• Crocuta
    *

    Kriminálka ve které vůbec nedojde ke zločinu je pitomost sama o sobě. Navíc tu Z. Brynych opravdu nebyl ve formě a není divu, že je snímek extrémně nudný a plný zbytečných postav a dialogů - stejně jako třeba nechvalně známý veleotravný německý seriál "Starej", který také nese nesmazatelné rysy režisérovy pozdní tvorby. Film pak nezachrání ani závěr odehrávající se v zajímavém prostředí, ani výborní herci, kteří ale v podstatě nemají co hrát.(25.8.2007)

  • dobytek
    **

    Bodrej fízl Ilja Prachař se snaží vypátrat Adamíru, aby mu oznámil, že žádnej trestnej čin nespáchal. Trochu divnej námět na kriminální film. Jak už tady napsali ostatní, nejzajímavější na tom filmu jsou asi záběry z vylidněnýho Starýho Mostu před demolicí. To mělo nějakou atmosféru. Jinak mě to moc nebavilo a to mam většinou starý český kriminální filmy rád. Ještě mě teda rozesmál Petr Svoboda s vizáží homobuzny.(24.4.2011)

  • petaspur
    ***

    Detektivka je to zcela podprůměrná. Mnohem zajímavější je sledovat prchajícího zástupce pracující inteligence, který se mylně domnívá, že zabil svou ženu. Snaživí eSeNBáci chvátají po jeho chladnoucí stopě s úmyslem shrábnout odměnu za dopadeného vraha a po soudní pitvě manželky už jen proto, aby mu popřáli "Upřímnou soustrast" dříve, než sám rovněž skoná.(11.12.2009)

  • Brejlil
    ****

    Stíhán a podezřelý. Dva kriminalisté pomalinku sledují člověka, který prchá napříč republikou. Je nemocný, ve stavu hraničícím se šílenstvím a stop nechává více, než slon v porcelánu. No ale co, ukryje se v demolovaném Mostě a až tam ho najdou. Ne ale kriminalisté, ale banda dětí. Jako kriminálka je film naprostá blbost. Dialogy jsou více než vypečené, můj obvzlášť oblíbený je rozhovor patologa s kriminalistou. Také Přeučil a "Ládínek" Svoboda jsou fascinující. Lábus funguje jen jako ozvěna a občasný rádoby komik, ostatní jsou jen do počtu. Vyčnívá snad jen Adamíra a to také jen v některých scénách. Film má ovšem neskutečně hypnotickou atmosféru, vytvářenou paradoxně levnými, až civilními prostředky a závěrečné finále, něco mezi apokalypsou a surrealismem, je působivé. Žluto-bílé volhy VB ve zničeném Mostě a zkreslené výkřiky "Trojane, vyjděte z úkrytu, nic jste nespáchal", to je opravdu síla. Moje malé české guilty pleasure.(30.8.2011)

  • Radko
    **

    Niektoré filmy z obdobia rokov 1969 - 1989 vystihli atmosféru Česko-Slovenska tých rokov. Zrejme však išlo o čaro nechceného. V časoch povinnej zamestnanosti a plánovaného hospodárstva bolo veľmi častým javom vydávanie energie na prácu, ktorá nemala takmer žiadny zmysel a význam. Tento prístup sa odrazil v postupoch kriminalistov, stíhajúcich muža, aby mu oznámili, že žiadny zločin nespáchal. Namiesto riešenia ozajstných mordov. Na ničenie historickej pamäte poukazuje demolácia mesta, ustúpiaceho ťažobným mechanizmom. Odťažité správanie, drobné výsmechy z inakosti iných a všetko vykonávané s podivným nezáujmom, apatiou je nakoniec vidieť u všetkých zúčastnených i v samotnej režijnej práci, postrádajúcej šmrnc a čosi, čo by úroveň filmu pozdvihlo kamsi vyššie. Pretože absurdný námet na to má. Spracovanie žiaľ uviazlo v akejsi guľášovej konzerve, vyrobenej v Husákovej ére..(18.4.2013)

  • - Filmovanie prebiehalo v Moste. (dyfur)

  • - Scéna, kdy se Ing. Trojan (Jiří Adamíra) koupe v řece, byla natáčena v Bechyni pod mostem, který je znám jako Bechyňská duha. (Paganus)

  • - Natáčelo se také v Kokořínském Dole. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace