poster

Ossessa, L'

  • anglický

    Eerie Midnight Horror Show, The

    (neoficiální název)
  • anglický

    Sexorcist

    (neoficiální název)
  • anglický

    Devil Obsession

    (neoficiální název)

Horor

Itálie, 1974, 92 min

Komentáře uživatelů k filmu (2)

  • Karlos80
    ***

    Další italská málo známá verze "Exorcisty", ikdyž oba filmy vlastně vznikaly prakticky ve stejném období (najdou se tu stejné myšlenky i pár scén - schválně nebudu prozrazovat), takže dovíjak to nakonec s těmito dvěma filmy, dělící vzdušnou cestou vzdálenost tisíce kilometrů napříč kontinenty, ve skutečnosti vlastně bylo. To je už práce film. historiků, odborníků, ale i třeba nějakého nezávislého výzkumu. Místy je film docela obtížný ke sledování, scénář není silnou stránkou tohoto filmu, to je duležité přiznat hned na úvod, je tu zajímavý prolog, první polovina podle mě lepší než zbytek, který byl už docela předvídatelný, hudba je chytlavá, nechyběla ani nahota a erotika - ikdyž trochu nucená (úvodní Tintiho sadomasochistické choutky), a pro tyto filmy tak typické špinavosti, a různé jiné bizarnosti a hnusy, že jsem kolikrát málem zvracel, krvavá snová sekvence ukřižování je fantastická. Stella Carnacina v hlavní roli pronásledované oběti - jinak studentky umění, je přesvědčivá, svému charakteru tu dává velmi silné emoce, stejně tak známý Luigi Pistilli v roli kněze - vymítače a samozřejmě i Ivan Rassimov (nevyzpytatelný jako nikdy jindy), jako ztělesněné a velmi účinné zlo - jeho brutální pohled mluví za vše. Nakonec docela spokojenost s tímto Euro-hororem, typickým představitelem trash-cinemy, jen finále mohlo být ještě o něco lepší, film má pár silných scén, je silný v momentech, ale slabší jako celek. Snímek vyšel pod mnoha různými alternativními názvy. Podobné filmy; "Malabimba", "L'anticristo", Lisa e il diavolo" atd.(25.4.2013)

  • fragre
    ***

    Film, který je jistě chudším bratříčkem amerikánského Vymítače ďábla (The Exorcist), ale v některých pasážích je působivější než tento. Je více sexuálnější, přece jen je zde obětí mladá žena, ne dítě. Je více zakotvený v evropské tradici - ukřižovaný Antikrist hned připomene třeba Zrzavého ukřižovaného Antikrista - ten film je prostě více dekadentnější, ale přec jen v tradici dekadence konce 19. století. Scéna hrdinčina křižování je opravdu uhrančivá, tak intenzivní žádná scéna v amerikánském Exorcistovi není. A nakonec mi ten film připadá více "katoličtější", což má na jistě na svědomí už země vzniku. Zde není Antikrist jen prostým odpůrcem, ale i svůdcem, tím, který může i napodobovat zázraky (hrdinčina stigmata). A i ten zdejší exorcismus mi připadá více "barokní", v americké verzi je to přes všechny efekty vlastně docela civilní záležitost. Ale samozřejmě je to celkově jen horor, patřící do pokleslého proudu filmografie.(19.10.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace