Reklama

Reklama

Matt Hunter, bývalý agent tajné služby, žije v ústraní své chaty v Everglades na Floridě. Jednoho dne ho vyhledá jeho bývalý kolega – zpravodajec – a chce po něm, aby se vrátil do akce. Tajná služba má totiž podezření, že se do USA vrátil bývalý ruský terorista Rostov. Matt však nabídku odmítne. Netuší ale, že sám Rostov, kterého při jedné z posledních akcí nechal Matt žít, má zlé sny, ve kterých se mu objevuje právě Matt. Rostov se rozhodne, že dřív, než spustí svůj nový tajný plán, zabije Matta. Rostov se svými lidmi přepadne Matta v jeho chatě. Nenadálý útok však Matt přežije. Rostov se svými lidmi ale zabije Mattova přítele, Johna Eagla. Matt je naštvaný a nabídku tajné služby přijímá. Najde si jednoho z bývalých Rostovových lidí a dostane z něj, že Rostov chystá něco velkého. Matt po muži Rostovovi vzkáže, že nastal čas, kdy ho zabije. Mezitím se do USA nepozorovaně vylodila velká skupina Rostovových lidí. Ti vzápětí na pokyn svého šéfa, který chce ovládnout USA, rozpoutají sérii teroristických útoků, při nichž útočí na pokojné rodiny v jejich domech, vraždí obyvatele přestrojeni za policisty a všemi možnými způsoby se snaží vyvolat nepokoje. Když Rostov se svými lidmi a poskokem Nikkem zaútočí v nákupním centru, se zlou se potážou. Matt už totiž ví, kde chce Rostov zaútočit, a do nákupního centra vtrhne. Divokou střelbou vyřídí útočníky a poslední dva prchající teroristy pronásleduje v autě. Pomáhá mu při tom novinářka, která mapuje útoky Rostovových lidí. Mattovi a novinářce se podaří zachránit i ženu, kterou prchající teroristé vzali jako rukojmí. Spojené státy jsou otřeseny, do ulic najíždí Národní garda. To však teroristům nebrání v tom, aby se převlečeni právě za členy Národní gardy nepokusili zabít ještě více Američanů… (TV Prima)

(více)

Recenze (88)

POMO 

všechny recenze uživatele

V době po 11. září 2001 získává sledování tohoto drahého béčka nový rozměr. Teroristické útoky v něm jsou natolik přímočaré, hrubé a zákeřné, až vzbuzují odpuzení. Dnes by jako akční zábava absolutně neprošel. I záporáci jsou v něm efektně obsazení a zahraní, z jejich nenávisti vůči USA, potěšení ze zabíjení bezstarostně žijících nevinných a odhodlání položit zemi na kolena, až mrazí. A na scénu vstupuje riflový Chuck, který z toho dělá parodii. Druhá polovina, poskládaná z útoků na civilisty, u kterých se Chuck náhodou objevuje aby civilisty zachránil a teroristy likvidoval (samozřemě v doprovodu vypečených hlášek) odhaluje fatální bezmozkost scénáře. A u vyvrcholení se cítíme až trapně. Trpí u něj i nejselštější rozum. Z expozice, kterou jsem ale pochválil, překvapila scéna s Billy Dragem. A úpřimně rozesmála scéna s červeným Cadillacem. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Otravně nudný rádoby akčňák stvrzuje smutný fakt, že s výjimkou hrstky požitkářsky debilních perel jako sionistický macho flák "Delta Force" nemá kult Chucka Norrisse opodstatnění v jeho díle, nýbrž čistě v reflexích na ně. Snímek svou řemeslnou impotencí, zoufalou nedramatičností a scenáristickou pitomostí bohužel míjí nejen kategorii akčních fláků, i nechtěně směšných campů a zarytě směřuje ke dnu mezi tituly postrádající jakékoli důvody k jejich sledování. Největší pozornost na filmu si zaslouží roztomilé sekvence s pásovcem, což je v případě akčního filmu mrzutá bilance. Při tom snímek skýtá velký potenciál. "Invasion U.S.A." evidentně vznikala jako sumarizace (nejen) Chuckových nacionalistických postojů, které mistr posléze ventiloval v odstrašující ideologické masáži "Black Belt Patriotism: How to Reawaken America". Vyprávění je pojato jako propaganda upřednostňující dílčí významy před dramaturgickou koherencí či příběhem. Sekvence vylodění, kde v souladu se slasherovými pravidly umírá miliskující se páreček coby zástupné postavy pro mládež nebdělou ohrožení, či první útok na středostavovské předměstí ukolébané vánoční idylkou jsou famózní, ale fušerská realizace výrazně snižuje jejich potenciál (ve smyslu dramatičnosti, propagandy i campu). Postavu pana TotalGyma lze naopak chápat jako zosobněného ducha USA, ba dokonce Boha (jak naznačuje vševědoucí zarostlá tvář), neboť se jako vůle boží zjevuje bez předchozího odůvodnění kdekoli, kde dochází k nepravostem. ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $10miliónovTržby USA $17,536,256Tržby Celosvetovo $-║ Sakramentské béčko z bijcom Chuckom Norrisom, len škoda že ten dej a akcia je až tak otrepaná nezáživná, že to nemá ani šancu pobaviť, najlepšie sú detaily tváre drsniacky sa tváriaceho Norrisa, to je fakt sila a potom sa ho nebojte. /15%/ ()

choze 

všechny recenze uživatele

AMERIKA PŘIPRAVENA NEBYLA... ALE ON ANO! Od režiséra RUDÉHO ŠKORPIONA (a jiné cannonovsko-norrisovské klasiky MISSION IN ACTION) jsem tedy čekal víc, ale úplně špatné tohle typické cannonovské béčko let osmdesátých taky není. INVAZE DO USA vznikla rok po jiném invazivním titulu RUDÝ ÚSVIT a zajímavá je tady forma titulní invaze. Nejde totiž o anexi jako takovou, ale jen o řadu podvratných akcí ve velkých amerických městech (teroristé se např. převlečou za policisty, zmasakrují mládež na večírku a když přijede skutečná policie, přeživší mládežníci se na ni naštvaně vrhnou), které mají zažehnout vlnu nepokojů. Celé to na mě dělá dojem jako by v Cannonu (který ve stejném roce vyprodukoval i veleúspěšného AMERICKÉHO NINJU, v kterém měl původně Chuck hrát) měli hromadu nespotřebované filmařské pyrotechniky a chtěli se jí rychle zbavit. Po pomalejším rozjezdu se rozpoutá neutuchající ohňostroj, kterým se v teréňáku proplétá Chuck s kamenným výrazem a uzinou v každé ruce a se suchými hláškami na neochotně se pohybujících rtech likviduje teroristy jejich vlastními bombami. Obzvlášť komická je snaha scenáristy (kterému Chuck fušoval do řemesla) hrdinu heroizovat - na Chucka si neustále někdo otvírá hubu, aby se vzápětí zbitý šoural pryč, úpějíce "HAJZL JEDEN!". Byl ještě někdy v nějakém filmu padouch (zde krásně slizký Richard Lynch), který měl z hrdiny regulérní noční můry? Absolutní bomba je pak finále, ve kterém vyjedou do ulic desítky tanků Národní gardy a Chuck si to rozdá s hlavním záporákem v bazukovém duelu. Jinak král béčkových padouchů Billy Drago se tu k mému zklamání jen mihne v jedné jediné scéně. Fanouškům i odpůrcům reaganovského akčního filmu vřele doporučuji výbornou stránku www.ruthlessreviews.com/80actionguide.cfm ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Když už nic jiného, tak je tahle epika choromyslných bratrů alespoň neuvěřitelně překvapivá. Dnes už se těžko dostanete k filmům, ve kterých zlotřilá komanda žoldáků likvidují rodiny u vánočních večeří a na školní autobusy připevňují časované bomby. Škoda, že se ve tří čtvrtinách na všechny tyhle překvapivé estrádní momenty zapomeneme a jdeme do tvrdé akce, při které se skoro nikdo nepohybuje, zato ale všichni neustále střílí. Na druhou stranu vám ten film alespoň nelže, Chuck Norris řekne za celou dobu stopáže asi deset vět a nikdy se nedozvíte, co se stalo s jeho domácím mazlíčkem, populárním pásovcem. Jak dějovou situaci komentoval filmovědec Zdeněk Blaha: kam jsme klikl, tam něco bylo. Nekecal! ()

Galerie (113)

Zajímavosti (9)

  • Chuck Norris provedl většinu svých vlastních pasáží sám, a to včetně scény, kde visí na straně pick-upu, který jede přes kiosky v obchodním domě. (Mol)

Reklama

Reklama