Reklama

Reklama

Dobrá sestra

Trailer 1

VOD (1)

Přetížená sestra z jednotky intenzivní péče bere obětavého nového kolegu jako oporu v práci i v soukromí. Nečekaná smrt pacientky na něho ale vrhne stín podezření. (Netflix)

Recenze (146)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Cítím trochu subjektivní rozčarování, že jsem se jako divák nedozvěděl, proč to ten psychouš dělal. Ale budiž, neví se to ve skutečnosti, tak by asi nebylo vhodné, aby si do příběhu podle skutečných událostí tvůrci vymýšleli vlastní psychologické pozadí. Ale objektivně je to odhalení systémové chyby, která psychoušovi dovolila, aby dělal, to co dělal, minimálně stejně zajímavé. Rád jsem zase jednou viděl Jessicu Chastain v dobrém filmu, a Eddieho Redmayna v roli, v níž mě neštval. Na tyhle postavy se typově hodí a měl by u nich zůstat. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Eddie Redmayne by byl skvělý mladý Hannibal Lecter. Umí zahrát nejenom brečící trpitele, ale i znepokojivou vyšinutost. Film je ale průměrný. Zajímavý námět, který mrazí faktem že jde o skutečnou událost, pro celovečerák ale dramaticky nedostatečně rozpracovaný. Temný tón se sterilním nemocničním prostředím atmosféricky fungují, ale aby nás zasáhlo vyřešení problému Jessicou Chastain, musela by být jinak, hlouběji, nastavena psychologie mezi ní a Redmaynem. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Na to, že film vypráví příběh sériového vraha podle skutečné události, to tu ze začátku vůbec nevypadá. Spíš to na první dobrou vypadá na film dle námětu, který jste viděli už tisíckrát. Jessica Chastain a Eddie Redmayne se tu nicméně hned z kraje fantasticky předhání v tom, kdo urve lepší herecký výkon. Jenže zatímco u Jessicy s tím počítáte a tak nějak se to i potvrdí, tak Eddie tu vystřihne psychopata jak vyšitého, což byste po všech těch Fantastických zvířatech, Dánských dívkách a Teoriích všeho vůbec nečekali. Horší je to ale s příběhem samotným, který je vyprávěný hrozně chladně a bez emocí. Tak moc bez emocí, až mi těch hereckých výkonů bylo líto. Pro ně ale stojí za to tento film vidět. I tak budete překvapeni. ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Oscarem ocenění Jessica Chastain a Eddie Redmayne rozehrávají seversky podchlazené drama o sériovém vrahovi, jenž v soucitné zdravotní sestře našel nečekaně důstojnou protihráčku. Velký potenciál však končí někde v půli cesty. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Váš život v jejich rukou. Tobias Lindholm je solidní švédský režisér, jeho filmy mám hodně rád ( Především R a Hon- doporučuji dohnat, kdo neviděl), ale tentokrát si za mne vybral slabší chvilku, možná i proto, že tu chybí jeho severský rukopis a natočil film pro Netflix. Námět sám o sobě se mohl pojmout mnohem mrazivěji a nepříjemněji, jelikož zdejší sériový vrah má na kontě víc obětí než Dahmer s Bundym dohromady, ale jelikož zabíjel aniž by se obětí dotknul, tak to na filmovém plátně nevypadá příliš atraktivně. Film se soustředí na sympatickou Jessicu Chastain ( nezvyklé ji vidět blond), která je obětavou mamkou i sestrou a právem má nickname Good Nurse. Dostane na oddíl nového kolegu Eddieho Redmayna, s kterým si ze začátku dost rozumí, ale jakmile záhadně začnou umírat pacienti, začne nabírat na podezření jejich vztah se začne pomalu oddalovat. Kriminální vyšetřování je podáno relativně zajímavě a to patří k těm světlejším chvilkám filmu. Jessica s policisty spolupracuje a snaží se najít díru v docela inteligentním zločinu. Film stojí převážně na hereckých výkonech obou představitelů a má mrazivý epilog, ale to je za mne bohužel vše. Je velmi monotónně natočen ( vizuál je podivně šedý po celý film), nic vzrušujícího ani napínavého se zde nestane, emociálně mi přišel chladný, víme jak to dopadne, takže ani zvratu se zde nedočkáme a taky je to docela dost nezáživné. Na to, že jde o true story, tak to mohlo mít větší koule, ale i přes tyhle nedostatky, se na to dívat dá a vyloženě nudou jsem neumíral, takže na čistý průměr to vyjde. 5.5/10. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Tobias Lindholm a Krysty Wilson-Cairns si při tvorbě Dobré sestry zahráli na Davida Finchera a málem jim to vyšlo. Filmu nechybí napětí, skvělé výkony, autentické pozadí ani zákeřné procedurální překážky, ve své honbě za mrazivým případem to ale s tím chladným podáním tvůrčí duo lehce přepísklo, takže jejich filmu chybí ve finále větší jiskra a tah na bránu. Mohlo to být skvělý, takhle je to jen velmi dobrý. 7/10 Více zde ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Ježíši Kriste, to bylo depresivní. Samozřejmě jsem věděla, do čeho jdu, a neočekávala jednorožce a duhy, ale bože, celý film je jako jeden velký zhmotněný záchvat paniky. Nejzajímavější na něm je, a proč ho v mé hlavě hodnotím jako docela dobrý, ale zase vlastně úplně ne až tak dobrý, že je nejlepší a nejsilnější v momentech, které se nijak netýkají hlavní dějové linky. Jessica Chastain je úplně fantastická v roli ženy, kterou životní okolnosti pomalu stahují ke dnu neviditelné a nekonečné bažiny, a ještě se musí snažit, aby si nikdo v jejím okolí nevšiml, že se topí. Oproti tomu je průhledná a přímočará hlavní linka o "andělu smrti" kompletně nezajímavá. (Na tomto místě navrhuji zamyšlení nad rozdílem mezi "neviditelná" a "průhledná" v kontextu, ve kterém jsem je zde použila.) Už od prvního záběru je jasné, o co jde, Eddie nemá co hrát, a stejně tak je jasné, jak to všechno skončí, ani člověk nemusí znát reálné historické skutečnosti. Škoda. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„Why?“ Nadstandardní v rovině hereckého „souboje“ mezi křehkou sílou Chastain a androgynním Redmaynem, který to během závěrečného výslechu už pojal jako exhibici vlastních schopností. Vyšetřování zaměřené na dokazování viny splňuje parametry tuctového kriminálního seriálu, postupy zdravotnických zařízení nastolují z jejich pohledu zajímavá dilemata ohledně toho, jak vysokou cenu má dobrá pověst. Rozostřenému vizuálu s šedým filtrem schází nějaké opodstatnění existence, ale naštěstí tuhle zpopelněnou pastvu pro oči kompenzuje ambientní doprovod norské biosféry. „They didn't stop me.“ ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Pravděpodobně největší masový vrah v novodobé historii ale ve filmu, který šponuje nervy jenom ve chvílích, kdy se čeká, zda se postavě Jessici Chastain zastaví srdce či nikoliv. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Staří nebo nemocní lidé umírají. Jenže řada Charlesových pacientů nebyla stará a zdaleka nebyla ani v kritickém stavu. Začínáme ovšem u přepracované zdravotní sestry Jessicy Chastain, která má doma dvě malé dcerky a nemocné srdce, na jehož operaci jí chybí peníze. Na noční směny nastupuje nová posila – empatický, obětavý a schopný Charles Cullen, který ovšem často postával u dávkovače léků a s medikací rád „experimentoval“. Asi netřeba připomínat, že v několika nemocnicích prokazatelně zabil 29 lidí, podle některých teorií ale možná stojí za smrtí až 400 pacientů. Eddie Redmayne ho hraje skvěle. Hošan s náročným dětstvím, který byl hospitalizován pro duševní potíže i se opakovaně pokoušel o sebevraždu, je v jeho podání plný minimalistických gest a nuceného úsměvu. Jeho chování je znepokojivé, postupem solidně děsivé a třeba při vazebním výslechu Redmayne připomene své umění z Dánské dívky nebo Teorie všeho. Chastain je stejně skvělá, stačí pouhé mrknutí oka a divák rozpozná její pochybnosti či soucit. Jenže to je tak trochu celé. Dva výborní oscaroví herci a pak jen náznaky silnější atmosféry, gradace či napětí. Od Tobiase Lindholma by divák čekal mnohem víc. Ve výsledku je to hrozně monotónní. A na emoce? Na ty skoro zapomeňte. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Nezáživne, monotónne podaná záležitosť bez akejkoľvek snahy emocionálne zasiahnuť. “Dobrá sestra” je svetlý prípad toho, keď ani námet od samotného života skrátka nestačí .. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Vzhľadom na tak skvelé obsadenie a príbehu natočenom na základe skutočných udalostí som mal asi prehnane vysoké očakávania. Po hereckej stránke super, ale E. Redmayne je stále ten niekde vzadu, niekde za závesom, pán nenápadný, ok pre personál nemocnice by mal byť, snažil sa byť nenápadným , ale ak o ňom točím film tak sa snažím o jeho osobe divákovi predať čo najviac. Podstatne viac priestoru dostáva J. Chastain čo nevadí, je to režisérov pohľad na vec, ale Redmayne mal určite dostať väčší priestor. Celkovo film neprekročil priemer, niečo tomu chýba..., hĺbka, emócie...neviem, jednoducho to nie je celkom ono. Filmu nepomáha ani zvolený temný filter, neostrý obraz. Určite to bol zámer, ale filmu to nepomohlo, podľa iných možno ani neuškodilo každopádne to nič nemení na priemernom výsledku. 60%. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Dán Tobias Lindholm se podílel na scénářích Honu či Chlastu Thomase Vinterberga, sám si poté napsal a natočil silné válečné drama Boj, kdy mu odměnou byla nominace na Oscara za nejlepší zahraniční film. Na Lindholmův americkou prvotinu ovšem dochází až nyní, kdy se chytá případu skutečného sériového vraha Charlese Cullena, který mohl vraždit bez jediného doteku svých obětí. Paradoxně se ovšem scénáře nechopil sám Lindholm, nýbrž Krysty Wilson-Cairns, spoluscenáristka 1917 Sama Mendese a Poslední noci v Soho Edgara Wrighta. Právě u Boje poté Lindholm předvedl, že i když je jeho tvůrčí uchopení dostatečně silné, za scénářem je Lindholm přeci jen silnější. Jak ovšem drama s thrillerovým nádechem s dvěma oscarovými herci v hlavních rolích funguje samo o sobě? V součtu je to minimálně fungující drama, které nutně nestojí pouze na dvou vynikajících hercích. Jessica Chastain a Eddie Reymayne spolu nejen mají vynikající hereckou chemii, ale každý se tu dokáže herecky předvést krapet jinak. Chastain sází na neokázalý a soustředěný výkon, Redmayneův Charlie Cullen naopak svádí k výraznější herecké extravaganci. I když Redmayneův Cullen může působit jako přátelská a milá osoba, od počátku na něm ovšem něco úplně nesedí. Redmayne působí dojmem, že si ve svém výkonu vychutnává libovolnou mimiku. Příběh se přitom neodehrává z pohledu Cullena, ale právě z pohledu Amy v podání Chastain, kdy skrze její pohled slušně funguje napětí a obava, že něco praskne. Z Redmaynea jde v roli Cullena jednoduše děs a prozatím se jedná o jednu z jeho nejvýraznějších rolí v jeho kariéře. Samotný příběh poté nevypráví pouze o nenápadném sériovém řádění Cullena, ale též o selhání systému, v tomto případě konkrétně u nemocničních administrátorů, kdy to sice jsou právě oni, kterým lidé mají důvěřovat se svým zdravím, právě oni ovšem následně dovolili Cullenovi pokračovat v jeho tajných choutkách a přispět k tomu, že jde dost možná o největšího sériového vraha v historii, kdy tomuto faktu překáží jen fakt, že počet oficiálních obětí není znám. V tomto ohledu jde o rozhodně zajímavou a nosnou látku, kdy vlastně začíná dávat smysl, že se jí chopil zrovna někdo jako Lindholm, který se vždy ať už na pozici scenáristy či režiséra chopil komplexních témat.  Překážkou je do velké míry tempo, kdy by tolik nevadilo, že je pomalé, ale je pomalé až přespříliš. Ve finále navíc sice Lindholm tentokrát neseděl za psacím stolem, i tentokrát jsou ovšem u jeho režijní novinky nejvíc vtahující dialogy, kdy vlastně Lindholm neservíruje kdovíjak výrazný vizuál, v jistých momentech podceňuje možnosti, kterých dané scény mohli dosáhnout a navíc tentokrát zklame i skladatel Clint Mansell (Requiem za sen), který s kdovíjak silným doprovodným soundtrackem tentokrát nedorazil a je to škoda. Dobrá sestra ve svých nejlepších momentech spíše jako psychologický thriller funguje jako slušně vyhrocené psychologické drama, kdy je jen škoda, že filmu v jistých momentech dochází dech. Chastain i Redmayne ovšem dokážou emoce, které aktuálně proudí v jejich postavách, herecky prodat pouhýma očima a i díky jejich podání výsledný film přeci jen vyvolává husinu. V rámci daných možností se navíc dá říci, že Dobrá sestra prokousává do nitra Charlese Cullena, jak to jen jde. Přístup k jeho příběhu je zde úplně jiný na rozdíl od nedávného hitu Monstrum: Příběh Jeffreyho Dahmera, kdy se tu vlastně nesleduje zákulisí kuchyně, ale jen výsledné produkty, které vyvolávají mrazení. A v tomto ohledu Dobrá sestra sama o sobě funguje velmi solidně. Vymáčkl tak vlastně Lindholm z látky maximum? Těžká otázka, která vlastně pokládá otázku o tom, zda vůbec jde příběh Charlieho Cullena realizovat kdovíjak zajímavějším způsobem. Je pravděpodobné, že se o to někdo časem pokusí a vydá se právě směrem podobnému Příběhu Jeffreyho Dahmera, tohle zpracování je ovšem samo o sobě dostatečně působivé. Je vlastně těžké vidět v něm predikovaného černého koně nadcházející oscarové sezóny, minimálně nominace pro Chastain a Redmaynea by ovšem nejspíš nikoho neurazili..... () (méně) (více)

Pepinec 

všechny recenze uživatele

V podstatě dokonalej film. Má ale smůlu; filmů s podobně silným příběhem je teď všude tolik, že moje oči už jsou tupý jako skalpel po pitvě. Jenom Netflix dělá tyhle drama čtyři do tejdne, to kdyby mě všechno mělo trefit do srdce, je ze mě už dávno cedník. Síla Dobrý sestry tak u mě spočívá pouze ve výkonech Jessicy s Eddiem a v číslovce 400. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Hercov v hlavných úlohách mám rád a tak som sa celkom tešil. Škoda. Netvrdím, príbeh bol pomerne silný, ale miestami bolo tempo tak pomalé, až to otravovalo. To ale k akémusi zasnenému herectvu E. Redmayna asi už patrí. Slabší nadpriemer. 70/100 ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

[69%] Ale jo, určitou kvalitu to mělo, takže mě to bavilo skoro až do konce. Jessica Chastain je skvělá herečka, která dokáže hrát přirozeně, ale zcela přesvědčivě a sedne jí snad každá role. Zde jsem jí opět věřil každou sekundu jejího herectví. I Eddie Redmayne mě zde bavil – nepochopitelného a skrytého psychopata zahrál dobře, i když mě sem tam jeho přiblbé pohledy štvaly. Takže tento film je víceméně postaven na těchto dvou hlavních postavách. Celé je to takové sladěné po dramatické stránce, která funguje výborně. No, jen je škoda, že je film poměrně zdlouhavý a poslední cca třetina mi už nepřišla moc záživná včetně finále, které žádné velké rozuzlení nepřineslo, což se ale na druhou stránku dá pochopit, když je námět dle skutečné události. Ani se mi tomu nechce věřit, že se tohle stalo, ale co já vím …. Takže atmosféru to má takovou tíživou, nenudilo mě to, ale podruhé bych si to už nepouštěl, ty cca první 2/3 filmu mě bavily nejvíc, pak už moc ne, ale na 1 vidění je to obstojná záležitost, tak dávám nejsilnější 3*. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Film, na ktorý som mal náladu a ktorý mi perfektne sadol. I keď si uvedomujem aj jeho nedostatky. V tomto prípade skutočne mohla byť využitá umelecká licencia a motivácie vraha objasnené v rámci fikcie, získali by sme tak jednu dôležitú tému navyše. Ale aj tak má Dobrá sestra viac čo povedať, než len predstaviť vzťah vraha a jednej ženy. Rovnako vinné sú aj inštitúcie, ktoré dovolili, respektíve nezabránili, ďalším vraždám iba preto, aby nemuseli riešiť problémy a nechcenú publicitu. Otázka je, či by látka nebola vhodnejšia pre seriál typu Mindhunter, kde by sme tie motivácie rozoberali dopodrobna. ()

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Vysoce ponurej příběh o někom, kdo zapříčinil smrt až čtyř set pacientů? NE! Divák musí dvě hodiny koukat na vizuálně i obsahově extrémně mdlou kriminálku, kde neni ani náznak snahy zabřednout do hloubi mysli hlavní postavy, která navíc dle scénáře neudělala zřejmě vůbec nic, protože v každý scéně jenom je a čumí. To i kdejakej céčkovej slasher má psychologii vraha načrtnutou s větším umem. Dobrá sestra je tak nudná a prázdná, že jsem se dozvěděl víc o napařovači oděvů než o Charliem Cullenovi. Ale aspoň mám teď z krku jeden vánoční dárek. ()

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Reklama

Reklama