poster

Souhvězdí Panny

Drama / Romantický

Československo, 1965, 83 min

Komentáře uživatelů k filmu (26)

  • Traffic
    *

    Brynych s Uhdem (autorem námětu a scénáře) vynalezli cosi jako "improvizovanou naraci" - novotvar, který v českém, a vlastně i světovém kontextu nemá příliš obdoby. Vrcholem jsou samozřejmě erotické scény, při nichž souložící Čáp s Obermaierovou předvádí afektované tance v posteli, které jsou tak nepravděpodobné, jak jsou vtipné. Zbytek sestává z bezúčelného buzerování vojáků, kdy se až k posrání nadužívá plural maiestaticus, a z naprosto neorganizovaného žvanění dua Pucholt - Wimmer, které skutečně vypadá jako vymyšlené zrovna na place. Do toho naprosto dementně řešené, otravné švenky a neexistující vyprávění... fakt bych chtěl znát produkční historii tohohle filmu - můj tip je, že vzniknul nápad a ten se pak během dne - dvou za totálně nepřipravených podmínek realizoval. Prostě bizár.(6.11.2013)

  • gouryella
    ***

    Snad krome Starcu na chmelu jediny film ve kterem me nesedel Vladimir Pucholt - jinak naprosto neprekonatelny predstavitel takovych obycejnych "noumu".(25.7.2002)

  • Karlos80
    ***

    Film který na svou dobu proslul zajímavými a dosti odvážnými milostnými scénami a sice v podání tehdy ještě studentky DAMU J.Obermaierové, která byla později v polovině šedesátých označována jako jedna z našich nejerotičtějších hereček. Příběh sám o sobě nic moc...Spoiler: Film líčí život a osudy z jedné posádky vojenského letiště kteří nesmí opustit prostor, protože byl vyhlášen hotovostní stupeň číslo dvě. Posádce byly zrušeny také všechny vycházky a vojín Standa Urban (J. Čáp) se marně těšil na setkání se svou dívkou Janou (J. Obermaierová) která za ním přijela na návštěvu. Kamarádi z ošetřovny však měli pochopení a celou akci posléze konspirativně zorganizují. Jinak jak napal gouryella, toto je snad jediný film, ve kterém mi naprosto nesedl herec Vladimír Pucholt v podání tak trochu přitroublého svobodníka Jardy Veleby. Vzhledem k populárních písničkám jako "Schody do nebe", "Adresát neznámý", či "Krajina posedlá tmou", které ve filmu zazněly, tak bych dal normálně 2* takhle ty 3* nakonec dám.(11.8.2006)

  • Bebacek
    ***

    ...aneb socialistické porno :-D Obermajerka za mlada fakt kost, jako chlap bych ju ohlodala :-D až na ten velký jebák na zádech při vrcholné scéně.. :-) Kdybych znala, jak to chodí na vojně, asi bych byla z tohoto filmu unešená.(22.4.2008)

  • sportovec
    ****

    SOUHVĚZDÍ je živým příkladem druhé garnitury dějinné vlny šedesátých let. V mnohém tuto skutečnost ovlivnila kvalita scénáře, který se až příliš topí v rutině všedního kasárenského dne. Nejen na dobu vzniku filmu je za vlasy víc než přitažená historka o propašování dívky do ošetřovny s plným vědomím lékaře posádky ve více či méně bojové situaci zvýšené pohotovosti posádky. Odhalení propašovávané dívky, trávící v kasárnách i bojový poplach, by znamenalo nejen pro vojáky tzv. základní služby, ale i jejich velitele v lepším případě konec kariéry v tehdejší armádě a současně téměř jistotu delšího pobytu v obávaném sabinovském vojenském vězení na východě Slovenska. Místy herci téměř nemají co hrát, celá řada situací vyznívá až příliš hluše. Nejvíce patrné je to na tápají-cím a náhle často až figurkařícím Pucholtově herectví. Na druhou stranu nelze nepřipomenout, že v současnosti by tento film měl velkou naději na získání alespoň jednoho Českého lva.(18.12.2010)

  • troufalka
    ****

    Technická kvalita je hrozná, ale Pucholt a písničky ze Semaforu to táhnou nahoru.(24.9.2014)

  • Fingon
    **

    Tenhle film pro mně trpí syndromem Růžového psaníčka. To je tak, když během filmu několikrát zazní otravná píseň a vy se kvůli ní nemůžete soustředit na nic jiného.(24.3.2009)

  • mchnk
    ****

    Humorný pohled na vojenskou službu 60tých let. Kdyby jsi byl na rotě s vojíny Pucholtem, Wimmrem, Libíčkem, nebo se svobodníkem Vyskočilem, určitě by ti vojna utekla mnohem rychleji. Klasická pucholtovská atmosféra herectví je zde opět naplno rozjetá. Společně s Jiřím Wimmerem nám ukazují jak se co nejvíc zašívat, nebo jak třeba bez jakéhokoli průseru nechat přespat na rotě holku nějakého vojína Urbana. Ten dokonce po absolvování poplachu dokončí to, co s ní před tím začal. Jesli máš rád herectví V. Pucholta určitě doporučuji. Film má i dramatickou část, ale hlavním pilířem je necenzurovaný humor.(15.4.2012)

  • nascendi
    **

    Na tento Brynychov som už mal iba hmlisté spomienky. Nakoniec po 50 rokoch sa ani niet čomu čudovať. Údajne erotické scény ma nezaujali, vidieť známych hercov, osobitne Wimmera, bolo síce zaujímavé, ale radšej by som ich videl v lepšom filme. Takže jediné, čo som ocenil ako bývalý lapiduch bolo to nevľúdne kasárenské prostredie s krikom, buzeráciou a vo filme nezobraziteľným chladom a pachom záchodov. Preto iba dve hviezdičky.(1.12.2015)

  • Adam Bernau
    ****

    Tak tohle dílko, jehož název nechápu, se mi hodnotí velmi nesnadno. Připadá mi, že se veze na vzedmuté vlně mimořádně vynikajícího období v čs. filmové tvorbě, které tehdy panovalo - ale opravdu jen veze, aniž by samo mělo co nabídnout. Trochu slepenec jakoby se ve svých postupech snažící být tehdy "in", který na to ale prostě nemá. Přesto si podle mne zaslouží lepší hodnocení než těch kolektivních 55%. Je tu především jistá okouzlující technika, která na mě zapůsobila. Jakési kontrátní kombinování hlučného cvrkotu na pozadí a tichých replik v popředí, které tomu všemu dává podivuhodnou plastičnost a zdání autenticity. Toho bych si ale sotva všiml, kdyby mě film nezaujal obsahově. Zápletka je jistě nereálná (alespoň co do přístupu nadřízených) a samotná vojna jistě ani v šedesátých letech nebyla takovou selankou, jak se zde zobrazuje. Ale celý ten film na mě působil spíš divadelnickým než filmařským dojmem a jako "fraška z kasáren" jednak působí velmi sympaticky, jednak si to naivní vytržení z reality může dovolit. Mladičtí záklaďáci působí velmi přesvědčivě i vtipně a celý ten cvrkot je opravdu "vymazlený". Trochu mi vadilo, že to v závěru míří na schématický protiklad "otcovský velitel" versus jediný buzerující (karikovaný) poručík. Na druhou stranu: divadelní fraška snažící se prosadit určitou myšlenku - a tedy je zcela namístě, jak jsou nakonec všichni zajedno v tom, že "to tak má být", přičemž se každý tváří, že o ničem neví. Že jsem se celou dobu velmi dobře bavil, je ovšem zásluhou herců. Krásně se svým partem naložil Adamíra, výborný je Pucholt, který táhne celý film, přičemž celou dobu působí dojmem, že totáně improvizuje. Jeho sparingpartner - mladý Wimmer - byl pro mne překvapivým a velmi příjemným objevem (nevím, jestli tak dobře hrál nebo jeho topornost prostě tak dobře sedla, leč na tom nesejde). Slečna z Jednoty, o níž váhám, zda byla slabomyslná, sjetá nebo jen zamilovaná do Pucholta, mě dostávala a její odpověď na otázku "Jak vypadala?" - "No, tak - jako z Prahy" voní nostalgií starých zašlých časů. Samozřejmě nebylo možno přehlédnout Libíčka, ale ani "Vyskočila" Vyskočila. Samotná J.O. byla opravdu moc hezká nejen svým půvabem, nýbrž i projevem. Jestli bylo jejím úkolem vystihnout nepříliš zajímavou tuctovou slečnu, která má ale v sobě přece jen jakýsi zvláštní šmrnc, tak to se jí podařilo dokonale. Naopak představitel jejího milého je nejslabším článkem celé taškařice - naprosto nezajímavý kořen. Slabší mi připadal i představitel karikovaného poručíka. No a konečně ta na dvě části přerušená milostná scéna. Za prvé: Jelikož v celém filmu šlo vlastně právě "o to" (aby si to ti dva spolu mohli rozdat), přičemž však tehdejší divák mohl právem očekávat spíše jen nějaký cudný náznak "splynutí duší", byla odvážnost této scény geniálním vyvrcholením i kontrapunktem celé té komedie okolo. Za druhé: Od okolní taškařice je oddělena zapouzdřením scénami cvičného útoku. A za třetí: Veškerá odvážnost této scény tkví vlastně jen ve studii tváře slečny při aktu (v několika polohách) - tímto se režisér odvážil na velmi horkou půdu, nikoli pohledem na její ňadra. A tu si myslím, že tvůrci tímto filmem opravdu mysleli především na "naše chlapce v zeleném", aby ten umělecký zážitek pro příslušníky naší lidové armády stál za to.(17.3.2011)

  • HenryS.
    *

    Hvězdičku za to že to je širokoúhlý..(24.3.2009)

  • Big Bear
    ***

    Čekal jsem od toho komediální náhled do našich sixties u ČSLA a odešel s několika poznatky. Za prvé Obermaierová byla v té době fakt kočka, za druhé ta odvážná milostná scéna musela v tehdejší době působit jako hardporno a za třetí, Pucholt mne tu nebavil ba až prudil. A nebyl sám, zručně mu sekundoval Wimmer. Řada řečiček často opakovaných pro důraz na vtipnost byla trapná i to Půcholtovo koktání. Je škoda, že Obermaierová po okupaci 68 přesedlala na režimní vlnu a ocitla se v hlavní roli nejedné komunistické normalizační brutky včetně Majora Zemana. Kdo mně potěšil a je tomu tak vždy byl noblesní Jiří Adamíra. A jako leteckého fandu mne i bavily ty útržkovité záběry na leteckou základnu se všemi těmi Migy 21 a Suchoji co jsme v té době měli ve výzbroji našeho letectva. Film je protkán skvělými písničkami té doby jímž vévodí: Takový schody do nebe... Jelikož z toho na mně něco z těch šedesátek dýchlo, řadím to k průměru a dávám za tři přilepené kůžičky. * * *(28.10.2018)

  • zette
    **

    Tak nektere dialogy jsou usmevne. Ceska nova vlna jde citit z temer kazdeho zaberu, cely film mi ale prijde zbytecny a skoro o nicem vypovidajici...(29.8.2014)

  • cariada
    **

    Až na erotické scény nic moc. Vojenské posádce z letiště zatrhnou vycházky ,jenže rande je rande ,tak že se to musí nák obejít. Hodně zapomenutý snímek.(16.8.2008)

  • farmnf
    ***

    Tento film by se dal natočit i velmi hezky, nebýt Brynycha. Koncepce je rozstřelená, scény sem tam úplně pitomé a zbytečné, zejména dialogy Pucholt -Wimmer. Adamíra trapný. Zachraňoval to ožralý Libíček a proslulá erotická scéna Jaroslavy O. Mě se naopak ten jebák na jejím pravém rameni líbil, působilo to přirozeně. Oči v tom filmu měla jak Claudia Cardinale a celkově byla ještě o něco víc sexy. Reálně působil Rudolf Jelínek jako důstojník. Blbce zahraje vždy skvěle, asi na to má vlohy a snad i blbcem je, soudě podle jeho herecké kariéry.(6.5.2011)

  • Master19
    ****

    Lehce plynoucí film s obvyklým výkonem Vladimíra Pucholta. Opět nezklamal Jan Libíček a "zajímavá" je i postava Ivana Vyskočila - vojín Vyskočil. :-)(31.8.2007)

  • sator
    **

    Drama-romantický chááááá. Byl to pokus o komedii, ale to že jeden mluví přes druhého a řvou na sebe opravdu komedii neudělá... Fandové Wimmera si mohou připomenout že byl tak herec...(21.10.2009)

  • klúčik
    ***

    Film z vojenského prostredia. Výborná J.Obrmaierová. Nezabudnuteľná melódia.... 65%.(18.12.2006)

  • vitekpe
    **

    Jedine co stoji za pozornost je (bohuzel) pouze puvab mlade JO. No a pak jeste ty veteranske stihacky :-)) Jinak o nicem...(26.8.2008)

  • Schlierkamp
    **

    Tak tohle se nepovedlo. Film mě vůbec nezasáhl, nepochopil jsem smysl, ani jsem se nebavil. Neustálé překřikování dvojce Pucholt-Wimmer bylo až únavné, podivná atmosféra kasárenského prostředí a nedostatečně vykreslené postavy filmu rovněž neprospěly. Pouze pohled na mladou J. Obermaierovou snese vyšší nároky. Od Z. Brynycha jsem žádné veledílo nečekal, ale tohle je opravdu slabé. Dvě hvězdičky za JO a mého oblíbence R. Jelínka.(9.1.2012)

  • Vesecký
    **

    Tenhle film mě neoslovil. Měl ukázat, jak to mají vojáci naší ČSLA těžké, když musí plnit svou povinnost a někde venku čeká na jejich návrat děvče. A když se jedna z takových dívek nemůže svého milého (= v novočeštině přítele)dočkat, rozjede se za ním do kasáren. Je to nějaký malý zapadlý útvar, kde jsou jen dva důstojníci (kromě cynického lékaře Adamíry) a pár záklaďáků, kteří však plní důležitou ostrahu našich hranic leteckým hlídkováním. Ten příběh je prostě jen z tohoto důvodu postavený na hlavu. Ovšem, přijdou lapiduchové Wimmer a Pucholt a rozhodnou se dívku Čápovi propašovat do kasáren. Dívka ovšem musí zůstat uzavřena po celou dobu na ošetřovně, její milý (= přítel) Čáp má hotovost, ale tu si bez dovolení vymění a pak následuje jakási jakoby erotická scéna (z dnešního pohledu vlastně žádná), přerušená poplachem, plno zmatků, všichni lítají po kasárnách a pak i po obloze cik a cak, nikdo neví, co se děje, než je konečně po poplachu a milý přítel Čáp se může vrátit na lůžko k Obermaierové... Blbý poručík Jelínek, připomínající důstojníky z Černých baronů (takových bylo v naší lidové armádě většina) nebo Švejkova poručíka Duba, se o dívce dozví a chce útvar potrestat, ale když po něm odjíždějící dívka mrkne ze sanitky očkem, rozmyslí si to a stane se člověkem. Dobrý výkon - Adamíra, ostatní čirý průměr.(31.1.2017)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace