• kingik
    **

    Bolševik oslaboval a filmový tvůrci toho v polovině osmdesátých let využívali k odvážněji natočeným krimi v západním stylu. Nepříliš protěžovaný Zbyněk Brynych byl jedním z nich. Zvolil provokativní téma pašování a překupnictví drog, ze kterého se jistě soudruhům ježily chlupy, a zaprovokoval ještě o stupínek výš, když film protkal řadou akčních scén, které sice vypadají bez rozdílu nevyzrále a neumětelsky, ale do té doby nikdo nepřišel s takovým akčním nášupem. Aby toho nebylo málo, přimíchal obraz mladistvých narkomanů, což bylo rovněž ve filmech socialistické éry něco maximálně nepřípustného a tedy i málo vídaného. Spojení sil režiséra Brynycha se scenáristou Vojtěchem Měšťanem však vneslo do příběhu nerealistický a zkreslený pohled, který v mnoha scénách dosáhl šílené absurdity. Je to škoda, protože s hereckým obsazením na tom byl film velmi dobře. S charismatickým Josefem Vinklářem není žádný film hned ztracen a s dalšími jeho souputníky existuje naděje, že film má něco do sebe. Garda předních českých kaskadérů se tady nebývale vyřádila. Je to i jejich zásluha, že film není rozbředlá šlichta, ale ani o příliš pochoutkovou záležitost se rozhodně nejedná. Nebylo v technických možnostech imitovat západní vzory, a jak už je zmíněno výše, je nutné přistupovat k ději i k akci se značnou dávkou tolerance. V opačném případě není nouze na trapné pokoukání, které však svým sympatickým přístupem změnit něco zásadního na socialismem nasáknuté české filmografii, má určitě na tu dobu své novátorské plusy a současně i řemeslné mínusy, které převažují. 40 %(20.7.2014)

  • Big Bear
    **

    ,,Pyramida volá všechny vozy! '' ----- Tohle těžko objektivně hodnotit. Pohledem dneška je to srandovní záležitost, kdy zaujme úcta mafiánů k inteligenci naší VB a vyslání ,,čističe'' Rudy Jelínka z NSR k likvidaci rezidentury. Když se ale pak díváte na ty KV prolezlé feťáky a pankáči, s domy tehdy ještě bez opravených fasád, musíte se usmívat. Samotné angažmá Rudy v černých kožených rukavicích i závěrečná honička Avie s limoškami v ladách a stodvácách se v našich filmech hned tak neviděla. Dal bych jednu hvězdu, ale za závěrečnou pirulety Rudy ještě jednu přidám. Takže za mně dva sáčky cukru krystal. * *(21.8.2016)

  • LEATHERFAC
    odpad!

    Vážení přátelé...anžto jsem v době natočení Mravenců byl malé děcko, mám tento film zafixovaný jako takový akční polohoror - nechtěli mě na to nechat koukat páni rodičové (nutno dodat, že zcela oprávněně) , hlavně ze scény, ve které zabijí tuším Mrkvičku vrhacími noži...uf...stálo mě to pak několik let občasných nepříjemných snů...No a viděno pak asi tak po patnácti letech znovu - no prdel veliká...dneska nechápu, co mě na tom tak viděsilo...ech...děti...(7.6.2007)

  • farmnf
    *

    Tohle je fakt tak strašná pí.čovina, že mám pocit, že se dusím, ač bych chtěl zdůvodnit, proč to je pí.čovina. Např. dobytek to opravdu zanalyzoval, takže bych vypíchl něco, co tu nezaznělo. Dvojrole Kanyzy je naprosto nezvládnutá, protože Kanyza vypadá jako estébák Kanyza a ještě pořád mele, že je Železný, takže se v něm divák naprosto ztratí. Zaprclý tajtrlík známý ze Zemana Jelínek je nájemný vrah Barták, hraje tu ovšem Spidermana a skáče ze šestéhio poschodí až do nuly jako kočka, dopadne na všechny čtyři. Německá drogová mafie obdivuje českou policii jak jí to myslí-to ta mafie musela bejt sjetá jako sviňa. Krausová nechce šukat s Jelínkem, buď proto, že je lesba nebo že je na mladý ale to nezabrání Vinklářovi na ní vyhlásit celostátní pátrání i když je to infiltrovaná komunistická agentka. No a takhle bych mohl pokračovat na min. 3 strany A4. Brynychu ty hloupé prase!(10.11.2011)

  • Mylouch
    **

    Řádně protepané nešvary vyspělé socialistické společnosti, kterou od věčného štěstí vzdalují jenom pikle imperialistických agentů, pokoušející zranitelnou mládež. V prvním plánu odvyprávěná povinná angažovanost se zavedeným batmanem Jelínkem, v níž scénárista vytěžil klišé kriminální i sjezdová do mrtě a všudypřítomostí mrzkého zločinu případně znejistělému divákovi dodal pevný bod v podobě čistého bezpečnostního sboru, který by ale bez průběžné podpory "štaidlovským" hudebním optimismem nestačil. Kameramanské záblesky, střih spádu moc nepomáhá, po stránce scénáře něco, co se v dnešní éře sebezahleděných emoezoteriků stále může přes zoufale únavnou monotónnost téměř nazývat uměním.(6.12.2015)

  • Jan Kanyza

  • - V roli punkáčů-feťáků se objevili Petr Hošek z punkové skupiny Plexis a Jan Peterka z Mrtvých miminek. Za natáčení dostali 100 korun. (HONXX)

  • - Píseň z baru zazněla i v první epizodě seriálu Přítelkyně z domu smutku (od r. 1992). (offlineman)

  • - Hraniční přechod ve filmu je bývalý přechod Folmava - Furth im Wald. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)