Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sotva se geniálnímu podvodníkovi, lupiči a mistrovi převleků Aldovi Vanuccimu (Peter Sellers) podaří uprchnout z vězení, dostane nabídku na další práci. Jeho úkolem bude propašovat do Itálie zlato uloupené v Káhiře tajemným panem Okrou (Akim Tamiroff). Vanucciho, přezdívaného Liška, inspiruje k vytvoření plánu jeho sestra Gina (Britt Ekland), která je naprosto fascinovaná filmovými hvězdami. Jako falešný režisér Federico Fabrizi zorganizuje Vanucci pro svou akci fiktivní natáční filmu Káhirské zlato v městečku Sevalio, pro které si získá nejen místní obyvatelstvo v čele s policejním náčelníkem (Lando Buzzanca), ale i stárnoucí hollywoodskou hvězdu Tonyho Powella (Victor Mature), i když proti vůli jejího agenta (Martin Balsam). Avšak policejní hon na Lišku je v plném proudu... (bloom)

(více)

Recenze (43)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Pravdou je, že ještě nemám Sellersovu filmografii zmapovanou detailně. Přesto lze Hon na lišku zařadit mezi vrcholy jeho kariéry mezi filmy jako jsou Byl jsem při tom a Myš, který řvala, i když svou podstatou je bližší právě Myši. Jak už psali kolegové, Sellersův smysl pro parodování všeho i sebe, vybroušený přízvuk tentokrát jeho italské angličtiny, snaha za každou cenu hnát pointu do absurdna, krásná Britt Ekland (doporučuji Wisdomův americký snímek Noc, kdy přepadli kabaret Minských, ve kterém se před kamerou svlékla), to vše dělá z Honu na lišku nezapomenutelnou podívanou. Good morning! ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

První třetinu se nuda mísí s trapností a pak začne nový film. Od momentu, kdy se poprvé objeví Tony, začíná nezřízená sranda. Obojí natáčení je okouzlující, i když to sebereflexivní má mnohem menší prostor, než to konkurentovo. De Sica naprosto přesně vykreslil, jak si představuji natáčení italského samozvaného režisérského génia. Reakce kritika byla již jen okouzlující třešničkou na dortu. Zàhadou mi zůstává, proč je tak skvělý film zohyzděn tak blbým začátkem. ()

Reklama

frashmaker 

všechny recenze uživatele

Velice podařený snímek. Z mého pohledu je zde Peter Sellers trošku zastíněn krásným herectvím Victora Mature, který svým charismatem boří. Moc se mi líbil příběh, ten nápad na způsob provedení loupeže je podle mě dosti originální a mé chutě uspokojil. Problémem filmu však je, že se v některých chvílích vymiká sám sobě a tak nevíme na co se díváme. Není bohužel tak intenzivně vtipný, aby se dal považovat za bláznivou komedii, kterou možná prapůvodně chtěl být a zároveň je tam hodně vtipných prvků, které by do vážného filmu nemohly být zařazeny. Někdy je méně více a tady by zúžení žánrové variability bylo jistě ku prospěchu věci v daleko větší míře nežli v té, ve které byl nakonec stvořen. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Bláznivá absurdní komedie, která byla na mě až příliš absurdní. Půlku filmu Sellers střídá převlek za převlekem, aby ochránil svoji sestru od různých pokušeních, bláznivá situaci střídá ještě bláznivější a teprve od druhé půle začne nějaká dějová linie. Jako uprchlý podvodník v roli falešného režiséra, který chce převést káhirské zlato z moře na pevninu to už dostává lepší spád a pár dobrých a vtipných situací se přece jen najde. Jako parodie na filmové řemeslo to funguje, celkově ale průměr. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

"Federico Fabrizzi." "Promiňte, neumím italsky." :-) Liška v tomto případě není ryšavé zvíře, rdousící slepice, ale pseudonym mazaného lupiče Alda Vanucciho (Peter Sellers). Ten se za legračních okolností dostane z vězení, aby jako správný Ital dohlédl na zachování počestnosti své sestry (Sellersova sličná choť Britt Eklandová) a při té příležitosti uloupil náklad zlatých cihel... Neil Simon napsal tradičně řízné dialogy v rytmu nahrávka-smeč, nahrávka-smeč, Peter Sellers uplatnil v míře vrchovaté své nadání pro grotesku a parodii a Vittorio De Sica, otec italského neorealismu - zesměšňuje italský neorealismus. :-) Liška totiž na útěku před spravedlností správně usoudí, že nejnápadnější věci bývají nejméně nápadné, vydává se za afektovaného režiséra Fabrizziho a s náležitým povykem začne "točit" imaginární film. V době, kdy je v módě účast náhodně odchycených neherců a neexistence scénáře, není nic snazšího. Původně jsem tuto komedii viděl dabovanou na Nově a zdála se mi spíš průměrná a poněkud ukřičená. V původním znění je to ale nesrovnatelně lepší a pokud máte tak jako já rádi Petera Sellerse (nebo Neila Simona), nebudete zklamaní. Ne všechny scény jsou vyrovnané, ale ty dobré jsou opravdu nezapomenutelné. A titulní píseň je stejně chytlavá jako Pink Panther Theme nebo What´s New, Pusssycat? :-) 80% ()

Galerie (98)

Zajímavosti (9)

  • Film má hodně společného s o rok starším snímkem Co je nového, kočičko?. Na spojitost s tímto filmem upozorňuje i reklamní plakát, na kterém se podílel i výtvarník Frank Frazetta. Nesl nápis "Chytil jsi kočičku… Nyní hoň lišku!" (contrastic)
  • Z části se natáčelo i ve vesnici Sant' Angelo během vrcholu turistické sezóny. Vesničané byli tak zaměstnáni turisty, že jako kompars museli být použiti obyvatelé okolních sídel. (contrastic)
  • Jednalo se o první scénář Neila Simona, který podle svých slov chtěl původně napsat jako parodii na umělecké filmy typu Loni v Marienbadu (1961) nebo snímky Michelangela Antonioniho, nakonec se ale rozhodl pro film ve filmu. (SeanBean)

Reklama

Reklama