Režie:
Phillip NoyceScénář:
Joe EszterhasKamera:
Vilmos ZsigmondHudba:
Howard ShoreHrají:
Sharon Stone, William Baldwin, Polly Walker, Tom Berenger, Colleen Camp, Amanda Foreman, Martin Landau, CCH Pounder, Nina Foch, Keene Curtis (více)Obsahy(1)
Americký erotický thriller o tom, že vševidoucí nemusí být v případě obyvatel jednoho přepychového manhattanského mrakodrapu jen bůh, ale také někdo mnohem konkrétnější a možná nebezpečnější. Někdo v tom domě totiž sedí před řadou monitorů a dívá se. Pozoruje nájemníky kamerami instalovanými po celém domě. A někdo v tom domě vraždí. Nic z toho však netuší nová nájemnice, krásná a osamělá Carly Norrisová, a přestože je nápadně často upozorňována, na to jak moc se podobá své mrtvé předchůdkyni v apartmá, nevěnuje tomu mnoho pozornosti. Mnohem méně než pohlednému sousedovi Zeke Hawkinsovi, s nímž naváže milostný vztah. Dostává se tak přímo do středu nebezpečných událostí. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (95)
joe eszterhaz bude pre mna vzdy osoba len s jednym riadnym filmovym hitom (a to i jeho najvacsia pecka "basic instinct" funguje hlavne vdaka verhoevenovy a jeho rezii a nie vdaka scenaru). sliver je z rady nudnych erotickych thrillerov s ktorymi sa v 90tkach roztrhlo vrece, tu sa ani jeden z hercov vsak prilis nepretrhol, shoreova hudba je bezvyrazna a noyce napriek nepopieratelnej zrucnosti nepridava nic navyse, takto stupidita scenara vynikne este viac. navyse sharon a jej "sex face" je az smiesna... ()
Vééélmi ambiciózní film pokoušející se těžit z náboje, který Sharon Stone předvedla v Základním instinktu. Výsledek? Pro mě absolutní trapas, prodrbané téma šmírování i peníze plus čas filmařů a platících diváků - já to viděla v TV a dalo mi nesmírnou práci dokoukat se do konce. Zařadilo se to do té bohužel velmi početné armády přiblblých filmů (např. Pod povrchem), na které s utrpením dokoukáte do konce, abyste se přesvědčili, jestli to dopadne tak, jak už od začátku tušíte, pak znechuceně zjistíte, že fakt jo, už to nechcete nikdy vidět a s potěšením to sepsujete na ČSFD. Mě udržel u TV Tom Berenger, kterého mám na rozdíl od klanu Baldwinů ráda. Kurňa, a zase tady má ČSFD napsáno "thriller / romantický"!ROMANTICKÝ?????To už se pak hodí teda fakt na všechno a začíná to pro mě nabývat pejorativního významu, brzy dopadne jako slovo celebrita, které dnes už považuji za nadávku! ()
Niekto sa pozeral, ja som sa tiež pozeral a veľa ľudí to tiež videlo. Pochybný pokus o vyťaženie maxima z popularity Stone a jej predchádzajúceho "erotického" hitu nebola ani zďaleka taká strašná, ako sa všetci báli. O čom to bolo si už asi nespomeniem, len som to videl v dobe, keď Základný inštinkt a veľký rozdiel som medzi nimi nevidel. Dnes to už vidieť nechcem. ()
Sharon Sharon....bez ní by to de facto nebylo nic víc, než-li šedý lehce zapomenutelný erotický thriller, takhle se to z hlediska atraktivity a sexuálního náboje dostává téměř do průměru. Samozřejmě se mi daleko více líbila knižní předloha Iry Levina..............moje hodnocení = 5,5 z 10. ()
Sharon Stone je tak sexy, že dokáže pouhopouhými pohledy povýšit tuctový thriller do nadprůměru. William Baldwin tu má sice jednu z hlavních rolí, jeho postava však nijak nevyniká, je plochá (to však není tak docela Willamova vina, z herecké rodiny Baldwinů je on možná po herecké stránce nejlepší). Tom Berenger si opět střihl roli záporáka a opět skvěle. I když jsem si to zpočátku nemyslel, scény sexu u sloupu a konečné střílení do obrazovek mě přinutili k 60ti %ům. ()
Galerie (31)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (8)
- V románu Iry Levineho se Carly a Zeke jmenovali Kay a Peter. (NinadeL)
- Původní scénář měl konec, ve kterém se ukáže, že vrahem je Zeke (William Baldwin). Tento konec se však publiku na zkušebním promítání nelíbil, a proto musel být narychlo vymyšlen a natočen nový závěr. Scénárista Joe Eszterhas přišel během 3 dnů s pěti různými konci. (Rocky62)
- Producent Robert Evans původně chtěl, aby se režie chopil Roman Polanski. Protože se Polanski nemohl vrátit do USA, Evans plánoval, že bude mít druhého režiséra, který natočí záběry New Yorku, zatímco Polanski bude točit film v Paříži. (Rocky62)
Reklama