctu i po tolika letech. Je škoda, že původní delší verze už asi není vůbec k sehnání, protože tento film se na několik desetiletí doslova „ztratil z povrchu zemského“, aby byl následně znovu objeven ve francouzském archívu. Tento film není sice vyloženě čistě hororovou podívanou, ale spíše psychologickým dramatem okořeněným romantickou vložkou, ale i tak jde o výborný počin s velmi slušnou atmosférou a především famózními hereckými výkony. Lon Chaney byl PAN herec se vším všudy a především neuvěřitelnými až šílenými grimasami a mimikou. No a Joan Crawford byla charismatická a okouzlující herečka, která tomu všemu dodala onen potřebný půvab. Ani zbytek osazenstva si nevedl vůbec špatně. 70% ()

Galerie (35)

Zajímavosti (4)

  • Režisér Tod Browning se v příběhu filmu volně inspiroval na základě skutečné události, konkrétně na své zkušenosti z doby, kdy ještě pracoval v cirkusu. Jeden muž se tehdy vydával za akrobata, aby se vyhnul policii. (JayZak)
  • Lon Chaney měl pro některé scény dubléra - doopravdy bezrukého Petera Dismukiho, který dubloval zejména scény kouření cigaret či hraní na kytaru pomocí nohou. (JayZak)

Reklama

Reklama