• Radko
    *

    Metasvet vytvorený filmom dôsledne aplikuje poetiku nikdy nezrealizovaného ideálu sveta guľášového socializmu. Učni vzorne plnia plán výroby magnetofónov TESLA - nevyhnutných pre spopularizovanie hviezd socialistického hudobného neba. Pop idoly na oplátku nemajú žiadny problém s učňami priateľsky zalaškovať, či už pri živom vystúpení v klube Socialistického zväzu mládeže alebo len tak v šatni. Porozhadzovať pri tom zopár bankoviek tiež nerobí ťažkosti. Kľúčom slaboduchej zápletky je, popri predvedení aktuálnych hitov o láske a šťastnom živote, práve zreťazenie stokorún v prstoch učňa na prvom rande, rinúcich sa z rúk usmievavých spevákov a speváčok alebo z výherného automatu, či automatu na lístky. Peniaze obiehajú a mince striekajú do vzduchu ako blahodárne semeno šťastného socialistického života. Hviezdy Gott a Štaidl po polnočnom koncerte v Priore (!) chrúpu klobásu (!!) v pouličnom stánku, úplne ako bežní občania. Dôsledne je zachovaná jednota pravouhlej architektúry s dominanciou betónu a skla a interiérov ladených v bakelitovo hranatom soc dizajne. Pozadie pódia v klube zdobia fotky napr. Gándhího, Che Guevaru, Castra, Lenina a Gottwalda (!), pri bare klokotá žltá malinovka v prípravníku, vrchný čašník je žoviálne zhovorčivý. Napriek snahe zachytiť virvar moderného veľkomesta, potemnelý Václavák pripomenie normalizačnú šeď. Zamýšľaný ideál vyznel neskutočne a primerane tomu nudne. Toto, že má byť tá skvelá učňovská odviazaná pražská párty ?!? Ale realita oficiálne organizovaných večierkov bola ešte horšia. "Nedělejte mi tady z toho romantiku!", upozornil fabrický majster v úvode hlavného hrdinu a zároveň akoby tým prorocky varoval tvorcov filmu, že z hovna sa veru bič dobrej zábavy upliesť nedá.(21.10.2008)

  • argenson
    **

    I když se o tom tenkrát asi nemluvilo, je obecně známo, že Karel Gott byl prvním poválečným milionářem mezi českými umělci. Potom nechápu, jak někdo mohl zcela vážně natočit scénu, kdy se Mistr láduje buřtama u stánku na Václaváku. Pokud to měla být komedie, na to je tu málo vtipu a příběh motající se okolo stokoruny nijak nosný není. Pokud to měla být sonda do "reálného" života špičky české pop-music, pak je to úlet na maximum. A jestli to snad měl být muzikál... Karel Svoboda jako by se vyčerpal Nocí na Karlštejně, Ladislav Štaidl jako by zoufale sbíral to nejméně špatné, co pak použil ve Švandovi. Celá hudební složka nepříliš lichotivě naznačuje, že tehdejší popularitu našich zpěváků zajišťovaly především zahraniční písně, které se ovšem nedaly použít do českého filmu. Někdo tu napsal, že fanoušci Helenky a Karla budou nadšeni. Jsem fanoušek obou, ale z tohohle jsem zhnusen. A neobstojí ani argument, že v polovině 70. let se nic moc točit nedalo a toto je zástupce únikového žánru. Není. I unikat se dalo s grácií.(5.1.2009)

  • Zevon
    odpad!

    Ach jo, když si vzpomenu, jaký to byl ve své době propagovaný trhák...naprosto ideální, nicneříkající a hlavně na nic nepoukazující produkt. Přesně takový, jaký se soudruhům líbil. Mladý člověk, nezatížený předsudky, nevnímající žádné problémy kolem sebe ke kterým by se mohl vyslovit, jim perfektně zapadal do krámu. Jak šťastná to doba a jak se nám dobře žilo :-)(5.4.2010)

  • analog
    ***

    Á-Maruna a Píďa ! To je skvelá blbosť-to môžem vidieť aj 10x za sebou a stále sa dobre bavím-optimistický,remeselne dobre namiešaný koktail naivity a bezstarostného blúdenia nočnou Prahou...Kája Gott konzumujúci na václaváku buřta, hardrockovo šťavnatého Jirku Schellingera v klubu SSM z fotomontáže na stenách sleduje Vladimir Iljič Lenin...Pôvodne som dal**,ale dávam***-nemôžem inak.(14.2.2006)

  • YURAyura
    *

    2/10 Erik a Mirka jsou jedine plusy tohoto hudebniho spektaklu, kde v jine forme TKM (televizni klub mladych) diskoteky prezentuji snad vsichni, kteri kazili hudebni vkus generaci deti kvetinovych deti v Ceskoslovensku. Vymyvacka jak swina, ale spousta pametniku jiste zamackne nostalgicou slzu - ne kazdy mohl v te dobe poslouchat Black Sabbath nebo Yes...(13.10.2009)

  • - V tomto filmu zpívá Rudolf Cortez píseň "Nejmíň stárne klaun". Její melodii později Karel Svoboda použiil i ve své další tvorbě, jako třeba v seriálu Návštěvnící (od r. 1983) nebo ve filmu Zralé víno (1981). (offlineman)

  • - Film sa natáčal v Prahe - na Strednej škole technickej, stanici metra Kačerov, pred závodom Tesla Hloubětín, na Václavskom námestí a pred obchodným domom Kotva. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace