Reklama

Reklama

Rien à foutre

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Cassandra, mladá letuška v nízkonákladové letecké společnosti, tráví své dny prací, večírky v cílových destinacích a bezcílnou komunikací na Tinderu. Na rozdíl od svých kolegyň netouží po kariérním růstu a ničemu ve svém životě nepřikládá přílišnou důležitost. Zero Fucks Given debutující režisérské dvojice Julie Lecoustre a Emmanuela Marreho je citlivou studií charakteru v kontextu prostředí nedostatečně ohodnocené práce ve velké korporaci. (Elbe Dock)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (4)

Traffic 

všechny recenze uživatele

Výborný, a přitom neokázalý "slice of life". Tváří se jako výpověď o korporátním pekle uvnitř lowcostové aerolinky, ale pak se rozvine v drama o potlačeném traumatu. Cassandřin přelétavý životní styl, v němž se jak na běžícím páse střídají destinace, random borci z Tinderu a kolegové z práce, se ukáže být kvintesenciálním životním eskapismem, neustále se vlnícím kaleidoskopem brandů, shopping mallů a dalších ne-míst, v nichž lze se smartphonem v ruce rozpustit i svoji vlastní identitu. Takřka dokumentární styl ve spojení s nenuceným projevem famózní Adele Exarchopoulos z toho dělá vysoce vtahující záležitost. Love/hate vztah k protagonistce zaručen. Díky úspornému a inteligentnímu scénáři zase ani ty sociálněkritické prvky nevyznívají křiklavě. Film z mála dokáže vytěžit hrozně moc, jako třeba ve skvělé scéně, v níž Cassandře volá operátorka s nabídkou výhodnějšího tarifu a hovor se zasekne na tom, že číslo je pořád napsané na tragicky zemřelou matku. Jedna z nejpřesnějších diagnostik "naší doby", jakou jsem zatím viděl, a zpětně film z top10 teritoria za loňský rok. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Neobyčejně autenticky působící charakterová studie (Adèle Exarchopoulos se údajně vyučila letuškou, aby věrohodněji ztvárnila hlavní postavu), která mě navzdory zdánlivé banálnosti námětu i dialogů vcelku bavila (asi je to i tím, že na Exarchopoulos se vždy kouká více než dobře - ostatně byl to její Instagram, který mě k filmu přivedl). Například scéna, v níž telefonuje s pracovnicí telefonního operátora a rozpláče se, protože mluví o své mrtvé matce, mi přišla velmi emotivní, a takových silných momentů je tam víc (například když ji kolegyně upozorňuje, že nemá dobře oholené nohy a že by to mohla nahlásit). Jako sonda ze života člověka s nelehkými pracovními podmínkami to tedy funguje velmi dobře, a zvláště ten letecký personál mi přijde jako "ideální objekt" pro zaměření pozornosti, protože o letuškách jsem až doteď věděl jen to, že jich je plný Tinder, což si vysvětluji tím, že jim jejich časové vytížení neumožňuje mít dlouhodobý vztah, což mi tento film i víceméně potvrdil (i když jsem určitě dalek toho si myslet, že jsou všechny letušky stejné jako Cassandre Wassels, protože u ní je podstatné to, co jí k té práci vůbec přivedlo a co je zdrojem její otupělé lhostejnosti, na niž odkazuje i titul snímku). Na druhou stranu mi ten "výběr" výjevů z jejího pracovního i soukromého života přišel poskládaný tak náhodně, že by asi bylo možné z filmu v podstatě libovolnou část vypustit, a celkový účinek by zůstal nezměněný, takže mi ta téměř dvouhodinová stopáž přišla neopodstatněná, a 90 minut by mi bylo mnohem milejší. Každopádně působilo to na mě tak, že tvůrcům šlo spíše o psychologickou věrohodnost jejich hrdinky, než o ukázání toho, jak to mají letušky těžké, a celkově mi je ten film sympatický i tou "nízkorozpočtovostí" (většina záběrů byla pořízena na iPhone) a tím, že to není čistá depka, ale má to víc rovin, a je to skutečně dobře obsazené a zahrané. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Extrémně civilní, poutavé, přesto bez velkých dramat. Fragment z jednoho života, který je jiný a přesto stejný jako všechny ostatní. ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama