poster

Velká přestřelka

  • Španělsko

    El halcón y la presa

  • Španělsko

    La presa

  • Itálie

    La resa dei conti

  • anglický

    The Big Gundown

  • Československo

    Posledný súboj

Western

Španělsko / Itálie, 1966, 84 min (Director's cut: 110 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rocky62
    *****

    Bůh filmu byl v době westernové éry neobyčejně velkorysý, neboť své dary geniality se rozhodl předat hned dvěma režisérům. Tím prvním byl Sergio Leone a tím druhým Sergio Sollima. Skvostně vytříbený spaghetti western, jehož dokonalost je nezvratná, má ve svém menu několik oslnivých delikates, které svým zpracováním potěší nejen fanoušky tohoto žánru. Divák si může buď pochutnat na nevypočitatelných a chladných pohledech fenoménu L. V. Cleefa, či na charakteristických Morriconeho motivech, z jejichž síly a elegance jsem měl husí kůži, nebo může propadnout vygradovanému finále, jehož emotivní vypětí je umocněno rozmanitostí, co se postav týče. Protřelé dialogy vedené mezi Corbettem a Cuchillem mi v některých sekvencích dosti připomínaly Mannův Nelítostný souboj. Kvalitativně srovnatelná záležitost s Leoneho kulty. Skutečně brilantní dílo propracované do nejmenších detailů a k němuž nemám nejmenších námitek. 100%(25.3.2013)

  • DaViD´82
    *****

    Nebýt Leoneho, tak se Sollima zapsal do dějin kinematografie jako režisér nejlepšího spaghetti westernu. Stylový pistolník, lovec odměn a živoucí legenda, před kterou nikdo nechce mít problém; i kdyby snad nějaký problém na krásně měl. A je na stopě bezvýznamému mexikánskému potížistovi odnikud. Začíná to tedy sice jako špageťácky klasická odlehčená naháněcí přechcávačka nesourodého dua, ale tady se jedná o více. Mnohem více. A tak se film po hodině během scény z vězení přirozeně tematicky i charakterově rozvine do mnohem ambicióznější a dramaticky vážné podoby. A byť tu a tam lze mít nějakou tu oprávněnou výhradu, tak stejně vezmou všechny za své během neskutečně vygradované závěrečné dvacetiminutovky, která by fungovala sama o sobě i bez geniální Morriconeho hudby, která; jen tak mimochodem; je jedna z jeho vůbec nejlepších (malá ochutnávka). PS: Výše uvedené platí o plném 110 minutovém sestřihu a nikoli o tom pokráceném zámořském.(21.1.2011)

  • Bachy
    **

    Po dlouhatánské době jsem usedl k televizi a zapnul film. A zase to na chvilku stačilo. Dabing bolí a kdo světu nalhává, jak světovej dabing jsme dříve měli....Velkou přestřelku asi neviděl. Teď jak hodnotit? Za počeštění autoři nemohou, ale i tak byla první polovina filmu až neuvěřitelně ploché. Druhá část už v sobě přeci jen něco má a vyvrcholí zatraceně fajn přestřekou, ačkoliv nikdo netuší, co na ni bylo velkého. Tudíž spravedlivě za 3 *, nespravedlivě za 2 *. Vyberte si. Já dál v trilogii pokračovat nebudu, jelikož Van Cleef je ten, který snímek drží a Milian mi vůbec nesedí.(23.4.2013)

  • sud
    ****

    Velice dobrý špageťák se skvěle napsaným a vypointovaným příběhem (což u italowesternu nebývá až tak častý jev) a výbornými postavami. Corbett je drsňák, který ví kam až zajít (výborný Lee Van Cleef), Cuchillio svoji zábavností a nepředvídatelností silně připomíná Tuca z HZaO (neméně skvělý Tomas Millian) a záporáci nemají chybu - ať je to vyžraný boháč (Walter Barnes, známý z Mayovek), slizký pedofil či rakouský ostrostřelec se cvikrem na oku. A o hudbě Mistra M se jinak než v superlativech vyjadřovat nedá, zdejší soundtrack totiž přesahuje i jeho standart. 85%.(21.10.2012)

  • OG_Swifty
    ***

    Z vecnyho zaporaka s pomerne mizernou karierou (Lee Van Cleef), zasadne ovlivnenou vaznou autonehodou, udelal Sergio Leone koncem roku 1965 presny opak - kladase (ackoliv pozdeji jej i sam Leone obsadil opet do role zaporaka), ktery mel velky ohlas predevsim ve spaghetti westernech po dobu nasledujici dekady az do konce filmove kariery. Uprimne ono to herectvi buhvijaky nebylo, spis slo o to charisma a jeho dabelsky pohled. Tehle znovuobjevene hvezdy si vsiml i Sergio Sollima, ktery se jej rozhodl obsadit do prvniho filmu trilogie o mexikancovi Cuchillovi, hranem Tomasem Milianem, a asi to bylo rozhodnuti dobre. Zatimco Miliana rad nemam, Van Cleefovo charisma bylo pro me ustrednim tahakem v dokoukani tohohle dvouhodinoveho honu prchajiciho Mexicana... Tuhle trilogii bohuzel Sollima vystavel kolem Miliana, coz povazuju za znacne nestastne rozhodnuti a v konkurenci s Leoneho trilogii s Eastwoodem se tohle bohuzel ztratilo v case. Mit lepsi ruku na herce (jako se mu to podarilo napr. se Sandokanem/Korzarem) tak mohl nakonec tech westernu natocit i vic.. Co jinak dodat - tenhle film byl vydan ve dvou editech - original a anglicka verze, ktera je osekana o radu scen a predevsim o veskerych zminkach o znasilneni / vrazde nezletile, coz je zasadnim motivem pro lov podezreleho Mexicana, a ke me se nakonec dostal nejaky mix obou verzi, takze jsem sledoval pulku filmu italsky a druhou anglicky. Ve finale je potreba vyzdvihnout jeste jednu dulezitou vec - film doprovazi naprosto famozni hudba Ennia Morriconeho a jeho La Resa z finale filmu ziskala takovy vehlas, ze i dnes, 50 let od filmu, se s ni dnesni divak / posluchac setkava napr. v remixu od Prodigy nebo v Tarantinovych Bastardech. Prumerny hodnoceni opravdu jen za toho Miliana...(29.1.2019)

  • - Jonhatan Corbett si ku koncu filmu vyberá na výpravu revolvery Colt Single Action Army Model Artillery 5,5" a Colt Navy 1851, ale neskôr má pri sebe revolver Colt Navy 1851 Richarson-Madison Cartridge Conversion. (mortimerm)

  • - Johnatan Corbett (Lee van Cleef) zastrelí na ranči jedného z banditov cez bočné okno zbraňou ColtColt SAA Model Artillery 5,5". V ďalšom zábere má však v tej istej ruke model Cavalry 7,5". (mortimerm)

  • - Zbrane v Broxtonovom (Walter Barnes) kufríku sú Colt SAA Model Artillery 5,5", Colt Navy 1851, Smith & Wesson Model 3, Remington 1866 Derringer a Belgian Pocket Revolver No. 46. (mortimerm)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace