poster

Hledání pana Goodbara

  • anglický

    Looking for Mr. Goodbar

  • slovenský

    Hľadanie pána Goodbara

Drama

USA, 1977, 135 min

  • MissJ
    ***

    Film natočený jako adaptace románu Judith Rossner, na základě skutečného příběhu Roseann Quinn, newyorské učitelky sluchově postižených dětí, zavražděné v lednu 1973. Do vedlejších rolí byla obsazena řada později známých, tehdy teprve začínajících herců (Richard Gere, Tom Berenger, LeVar Burton, William Atherton), nad všemi ale dominuje Diane Keaton. Rozhodně nejde o žádný propadák, příběh je ale překombinovaný, postrádá vnitřní strukturu a ve výsledku toho ve mně, kromě tísnivého pocitu, moc nezanechal.(8.3.2011)

  • Houdini

    Oscar 2 nominace: Herečka VR - Tuesday Weld, Kamera(31.3.2004)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $22,512,655Tržby Celosvetovo $-(3.11.2009)

  • Themyth
    ****

    Výborný film opäť v modrých číslach ? To snáď nie je pravda. Ja viem, že každý jedinec má svoj osobitý pohľad na umenie, v tomto prípade filmové a vlastný rebríček hodnôt. Ale to je už asi 15ty prípad podhodnoteného kvalitného filmu, odkedy som cca. 2 roky na ČSFD. Poďme k samotnému filmu. Je to hlavne herecký koncert Diany Keaton. V roku 1977 si zahrala ešte Annie Hall kde tiež excelovala. Dve nie najľahšie role a takto bravúrne zvládnuté, klobúk dole. Mladá učiteľka, ktorá učí hluché deti žije po nociach hýrivý život a hľadá si trvalý vzťah. Výsledkom sú iba sexuálne a drogové experimenty. Trpký koniec je brutálny až šokujúci, ale nie prekvapivý. Povahová štúdia par excellence. Dávam jednoznačne 85 %.(20.10.2014)

  • Vančura
    ****

    Okouzlující Diane Keaton v jedné ze svých asi nejzajímavějších rolí - v tom filmu nechybí snad v jediném záběru a své postavě učitelky Theresy propůjčila neobyčejnou přesvědčivost. Tehdy 28 letý Richard Gere, který v tomto filmu herecky debutoval, je zde spíše jen do počtu a jeho výkon za pozornost moc nestojí. Pro lidi, kteří ho znají jen z filmu Pretty Woman, může být ale zajímavé vidět ho zde zamlada v roli playboye Tonyho, která dosti kontrastuje s usedlou image jeho nejslavnější postavy, businessmana Edwarda Lewise. Film je zajímavou zprávou o podobě Ameriky na konci 70. let - éry sexuálně uvolněných mravů a drog. Po této stránce bych se ho nebál přirovnat například k Formanovu o 6 let mladšímu snímku Taking Off, byť zde chybí téma generačního střetu. Film mě navzdory relativně dlouhé stopáži bavil a zhlédl jsem ho s nemalým zájmem - soudě dle minimálního počtu zdejších hodnocení je u nás prakticky neznámý, což je podle mě škoda. Šokující závěr, kterým celý film vrcholí, budu z hlavy dostávat velmi dlouho. Z toho mimochodem plyne, že čím míň toho člověk o tomto filmu ví předem, tím líp. Pokud byste na to někde narazili, za sebe doporučuji všemi deseti. Od režiséra, který je podepsaný pod mistrnými snímky Kočka na rozpálené plechové střeše a Chladnokrevně, snad ani nešlo čekat nic špatného - chovám nově k Richardu Brooksovi velký respekt!(10.7.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace