Reklama

Reklama

Recenze (3)

Ibis 

všechny recenze uživatele

Nádherně nenápadný film ve své podvratnosti klasicismu; tematické i formální. Scéna jako hlavní konstrukční jednotka klasického filmu více vystupuje do popředí díky epizodicky segmentovanému vyprávění a velkým časovým výpustkám mezi některými bloky vyprávění a stává se mnohem svébytnějším útvarem. Cook se dovoluje rozmanité excesy; syžetocentrickou povahu klasického filmu v některých scénách naruší jejich budováním od začátku s triviální akcí, která úzce nesouvisí s předmětem scény, scény mohou být monumentálně strukturované s nesmírně silným a samostaným dramatickým obloukem, který scénu jasně vymezuje proti ostatním (sekvence v zasedačce, Ramsey a Staples v knihovně atd.), nebo Cook celou scénu naopak natočí na jeden záběr (Bill a jeho syn u snídaně, Staples s manželkou v baru). Cook pracuje s noirovým kontrastním osvětlením a s hloubkou prostoru a iscenováním herců v ní. K záběru/protizáběru se uchyluje až v dramaticky významnějších momentech scény a tím jim dodává na působivosti. Částečně noirová stylizace motivuje cynický náhled do korporátního života prostý studiově nuceného idealismu a naopak břitce kritický a nesentimentální. Ohromně příjemné překvapení. ()

Kenneth 

všechny recenze uživatele

Film z kancelářského prostředí managerů firmy, kde je přijat nový zaměstnanec. Vidina jeho skvělé kariéry má jeden morální háček. Dvě hlavní postavy jsou sice prezentovány jako velmi bystré hlavy, ale zároveň tak naivní, že nedokáží vytušit, o co tam jde. Hlavně závěr filmu působí dost rozporuplně. ()

Reklama

Atron 

všechny recenze uživatele

Nojo, korporát... ohledy stranou, byznys je byznys a je tady kritika takového způsobu podnikání... ale jo, dobře natočené a Van Heflin nezklamal. Zaujaly mě ty dámy sekretářky na chodbě, to jsem ještě neviděl. ()

Galerie (18)

Reklama

Reklama