Režie:
Denis VilleneuveScénář:
Denis VilleneuveKamera:
André TurpinHrají:
Marie-Josée Croze, Jean-Nicolas Verreault, John Dunn-Hill, Robin Aubert, Jacques Lavallée, Gerry O'Brien, Sylvie Moreau (více)Obsahy(1)
Bohatá modelka Bibiane (Marie-Josée Croze) zpochybňuje po traumatickém potratu svůj zdánlivě dokonalý život. Její podnikání v rodinné síti butiků končí fiaskem a navíc jedné noci z nepozornosti přejede člověka. Druhý den ráno se dozvídá o muži, který zemřel po srážce s autem. Sužována pocitem viny se zúčastní jeho pohřbu. Tam se seznámí s pozůstalým synem Evianem (Jean-Nicolas Verreault) a naváže s ním milostný poměr. Bojí se mu však prozradit své temné tajemství… Existenciální příběh plný paradoxů, v němž mají místo mystické, symbolické, komické i romantické scény, má nezvyklého kolektivního vypravěče: norské ryby určené do kanadských restaurací. (Cinemax)
(více)Recenze (60)
Ryby nás lidi zkrátka mají přečtené. Denis Villeneuve natočil chladné existencialistické drama s trhlou romantickou linkou a mírně nastavuje zrcadlo Monty Pythonovu smyslu života, kde taktéž skupina ryb filozofovala nad otázkami lidské existence. Zajímavě strukturovaný příběh se špetkou černého humoru a podívaná, která rozhodně nesedne každému. ()
Po Požárech a Polytechnice nemohu jít výš i kdybych chtěla. Tudíž souhlasím s uživatelkou kareen, která souhlasí s uživatelem Jherhawem. Denisovi se tentokrát opravdu nepodařilo vytvořit takovou atmosféru a ponor do zraněné duše, abych k Bibiane cítila empatii a když už, tak jsem jí cítila skoro víc k synovi zemřelého. Velká škoda. ()
Denis Villeneuve ve svých začátcích tak trochu ulítal artovým směrem a mluvící ryba v Maelström je toho jasným důkazem. Film se odehrává v lehce přemýšlivém duchu, s objektivním nadhledem komentuje určité životní situace, které samozřejmě mají svou paralelu v tom, co se odehrává na obrazovce. V ničem to však nepřehání, diváka rozhodně neubíjí filozofií. Filmové postavy mají de facto také zajímavé příběhy, takže mi ani není jasné, proč mě to v důsledku nechytlo více, hmm.... 6/10 ()
Kdo zabije, bude zabit. A nebo ne? Příběh jak rozbitá sklenice, kdy až poslední střípek vyjeví vše. Zpočátku mě onen existenciální nihilismus mírně ubíjel, pak se něco zlomilo a já s očekáváním sledoval, jak příběh dopadne. Jindy bych asi volil temný konec, leč mému momentálně lehce sentimentálnímu rozpoložení tenhle vyhovoval. Ryby u Monty Python během konverzace vyčkávají v akváriu, zdejší vypráví na popravčím špalku, zatímco mačeta se nezadržitelně blíží, aby oddělila upovídanou hlavu... ()
Nafetovaná artovka pre nafajčených návštevníkov festivalov a kinoklubov. Ale už tu je cítiť obrovský režijný talent a som rád, že Villeneuve netrpí záchvatom vlastnej dôležitosti a nechá si občas aj skákať po hlave producentami a poriadne si za to zaplatiť. Vtedy totiž točí skutočné majstrovské diela. 5/10 ()
Galerie (8)
Zajímavosti (1)
- Hlavní hrdinka chce poslat do moře svoje BMW řady 3. Nejprve se jí auto zasekne o podvozek zhruba ve své polovině o hranu betonové mola. Můžeme si všimnout, že do vody má spadnout starší model, tento vůz je navíc notně poničený. Hrdinka prekérní situaci řeší tak, že sedne do auta, nastartuje a sjede do vody. To by se jí ale ve skutečnosti nepodařilo. Auto má náhon na přední kola a ta visela ve vzduchu. (klukluka)
Reklama