Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mág Phroso sa kvôli svojej manželke Anne pobije s Craneom a zostáva paralyzovaný. Anna manžela opúšťa a odchádza s Craneom. Po čase sa vracia a Phroso ju nájde mŕtvu, no zanechala po sebe dcéru. Po 18 rokoch je Phroso, známy ako "Mŕtve Nohy", samozvaným kráľom vo Východnej Afrike neďaleko miesta, kde Crane obchoduje so slonovinou. Phroso dcéru umiestnil do verejného domu na Zanzibare, no keď dospeje, Phroso začína so svojou pomstou... (matriosa)

(více)

Recenze (4)

StaryMech 

všechny recenze uživatele

Po slibném londýnském úvodu (to setkání dítěte a mrzáka v kostele!) se spolu s Chaneym v tělesně náročné roli ocitáme v černé Africe, kde se odvíjí děravé drama pomsty, natočené dynamicky, barvitě a samozřejmě s náležitou porcí bizarnosti pro Browninga příznačné. Škoda že v druhé třetině filmu se napětí i občasný humor vytrácejí a akční závěr je tak nepravděpodobný a laciný. ()

joehot 

všechny recenze uživatele

Slušné drama, jehož remake bych si dokázal dost dobře představit (avšak jenom onu hlavní dějovou linii, někde mimo Afriku, trochu ve stylu Oldboye?). Chaney je hypnotický, závěr celkem (překvapivě) brutální, celek rozhodně nenudící. Takže dobré. ()

Reklama

Flego 

všechny recenze uživatele

Tod Browning sa nikdy nebál ukázať vo svojich filmoch duševné i telesné odchýlky. Príbeh pomsty ochrnutého kúzelníka ho zavedie až na temný africký kontinent. Herecké obsadenie je pastvou pre oči. Tretia recenzia. ()

PetraMishka 

všechny recenze uživatele

Lon Chaney jako kouzelník, kterého opustila manželka a po nehodě je ochrnutý. Po roce najde svou ženu mrtvou a vedle ní dítě a rozhodne se, že jejího svůdce najde a pomstí se mu. Samozřejmě je výsledek trochu jiný než plánoval, což je pro jeho postavy typické, stejně jako určitá oběť, kterou musí vykonat. Přes jistou šablonovitost je to však stále parádní podívaná, kdy Chaney hraje jako o život a Mary Nolan je originálně drzá. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (6)

  • Herečka Mary Nolanová byla do své role Maizie údajně obsazena kvůli svému "tragickému výrazu v očích". (Oktavianus)
  • Během natáčení některých scén nechal režisér Tod Browning bubnovat na domorodé bubny, aby navodil správnou tropickou atmosféru. (Oktavianus)
  • Během natáčení domorodých kmenových tanců měli komparsisté problém tančit do rytmu bubnů. Tod Browning proto na plac přinesl rádio a pouštěl jim jazzové melodie z místní stanice. (Oktavianus)

Reklama

Reklama